Perheen tuki punttailussa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyl minä ainaki aion lasteni harrastuksia tukea varmasti tonne 18-vuoteenki saakka jos kotona viel ovat. Mielummin mä kattelen urheilevaa nuorta ku sellasta joka notkuu kylillä yöt ja koulut ei kiinnosta. Jos se harrastus on niin pienestä kiinni ku jostain ruoasta niin mikä ettei. Eihän tuo kuntosali nyt niin kauhea kallis harrastus ole.

aabolta tulee kyllä definitely 100% asiaa :thumbs: niinhän se menee että vittumaisilla vanhemmilla on vittumaiset kakarat ja päinvastoin...

Threadin aloittajalle!

Ihme kitinää threadin aloittajalta, ei pysty käsittää..muutat pois kotoa, ja kun joku tuossa aiemmin kommentoi "et ei oo nykyään helppoa pois muuttaminen". No tarviiko ollakkaan! Ei elämä oo aina helppoa, mut et sä todellakaan voi siellä mutsin helmoissa ikuisuuksia roikkua, tai mistä mä tiedän, voitko, mut ei se ainakaan tervettä psyykkistä kehitystä ole...

Tohon safka puoleen oot saanu jo hyviä vinkkejä vaik päättäsitkin jäädä sinne äitisi ja veljesi seuraksi... Mut helpointa on asua yksin ja tehdä omat safkat. :rock:

Jos syö päivässä n. 4-8 kertaa ja yksi niistä aterioista on mutsin tekemä hirvihaukitus tai silakkakiisseli niin mitä vitun väliä? Kyllä nyt sen verran osaa itse kukin arvioida että tietää suunnilleen söikö about 300 vai 600 kcal, ja katselee vähän paljonko on lihaa niin tietää myös kannattaako ottaa jotain proteiinipitoista lisäksi. Ja varsinkin jos mutsin tekemät safkat ovat hyvän makuisia niin ei ole valittamisen aihetta.

Rin Tin Tin sanoi:
Kyllä nyt sen verran osaa itse kukin arvioida että tietää suunnilleen söikö about 300 vai 600 kcal, ja katselee vähän paljonko on lihaa niin tietää myös kannattaako ottaa jotain proteiinipitoista lisäksi.

Lisäksi finelissä tai jossain muualla oli tuollaisten valmiiden annosten kalori pitoisuuksia, joten sieltäkin saa suht tarkasta. Tekotavoissa ei varmasti kauheita eroja ole, jos ei kilossa margariiniä kypsytä perunoita jne.

Siis mitä vittua? Kyllä minä aina syön sen mitä eteen tuodaan. Pointti oli se että emo ei viitsi katsoa että paljonko sitä makaroonia tuli sinne laitettua jne. EI VOI TOSIAANKAAN OLLA NIIN VAIKEAA ETTÄ EI VOISI SITÄ MINULLE SANOA! tai, näköjään voi olla..

Tiger Girl sanoi:
Ihme kitinää threadin aloittajalta, ei pysty käsittää..muutat pois kotoa, ja kun joku tuossa aiemmin kommentoi "et ei oo nykyään helppoa pois muuttaminen". No tarviiko ollakkaan! Ei elämä oo aina helppoa, mut et sä todellakaan voi siellä mutsin helmoissa ikuisuuksia roikkua, tai mistä mä tiedän, voitko, mut ei se ainakaan tervettä psyykkistä kehitystä ole...

Tohon safka puoleen oot saanu jo hyviä vinkkejä vaik päättäsitkin jäädä sinne äitisi ja veljesi seuraksi... Mut helpointa on asua yksin ja tehdä omat safkat. :rock:

niinkuin joku jo tuossa sanoi niin mun mielestä myös kannattaa asua kotona niin kauan kunnes lähtee opiskelemaan muulle paikkakunnalle, jos ei muun niin edes fyrkan takia. Mitään rahaa ei emo mun suuntaan oo antanu sitten kevään -98 :rolleyes: isäntä joskus jelppaa että saan koulukirjat ja vaatteet haettua. Jes.

reinhardt sanoi:
Niin, entä sitten? Kaverilla on veli, joka vittuilee. Ihmiset vittuilee sisaruksilleen, varsinkin silloin kun ollaan nuoria ja asutaan kotona. Ja jos äiti vittuilee -no, jos minulla olisi täysi-ikäinen poika, joka valittaa ruoasta, en todellakaan vittuilisi. Poika saisi vaan siitä eteenpäin hakea itse omat ruokansa kaupasta, omilla rahoillaan, ja kokatakin ihan itse.

Kyllähän kaupassa käynti on jo nyt mun homma ja ilomielin tekisin ruuan itse. mutta kun se raahaa pitsaa, hamppareita, limsaa yms. koko ajan kotiinpäin. Sitten kun itse syön vain yhden ja emo itse loput niin valittaa että hän lihoo.

Raven sanoi:
Miten se sen vaikeampaa olis kuin ennen?

Itselläni ei ainakaan ole mitään mahdollisuutta muuttaa viellä omilleen asumaan, kun 20vuotiaaksi asti vaikuttavat vanhempien tulot siihen, mitä tukia tulet saamaan. :itku: :offtopic:

Porkkanaraastin sanoi:
Siis mitä vittua? Kyllä minä aina syön sen mitä eteen tuodaan. Pointti oli se että emo ei viitsi katsoa että paljonko sitä makaroonia tuli sinne laitettua jne. EI VOI TOSIAANKAAN OLLA NIIN VAIKEAA ETTÄ EI VOISI SITÄ MINULLE SANOA! tai, näköjään voi olla..

Kuules nyt inku-vinku, äitisi on varmasti tehnyt elämänsä aikana niin paljon ruokaa, että ei enää pahemmin ruoka-aineita mittaile. Sitä makaroonia menee sen verran kun tulee laitettua. Et kai tosissasi ole niin itsekäs, että mielestäsi äitisi pitäisi lisätä ruoanlaittoon kokonaan uusi työvaihe siksi, että pikku porkkanraastin voisi vähän hifistellä kehoiluharrastuksessaan?

Katsos poikaseni, kun täysi-ikäisenä asutaan kotona, pitäisi jo sen oman järjen sanoa, että ei pidä enää odottaa, että kaikki tehdään eteen. Päinvastoin, sinun pitäisi pyrkiä tekemään mahdollisimman paljon auttaaksesi vanhempiasi, jotka antavat sinun asua luonaan ilmaiseksi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
hubbaa sanoi:
Itselläni ei ainakaan ole mitään mahdollisuutta muuttaa viellä omilleen asumaan, kun 20vuotiaaksi asti vaikuttavat vanhempien tulot siihen, mitä tukia tulet saamaan. :itku: :offtopic:

Tietääkseni muuttaessa pois kotoa pysyvästi (eli vaihdat myös kirjat sille paikkakunnalle) ei vanhempien tulot vaikuta enää täysikäisenä. Ei vaikuttanu mulla ainakaan

Täytyy tehdä erillinen selvitys, ettei vanhemmat anna senttiäkään rahaa ja paperisotaa hetken aikaa, niin kyllä sitä rahaa saa.

Tietääkseni tarvi tehdä mitään selitystä ellei ole kysymyksessä esim opiskelun aikana tapahtuva asuntolassa asuminen. Helmikuussa 19-vuotiaana muuttaessa kela kyselly missään vaiheessa vanhempien tuloja, ei vaikuta jos asut kokonaan poissa kotoa etkä mitään viikkoja asuntolassa ja viikonloput kotona sekä kirjojen ollessa kotipaikkakunnalla. Ainakin näin työmarkkinatuen ja asumistuen kohdalla oli mulla

Kummaa että tarvii laskea niitä kaloreita jostain äidin pöperöistä (l.tosi hitaat hiilarit ja proteiinit). Mä voin syödä ainaki melkei millon vaan mitä vaan oikeeta ruokaa ja eipä tuo erityisemmin keräänny. Jättää vaan ne viikonloppujuomiset, karkit jäätelöt,vaaleet leivät ja sipsit vähän vähemmälle.
Noh, kai tuo on jotenki yksilöllistäkin miten tuota läskiä kerääntyy.. Mutta olen kaikkea muuta kuin "läpipaskoja". Kulutan vain niin paljon.

ps.Laitan melkein aina vähän raejuustoa tai tonnikalaa jos ei ole muuten kovin lihapitoista ruokaa, lisäksi juon maitoa ruoan kanssa. Mutta tiedän kyllä että 80kiloisella ihmisellä voi hyvinkin olla läskiä ja sitä tykkää diettailla välillä kunnolla.

Ennenwanahaan, ku asuin viälä kotona nuarena kloppina niin ei äiteemuarin sapuskoosta uskallettu valitella tai isäntä sanoo notta saat panna jalaat oman pöyrän alle jonsei kelepaa. Sittev vaan oltihin turpa rullalla ja syäthin mitä etehen kulloonki tuli! Ei sitä poijaat trenkää suutansa soitella äireelle. Soon teheny niitä ruakia jo ennenku te eres olitta syntynykkään!

Nytton mullaki helepompaa kup pistän jalaat oman pöyrän alle niin emäntä tua pöythän mitä käsketähän. Ja jonsei kelepaa niin saa suaria tiähensä :D

Mutta ihan tosissaan niin hyviä ruakiahan sun äirees teköö kusse syättää sulle pullaposkelle kalaa ja jauhelihaa ja kaataa kurkkuhunki monenlaasta liäntä. Kattot vaan notta tuut syäneheks tarpeheksi. Siinon palio hyviä roteiinia sum muuta vitoolia! Ja son viälä kaiken lisäks ilimaastaki!

...Koittakaas ny kossit olla ihimisiks... :lol2:

Porkkanaraastin sanoi:
Tee äitin kanssa se ruoka ja osta vaaka ja punnitse paljonko mitäkin raaka aineita sinne laittaa niin ei tarvi itkeä, sun kehitys kärsii tuollasten asioiden pähkäilystä(stressi).

Porkkanaraastin sanoi:
Kyllähän kaupassa käynti on jo nyt mun homma ja ilomielin tekisin ruuan itse. mutta kun se raahaa pitsaa, hamppareita, limsaa yms. koko ajan kotiinpäin. Sitten kun itse syön vain yhden ja emo itse loput niin valittaa että hän lihoo.

Sanot vaan, että ostat pizzan tilalle rahkaa ja hamppareiden tilalle raejuustoo. Limu vaihtuu maitoon tai veteen. Meillä äippä tuo nykyään pari kertaa viikossa sen kassillisen noita purkkeja. Ja varmasti on tyytyväinen. Meinaan noi valmis pizzat maksaa enemmän eivätkä niin terveellisiä ole. Ei mutsi muuta ole sanonu, mutta kyselee vaan aina, että enkös kyllästy jo noihin safkoihin. Vastaus; "sitku en treenaa enää";)

reinhardt sanoi:
Kuules nyt inku-vinku, äitisi on varmasti tehnyt elämänsä aikana niin paljon ruokaa, että ei enää pahemmin ruoka-aineita mittaile. Sitä makaroonia menee sen verran kun tulee laitettua. Et kai tosissasi ole niin itsekäs, että mielestäsi äitisi pitäisi lisätä ruoanlaittoon kokonaan uusi työvaihe siksi, että pikku porkkanraastin voisi vähän hifistellä kehoiluharrastuksessaan? ...

No meinasin itsekkin avautua: "teini-iässä riidellään aina äiskän kaa..." Eikös kyse ollu, että Porkkanaraastin syö kaiken äidin tekemän, kunhan saa edes jotain suuntaa kaloreista? Ei kenenkään (varsinkaan mutsin) pidä hankaloittaa elämäänsä lasten harrastusten takia. Ei kuitenkaan ole iso vaiva kertoa, että menikö siihen laatikkoon koko 400 gramman pussi makaroonia vai 2/3 pussia. Ja kun kiltisti pyytää, niin kyllä se äiti varmaan kertoo tai näyttää mitä siinä jauhelihapaketissa lukee. Raastin voi sit ite laskee kalorit ym arvot.

Kyl muilla varmaan menee hermo jos joku ravintofriikki yrittää säädellä muiden elämää oikein kunnolla. Vois kuvitella kuinka hienoo olis asua vaikka jonkun siivous- tai kierrätysfriikin kans: Omenan kuoret tohon astiaan, oliivin kivet viereiseen.. :lol2:

Heh, olen näköjään päässyt todella helpolla tässä asiassa koska jostain 14-15-vuotiaasta asti olen tehnyt ainakin osan ja about 17-vuotiaasta asti kaikki omat safkani itse. Ja asun vieläkin himassa, koska opiskelijakämppää ei meikäläiselle ole 1½ vuoden jonotuksellakaan löytynyt.

Mutsi on aina ollut tyytyväinen siitä, että teen omat safkani koska aikoinaan kun saman talon alla asui mutsin lisäksi 4 SM-tason kilpaurheilijaa (minä, broidi, systeri ja faija) joutui sitä ruokaa kuulemma tekemään aamusta iltaan eikä siltikään meinannut riittää. Olen nyt tehnyt kaikki omat sapuskani niin pitkään, että jos joskus harvoin syön jotain muuta kuin omia kokkauksiani on mutsi aivan ihmeissään. Melko usein mutsi kyselee multa ravintovinkkejä.

Lisäravinnepuolella sain aikoinaan kuulla kommentteja esim. Fastin Dextrose -pussin kyljessä lukeneesta "Metabolic Booster" -tekstistä, kun se kuulosti kuulemma niin samalta kuin "anabolic". :rolleyes:

Faija käyttää heraprotskua ja elektrolyytti/hiilarijuomajauheita, joita sille ostan kun aikoinaan se huomasi kuinka hyvin niistä oli apua harjoituksissa ja peleissä. Muutama vuosi sitten sain faijan aloittamaan salitreenin, ja siitäkin on kuulemma ollut valtava etu muihin pelaajiin nähden (ukko pelaa korista ikämiesten maajoukkueessa).

Eli perhe on oikeastaan aina tukenut kehonrakennustani melko hyvin; vittuilua treeneistäni ja ruokavaliostani saan oikeastaan kuulla ainoastaan täällä Pakkiksella :D

No kyllä sulla Hulkki menee hyvin :) :piilokatkera:
Pakkis tuntuu olevan ainoa paikka mihin pääsee pakoon noita vittuiluja ja voi puhua näistä asioista suoraan!..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom