Mieleen tulvahti, tätä thrediä lukiessa, muisto viime vuodelta, kun olin tulemassa mainoksia jakamasta. Pyöräilin kaikessa rauhassa kohti kotia, ja kas kummaa: erään samalla kadulla olevan talon edustalla parveili 4-5 henkilöä, iältään suurin piirtein 8-vuotiaita.
En kiinnittänyt aluksi sen kummemmin huomiota näihin vintiöihin, mutta piakkoin eräs pojista lähti mun perääni rullaluistimilla. Nousin ylös loivaa rinnettä, ja tämä pentu oli kokoajan vittumainen ilme naamallaan kyhnäämässä siinä vieressä, ja seurasi mua melkein kotiini saakka. Hänen kaverinsa naureskeli taka-alalla, about 50 metrin päässä, ja muutamaan otteeseen tuli mieleen käydä käsiksi tuohon pelleen, mutten kuitenkaan viitsinyt/jaksanut. (Huonolla säkällä tuolla pojalla olisi voinut olla vaikka isoveli, joka olisi piessyt mut kostoksi. En siis kehdannutkaan ottaa sitä riskiä.)
Lopulta, kun olin laittamassa pyöräni varastoon, poika huusi pihamme ulkopuolelta: "hei homo, haluutko turpaas?" Siinä vaiheessa mulla paloi pinna lopullisesti, ja yritin napata tämän kiinni, mutta tuloksetta. Pikkuhomo rullaluistimineen oli sillä kertaa nopeampi. Ja sekös vitutti. :jahas: