Perheen tuki punttailussa

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Siis en nyt grammalleen kaikkea punnitse. Jos vedän reajuusto purkista (400g) puolet niin katson sen silmämääräisesti. Mutta jos otan jääkaapista 700g jauheliha paketin, jonka sisältö on kerran ollut pois paketista ja se on saanut uuden muodon eli sitä on vatkattu miten sattuu ja osa siitä on syöty niin sitten punnitsen sen.

Kun keitän riisiä niin teidän paljonko desi riisiä painaa ja se on kalorilaskurissa ylhäällä. Eli ei se vaaka nyt NIIN kovassa käytössä ole

Niin ja se on niin helppoa mitata, kun heittää safkaa kulhoon joka on vaa'an päällä ja senkun välillä nollailee! Eli se ei tosiaan ole työlästä, itseasiassa ihan mukavaa puuhaa:)

:::Kyllä tollanen hifistely mun mielestä pitäis mennä porukoilta läpi!
On toki eri jos on ihan järkytön kiire ja plaa plaa. Mutta muutoin, kun esimerkiksi melkein kenen vanhemmat vaan antaa muihinkin urheilulajeihin tukensa vielä paljon vanhemmassa iässä, niin miksi ei punttailussa?:::

lampunjalka sanoi:
Niin ja se on niin helppoa mitata, kun heittää safkaa kulhoon joka on vaa'an päällä ja senkun välillä nollailee! Eli se ei tosiaan ole työlästä, itseasiassa ihan mukavaa puuhaa:)
Jep, mukavaa pikkunäpertämistä tylsiin syyspäiviin :)

Porkkanaraastin sanoi:
voi vitsi..en uskonut että tällaista koskaan lukisin pakkikselta. Jos äitini on niin iloinen että olen löytänyt itselleni sopivan harrastuksen, niin eikö olisi mukavaa että OMA ÄITI auttaisi harrastuksessani ja kantaisi kortensa kekoon tekemällä noin 5-10s kestävän prosessin eli kippaa ne makaroonit ensin vaakaan ja sitte kattilaan.
Ja turha tulla mulle vittuilemaan että en tekisi mitään hyödyllistä kotona. Koska olen sanonut että en auttaisi? :curs:

Ja vikiseminen vain jatkuu...

Olen jokseenkin vakuuttunut, että olet vain esittänyt asiasi äidillesi liian hyökkäävään/määrävään sävyyn. Silloin on ihan ymmärrettävää, että ei juuri huvita ruveta YHDEN perheenjäsenen takia ruokia punnitsemaan. Ja jos äitisi kerran on niin kovin ikävä ihminen, ehdotan edelleen että muutat pois kotoa.

Jos olisin äitisi, epäilemättä kannustaisin muuten harrastuksessa, mutta epäilenpä, että esim. 20 v kokkailun jälkeen en todellakaan jaksaisi kuunella, miten sälli, jolla hädintuskin parta kasvaa, alkaa selittää, mitä minun täytyy tehdä.

Äitisi ei välttämättä edes pidä ruoanlaitosta, tekee vain siksi, kun äitien on pakko. Silloin 5-10 s ylimääräistä voi tuntua aika paljolta. Joten mikset otat koko perheen jokapäiväistä ruoanlaittoa harteillesi? Näet miten kivaa on kokata joka päivä, kun joku märisee vieressä.

reinhardt sanoi:
Joten mikset otat koko perheen jokapäiväistä ruoanlaittoa harteillesi? Näet miten kivaa on kokata joka päivä, kun joku märisee vieressä.

Niinpä. Ja tämä ihan sama pätee kun ollaan kaveriporukalla esim. mökillä. Yleensä on minä ja emäntä joka tehdään ne safkat ja aina joku vatipää jaksaa vittuilla ja vikistä sapuskasta. No eipä olla enää järjestetty yhtään mitään vähään aikaa ja eipä ole muutamasta vanhasta kaveristakaan senkoommin mitään kuulunut. Tämä oli offtopikkia, mutta ihan vastaava juttu. Pitäs miettii miltä se itestä tuntuu jos toiset vaan narisee ja valittaa...

Timba79 sanoi:
Niinpä. Ja tämä ihan sama pätee kun ollaan kaveriporukalla esim. mökillä. Yleensä on minä ja emäntä joka tehdään ne safkat ja aina joku vatipää jaksaa vittuilla ja vikistä sapuskasta. No eipä olla enää järjestetty yhtään mitään vähään aikaa ja eipä ole muutamasta vanhasta kaveristakaan senkoommin mitään kuulunut. Tämä oli offtopikkia, mutta ihan vastaava juttu. Pitäs miettii miltä se itestä tuntuu jos toiset vaan narisee ja valittaa...

Toi on enemmän kuin totta. Itsekin aika sanovaa tyyppiä ja en käsitä miten oma muori jaksoi tehdä safkoja päivästä toiseen mulle:D
Ja tosiaan kyllä pistää vihaksi välillä kuulla kun yli 20vuotta tämän maan päällä olleet tyypit raivoaa välillä äideilleen kuinka vääränlaista safkaa on tehty ja pyytää rahaa ja ottaa siitäkin nokkiinsa kun ei saa tarpeeksi!!!!!!!
Menee tosiaan ohi aiheen mutta kuitenkin.

Mutta antaahan äitisi sinun mitata niintä safkoja, jos olet kotona ruuan laiton aikana??
<--->raastimelle.

Meidän perheessä on viisi henkilöä... kaikki tekevät ruoan kerran viikossa ja mutsi sitten ne loput... itse teen juuri sellaista mukavaa liharuokaa ja saan pelailla niin paljon vaa'an kanssa kuin huvittaa... ja tuo 11v broidi tekee oikeastaan mitä ruokaa pyydän... eli jauhelihaa peliin vaan :D...

Hyvin on systeemi pelaillut :5:

reinhardt sanoi:

Olen jokseenkin vakuuttunut, että olet vain esittänyt asiasi äidillesi liian hyökkäävään/määrävään sävyyn. Silloin on ihan ymmärrettävää, että ei juuri huvita ruveta YHDEN perheenjäsenen takia ruokia punnitsemaan. Ja jos äitisi kerran on niin kovin ikävä ihminen, ehdotan edelleen että muutat pois kotoa.

Jos olisin äitisi, epäilemättä kannustaisin muuten harrastuksessa, mutta epäilenpä, että esim. 20 v kokkailun jälkeen en todellakaan jaksaisi kuunella, miten sälli, jolla hädintuskin parta kasvaa, alkaa selittää, mitä minun täytyy tehdä.

Äitisi ei välttämättä edes pidä ruoanlaitosta, tekee vain siksi, kun äitien on pakko. Silloin 5-10 s ylimääräistä voi tuntua aika paljolta. Joten mikset otat koko perheen jokapäiväistä ruoanlaittoa harteillesi? Näet miten kivaa on kokata joka päivä, kun joku märisee vieressä.

Mun äiti ainakin rakastaa kokkausta. Ja tiedoksesi vaan että kun tulen kotiin niin hän on jo aloittanut ruuan laiton, JOSTA MINÄ JATKAN. Jos olisin häntä ennemmin kotona niin kaiken ruuan tekisin minä. Ikävä kyllä tuo vitun_vaikea_aikaavievä punnitseminen tapahtuu ruuanlaiton alussa.

Ja tollanen "20v äijä jolla parta ei kasva" on mun mielestä jo suoranaista vittuilua :rolleyes:

Porkkanaraastin sanoi:
voi vitsi..en uskonut että tällaista koskaan lukisin pakkikselta. Jos äitini on niin iloinen että olen löytänyt itselleni sopivan harrastuksen, niin eikö olisi mukavaa että OMA ÄITI auttaisi harrastuksessani ja kantaisi kortensa kekoon tekemällä noin 5-10s kestävän prosessin eli kippaa ne makaroonit ensin vaakaan ja sitte kattilaan.
Ja turha tulla mulle vittuilemaan että en tekisi mitään hyödyllistä kotona. Koska olen sanonut että en auttaisi? :curs:

No onko se sitten niin helvetin vaikeeta mennä auttamaan omaa äitiään siinä ruuanlaitossa???!!!!
Pääsisit siinä samalla sitten hifistelemään vaakojes kanssa.

Voi vaan olla että saat samantien koko homman harteilles jos kerta oot noin hankala.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
TomBombadil sanoi:
Kylläpä nuo mutsi ja faija pulttia ottivat myöskin kun vedin illalla ruokalusikallisen öljyä...

Pulttia? Onko teillä öljy loppu vai? ;)
Illalla kun vetelee öljyä ni kyllä tasasin väliajoin saa kuulla kettuilua, ja painotan sanaa KETTUILUA koska täällä puhutaan välillä että vanhemmat VITTUILEE ja se iskee korvaan. Kuinka monen vanhemmat oikeasti vittuilee lapsilleen?
(Tosin mitä minä tiedän kun enhän minä ole saanut edes koskaan kunnol turpaan hyvän kasvatuksen nimissä :rolleyes: )
Välillä tulee kyllä ukolta kommenttia malliin: "kohta varmaan voitelet itteäs öljyllä peilin edessä :whip: ".
Mulla siinä mielessä hyvä homma, että muori on fysioterapeutti ja ottanu jonkin verran selvää ravintoasioista ni ei hirveesti ihmettele näitä syömisjuttuja. Kaiken lisäks saa viel luontaisetuna lihaskuntoutusta jos tarttee :thumbs: Välillä kyllä vituttaa kun selittää jollekkin tutulle, että kun meidän lisäliha on käy siellä punttisalilla (sit ne kattoo mua ja tajuu et olen pelkkää luuta mist kasvaa läskiä :jahas: siin tulee aika :david: fiilis).
Kunhan vaan muistaa pyytää ni rahkat sun muut safkat tuot. Ja kun kauniisti pyytää ni maksaa protskupussit sun muut.

ÄITI! Jos luet pakkotoistoa ni :rock: sulle :)

lisäliha sanoi:
Pulttia? Onko teillä öljy loppu vai? ;)

No kyllä se loppu vähän aikaa sitten... ja sitten ne vasta suuttu... mutta luulevat että se on huonoksi terveydelle... :rolleyes:... vieläkin vituttaa kun ei antanut mutsi lukea sitä bodauskirjaa!?!? :curs:

reinhardt sanoi:
Äitisi ei välttämättä edes pidä ruoanlaitosta, tekee vain siksi, kun äitien on pakko. Silloin 5-10 s ylimääräistä voi tuntua aika paljolta.

Just just. 10 sekuntia tuntuu varmasti ikuisuudelta... Tuskin nyt 10 sekuntia on liikaa pyydetty.

Itse en tosin laske kaloreita kovin tarkkaan. Oon aatellu että otetaan nyt tästä kotona asumisasjasta kaikki irti ruuan suhteen. Kyllä sitä varmaan sitten ehtii laskella niitä kaloreita vähän tarkemmin kun omaan kämppään muuttaa. Pitää vaan bulkilla painon nousussa, huolehtii aina riittävästä proteiinin saannista ja yrittää ottaa suurimman osan energiasta hyvistä lähteistä. Jääkaappista löytyy nykyään rahkaa, raejuustoa, kanamunia, tonnikalaa jne aina ilman että erikseen pyytää niitä ostamaan.

lampunjalka sanoi:
Ettekö jumalauta osaa lukea??
Porkkanaraastinhan tekee ruokaa!

Osataan lukea!!!

Eihän Porkkanaraastin tunnu hirveesti sitä ruokaa tekevän ku vinkuu mutsin tekemistä ruuista.
Tekis ite sitten koko ruokansa niin ei tarvii narista, tai menis jokakerta auttamaan äitiään niin voi siinä ite sitten tarkkaan laskeskella että tuliko 10 gramman heitto hiilareissa vai protskussa.

Tai jos on pakko hifistellä niin ottaa sen halvatun puntarin ja punnitsee kaikki ravintoaineet erikseen kun niitä lautaselleen lappaa.

Kerspeles.

Ite en oo kyllä äidilleni koskaan ruuasta narissu, enkä narise.

Ja on kyllä vielä loppuun ihan pakko pistää mutsille pari :rock: :rock:
Kiitti mutsi!

make77 sanoi:
Osataan lukea!!!

Eihän Porkkanaraastin tunnu hirveesti sitä ruokaa tekevän ku vinkuu mutsin tekemistä ruuista.
Tekis ite sitten koko ruokansa niin ei tarvii narista, tai menis jokakerta auttamaan äitiään niin voi siinä ite sitten tarkkaan laskeskella että tuliko 10 gramman heitto hiilareissa vai protskussa.

Porkkanaraastin sanoi:
Mun äiti ainakin rakastaa kokkausta. Ja tiedoksesi vaan että kun tulen kotiin niin hän on jo aloittanut ruuan laiton, JOSTA MINÄ JATKAN. Jos olisin häntä ennemmin kotona niin kaiken ruuan tekisin minä. Ikävä kyllä tuo vitun_vaikea_aikaavievä punnitseminen tapahtuu ruuanlaiton alussa.

Krhm...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom