Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by irakinmiäs
2g / painokilo protskulle on helppo perussääntö- kuitenkin kannattaa muistaa 30/40/30 sääntökin.
Voisko joku kirjoittaa näistä ravintoasioista kultaiset 10 käskyä?
Originally posted by turre101
Ja tuosta energianjakaumasta hyppää mieleen, että millä kummalla porukka rajottaa hiilareitaan?
Sitä kun tulee riisistä, pastasta, leivästä, eli käytännössä mun ruokavalion perustasta.
Originally posted by Iivili
Ei se sen vaikeempaa oo, kuin että vähentää paljon hiilareita sisältävien ruoka-aineiden kulutusta ja lisää proteiinia sisältävien. Mikäs epäselvyys tuossa voi olla
Originally posted by I Drink Alone
Ehkä kannattaisi miettiä ruokavalion perustaa uudelleen...
Eli siis riisi, pasta ja leipä tummana ja reilusti vähennettynä...
Mielelläni maitorahkaakin ottaisin mukaan mutta makuhermot ei sitä sulata, voihan sitä väkisin syödä vähän mutta edes monenmoisten lisäkkeiden kanssa (peittämään sitä makua) ei tule sitten paljoa syötyä.
Originally posted by Sakkeus
katopa KYMMENES käsky! Ja osaatko nuo kymmenen kultaista sääntöä jo ulkoa? SISÄISTÄ! Opeeeettele sitä rasvojen käyttöä. Ei varmana oo ongelmia sen jälkeen hiilareiden kanssa.
;)
Kylmäpuristettua rypsiöljyä mulla menee päivän mittaan aterioilla 4-5rkl (eli 20-25g), aterian jälkeen katselen vähän ravinteitten suhteita ja jos on rasvaa liian vähän (alle 30%) niin rypsiöljyä naamariin.
Niin? Porkkanaa ja omenaa + banaania tulee syötyä, muuten on vihannekset aika vähissä. Mutta toisaalta rutka määrä hitaita hiilareita pitää nälän tunteen poissa, ja tässä ei muutenkaan syödä tarpeeksi.
Kylmäpuristettua rypsiöljyä mulla menee päivän mittaan aterioilla 4-5rkl (eli 20-25g), aterian jälkeen katselen vähän ravinteitten suhteita ja jos on rasvaa liian vähän (alle 30%) niin rypsiöljyä naamariin.
Mutta hiilareihin tämä ei auta, kun tarpeeksi pitäisi saada energiaa mutta siitä liian suuri osa on hiilareita. Rypsiöljyä saa mättää sitten hulluna jos tahtoo suhteet korjata kunnolla. Protskun saanti on mulla kohdallaan eikä muuks muutu, 2g tai yli tulee päivässä kiloa kohti, 180 - 210g keskimäärin. Protskujuomien avulla tuota voi aina korjailla helpommin.
Kerropa Sakkeus minkälaisia ruokia syöt iltaa kohden (esim. 17-21 ajalla)?
Tästä oli hirmu kiista parissa topicissa joku aika sitten, en mä ole mitannut mutta tulokseksi sillon tuli väittelyssä että 5g menee rypsiöljyä suunnilleen yhteen keskivertoon ruokalusikkaan. Kukkuroilleenhan ei öljyä voikaan laittaa.
Originally posted by JMS-
meiän salin traineri sanoo että yks ylimääränen maitolasi päivässä riittää proteiinilisäksi. :jahas:
Originally posted by Sakkeus
Vihannekset sulavat hyvin hitaasti, ja kun ateriassa on proteiinia, rasvaa, vihanneksia ja vähän vaikka täysjyväriisiä niin se sulaa ERITTÄIN hitaasti ja pitää nälän pitkään poissa.