Penkkiykkönen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Puhtaasti mielenkiinnosta tuossa päivällä salilla pohdin, että paljonkohan mahtaisi penkistä nousta ykkösellä, jos nykyiset sarjat ovat 4x5 75kg:lla? Ei kai se ykkönen selviä kuin kokeilemalla joku kaunis päivä, mutta kai sitä nyt jotain osviittaa voisi saada? Itse arvion hypoteettisesti, että josko 85 voisi olla tämän hetken ykkönen?

Kaverilla ainakin samaa luokkaa sarjat kun sulla ja se ottaa 85kg penkistä. Riippuu ihan kyllä ihmisestä tuo juttu.

Koita ensi kerralla montako saat kasikympillä. Siitä se on paljon helpompi laskea se ykkönen suurinpiirtein.

Minä olen nostanut 10 x 80 kg ja maksimina 95 kg. Olen aika kauan treenannut voimaa ja 100 kg ei tahtonut millään mennä rikki. Nyt treenaan taas pitempää sarjaa ja koitan josko seuraavalla "voimakaudella" menisi.

tässähän puhuttiin että 4x5 75kg niin luulisin että se 90kg tulee heittämällä, oma veikkaus että kyllä se 100kg vois olla aika lähellä, tosin riippuu nuista ominaisuuksista, itsellä menis kyllä komiasti yli 100kg nuilla suhteilla

Fabien sanoi:
Puhtaasti mielenkiinnosta tuossa päivällä salilla pohdin, että paljonkohan mahtaisi penkistä nousta ykkösellä, jos nykyiset sarjat ovat 4x5 75kg:lla? Ei kai se ykkönen selviä kuin kokeilemalla joku kaunis päivä, mutta kai sitä nyt jotain osviittaa voisi saada? Itse arvion hypoteettisesti, että josko 85 voisi olla tämän hetken ykkönen?

Kun itse vetelin kuutosia 75:llä nousi penkistä ygösellä 90.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mun veikkaus ois semmoset 95kg. Saa olla aika huono hermotus/hyvä kestävyys jos teet painolla y 4x5 ja sun maksimi ois vain y + 10kg. Itellä menee aika lähelle jos saan tietyllä painolla tiukat 5 toistoa niin lisää siihen 10-12.5kg.

Itte nostelin 75 2x6 ja ykkönen oli 90 :o nyt 2x5 kaposta penaa 77.5kg ja normaalia penaa ennookkaan vähään aikaan vääntäny sarjoina niin 97.5kg pukkasin uudemman kerran aika kevyesti. Vois joku kerta sitä markkaa kokeilla :) (kun 75x2x6 normaalia niin kapeata 65x2x6 :) )

neutraali sanoi:
tässähän puhuttiin että 4x5 75kg niin luulisin että se 90kg tulee heittämällä, oma veikkaus että kyllä se 100kg vois olla aika lähellä, tosin riippuu nuista ominaisuuksista, itsellä menis kyllä komiasti yli 100kg nuilla suhteilla

Vittu kun ois teikäläisen suhteet. Tottakai mun treeni on puhdasta pumppia, mutta mulla on ollut aina maailman paskin kestävyyden ja maksimin välinen suhde. Vedän 11x80 ja toi laskuri (mihin tossa oli linkki) näyttää, että nyt Rinkku nostaa 109. Ei muuten nosta, vaan todella tuskasesti sen huntin, tosin täysin puhtaasti. Mun karkea arvio on, että tollaset "jössikät" kuin sinä, omaa yleensä paljon paremman sarja/maksimi suhteen kuin tällaiset nopeat rimpulat niinkuin minä.

ringside sanoi:
Mun karkea arvio on, että tollaset "jössikät" kuin sinä, omaa yleensä paljon paremman sarja/maksimi suhteen kuin tällaiset nopeat rimpulat niinkuin minä.

Yleensä se on niin, että nopeat kaverit ovat parempia ottamaan tehot irti siihen ykköseen, mutta väsyvät nopeasti sarjoissa ja päinvastoin.

Neutraali: Otitko huomioon, että tässä tapauksessa kun raudat on kuitenkin aika pienet, niin 100kg on jo 33% enemmän kuin 75kg? Esimerkiksi 185kg on "vain" 15% suurempi kuin 160kg, vaikka absoluuttisissa kiloissa ero on sama 25kg.

Force sanoi:
Yleensä se on niin, että nopeat kaverit ovat parempia ottamaan tehot irti siihen ykköseen, mutta väsyvät nopeasti sarjoissa ja päinvastoin.

Neutraali: Otitko huomioon, että tässä tapauksessa kun raudat on kuitenkin aika pienet, niin 100kg on jo 33% enemmän kuin 75kg? Esimerkiksi 185kg on "vain" 15% suurempi kuin 160kg, vaikka absoluuttisissa kiloissa ero on sama 25kg.

Erittäin hyvä ja tärkee pointti. :thumbs:

Force sanoi:
Joo tottakai huomioin, summassa heitin ton arvioni. Tosin voi mennä perseelleen :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom