Pennut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Asten
  • Aloitettu Aloitettu
Ois pikkuhomo säikähtäny jos oisit huutanu, että "haluutko persettä, vai kakskytsenttistä ilman voitelua?"
No just. Ei ole ihan mun juttu tollaset homostelut. Noin en sanoisi leikillänikään. :jahas:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kontulassa ihan arkipäivää että pyydetään hakee\poltetaan röökiä ossulla 10veenä. Tai sit ne huutelee jollekki että vttu mä vedän sua turpaan tms.

Aloitetaan ihan sieltä nuorimmasta päästä.
Jos sitä pikku-petteriä joka huutaa kuin palosireeni ei vanhemmat voi saada millään hiljennettyä, niin sitten käydään siellä kaupassa ilman pikku-petteriä, ei sitä tarvitse kaikkien kuultavaksi tuoda.
Tuosta isommat, vanhempien tehtävä on tehdä lapsille selväksi että niitä vanhempia täytyy ja pitää kunnioittaa. Ylipäätään sama kaikkia muita ihmisiä kohtaan ja muiden omaisuus myös kuuluu samaan kategoriaan.

Koska tukkapöllykin on nykyään vähintään lievä pahoinpitely niin sitten täytyy siirtyä muihin keinoihin. Jätetään karkkipäivät/viikkorahat/jotain mieluista väliin ja pistetään vaikka lapioimaan paskaa niin siinä ehtii hyvin miettiä että kannattiko toimia näin.

Itse ainakin sanon aina häiritsevälle pikkukovikselle tilaisuuden tullen, että "eikös poikakulta saa kotona tarpeeksi huomiota, kun sitä pitää tulla täältä kaduilta huutelemaan"
Seuraavat kommentit tulevatkin jo sitten alemmalla desibelillä, josta kavereitten kysyessä vedotaan äänenmurrokseen.

"eikös poikakulta saa kotona tarpeeksi huomiota, kun sitä pitää tulla täältä kaduilta huutelemaan"

Taidat osua asian ytimeen. Järkyttävää käytöstä mun mielestä on aikuisilta lähteä lasten huonoon käytökseen mukaan. Esimerkkiähän lapset ottavat kaikista aikuisista, jos aikuiset alkavat huutelemaan kilpaa näiden häirikkölasten kanssa, niin heidän käyttäytymismalli vain vahvistuu tästä, tai siis he alkavat pitää sitä normaalina tapana käyttäytyä. Minun mielestäni kaduilla huutaminen ja uhoaminen ei ole normaalia, vaikka tekeehän tätä hyvin monet aikuisetkin, ainakin 3-5 välillä yöllä. Mitä isot edellä jne.....

No just. Ei ole ihan mun juttu tollaset homostelut. Noin en sanoisi leikillänikään. :jahas:

Ei se mitään. Menee sitä paljon vanhemmatkin hämilleen, ku menee heittää "hei tiäksä..lähetää nussii..siis oikeesti. Otetaan mukaan mun pari tosi isokyrpästä kaveria. Mitäs sanot?"

Ei se mitään. Menee sitä paljon vanhemmatkin hämilleen, ku menee heittää "hei tiäksä..lähetää nussii..siis oikeesti. Otetaan mukaan mun pari tosi isokyrpästä kaveria. Mitäs sanot?"
:offtopic: Eikös toi oo jo vähän tulella leikkimistä? Hauskaa niin kauan kunnes joku väkivaltanen iso naapuri kuuleekin sivusta ton sun heittos, ja seuraavaks makaat jonkun bitchinä jossain bunkkerissa :D

pf089.jpg

Aloitetaan ihan sieltä nuorimmasta päästä.
Jos sitä pikku-petteriä joka huutaa kuin palosireeni ei vanhemmat voi saada millään hiljennettyä, niin sitten käydään siellä kaupassa ilman pikku-petteriä, ei sitä tarvitse kaikkien kuultavaksi tuoda.

Ei taida olla sinulla omia lapsia. Lapsiperheessä kun elää niin oma toleranssi huudolle nousee eikä pienet kauppakitinät tai -raivarit pahemmin häiritse. Jos kanssashoppaajalta siinä muutamassa minuutissa menee päivä pilalaae niin se on sitten voivoi. Ei se pikku-Petteri ikinä opi olemaan kaupassa kunnolla jos se aina jätetään kotiin. Hiukka suvaitsevaisuutta pikkulapsia kohtaan.

Hiukka suvaitsevaisuutta pikkulapsia kohtaan.
Aijaa, olin tuossa yksi päivä ruokaravintolassa ja jumalauta kun sen kakaran piti huutaa ja huutaa. Pitääkö koko ravintolan kärsiä siitä, kun se kakaran äiti EI voi mennä ulos ja antaa sen kakaran huutaa siellä?

jarmot, kyllä se kuule menee niin, että lasten vanhempien pitää ajatella niitä keitä se huutaminen häiritsee siitä huolimatta kuinka vitun kovaa se Jarna-Petteri-Einari siellä himassa huutaa.

Ei taida olla sinulla omia lapsia. Lapsiperheessä kun elää niin oma toleranssi huudolle nousee eikä pienet kauppakitinät tai -raivarit pahemmin häiritse. Jos kanssashoppaajalta siinä muutamassa minuutissa menee päivä pilalaae niin se on sitten voivoi. Ei se pikku-Petteri ikinä opi olemaan kaupassa kunnolla jos se aina jätetään kotiin. Hiukka suvaitsevaisuutta pikkulapsia kohtaan.

En usko että ketään oikeasti häiritsee itkevä vauva. Voi ärsyttää mutta kaikki varmaan ymmärtävät että vauvat tekevät sitä. Eri asia on sellaiset pikku nassikat jotka terrorisoivat muita, ja vanhemmat eivät osaa/viitsi puuttua asiaan. Silti senkin vielä kestän mutta eniten minua vituttaa nuo varhaisteinit, jotka eivät osaa käyttäytyä. Siinä iässä pitäisi jo pystyä ymmärtämään tiettyjä käsitteitä, kuten mikä on soveliasta ja mikä ei. Totta kai itsekin tulee polkaistu korkin päälle aika rajusti välillä eikä silloin meinaa eturengas pysyä maassa, mutta en minä siltä hauku jokaista vastaan tulevaa naista huoraksi jos ne eivät suostu välittömästi näyttämään minulle ulkosynnyttimiään. Tai uhoa tappavani kaikkia jos minulla olisi puukko mukana.

No ei ole omia lapsia ei, mutta mitä vanhemmat on sanonu niin en minä eikä veli koskaan ole huudettu kaupassa kurkku suorana. Muutenkin tuommoinen oli harvinaista silloin milloin lapsia on saanut vielä tukistaakin ilman että siitä pääsee poliisin juttusille.

Toisena esimerkkinä setä, sillä on nyt 6 lasta joista pienimmälle ollaan kummina, eivätkä todellakaan kakarat huuda kaupassa.

Joten jos sille pikku-Petterille ei osata opettaa sitä että se kurkku suorana huutaminen nyt vaan ei käy niin se on parempi jäädä kotiin harjoittelemaan.

Niin ja en minä nyt pikkulapsia vihaa, tottakai lapsi pitää ääntä kun innostuu jne. Mutta sellaiset jos en saa mitä tahdon, niin huudan kuin palosiireni tapaukset, joita vanhemmat eivät saa edes kuriin pistää vituttamaan.

Mulle eräs kaveri (kahden lapsen kasvattaja) selitti että kannattaa olla tyytyväinen siitä että joku tuntematon pentu kiljuu kaupassa jotain haluamaansa lelua, sillä silloin se ei sitä saa ja oppii ettei kaikkea haluamaansa voi saada vaikka miten kiljuisi. Lasta ei siis hiljennetä antamalla sille kaikkea haluamaansa. Minä hyväksyn selityksen ja nielen vitutuksen ajattelemalla että "siellä kasvaa kunniallisia kansalaisia":D Totta tai ei, haluan elää tässä uskossa;)

Samainen tyyppi muistaakseni käyttää (tai ainakin käytti) lapsia jumalanpalveluksissa: saavat ainakin hyvää harjoitusta juhlatilaisuuksia varten. Ei sitten tarvitse olla se vanhempi jonka pennut riekkuvat ja sekoilevat hautajaisissa ja häissä.:thumbs: Ihan fiksua sinäänsä, kyllähän eläimiäkin "siedätetään" rahtaamalla niitä erilaisiin tilanteisiin, miksei ihmisiäkin?

Kyllä minäkin käännän pöydän syyttääkseni vanhempia. Ei meidän suvussa kyllä kukaan pennuista ole kaupoissa huudellut, rääkynyt teininä kaupungilla tai vastaavaa. Kyllä vanhempian pitäisi tietää missä ne lapset liikkuvat. Meillä oli ominaista se, että joka päivä koulun jälkeen kiidettiin harrastusten pariin. Eipä ehdi kaupungilla rääkyä ja terrorisoida.

Eilen oltiin lintsillä, ja näin jotain mielestäni täysin inhottavaa; jonossa edessä seisoi neljä aikuista ja kolme lasta. Viina haisi kauas. Jossain vaiheessa ennen vekottimeen pääsyä se viinapullo kaivettiin esiin ja jokainen aikuinen otti hömpsyt, löperrellen lapsille "rohkaisuryyppy, rohkaisuryyppy..." Käytös oli oksettavaa. Vanha viinalle haiseva mies vähän väliä pienimmälle tytölle soperteli "voisin laittaa sut mun taskuun. Takataskuuni mahtuisit". Jos lapsia hankitaan, eikö voisi mennä lasten ehdoilla edes jonkin verran? Vähän edes ottaa huomioon... En minäkään vanhempieni tottelisi jos he käyttäytyisivät noin, vihaisin heitä vaan enkä antaisi heille mitään auktoriteettiä.
Näkee niitä hienosti käyttäytyviä, kohteliaita lapsia paljonkin. He eivät vaan hengaile kaupungilla huutelemassa, vaan heille on annettu rajat kotona.

Oli hurja kauppareissu toissakesänä, kun parkkipaikalla autoon mennessäni katselin ehkä 5-vuotiaan kakaran makaavan toisen auton hattuhyllyllä vai mikä se taso takapenkin takana on, ja näyttävän hampaat irvessä keskisormea :D

Töissä taas yksi vihanen nulikka ilmestyi kuin tyhjästä ja huusi "SUN KYRPÄ ON SUN PERSEESSÄ!" ja katosi samantien. Näille nyt ei voi kuin nauraa, mutta ne saatanan teinit ovatkin sitten asia erikseen.

Aijaa, olin tuossa yksi päivä ruokaravintolassa ja jumalauta kun sen kakaran piti huutaa ja huutaa. Pitääkö koko ravintolan kärsiä siitä, kun se kakaran äiti EI voi mennä ulos ja antaa sen kakaran huutaa siellä?

jarmot, kyllä se kuule menee niin, että lasten vanhempien pitää ajatella niitä keitä se huutaminen häiritsee siitä huolimatta kuinka vitun kovaa se Jarna-Petteri-Einari siellä himassa huutaa.

Mun mielestä ei tarvii kärsiä.

Me on kuljetettu muksuja ihan kakrusta asti mukana melki kaikissa reissuissa, myös ravintoloissa. Mutta kyllä mulle heti tulee myös mieleen tapauksia, ku ei oo toiminu eka varotus eikä toinenkaan. Sit sitä onkin tullu lähtö.

Huonolle käytökselle ei mun mielestä saa antaa liikaa huomiota.

Aika hyvä esimerkki nykykasvatuksesta: meidän nuorimmainen (7 v.) oli ollut yhden tuttavaperheen luona kaverilla kylässä. Kysyi sitten kotiin tultuaan vaimoltani, että "Eikö Antti-Petterin luona aikuiset määrää?" Meillä kun on tehty lapsille selväksi, että isi ja äiti määrää, eikä siihen ole vastaan sanomista. Toistaiseksi on toiminut, saa nähdä kuinka kauan.

Olinpa tuossa yksi päivä lähiTeboililla nauttimassa oikein oivallista kahvia ja suklaamunkkia, kun naapuripöytään istui pariskunta kahden toukan kanssa. Muksuilla tuli riitaa ranskanpotuista, kun ilkeät Teboilin miehet eivät olleet ilmeisesti punninneet pottuja atomivaa'alla tasapuolisen jaon nimissä. Lapset alkoivat huutamaan kuin Kirka paistinpannulla.
5 minsan täyskiljunnan jälkeen mulkaisin vihaisesti vanhempia ja lähin kävelemään jättäen lähes korkkaamattoman IS Urheilun pöydälle :(

Itse tuossa tilanteessa muksujen isänä olisin antanut ehdon: jos ei älämölö lopu, niin ranskikset jää syömättä. Kyllä nälkä opettaa.

Ai lauman kännissä uhoavia 12 vuotiaita? Tuon kun näkisi ihan käytännössä.
Kyllä auktoriteetilla voi saada hiljaiseksi ilman että sanoo yhtään mitään. Tosin siihen vaaditaan jo aika ruma naama.

Vähän aikaa sitten tuossa lähikaupassa käydessä tuli yhtäkkiä sisään kaksi jotain vaahtosammuttimen kokosta kauhukakaraa ja alkoivat samantien juosta ympäri kauppaa ja samalla kiljua täysillä. Äiti tuli isän kanssa hetken kulutta myös kauppaan ja teki normaalisti ostoksia samalla, kun kaksi kakaraa kiljuu ja juoksentelee missä sattuu, hyvä etten pari kertaa tallannu niitä, kun jostain hyllyn takaa juoksi jalkoihin. Äiti tyytyi välillä normaalila äänellä "komentamaan" "noniin ville ja petteri, olkaapas nyt kunnolla". Äidin sanoilla ei luonnollisesti ollut yhtään vaikutusta kakaroiden käytökseen.

Mitäköhän noistakin tulee sitten teini-ikäsinä...

Joskus sattui hauska tapahtuma, kun oltiin kaverin pihalla jotain säätämässä ja naapurin kauhukakarat (ovat adoptoineet pari lasta ja äidillä ei tunnu olevan minkäänlaisia taitoja/valmiuksia kasvattaa lapsia, oli mm mennyt kerran johonkin komeroon piiloon, kun toinen noista alkoi raivoamaan.) koko ajan jotain huuteli ja alkoi viskomaan omenoilla meitä.

Noh lopulta kaverilta meni hermot ja se otti yhden omenan maasta ja nakkasi sen täysillä sinne kakaroiden suuntaan ja se omenahan osui suoraan toista niistä tohon silmien väliin. :D Itkuhan siitä tuli välittömästi ja kakarat lähti menemään. Tyhmä tekohan se oli ja hyvä, ettei poliisille mennyt äiti tekemään ilmotusta. Olis varmaan kaverilla rikosrekisterissä joku pahoinpitelymerkintä tällä hetkellä...

Broidi rääkyi kaupassa kun oli skidi. Isukki vei sen istumaan fillariin ja pisti tuolista remmit kiinni. Ei rääkynyt jatkossa ja kaupassa sai olla muutkin rauhassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom