Perheen tuki punttailussa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
neutraali sanoi:
Huolestuttavaa kyllä on jos 178cm pitkällä ja 78kg jätkällä on jo niin paljon rasvaa ettei kehitystä näkyisi, mutta toki voi diettailla jos siltä tuntuu.

olenko joskus sanonut että kehitystä ei näy? Kyllähän sitä näkyy ja monet kehuukin. Mutta olishan hieno niistä vatsalihaksista nähdä vilaus jne.
Suurin syy on että reidet hankaa toisiinsa aina vaan :D

Kyllä se vain fakta on että mutsin safkoilla hommat menee vituiksi.. ne ajankohdatkin on niin huonot ja sit siellä on just kesäkeittoa, siskonmakkarakeittoa ja jotain perunasoselaatikkoa tuplakermalla. Sitten siinä pitäs alkaa katteleen et mitäköhän tämäkin safka sisältää ja tunnin päästä pitäs lähtee salillekin maha ihan täynnä. No oli miten oli, ite ne eväät tietty tehtävä jos haluaa diettailla, mut mun mielestä nuorena poikana parempi ku syö äitin ruokaa ja liikkuu enemmän niin säilyy linjat, hommaa lihaksia sit joskus jos haluaa :)

jos olisin porkkanraastimen äiti, toteaisin, että sitten kun on jalat oman pöydän alla saat syödä mitä lystäät. Koska jos äitisi ostaa ja laittaa ruoat, hän päättää, mitä syödään. Jos ruoka ei sinulle sovi, olet ilman. Niin yksinkertaista. 18- vuotias sälli ei ole enää mikään lapsi, jolle kaikki tehdään valmiiksi eteen.

Jos elämäsi on niin pirun vaikeaa, muutat vaan pois kotoa. Ja jos rahat ei riitä, menet töihin kuten kaikki muutkin. Olet nimittäin siinä iässä, että pahimmista teiniangstivikinöistä kannattaisi alkaa hankkiutua eroon.

reinhardt sanoi:
Jos elämäsi on niin pirun vaikeaa, muutat vaan pois kotoa. Ja jos rahat ei riitä, menet töihin kuten kaikki muutkin. Olet nimittäin siinä iässä, että pahimmista teiniangstivikinöistä kannattaisi alkaa hankkiutua eroon.

Asiaa :thumbs:
Porkkanaraastimen ikäisen kuuluisikin asua jo omassa kämpässä, ininät vähämmälle, duuniin ja omaa kämppää hommaamaan. Sun iässä olin jo pari vuotta asunut omilla.

Heavy-rock sanoi:
1 Asia

ÄITISI ON OIKEASSA

Juuri näin!

reinhardt sanoi:
jos olisin porkkanraastimen äiti, toteaisin, että sitten kun on jalat oman pöydän alla saat syödä mitä lystäät. Koska jos äitisi ostaa ja laittaa ruoat, hän päättää, mitä syödään. Jos ruoka ei sinulle sovi, olet ilman. Niin yksinkertaista. 18- vuotias sälli ei ole enää mikään lapsi, jolle kaikki tehdään valmiiksi eteen.

Juuri näin myös! Jos mielestäsi kala ja hirvenliha on huonoa ravintoa, niin kannattaa perehtyä ravintopuoleen uudestaan. Vaikka se hauki ei ole säilykkeenä, niin se eritittäin hyvää ravintoa.

Lukion käyneen ihmisen ei ole kovin helppo lähteä hakemaan vakituista duunia nykyään.. nim.merk. kokeiltu on. Työtön-työtön-työtön-työtön-työtön-työtön-työtön... Kai niistä mamman annoksista jotenkin ne kalorit laskee. Sanoppa ensi kerralla kun tulee taistelua läskisopan rasvaisuudesta, että olisiko parempi että lähden tästä panostamaan johonkin muuhun mitä nykyajan nuoret tekee, esim. dokaamaan 3-4x viikossa, muutaman kaljan jälkeen maistuu mitkä tahansa murkinat, rasvaa tai ei. Meillä porukat on ainakin alun jälkeen todennu että parempi että ostan 50 eurolla protskuja kuin että ostan 5 kossupulloa.

Hommaa vaaka ja ole kotona, kun äitisi laittaa ruokaa. Siinä auttaessasi äitiä punnitset hauet, jauhelihat ja sun muut ja kirjoitat ylös paljonko tavaraa menee safkaan. Jos pelkäät, että ravintoaineiden suhteet menee erilailla seuraavalla kerralla, niin on parasta kehua ruoka maasta taivaaseen ja pyytää, että mestarikokkiäitisi laittaa sen just samalla tavalla ensi kerralla. Yleensä ravintosuhteet ei ratkaisevasti muutu. Toistetaan eri ruokien kanssa.
:piis:

Richard75 sanoi:
Asiaa :thumbs:
Porkkanaraastimen ikäisen kuuluisikin asua jo omassa kämpässä, ininät vähämmälle, duuniin ja omaa kämppää hommaamaan. Sun iässä olin jo pari vuotta asunut omilla.

Nykyään tuo ei ole vaan niin helppoa. Meinaan omillaan asuminen. ;)

Tukka pois ja armeijaan. Sen jälkeen hankit opiskelupaikan, jos rahat ei riitä, niin muuta jonkun naisen kanssa yhteen (tai miehen, mistäs minä tiedän mieltymykset), niin sitten jää jo rahaa ruokaankin. Ja monissa paikoissa se salimaksu on aika nimellinen, siinäkin voi säästää.

Itse ainakin opiskelijana syön 10 kertaa paremmin kuin vanhempien kanssa asuessa. Johtuu ihan siitä, että voi ostaa helpommin vain niitä hyviä ruoka-aineita. En tosin hirveästi ryyppää tai esim. polta, niin siitäkin jää yllättävän paljon ruokaan käytettäväksi.

Tai jos haluat asua kotona niin kokkaa tosiaan itse. joskus kuitenkin joudut niin tekemään.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pistää kyllä miettimään, millaista ruokaa teillä kotona syödään, jos se on olevinaan niin epäterveellistä. Meidän äiti ainakin laittaa ruokaa, joka on a) erittäin hyvää ja b) erittäin terveellistä, ja saahan sitä otettua lautaselle vähän enemmän lihaa ja vähemmän perunaa.

Muutenkin pitäisi hifistelynä porkkanraastimen tapauksessa jotain pilkuntarkkaa kalorien laskemista; jos haluat kiristellä, voit tehdä sen kyllä ihan näppituntumallakin, kun et kuitenkaan taida kisoihin olla menossa. IMHO 18-vuotiaan, joka ei kilpaile(tai esiinny,tms), ei pidä alkaa ottaa urheiluharrastuksiaan niin hirvittävän vakavasti, kun usein ei ole kuitenkaan tarvittavaa tietoa, suhteellisuudentajusta puhumattakaan, joten metsään mennään helposti niin, että rytinä käy. Tuossa iässä kun voi vielä kasvaa pituuttakin, ei kannata hirveästi ruveta diettaamaan ellei ole selkeää ylipainoa.

Dbol sanoi:
Juuri näin myös! Jos mielestäsi kala ja hirvenliha on huonoa ravintoa, niin kannattaa perehtyä ravintopuoleen uudestaan. Vaikka se hauki ei ole säilykkeenä, niin se eritittäin hyvää ravintoa.

Ja muutenkin.. Jos äiti tekee kerran päivässä ruoan, niin se tuskin kaataa mitään ruokavaliota. Itse sain parhaimman kehityksen juuri 18-19 vuotiaana kotona asuessani ja äidin ruokaa mussuttaessa.

reinhardt sanoi:
Pistää kyllä miettimään, millaista ruokaa teillä kotona syödään, jos se on olevinaan niin epäterveellistä. Meidän äiti ainakin laittaa ruokaa, joka on a) erittäin hyvää ja b) erittäin terveellistä, ja saahan sitä otettua lautaselle vähän enemmän lihaa ja vähemmän perunaa.

Muutenkin pitäisi hifistelynä porkkanraastimen tapauksessa jotain pilkuntarkkaa kalorien laskemista; jos haluat kiristellä, voit tehdä sen kyllä ihan näppituntumallakin, kun et kuitenkaan taida kisoihin olla menossa. IMHO 18-vuotiaan, joka ei kilpaile(tai esiinny,tms), ei pidä alkaa ottaa urheiluharrastuksiaan niin hirvittävän vakavasti, kun usein ei ole kuitenkaan tarvittavaa tietoa, suhteellisuudentajusta puhumattakaan, joten metsään mennään helposti niin, että rytinä käy. Tuossa iässä kun voi vielä kasvaa pituuttakin, ei kannata hirveästi ruveta diettaamaan ellei ole selkeää ylipainoa.

Erittäin hyvät kommentit! Muutenkin tuntuu, että monelta lähtee suhteellisuuden taju lapasesta varsinkin kun kuvaosiota selailee. Joka toinen kommentti on tyyliin: "rasvat veks", "dietille". Ei sitä 18 wee kaverin jolla rasvat on alle 20% olla vielä kovin huolissaan dieteistä. Toki sitä kerran vuoteen on ihan mukavakni vähän kiristellä jotta näkee omaa kuntoaan ja kehitystää. Mutta ei siihen mitään kalorintarkkaa ruokavaliota tarvita.

Kysehän tässäki nyt vähän on siitä että Porkkanaraastimen kotona ns. vittuillaan tosta hommasta. Kyllähän se on hyvä jos on tavotteita ja haluaa syödä sillä tavalla että ois mukava treenata jne. Mut veikkaan että äidin kanssa pääsee yhteisymmärrykseen kun vähän juttelee... sopii vaikka että kerran päivässä syödään sitä mitä äiti kokkaa ja sitten vähän kattelee ite niitä muita syömisiä. Onhan se kotona kyllä vähän vaikea kun toiset syö ihan eri safkoja kuin ite haluais. Mutta joskus se loppuu. Kiittää sitten vielä äitiä kun teki niin hyvää haukea ;)

aabo sanoi:
Kysehän tässäki nyt vähän on siitä että Porkkanaraastimen kotona ns. vittuillaan tosta hommasta.

Niin, entä sitten? Kaverilla on veli, joka vittuilee. Ihmiset vittuilee sisaruksilleen, varsinkin silloin kun ollaan nuoria ja asutaan kotona. Ja jos äiti vittuilee -no, jos minulla olisi täysi-ikäinen poika, joka valittaa ruoasta, en todellakaan vittuilisi. Poika saisi vaan siitä eteenpäin hakea itse omat ruokansa kaupasta, omilla rahoillaan, ja kokatakin ihan itse.

Porkkanaraastin sanoi:
No laske sinä nuo kalorit sitten. edes vaikka +/- 300kcal olis jo tapreeksi tarkka.
Voi olla että kärjistelen asioista, mutta mielestäni syystäkin :D
siis yritän olla dieetillä, mutta kuitenkin sitä ruokaa tulee liikaa tai liian vähän --> en laihdu ---> olen aina vain kauempana siitä massakaudesta jota olen tämän ikuisuudelta tuntuvan dieetin ajan rauhassa odotellut.

Ole kiitollinen että äitisi tekee sulle sitä ruokaa, minä ainakin olen, kun saan käydä melkein joka päivä syömässä äiskän sörsseleitä :worship:

No, tämä nyt on vähän miltä kannalta sitä haluaa katsoa. Jos kaveri vaikka pelais lätkää tiimissä ja ois annettu vähän ohjeita et pitäs katella syömispuolta niin oisko se sitten eri juttu? Aika pitkällehän tämä on ekonomijuttu... jos vanhemmat haluu ostaa erilaisia safkoja pojalleen et se voi syödä eri tavalla kun valmistaa itse ruokansa niin mikäpä siinä sitten. Mä en toki voi tietää mikä tilanne kenelläki on. Mutta niillä mennään mitä on :)

Laitampa lusikkani tähän soppaan.

Ite en ole kiristellyt vielä kertaakaan ja ensikesää varten olisi tarkoitus vähän kokeilla vähän, että mistä hommasta on kysymys ja onko edes päätä siihen.

Meillä kotona suhtauduttiin melko neutraalisti punttailuun alusta lähtien. Ensimmäiset proteiinipussit sai äipän vähän kyselemään mitä noi on, mitä ne tekee, eikai noi ole mitään hormooneja jne. normaalia äidin huolehtivaisuuttahan se vain oli. Selitin asiaa ja se oli sillä siisti. Pappa on jaksanut olla kiinnostunut mukavasti kans harrastuksesta kyselee aina miten treeni meni, onko tullu kehitystä, onko treenipainot noussu jne.

Siitä ruuasta sitten. Meillä taitaa olla aina jääkaapissa jotain mitä voi lämmittää mikrossa ei välttämättä mitää varsinaista bodarisafkaa, mutta siihen lisäksi on helppo ottaa esim. raejuustoa mitä yleensä on myös jääkaapissa. Eipä ole ikinä tullut tota tarkemmin ajateltua, että onko tämä nyt optimaalisesti rakennettu oikeista raaka-aineista jne. Salaatteihin on yllätys, yllätys tullut lisäksi tonnikalaa ja extra raejuustoa joskus jopa fetaa. Joka ruoasta yritän tietenkin saada tarpeeksi proteiinia, mutta jos ei onnistu niin se on voi voi. Illalla sitten muistelee mitä oli tullut syötyä ja sitten tekee iltapalan. Purkkiehrmannia, rahkasoossi, pelkkä proteiinidrinkki, proteiinidrinkki+ruisleipää kinkulla jne. menee yleensä illalla.

Sen kummempaa päänvaivaa ole vielä ottanut syömisistäni ja jouluna tulee 2v. treeniä täyteen ja paino on tähän päivään mennessä noussun vähän reilu 20kg ja ei se rasva% ole peilin mukaan kovin paljoa noussut. Suunta siis hyvä.

ps. Lisäravinteet olen aina ostanut itse.

Itsellä on kyl mahtava tilanne omien porukoiden kans ku ne on aina suostunut tuomaan mulle kaupasta niitä ruoka-aineita mitä oon tarvinnu, kun taas hyvin monella muulla toi näyttäis olevan iso ongelma. Varsinki nyt dietillä on ollu kauheesti apua kun saa tarkalleen ne aineet mitä on laskenutkin, parin ylimääräsen aineksen ottaminen sinne kauppalistaan ei ainakaan oo ollu mikään ylitsepääsemätön ongelma tähän mennessä. Onhan se tietysti vähän noloo elää porukoiden rahoilla mut tilanne on mikä on eikä yksinkää voi muuttaa kun tukia ei tuu ja työt on tiukassa. Auttaa sit porukoita parhaansa mukaan kotitöissä ja on kiltisti nii neki pysyy tyytyväisenä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom