Pennut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asten
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä minua on erityisesti tänä kesänä vituttanut on se että ihmisillä tuntuu olevan käsitys ettei toisten lapsia voi komentaa. Minä olen ainakin aivan surutta käskyttänyt kaikkia kakaroita rannalla, omia tai ei. Jos joku on pahanteossa niin se on aivan sama onko oma vai vieras. Muutama nauta on tuosta alkanut poraamaan mutta olen vaan kylmästi todennut että jos et itse osaa kasvattaa lastasi niin jonkun se on tehtävä. Jos joku komentaa meidän ipanat pois pahanteosta niin tarjoan perkele pullakahvit.

:worship:

:kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meikäläinen taas näkee lähes päivittäin tapauksia, joissa muksu on about 3-5 v. ja saa tehdä kaikkea ilman rangaistusta. Tai no, kovin rangaistus on se, että lapsen äiti tai isä sanoo "älä viitsi pikku-Ville".
Toi on yks "pahimmista" mokista mitä voi tehdä; kielletään tekemästä jotain ihan vaan muodon vuoksi. Ei niitä saa uskomaan ikinä mitään, jos se käskytys ei johda mihinkään, eikä niitä uhkauksia toteuteta.

- 3 vuotias kirkuu kuin palosireeni ja ääni kävi valehtelematta korviini niin kovaa, että oli pakko ilmoittaa kohteliaasti naiselle, että olisiko mitenkään mahdollista hillitä muksua. Vastaus oli "ei kolmevuotiaalle voi sanoa mitään".
En nyt oo ihan varma mikä tossa oli se kirkumisen syy, mutta kolmevuotiaat on loppujen lopuksi aika fiksuja otuksia...

- 5-vuotias sälli repii julisteita alas ja muija vain tokaisee "tällainen tämä meidän poika on". Piti kysyä "niin, siis kehitysvammainenko"?
:lol2:

Kyllä minäkin käännän pöydän syyttääkseni vanhempia. Ei meidän suvussa kyllä kukaan pennuista ole kaupoissa huudellut, rääkynyt teininä kaupungilla tai vastaavaa. Kyllä vanhempian pitäisi tietää missä ne lapset liikkuvat. Meillä oli ominaista se, että joka päivä koulun jälkeen kiidettiin harrastusten pariin. Eipä ehdi kaupungilla rääkyä ja terrorisoida.
Kyllä tossa on osa ongelmaa. Mitä vähemmän on järkevää tekemistä, sitä enempi tehdään jotain järjetöntä.

käytöstavat lähtee kotoa ja 99prossaa varmasti hoitaa lapsensa kunnolla ja opettaa käytöstavat. niillä käytöstapojen oppimisilla ei kuitenkaan juuri ole merkitystä kun kaveriporukka on kaikken ratkaisevin tekijä mitä sattuu ja missä. muutama idiootti saa jonkin päähän piston niin ne "viisammatkin" tulee perässä. tuo ei tule koskaan muuttumaan mihinkään.
Samaa mieltä myöskin tuosta kaveriporukasta. Joukossa tyhmyys tiivistyy, tossa teini-iässä varsinkin. Fiksuista ja hyvätapaisistakin tyypeistä tulee apinoita laumassa, jos se ryhmään kuuluminen sitä sattuu edellyttämään. Kaveriporukan vaikutuksen huomaa hyvin perheistä missä on useampi lapsi.

Ajattelin" ei se uskalla". Uskalsi se. Ja uudestaan ja uudestaan. Sen äiti ei välittänyt yhtään ja sanoin pojalle "lopeta". No onneksi lopetti.
Mutta jälkeenpäin aloin miettimään käytöstäni. Luulenko olevani joku ravintoketjun huippu, ketä lasten pitää kunnioittaa.

Mulle jäi hieman epäselväksi että olitko tässä tosissasi? Pentu kohtelee sua väärin ja sinä etsit vikaa itsestäsi?

Mun mielestä suurin ongelma lastenkasvatuksessa nykysin on se, että aikuiset eivät uskalla olla auktoriteettejä lapsilleen. Monet eivät käsitä sitä, että lapset haluavat ja tarvitsevät sitä että he ovat lapsia, ja aikuiset ovat aikuisia ja heidän yläpuolella. Tämä tuo heille turvallisuuden tunteen. Lapset eivät halua tilannetta jossa saa tehdä kaikkea mahdollista, vaan turvallisen ympäristön jossa on selkeät säännöt mitä saa tehdä ja mitä ei. Lapset eivät halua elää anarkiassa.

Toinen juttu, oikeasti tuolle pentujen viikonloppuryyppäämiselle voitaisiin tehdä jotain jos haluttaisiin. Lasten kotiintuloaikoja voi muuten valvoa vaikka poliisi jos muu ei auta (olikohan seinäjoella tästä kokeilu).

Eli vastaus kysymykseen oletko ravintoketjun huippu ketä lasten pitää kunnioittaa: KYLLÄ, jos pidät itseäsi aikuisena.

Mikä minua on erityisesti tänä kesänä vituttanut on se että ihmisillä tuntuu olevan käsitys ettei toisten lapsia voi komentaa. Minä olen ainakin aivan surutta käskyttänyt kaikkia kakaroita rannalla, omia tai ei. Jos joku on pahanteossa niin se on aivan sama onko oma vai vieras. Muutama nauta on tuosta alkanut poraamaan mutta olen vaan kylmästi todennut että jos et itse osaa kasvattaa lastasi niin jonkun se on tehtävä. Jos joku komentaa meidän ipanat pois pahanteosta niin tarjoan perkele pullakahvit.

Tätä pitäisi jokaisen noudattaa, ehkä sitten olisi niillä riiviöilläkin edes joku auktoriteettimalli aikuisesta ihmisestä. Pitää itsekin muistaa tämä ja komentaa tai huomauttaa jos siihen aihetta on, oli lapsi sitten oma tai vieras.

Originally Posted by jambo
Mikä minua on erityisesti tänä kesänä vituttanut on se että ihmisillä tuntuu olevan käsitys ettei toisten lapsia voi komentaa. Minä olen ainakin aivan surutta käskyttänyt kaikkia kakaroita rannalla, omia tai ei.

Juuri näin tulisi kaikkien aikuisien toimia ja näin vielä toimittiinkin, kun itse hilluin pentuna pahaa tehden.

Itse kiellän ja ojennan aivan vaistomaisesti vieraitakin lapsia jos he käyttäytyvät törkeästi Ja samaa toivon myös muilta aikuisilta omia lapsiani kohtaan Aika jännä esimerkiksi leikkipuistoissa huomata kahdenlaisia ihmisiä: Toiset pitävät huolta vain omista lapsistaan ja toiset ovat enemmän kollektiivisia ja pitävät silmällä muitakin. Viime sunnuntailta on tästä hyvä esimerkki:

Olin lasten kanssa puistossa missä oli paljon lapsia ja useita aikuisia. Yhden pikkupojan äiti puhui kännykkäänsä ja unohti pitää taaperoaan silmällä. Penska tietysti käytti tilaisuuden hyväksi ja paapersi kohti isompien lasten keinuja. Ihan vieressä paimensi toinen äiti lapsiaan, mutta ei tehnyt elettäkään vaikka pienokainen oli jo parin metrin päässä viuhuvasta keinusta. Otin sitten itse parinkymmenen metrin pikaspurtin ja nappasin taaperon kainaloon ja turvaan ja palautin äitinsä näköpiiriin. Tuossakin olisi voinut sattua todella pahasti ja silti aikuinen katseli välinpitämättömästi vain muutaman metrin päässä. Mikä ihmisissä on vikana??

Juuri näin tulisi kaikkien aikuisien toimia ja näin vielä toimittiinkin, kun itse hilluin pentuna pahaa tehden.

Itse kiellän ja ojennan aivan vaistomaisesti vieraitakin lapsia jos he käyttäytyvät törkeästi Ja samaa toivon myös muilta aikuisilta omia lapsiani kohtaan Aika jännä esimerkiksi leikkipuistoissa huomata kahdenlaisia ihmisiä: Toiset pitävät huolta vain omista lapsistaan ja toiset ovat enemmän kollektiivisia ja pitävät silmällä muitakin. Viime sunnuntailta on tästä hyvä esimerkki:

Totta. Toissa viikolla menimme perheen kanssa lapsille tarkoitetulle aidatulle rannalle. Sellaiselle jossa vedessäkin on aita etteivät pienimmät pääse liian syvälle. Tullessamme paikalle oli siellä noin 6-8 aikuista lapsineen ja muutama 10-12 vuotias irtonumero. Nämä ninjan alut nohevina purkivat vedessä olevaa aitaa ja hakivat vielä fillarin työkalu boxista työkaluja. Kukaan aikuisista ei sanonut mitään. Hieman oli WTF??!!??? tunne.

Pistin pojat laittamaan aidan alkuperäiseen kuosiin pienen ripityksen säestyksellä.

Yksi mistä on kanssa saanut kyllästymiseen saakka rantsussa kovistella noita latenssi-ikäsiä on kielenkäyttö. Varsinkin kun on joukko kivesten laskeutumista odottavia isäntiä niin vitut ja perkeleet sinkoilee ettei sekaan meinaa mahtua. Omat ipanat kun on sellasia 3v ikäsiä niin sen tietää että kaikki sanat, varsinkin isompien tenavien sanomat, tarttuu tosi hyvin. Meitsi alkaa varmaan olla aika natsin maineessa mutta ei voi mitään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Juurikin näin...mä komentelen muiden muksuja ihan työkseni:D Ja kyllähän noita kurittomia penskoja löytyykin paljon...Yksi asia mikä ottaa pattiin, on vanhemmat jotka eivät osaa kieltää lapsiltaan yhtään mitään saatika sitten päättää asioista lapsen puolesta. Tänäänkin yksi äiti sanoi 3-vuotiaalle: "haluisitko laittaa päälle takin, siellä on aika kylmä...ai et halua no ei sitten..." No mä sitten laitoin sille muksulle takin päälle ilman vastalauseita kun ulkona oli aamulla se 10 astetta...:david:

Noin vuosi sitten ajelin tota hiekkatietä ja eiks siinä ole jotai 6-10 vuotiata, siitä ikähaarukasta poikia ja tyttöjä. Tytöt siinä huusi mulle jotai perkeleitä ja näytti keskaria.
----------------------------
Ja sillon ko olin yläasteella ja mun "kaverin" pikkusisko, 7-8 v, istuskeli kivellä ja huuteli aikuisille "heittäkää rööki" ja kiroili perään.
----------------------------
Kerran ilta-ajelulla menin kiertämään vanhan kouluni pihan autolla ja kattelin että mitäs tuolla pimeässä jotain pilottitakkipoikia. Eiks nää noin 12vuotiaat kollit oo saanu sytkärit jostai ja ne siellä sytytti roskista palamaan. menin lähemmäs ni pojat juoksi nii vitusti karkuu . olisin lähteny juosten perää mut niillä oli pyörät vähän matkan päässä perkele :curs: ... ei muutako ilmotus poliisille...
Ja mistä tollaset naperot saa sytkärin.

Mitä tommosillekki tekee ko ei niitä viitti komentaa ko ne mitää usko ja käsiks ei oikee kannata käydä.
Ja mikä on nykyään niillä nappuloilla se kotiintuloaika:jahas:

Tuossakin olisi voinut sattua todella pahasti ja silti aikuinen katseli välinpitämättömästi vain muutaman metrin päässä. Mikä ihmisissä on vikana??

Tuossa tapauksessa ainakin naisen sisäänrakennettu ongelma: kun suu käy, mikään muu ei käy... :jahas:

Ei vais, mutta jos on yhtään aistit auki, kuten kolmen lapsen isällä yleensä on oltava, näkee koko ajan vain riskejä ja vaaroja kaikkialla. Mutta viimeksi viime viikolla juoksin hakemaan about nelivuotiaan vesselin kaupan parkkipaikalta. Oli isin kanssa kaupassa, ja kun isi punnitsi nauriita, vesseli vilahti porttien alitse ja automaattiovista ulos. Itsellä on ollut tuon kaupan parkkiksella hengenmeno lähellä ja pelti kolissut, joten jätin kaiken ja loikkasin portin yli ja ulos, muksu kainaloon ja takaisin heviosastolle. Daddy ei ollut ehtinyt edes huomata että poika puuttui. Vastaavia tarinoita sattuu jopa pari kertaa kuussa: lapset hortoilee pyörätiellä, lapset menossa auton alle, lapset kiipeää katolle, lapset kanniskelevat vaarallisia esineitä... Yksi ihan vakio on että pentu nostaa jotain itselleen liian painavaa ja sitten pudottaa päälleen tai jalalleen. Joskus on saanut noottia kun menee ottamaan kakaralta pään kokoisen musan pois. Tai keppejä. Jotkut vanhemmat on niin vitun daijuja ettei tajua vaaraa ennen kuin se tapahtuu. Ei meidän Jonna-Petteriä saa rajoittaa, yhyy. Varmaan ihanaa kun lapsi saa kasvaa ilman rajoja, ja toista silmää.

Yksi mikä vituttaa yli kaiken on vanhemmat tai kaikki aikuiset joita ei kiinnosta pikkulasten hätä jos lapsi ei ole oma. Tyyliin muksu itkee, on eksynyt tai kaatunut tai muuten vaan hädissään. Eikö olisi aika luonnollista mennä edes kysymään että sattuiko pahasti ja missä äiti on? Mutta jotkut molopäät vaan menevät ohi laput silmillä. Siinä on oikein aikamme tauti.

Minusta kaikkeen mihin voi puuttua, pitää puuttua. Ilkivaltaan, kiusaamiseen, pahoinpitelyihin, naisten ahdisteluun, vaaralliseen käytökseen liikenteessä, etc. Valkoisen heteromiehen (tm) velvollisuus on pitää maailma pystyssä, että naiset, lapset, vanhukset ja muut vähävoimaiset saavat jatkaa siinä harhassa että maailma on kiva, pehmeä ja reilu paikka. Voi kuulostaa aika :david: :lta mutta näin mä sen näen. Kiitosta on turha odottaa. Kyylän ja pedofiilin maineen saa jos jotain. Mutta mä saan kicksejä siitä että voi viedä jollekin vitun gootille sen kadulle heittämät roskat sille käteen ja sanoa että tossa on roskis ihan vieressä. Olisiko mun naaman ansiota/syytä, mutta jokainen on tähän asti käyttänyt sitä roskista pikku vihjeen jälkeen.

Homottelevia pikkunöösejä ei voi lyödä vaikka mieli tekisi, mutta pieni pelottelu toimii - kunhan pelottelee yhtä kerrallaan. Ryhmässä nuo pikku kusiaiset ovat aina niin miestä että alta pois. Porukalla vittuillaan vaikka poliisille. Yksin tulee löysät punttiin. Varsinkin kun pimeällä pyörätiellä iltamyöhään käy juttusille siitä viime viikonloppuisesta huutelusta ja kivien heittelystä. Kertoo vaikka ihan rakentavassa hengessä että hei, meidän pihalle ei saa tulla vieraat pojat leikkimään, ja jos et ymmärtänyt, niin mä tiedän missä sä asut. Tai voin seurata sua kotiis ja katsoa ovesta nimen, ihan vaan isääsi ja poliisia varten. Ja sitä rataa. Ainakin meidän pihan koltiaisongelma helpotti näillä eväillä. Eikä tarvinnut edes vihjata että homoraiskaus ja matala suohauta tulevat myös kysymykseen jos viesti ei mene jakeluun... :evil:

Tuo yksittäisen tyypin maaliksi ottaminen toimii muuten koko ryhmänkin kanssa. Katsoo kuka on se ryhmän isoin kyrpä, ja puhuu vain hänelle, eikä edes kuuntele muiden juttuja. Sellaisia laillisia uhkauksia vain, ei laittomia (kamerakännykät!) Kun alistaa ryhmän koviksen, muutkin hiljenevät. Paitsi kännissä. Silloin kannattaa vain niellä kiukkunsa, koska minkään ikäisten känniläisten kanssa ei voi saada mitään rakentavaa aikaiseksi.

Noista kolmivuotiaista vielä: jotkut vanhemmat on tajunneet sen uhmaiän ihan väärin. Ne luulee oikeasti ettei uhmaikäisen kohtauksille voi mitään. No totta se on ettei penska silloin osaa lopettaa, eikä siinä auta mikään kasvatuksellinen otekaan. Huutaa aikansa, sitten on taas pikku enkeli. Mutta pitäisi vanhempien tajuta ettei koko maailman tarvitse kärsiä sen yhden kakaran uhmaiästä. Sellaisen parkuvan tapauksen voisi kantaa kaupasta ulos jäähtymään ihan kohteliaisuudesta muuta maailmaa kohtaan. Tuo vaihe menee ihan oikeasti ohi, eikä se riipu kasvatuksesta. Paskempi juttu jos ei kasvateta ollenkaan sen jälkeenkään, ja uhmaikä jatkuu tuonne kolmenkympin korville.

Mutta niitähän saakin jo lyödä.

Noista kolmivuotiaista vielä: jotkut vanhemmat on tajunneet sen uhmaiän ihan väärin. Ne luulee oikeasti ettei uhmaikäisen kohtauksille voi mitään. No totta se on ettei penska silloin osaa lopettaa, eikä siinä auta mikään kasvatuksellinen otekaan. Huutaa aikansa, sitten on taas pikku enkeli. Mutta pitäisi vanhempien tajuta ettei koko maailman tarvitse kärsiä sen yhden kakaran uhmaiästä. Sellaisen parkuvan tapauksen voisi kantaa kaupasta ulos jäähtymään ihan kohteliaisuudesta muuta maailmaa kohtaan. Tuo vaihe menee ihan oikeasti ohi, eikä se riipu kasvatuksesta. Paskempi juttu jos ei kasvateta ollenkaan sen jälkeenkään, ja uhmaikä jatkuu tuonne kolmenkympin korville.

Mutta niitähän saakin jo lyödä.

Koko teksti oli täyttä asiaa, mutta tähän kiinnitin erityistä huomiota. Sillä enpä voisi enempää samaa mieltä olla! Ja toinen pointti on se, jonka jo mainitsin. Eli ei väsynyttä lasta kauppaan jos ei ole ihan pakko. Ja muutenkin lasten vanhempien pitäisi yleensä tuntea lapsensa. Eli ei sitä uhmaikästä tartte viedä kauppaan just sillä hetkellä kun tietää että se käpy todennäkösesti palaa... jne jne.

Eli vastaus kysymykseen oletko ravintoketjun huippu ketä lasten pitää kunnioittaa: KYLLÄ, jos pidät itseäsi aikuisena
Öööh. Olen lasten kahluualtaassa. Lapsi luultavasti haluaa leikkiä kanssani. Ja lopettaa kun käskytän.

ite oon sitä mieltä että nää ongelmat lähtee 145680% tapauksista kotoa.
vaikka se onkin hyvä syyttää tarhaa/koulua/yhteiskuntaa niistä ongelmista kun ite ei oo viittiny/osannu kasvattaa omaa lastaan silleen että sen kehtaa viedä julkiselle paikalle ilman että se tungetaan jonnekin äänivaimennettuun rautakuutioon.

on kuullut sen verran järjettömiä tarinoita eri ihmisten kasvatuksesta yms. paras oli joku poliisi joka oli päättänyt ettei kiellä lastaan ennenkun lapsi ymmärtää miksi häntä kielletään... :D

oon muiden kanssa samoilla linjoilla siitä, että lapsella pitää olla se hahmo kenen sanaa se uskoo, keneltä kysyy jos ei tiedä jne. ilman tätä hahmoa se ihana lapsi turhautuu. tästä osasyyllisenä varmaankin ns. vapaa kasvatus (joka muuten ei tarkoita sitä että lasta ei saa kieltää...) ja järjettömät väärinkäsitykset siihen liittyen..

valitettavasti lastensaanti ei ole luvanvaraista.. kuka tahansa idiootti voi saada vaikka tuhat jälkeläistä vaikka korvien välissä ei liiku edes niin paljoa että joku voisi ottaa tyypin lastensa kummiksi..

"valitettavasti lastensaanti ei ole luvanvaraista.. kuka tahansa idiootti voi saada vaikka tuhat jälkeläistä vaikka korvien välissä ei liiku edes niin paljoa että joku voisi ottaa tyypin lastensa kummiksi.. "

Niin valitettavasti. autollakin ajamista varten vaaditaan ajokortti-

Minusta taas Suomen lakiin pitäisi kirjata oikeus parodiointiin, kuten Yhdysvalloissakin on.
Esimerkiksi tuommosen viattoman nettivideon julkaisijan jahtaaminen menee aivan naurettavuuksiin ja rikkoo jopa sananvapautta.

Toivottavasti tuolle kakaralle lyödään sakot tuosta. Olisi muutenkin ihan hyvä ennakkotapaus ja linjaisi vähän netin käytäntöjä lain edessä.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...bessa+luettiin+syyte+oppilaalle/1135229747200

Tuntuu vain, että onko silloin oikeassa työssä, jos pahoittaa koltiaisten naljailusta niin kovin mielensä että masentuu ja tarvitsee lääkärihoitoa. Monesti nimittäin ihmetyttää tällaiset opettajat, joita pystyy alaikäinen rääpäle hetkauttamaan naljailulla. Jos lapsi pystyy itkettämään aikuista opettajaa vittuilemalla niin uravalinta on mennyt pieleen.

Sitten oli taas ne opettajat, jotka heittivät yhden kommentin takaisin jonka tuloksena k.o. kovis punastui ja oli hiljaa lopputunnin. Kolmantena tyyppinä oli sitten ne, joiden ei tarvinnut ääntä korottaa mutta auktoriteetti oli niin kova ettei kukaan pullikoinut.

Open oma vika. En ole videota nähnyt, mutta luultavasti siinä on taas joku eläkeope joka luulee olevansa suurikin taiteilija. Ällää itsensä juhliin ulvomaan ja on nyt nyyh-fiiliksissä kun kaikki nauroivat. Menisi itseensä. Aikuinen ihminen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom