Löytyyhän näitä. Eniten vihaksi ovat pistäneet nuoret (10-16 wee) lätkäpelaajat halleilla/hallien pihalla, joilla käytöstavat 0. Kolistellaan kaukalon laitoja niin että suojat ja juomapullot vyöryvät jäälle (how funny is that..) ja kiipeillään suojaverkoissa/kaukalon laidoilla (!!). Yhdessä hallissa sain tämän loppumaan kokonaan, kun kundit vyörytti suojat jäälle ja kävin ne kiltisti nostamassa, ja samalla huomautin, että seuraava joka laitaa tömisyttää, tulee jäälle paljain jaloin nostamaan ne suojat takas. No, kului n. minuutti, ja kuin kokeiluna joku tönäisi laitaa ja suojat oli taas jäällä. Olin salamana paikalla, ja kysyin vihaisena, kuka se oli. Hiljaisuus, jonka jälkeen yksi jätkä tunnusti. Kysyi varovasti, saako pitää sukat edes jalassa (jäällehan ei tulla kengillä!). Nosti suojat sitten kiltisti, ja sen jälkeen sillä vuorolla ei kukaan enää koskenutkaan kaukaloon. ;) Tämä oli vain yksi esimerkki. Onneksi (tai ainakin tuntuu siltä) nykyään valkut vaativat pelaajiltaan jotain käytöstä, mutta edelleen on kyllä tavoissa toivomisen varaa.
Julkisissa liikennevälineissa mekastavat teinit riepoo kaikista eniten. Yleensä ovat siis n. 12-16 wee laumasieluja, jotka huutaa/tappelee/repii lehtiä (mitä vittua?) tai jotain muuta yhtä jännää. Jos vaunu on tyhjä, mulle on ihan sama, mutta kun nämä syystä tai toisesta siunaantuvat sinne aina joko a) ruuhka-aikaan kun ei mahdu edes hengittämään tai b) iltaisin, jolloin vitun väsyneenä raahaudut töistä kotiinpäin. Tietyn ajan sitä jaksan katsella, mutta sen jälkeen tulee kyllä vihaista kommenttia. Joko "sorry, voisitteko lopettaa" tai sitten käsken jäämään pois vehkeestä. Yleensä on toiminut. Känniapinoita en ole kyllä koskaan komentanut, enkä varmasti uskaltaisikaan. Ainakaan silloin, jos esim. metrovaunu on tyhjillään ja olen siellä yksin. Vaihdan mieluummin vaunua tms.
Kaupassa itkeminen tms. on ihan ok, vaikka tietysti, jos väsyneenä sitä kuuntelee, ei oikein jaksaisi. Niin ja AIKUISET, VOISITTEKO OPETTAA LAPSENNE JONOTTAMAAN? En enää ihmettele, mikseivät 6-vuotiaat osaa jonottaa, jos vanhemmat kiilaavat röyhkeästi myös silloin, kun lapset ovat mukana "joo mennään tähän tädin eteen vaan"..!!!:curs:
Edit: En myöskään ymmärrä 12 vuotiaita kännissä espalla notkuvia. Siis haloo? Onko vanhemmilla jotain päässä vialla? Ei 12 vuotiaan kuulu vaellella kaupungilla puoliltaöin.