Perheen tuki punttailussa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei oo tullut sen kummemmin tukea kuin piruiluakaan kovin paljoa, vaan aika lailla neutraalia plusmiinusnolla-asennetta on ollut. Tosin aloitin punttireenin vasta 21-v (perkele! saman ikäisenä kuin mitä esim. Hulkki on nyt!! :curs: ja :itku: miten monta hyvää kehitysvuotta menikään hukkaan :( ), jolloin olin pari vuotta asunut omillani, että sinällään ei olisi oikein voinutkaan kummempia kommentteja tulla.

Äiti on pyynnöstä ostanut raejuustoa (jonka syön ns. normiruoan lisäksi) silloin, kun olen nyt viime aikoina vieraillut, kun taas isälle en ole viittinyt moisia ehdotella. Ei jaksa kuunnella sitä ihmettelyä, ennemmin olen sitten ns. tav. ruoalla pari päivää, eikä siitä ole mitään kummoista vahinkoa ollut. Protujauhoa voisi pakasterasiassa ottaa sekä sheikkerin tästä lähin, kun isän luona käy. "Pääsisi" ehkä kuulemaan ihmettelyä ja ehken piruiluakin. :jahas:

Joo ja ketjun aloittajalle sanoisin, että vedät vaan kiitollisena kitusiin ne äidin muonat, jos kerta valmiiksi laittaa. Juo vaikka ruokajuomana tuhti protujuoma, tai sotke makaronilaatikon tai pottumuussin sekaan raejuustoa 200g (jos äitisi suostuu sitä ostamaan, jos ei suostu, niin osta omilla rahoillasi, jos ei ole omaa rahaa, niin hanki töitä) niin saat ainakin proteiinia riittävästi. Tuossa iässä ei tod. kannata hifistellä, vaan pitää vain huoli, että syö riittävästi jättäen roskaruoan, limun ja sokerimössön (leivonnaiset ja karkit) mahd. vähiin. Lisäksi reenaat kunnolla ja nukut mieluummin enemmän kuin vähemmän, niin ei voi mennä pieleen.

lampunjalka sanoi:
No kyllä sulla Hulkki menee hyvin :) :piilokatkera:
Pakkis tuntuu olevan ainoa paikka mihin pääsee pakoon noita vittuiluja ja voi puhua näistä asioista suoraan!..
No kyllä sulla lampunjalka menee hyvin :) :piilokatkera:
Pakkis kun tuntuu olevan ainoa paikka missä tota vittuilua joutuu kuulemaan...

Popsit vaan hyvalla omalla tunnolla niita aitisi ruokia ja kasvat. Turha valittaa kotiruoasta. Paa-asia on, etta ruoka on hyvaa ja sita on riittavasti.

Omalla kohdalla vanhemmat ei ole ikina sanoneet syomisista eika lisaravinteista mitaan. Aluksi aiti ihmetteli proteiinipussukoita ja kyseli etta on nuo nyt niita hormooneja, mutta asian selvittya kysely loppui.
Ainoa mista muistavat huolehta on se, etta Voima on nyt varmasti muistanut syoda riittavasti.:D

Isaukko on aina kannustanut liikunnallisissa harrastuksissa. Ja kun on itse vanha urheilija niin on osannut antaa hyvia vinkkeja erilaisiiin asioihin.

Ja jos mulla on joku paiva jalkikasvua niin varmasti kannustan heita urheiluun, oli laji sitten mika tahansa.

Porukoiden luona joskus viikonloppuisin käydessä on suurta huvia huolehtia perheen muonituksesta edes päivän ajan. Saa käydä itse kaupassa (porukat maksaa) ja minä laitan ruoan. Ei niin etteikö ruokaa tulis yleensä laitettua, mutta kerrankin pääsee valitsemaan raaka-aineiksi jotain muutakin kuin opiskelijan budjettiin sopivaa kyllästymiseen asti kiskottua tavaraa. :)

Itse asun kyllä kotona vielä.. Mutta äidillä on vaan tapana tehdä aika hyvää ruokaa.. yleensä liha ja sitten hiilarit on erikseen että voi sitten siitä ite onkia mitäkin kuinka paljon tarvitsee. tosin olen vahvasti silllä kannalla että jos joskus haluaa olla keskivertokynissalibändynilkkiä isompi.. niin no.. ehkä se meni jo.. mutta siis jos haluaa kehittyä tosissaan niin minkäänlainen diettaaminen on aika turhaa ennen ~25 ikävuotta. Suunnilleen siihen asti on vielä hormonitasot niin korkealla että diettaaminen vie vaan aikaa siltä kehitykseltä. Kunhan ei mitään ikibulk massoja kerää, mutta pitää vaan huolen siitä että tosiaan tulee syötyä 2-3g/painokilo proteiinia ja sitten hiilaria reilusti. Ja että paino tosiaan nousee vuodessa ainakin lähemmäs 8 kiloa, paitsi jos ihan sikana roinaa niin enemmän :lol2:

Minäkin 18 ja yhä vanhempien siipien alla, ja tulen varmasti jokusen vuoden olemaankin. Maksan autolainaani jne., käyn töissä ja pyöritän firmaa.

Ruokakaappi on puolillaan minun protskuja ja muita, ja vanhemmat kannustaa ilman muuta treenin suhteen, ja auttavatkin, esimerkiksi jos ei ehdi millään kauppaan niin voi soittaa vanhemmille että voisitkos tuoda 10 purkkia maitorahkaa samalla reissulla ettei minun tarvitsis lähteä, ja homma toimii.

Kiireisestä elämäntahdista johtuen harvemmin on "yhteinen ruokailu", vaan kaikki tekee sapuskansa kyllä ihan itse.

Vähän ihmettelen tredin aloittajan asennetta sinänsä, että jos mutsisi kovalla vaivalla kokkailee, niin ei siitä sovi kyllä valittamaan mennä.

Jos ruokana on esim. perunamuussia jne., laita sinne sekaan purkki tonnikalaa ja hyvä on.

kyllä kotiruoka on hyvää, ja KAIKKI suuhun vaan mitä irti liikenee, ainakin mun tapauksessa.

Mies847 sanoi:
Tietääkseni muuttaessa pois kotoa pysyvästi (eli vaihdat myös kirjat sille paikkakunnalle) ei vanhempien tulot vaikuta enää täysikäisenä. Ei vaikuttanu mulla ainakaan

Vaikuttaa kyllä. Itse olisin jo muuttanut pois monesti, mutta vanhempien tulot kun vaikuttavat 20vuotiaaksi asti, niin minkäs teet. Koulu + harrastukset eivät anna tällä hetkellä myöten ilta-/viikonlopputyön tekemiseen, jolla voisin tuon yksinasumisen rahoittaa.

Oletko koittanut vaan ystävllisesti äitiäsi tuomaan kaupasta sinulle esim. niiden pitsjoen tilalla purkin rahkaa ja tonnikalaa. Tai ehdota, että alat itse käymään kaupassa, niin voit ostaa itsellesi niiden hampparaiden tilalle mitä haluat. Luulisi äitisikin olevan iloinen, kun ei tarvii enää joka päivä kaupassa ravat. Tai ehdota, että saat sen verran rahaa viikossa, kuin ruokiisi menisi ja ostat ja kokkaat kaiken itse. Tai tee sinä ne ruoat, niin voit mitata kaiken.

Iivilillä puhui asiaa sulle Porkkanarrastin. Usko nyt vaan ettei niitä asioita tarvi liian vaikeeksi tehdä, jätä turha hifistely tai sitten teet vaan itse omat safkat. :whip:

Itse en tee ruokavaliostani suurta numeroa kun käyn porukoilla, syön sitä mitä muutkin ja vedän sit siinä samassa reajuustoa ja aamusin ja iltasin protskujauheet. Kyllähän ne joskus sitä on ihmetelly et onks noi nyt tarpeellisia, mut omapahan on kroppani ja elämäni ja teen sille mitä tahdon.

Toki mua on joskus harmittanut ettei mun porukat oo kovin urheilullisia, eikä kannustaneet erityisemmin liikkumaan, jäi monta kehitysvuotta käyttämättä. Salia ne ei ymmärrä eikä kamppailulajeja, tosin onneks oon kuitenkin saanu harrastaa sitä mitä tahdon ja esim. taitoluistelu oli niiden mielestä jees. No, ei kannata jäädä jossittelemaan menneitä vaan treenata nyt kovaa ja järkevästi :D

En lukenut tästä threadista kun muutaman ensimmäisen postin, mutta kerronpa miten tämä meillä menee. En toki asu enää kotona, mutta jos asuisin, tulisi syötyä paljon paremmin ja terveellisemmin kuin nykyään. Viikonloppuna kun aika usein tulee käytyä vanhempien luona syömässä niin äiti on usein laittanut valmiiksi esim. lohta, täysjyväriisiä ja reilusti vihanneksia. Sitten sieltä tulee kommenttia tyyliin: "Nyt syöt välillä taas kunnolla etkä aina sitä roskaruokaa. Siinä on nyt riittävästi proteiinia ja hyvälaatuisia rasvoja ja hiilihydraatitkin hitaita ja niitä on sopiva määrä." :thumbs:

Maailman parhaalle äidille :5:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
reinhardt sanoi:
Kuules nyt inku-vinku, äitisi on varmasti tehnyt elämänsä aikana niin paljon ruokaa, että ei enää pahemmin ruoka-aineita mittaile. Sitä makaroonia menee sen verran kun tulee laitettua. Et kai tosissasi ole niin itsekäs, että mielestäsi äitisi pitäisi lisätä ruoanlaittoon kokonaan uusi työvaihe siksi, että pikku porkkanraastin voisi vähän hifistellä kehoiluharrastuksessaan?

Katsos poikaseni, kun täysi-ikäisenä asutaan kotona, pitäisi jo sen oman järjen sanoa, että ei pidä enää odottaa, että kaikki tehdään eteen. Päinvastoin, sinun pitäisi pyrkiä tekemään mahdollisimman paljon auttaaksesi vanhempiasi, jotka antavat sinun asua luonaan ilmaiseksi.

voi vitsi..en uskonut että tällaista koskaan lukisin pakkikselta. Jos äitini on niin iloinen että olen löytänyt itselleni sopivan harrastuksen, niin eikö olisi mukavaa että OMA ÄITI auttaisi harrastuksessani ja kantaisi kortensa kekoon tekemällä noin 5-10s kestävän prosessin eli kippaa ne makaroonit ensin vaakaan ja sitte kattilaan.
Ja turha tulla mulle vittuilemaan että en tekisi mitään hyödyllistä kotona. Koska olen sanonut että en auttaisi? :curs:

neutraali sanoi:
Tee äitin kanssa se ruoka ja osta vaaka ja punnitse paljonko mitäkin raaka aineita sinne laittaa niin ei tarvi itkeä, sun kehitys kärsii tuollasten asioiden pähkäilystä(stressi).

Joo vaaka on, tunat, raejuustot (ellen vedä koko purkkia), kanat yms. punnitsen nopeasti, en kuitenkaan liian tarkasti.
ja kyllähän mä kokkauksessa poikkeuksetta aina autan. Tosin ehdin mukaan vasta loppuvaiheessa.

lej sanoi:
Oletko koittanut vaan ystävllisesti äitiäsi tuomaan kaupasta sinulle esim. niiden pitsjoen tilalla purkin rahkaa ja tonnikalaa. Tai ehdota, että alat itse käymään kaupassa, niin voit ostaa itsellesi niiden hampparaiden tilalle mitä haluat. Luulisi äitisikin olevan iloinen, kun ei tarvii enää joka päivä kaupassa ravat. Tai ehdota, että saat sen verran rahaa viikossa, kuin ruokiisi menisi ja ostat ja kokkaat kaiken itse. Tai tee sinä ne ruoat, niin voit mitata kaiken.

Tottakai. Aina hän tuo tota "bodarin ruokaa". Mutta sitten myös tota roskaruokaa. :)

Porkkanaraastin sanoi:
Jos äitini on niin iloinen että olen löytänyt itselleni sopivan harrastuksen, niin eikö olisi mukavaa että OMA ÄITI auttaisi harrastuksessani ja kantaisi kortensa kekoon tekemällä noin 5-10s kestävän prosessin eli kippaa ne makaroonit ensin vaakaan ja sitte kattilaan.
Ja turha tulla mulle vittuilemaan että en tekisi mitään hyödyllistä kotona. Koska olen sanonut että en auttaisi? :curs:
Mä oon kyllä tässä asiassa osittain Porkkanaraastimen kanssa samoilla linjoilla. Ei tuon luulisi niin vaikeata olevan ja älytöntä lisätyötä teettävän. Äitilläs lienee vaan vaihdevuodet alkaneet ja siks pitää tosta tehdä tollanen numero, yritä ymmärtää. :jahas:

Ymmärrän 100%:sti raastimen fiiliksiä, MUTTA kyllä se on niin, että jos ilmaseksi saa, niin ei pidä valittaa. Jos ikää on 18 v ja kaloreita on tarve laskea, niin silloin varmasti olet kovasti ylipainoinen? Kävisikö päinsä, että laittaisit jääkaappiin muovilokeron, johon itse ostaisit ne ruuat jota haluat syödä. Teet safkat silloin kun keittiössä on tilaa, punnitset ne ja annat veljen vittuilla. Kyllä se asetelma kääntyy toisin päin, kun 10v kuluttua veljellä on paskamaha ja ruma muija ja sulla kroppa tikissä ja elliä pyörii jaloissa...

Muutin itse pois kotoa 18 vuotiaana, ja mielestäni se oli yksi elämäni viisaimmista päätöksistä. Rahaa oli sika vähän, piti valita meneekö riisin sekaan tonnikalaa vai seitä. Molempia ei budjetti kestänyt. Ketsuppia ei ollut aina. Yötöitä piti tehdä opiskelun ohella, että riitti fyffet vuokraan ja ruokaan. Treeni maistui ja kehitystä tuli. Äiti täydensi kaappiani aina kaupungissa käydessään. Kukaan ei vittuillut syömisistäni. Kavereita kävi usein treenin jälkeen kylässä, toivat omat tonnikalapurkkinsa tullessaan ja meikä tarjosi riisit. Budjetti oli piukalla, mutta itsenäistymisen alkumetrit olivat ehdottomasti parasta aikaa elämässä. SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI rohkeaa vetoa ja muuttoa pois kotoa. Rahan saa riittämään kun ei karsasta "ala-arvoista" työtä. Itse huhkin grillillä viikonloppuyöt (huom! ruoka-etu!) ja aina vähän nolotti, kun kaverit tuli kapakasta hoidot kainalossa grillijonoon. Ja meikäläinen väänsi hampurilaista ja lihapiirakkaa niille. Jälkeenpäin ajatellen en jäänyt mistään paitsi. Mielestäni ei kannata yrittää elää helpomman kaavan kautta. Kotona on ilmaista mutta jos vituttaa niin ei pidä sitten itkeä, jos ei ole munaa pakata kamoja ja aloittaa oma elämä.

hubbaa sanoi:
Vaikuttaa kyllä. Itse olisin jo muuttanut pois monesti, mutta vanhempien tulot kun vaikuttavat 20vuotiaaksi asti, niin minkäs teet. Koulu + harrastukset eivät anna tällä hetkellä myöten ilta-/viikonlopputyön tekemiseen, jolla voisin tuon yksinasumisen rahoittaa.
Onko sulla ammattia vai lukio koulutuksena? Multa eivät ole kertaakaan kyselleet vanhempien tuloja missään kun eivät vaikuta ainakaan silloin jos on ammatti. Kotona asuessahan työmarkkinatukea saa 50% täydestä määrästä, muuten sen 100% soita kelalle ja kysy näin se menee ainakin mun tapauksessa. Siitä en sitten tiedä miten siihen vaikuttaa jos koulutuspohjana on lukio kun siinähän on 5kk omavastuuaika ym..

Porkkanaraastin sanoi:
kantaisi kortensa kekoon tekemällä noin 5-10s kestävän prosessin eli kippaa ne makaroonit ensin vaakaan ja sitte kattilaan.
Mä en kyllä ymmärrä tota, että punnitaan suunnilleen kaikki syömiset. Ei tarvi paljoa omata suhteellisuudentajua, kun osaa jos silmämääräisesti arvioida paljonko sitä ruokaa nyt tuli. Tuskin ne äidin tekemät ruuatkaan nyt ihan joka kerta vaihtuu, joten eikös se riitä, että kerran vaikka mittaa sellasen noin-arvon niistä ruuista ja seuraavalla kerralla sitten vertaa siihen. Ei ole mitään tarvetta tietää grammojen tarkkuudella syömisiään, kun ei kuitenkaan voi niin tarkasti tietää omaa kulutustaan.

Kimple sanoi:
Mä en kyllä ymmärrä tota, että punnitaan suunnilleen kaikki syömiset. Ei tarvi paljoa omata suhteellisuudentajua, kun osaa jos silmämääräisesti arvioida paljonko sitä ruokaa nyt tuli. Tuskin ne äidin tekemät ruuatkaan nyt ihan joka kerta vaihtuu, joten eikös se riitä, että kerran vaikka mittaa sellasen noin-arvon niistä ruuista ja seuraavalla kerralla sitten vertaa siihen. Ei ole mitään tarvetta tietää grammojen tarkkuudella syömisiään, kun ei kuitenkaan voi niin tarkasti tietää omaa kulutustaan.

Täsmälleen samaa mieltä. Näppituntumalla pääsee riittävän pitkälle. Tiukat dietit ovat sitten erikseen. Tuskin ne äidit ainakaan vittuillakseen niitä määriä muuttelee. Että jos kerran pyytää nätisti saada mittailla niitä määriä ja perustelee miksi, niin ei luulis olevan kovin vaikeata. Ja jos tällainen asia on vaikea, niin sitä suuremmalla syyllä sitten omaan kämppään vaan...

nelkku sanoi:
Lukion käyneen ihmisen ei ole kovin helppo lähteä hakemaan vakituista duunia nykyään.. nim.merk. kokeiltu on. Työtön-työtön-työtön-työtön-työtön-työtön-työtön... QUOTE]

:anssi:
Lukio -> intti -> 2 päivää työttömänä - 2 viikkoa töitä - 4 päivää työttömänä - 2 vuotta töissä ja hommat jatkuu. Suosittelen silti jatko-opintoja, jos ei hirveä hinku vielä ole vähemmän koulutusta vaativiin hommiin.

Mutsi on hommissa puoliksi mukana... antaa noita lisäravinteita vedellä, mutta viime viikolla sattui outo juttu...

Pyysin tuomaan Savolaisen Markon Supermassa kirjan kun hän on siinä kirjaston vieressä töissä, menin kysymään iltasella oliko hän tuonut kirjan, mutta sanoi ettei tuo kirjaa jota myydään jätkällä kannessa :curs:... vituttaa vitusti!!! Kyllä kreatiinia saa nassuun tunkea mutta ei kirjallisuutta lukea!?!!?

Kylläpä nuo mutsi ja faija pulttia ottivat myöskin kun vedin illalla ruokalusikallisen öljyä...

Suositut

Back
Ylös Bottom