Perusasioita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Funsize
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by JMS-
meiän salin traineri sanoo että yks ylimääränen maitolasi päivässä riittää proteiinilisäksi. :rolleyes: :jahas:

Jopa taitaa olla asiantunteva traineri. :) Jos tuollasella 7-9g proteiinilisällä pärjää päivässä niin mikäs siinä.

Originally posted by turre101
Kyllä tämä on tiedossa, mutta kun idea ei ole että söisin liikaa ja tahtoisin pitää nälän pitkään poissa, päinvastoin keskityn syömään tarpeeksi, mutta hiilareita vain on liian iso osa suhteessa protskuun ja rasvaan. Kasviksissa ei käytännössä energiaa ole mitään, kuin "tyhjää" söisi, tarkoittamatta etteikö ne olisi terveellisiä!

Mutta tässähän ollaan homman ytimessä. Korvaat osan riisistä, pastasta tms. kasviksilla. Lisäät vastaavasti rasvoja ja proteiinia niin että aterian kaloriamäärä pysyy ennallaan. Hyviä proteiinipitoisia ruokia tuolleen "aterianlisukkeeksi" ovat tonnikala, kalkkunaleike ja raejuusto. Jos valitsee tonnikalan öljyssä, niin siinä tulee kätevästi rasvaa samalla; raejuuston sekaan kun lorauttaa rypsiöljyä & maustaa homman jollain valmilla tacomausteella niin avot.

Originally posted by turre101
Ps. Mun mielestä ei oo ongelmaa siinä öljyssä kun ottaa ruokalusikalla rypsiöljyä suuhun ja perään lasista vettä minkä kanssa nielasee, mitään ei ehdi maistaa ja on nopeaa ja ennenkaikkea kätevää.

Juuri noin mä toimin myöskin. Käytännössä tarkottaa sitä, että 'nielua' ei saa avata eli nenään ei saa päästä kulkemaan sitä ilman kanssa kosketuksissa ollutta öljyä. Menee mikä neste vain alas :)

Eilen ostin bertolin kylm pur oliiviöljyä ja nyt tosiaan testailen huomaanko mitään eroa rypsiöljyyn nähden seuraavan kk aikana. Eli aiemmin oon vedelly rypsäriä ja nyt testijakso oliiviöljyllä. Tuskin siinä eroa huomaan.. lähinnä tuo, että saanko oliiviöljystä saman hyödyn ihon kuntoa ajatellen kuin mitä rypsiöljystä saa.

Hyvän makusta se ainakin oli :) innostuin heti lurauttelemaan sitä salaatteihin aika reilulla kädellä... rypsärillä ei samaa kehtaa tehdä.

Taas huomaa, miten makuaisti toimii ihmisillä erilailla. Mun suuhun rypsäri on jopa hyvää, pähkinäistä. Mielellään sitä muutaman rkl päivässä vetää, silteensä, ilman mitään kikkailuja. Nyt on siis kyse kotimaisesta, kylmäpuristetusta luomurypsäristä (Virgino, litrahinta muistaakseni noin 7€, Neito merkkinen vähän halvempaa, ihan yhtä hyvää), halpisrypsärissä oli hiukan terävä sivumaku, tai niin ainakin kuvittelin :D Panostakaa laatuun tässäkin asiassa, niin makukin voi olla parempi.

Originally posted by Iivili
Taas huomaa, miten makuaisti toimii ihmisillä erilailla. Mun suuhun rypsäri on jopa hyvää, pähkinäistä. Mielellään sitä muutaman rkl päivässä vetää, silteensä, ilman mitään kikkailuja. Nyt on siis kyse kotimaisesta, kylmäpuristetusta luomurypsäristä (Virgino, litrahinta muistaakseni noin 7€, Neito merkkinen vähän halvempaa, ihan yhtä hyvää), halpisrypsärissä oli hiukan terävä sivumaku, tai niin ainakin kuvittelin :D Panostakaa laatuun tässäkin asiassa, niin makukin voi olla parempi.

Miehellähän on hyvä maku :worship: Tuossa Virginossa varsinkin on sellainen kevyt pähkinä vivahde. Neito on mielestäni vähän neutraalimpaa. Oliiviöljyissä tuppaa vielä olemaan se, että jähmettyvät jääkaapissa toisin kun rypsiöljyt joita itselläni on tapana säilyttää kylmässä.

Originally posted by Ripe
Oliiviöljyissä tuppaa vielä olemaan se, että jähmettyvät jääkaapissa toisin kun rypsiöljyt joita itselläni on tapana säilyttää kylmässä.

Ne saa kätevästi juoksevaksi kun laskee kuumaa vettä siihen pullon kylkeen.

Originally posted by Ripe
Oliiviöljyissä tuppaa vielä olemaan se, että jähmettyvät jääkaapissa toisin kun rypsiöljyt joita itselläni on tapana säilyttää kylmässä.
Itellä sama ongelma... tarviikohan sitä yleensä säilyttääkään jääkaapissa?

Originally posted by Jortsu
Itellä sama ongelma... tarviikohan sitä yleensä säilyttääkään jääkaapissa?

Ei tartte jos käyttää oliiviöljyn nopeasti, 1-2:ssa viikossa. Onhan ne kaikki öljyt kaupassakin huoneenlämmössä; mikä on perseestä rypsiöljyjen takia, jotka sisältää paljon monityydyttymättömiä rasvahappoja ja siksi pilaantuvat helposti ja vaikkeivat pilaantuisi niin niiden laatu huononee. Rypsäri siis jääkaappiin. Onneksi kalaöljyjä ei sentään kaupossa myydä ja lämpimässä säilytetä :curs:.

Originally posted by Sakkeus
Onneksi kalaöljyjä ei sentään kaupossa myydä ja lämpimässä säilytetä

Mutta luontaistuotekaupoissa myydään ja säilytetään. Olen myös nähnyt ja ostanut kalaöljyä tav. marketista, huoneenlämmössä säilytettyä, ei oo ollu ongelmia. Pitäisikö tuosta olla huolissaan? Avatun pakkauksen olen toki pistänyt jääkaappiin aina, sekä kapselit, että juoksevan version.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Iivili
Mutta luontaistuotekaupoissa myydään ja säilytetään. Olen myös nähnyt ja ostanut kalaöljyä tav. marketista, huoneenlämmössä säilytettyä, ei oo ollu ongelmia. Pitäisikö tuosta olla huolissaan? Avatun pakkauksen olen toki pistänyt jääkaappiin aina, sekä kapselit, että juoksevan version.

Ite kun oon ostanu kalaöljyä luontaistuotekaupoista niin ne on ollu aina kylmähyllyssä. Suurimmat laatuerot kalaöljyissä, kuin myös rypsiöljyissä riippuvat nimenomaan säilytyksestä (ja kun sitäkään ei aina tiedä miten pitkään ne siellä lämpimässä kaupassa on seisoneet prkl..). Ne kun ovat herkkiä sekä valolle, lämmölle että hapelle. Minusta tosiaan on todella perseestä että niitä ei kylmässä tajuta säilyttää. Möllerin omega-3:sta kun joskus vielä ostin apteekeista (nykyään käytän epamar 100ml n.6e luontaistuotekaupasta) annettiin sielläkin se jääkaapista.

Eihän se kalaöljyn laatu niin paljon huonone että olis sama kun söis jotain paistinrasvaa, mutta jos mahdollista kannattaa ostaa kylmänä etenkin kalaöljy ja rypsärikin jos jostain vain löytää.

Noista kapseleista en oo varma, ne kun yleensä säilytetään lämpimässä, että onko niihin lisätty enemmän jotain ainetta joka pidentää niiden säilyvyyttä. Todennäköisesti. Ja yksittäisissä kapseleissa laatu ei huonone niin nopeasti kuin pullossa. Ja onhan ne usein muovipurkeissa minne ei valo pääse.

Mulla on se käsitys, että yksi teelusikallinen rypsi-/oliiviöljyä olisi 5g... Ja ruokalusikallisessa sit kaksinkertainen määrä, tai joissakin jopa kolminkertainen!.... Mistähän sais varmuuden???!!
En tiedä mitä teelusikoita muilla käytetään, mut perinteinen lienee hackmannin lusikka...??......

Rypsiöljy sekä oliiviöljy menee mulla tosi helpostoi suoraan suuhun. Rypsiöljyssä ei edes juurikaan ole mitään makua liiemmin. Oliiviöjyssä sen sijaan on voimakas maku, virginossa siis, mutta kyllä sekin menee helposti ihan sellaisenaa lusikalla suuhun. Mut hyvä vaihtoehto on sekoittaa rypsäri aamullakin puuron joukkoon.

Onko muuten tosi, että rypsäri ois parempaa iholle, kuin oliiviöljy???.....

Originally posted by MissFlightatten
Mulla on se käsitys, että yksi teelusikallinen rypsi-/oliiviöljyä olisi 5g... Ja ruokalusikallisessa sit kaksinkertainen määrä, tai joissakin jopa kolminkertainen!.... Mistähän sais varmuuden???!!
En tiedä mitä teelusikoita muilla käytetään, mut perinteinen lienee hackmannin lusikka...??......
Aaargh, taas tämä keskustelu. Noita Hakmannien yms. teelu- ja ruokalusikoita on sen ziljoonaa eri kokoa, niillä ei välttämättä ole mitään tekemisessä teelusikallinen -mittayksikön kanssa. Jos en kovin väärin muista niin teeluskillinen on tuon 5ml, paino on noin pienillä määrillä liki sama (öljy on kevyempää kuin vesi) Osta tilpehöörikaupasta muovinen mittalusikka sarja, maksaa ainakin euron.

Kuinka paljon rasvaa?

Sakkeus kirjoitti tuossa ravitsemuksen 10 käskyä :) Siinä oli prosentteina mainittu proteiinien, hiilareiden ja rasvan määrät. Osaakos kukaan sanoa rasvan osuutta grammoissa? Joskus on mieleen painunut semmoinen, että elimistö tarvitsee vähintään 32g rasvaa/vuorokausi...muistanko ihan väärin?? :confused:

Re: Kuinka paljon rasvaa?

Originally posted by tiiamiia
Sakkeus kirjoitti tuossa ravitsemuksen 10 käskyä :) Siinä oli prosentteina mainittu proteiinien, hiilareiden ja rasvan määrät. Osaakos kukaan sanoa rasvan osuutta grammoissa? Joskus on mieleen painunut semmoinen, että elimistö tarvitsee vähintään 32g rasvaa/vuorokausi...muistanko ihan väärin?? :confused:

Jotain tuota luokkaa se on jotta "pärjää jotenkin" tms ja välttämättömät rasvahapot pitää tietysti saada mutta tuo määrä ei ole ollenkaan optimaalinen kehityksen eikä rasvanpolton eikä terveellisyyden jne jne jne jne kannalta, ja määrä riippuu tietenkin yksilöstä.

Niistä prosentuaalisista osuuksistahan ne grammat saa laskettua....Mutta alkaa tuo 32g olla jo aika minimi... Tietty riippuu henkilöstä....Jotkut syö gramman rasvaa/painokg...

Originally posted by JMS-
meiän salin traineri sanoo että yks ylimääränen maitolasi päivässä riittää proteiinilisäksi. :rolleyes: :jahas:

Meidä terveystiedon kirjassa lukee että puoli litraa maitoa päivässä riittää tyydyttämään päivittäisen välttämättömien proteiinien saannin. :lol2:

Originally posted by Tuomo
jep, tuo Virginon rypsiöljy on kyllä herkkua, etenkin tonnikalan kera mussutettuna :blow:

Onko kenelläkään mitään käytönnön konstia jolla tuo "herKULLISEN" maun saisi häivytettyä. Alkaa nimittäin vähän nykimään ylöspäin joka kerta kun pehmeän täyteläinen ja pähkinäinen jälkimaku ilmaantuu suuhun. :urjo:

iivili sanoi:
Taas huomaa, miten makuaisti toimii ihmisillä erilailla. Mun suuhun rypsäri on jopa hyvää, pähkinäistä. Mielellään sitä muutaman rkl päivässä vetää, silteensä, ilman mitään kikkailuja. <klip>
halpisrypsärissä oli hiukan terävä sivumaku, tai niin ainakin kuvittelin :D Panostakaa laatuun tässäkin asiassa, niin makukin voi olla parempi.

Mulla on itsellä Kultasulaa ja se uppoaa kyllä ihan mukavasti ilman mitään kikkailuja. Tämäkin varmaan lasketaan halpis öljyihin, hintaa en tainnut viimeksi katsoa, kun tuota hain. Makua ei oikeastaan ole juuri ollenkaan, mutta jälkeenpäin suuhun jää tosiaan hieman pähkinämäinen maku. Ei ollenkaan huonoa.

Ja yleensä ostan tonnikalaa vedessä ja tuo rypsäri tekee siitä erittäin hyvää. Ja syön vielä Euroshopperia. Sanokoot muut mitä sanovat, mutta mielestäni se on parempaa kuin Pirkka. Abbaan ei ole varaa ja muita ei ole näkynyt paikallisessa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom