Penkkiykkönen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Itselläni on suurinpiirtein tähän asti ollut simmoinen, että kun paino
tulee kolme kertaa ylös niin siitä maksimi on +10 kg. Tossa luultavasti huomaa ettei kovin pitkää sarjaa oo tullu vedettyä penkissä.

Noh noh.Sieltähän tuli pari sivua vastauksia ja kommentteja! Kiva lukea mielipiteitä ja näkemyksiä.Kiitos veljet! :thumbs:

zeimi sanoi:
niin no..paljon ois penkkiyköne jos käsipainoilla menee n. 75-80 :david: ? ;)

perspektiiviä tämän pohdintaan saa ainakin siitä, että tutkimusten mukaan käsipainot rasittavat enemmän rintalihaksia kuin tanko (rintatreenien aikaan siis)

niinpä eli se topikin kirjottajan ykkönen on varmasti 90 tai vähän päälle.

Hullu inkkari sanoi:
perspektiiviä tämän pohdintaan saa ainakin siitä, että tutkimusten mukaan käsipainot rasittavat enemmän rintalihaksia kuin tanko (rintatreenien aikaan siis)

Ei siihen mun mielestä tarvita tutkimuksia. Tuntuma lihaksessa riittää.

nim.merk. käsipainopenkkiä rintareenissä pelkästään :rock:

Jakob sanoi:
Ei siihen mun mielestä tarvita tutkimuksia. Tuntuma lihaksessa riittää.

Sen kovempi tuntuma, mitä kovempi pumppi?! Pumppi lienee todettu jo aikaa sitten myytiksi lihaskasvun maksimoinnissa, vaikka se hyvältä tuntuukin.

http://body.planet.fi/kehmyyt.htm
"Pumppi ei ole lihaskasvun kasvun syy ja siksi sen ei pitäisikään olla harjoittelun ensisijainen tavoite."

Ettei menisi off topic, niin alkuperäiselle kysyjälle.
Kokeile nyt ihmeessä se ykkönen niin tiedät missä menet. Jos olet vanha lenkkeilijä, ykkönen voi olla vaikka 80kg, tai jos olet "kuulantyöntäjä/keihäänheittäjä yms." niin ykkönen voi olla vaikka satanen. Ja en usko että tuossa vaiheessa vielä menet jumiin vaikka joka toinen viikko sitä ykköstä testailisit.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
90-95 kg veikkaan minä jos ei ole mitään maksimitreenejä vetänyt. Mulla on sama juttu kun Ringsidella, eli sarjakestävyys kunnossa, mutta ykkösmaksimi huono. Tosin en edes muista milloin olisin tehnyt ees kovia kakkosia tai kolmosia. Ja ainkin mun mielestä se ykkönen pitää "osata" nostaa. Liian nopea tai hidas negatiivinen ja perseelleen menee, ainakin minulla.

Mulla tuo laskuri anto parhaimmillaankin 5 kiloa alle tehdyn ykkösen vaikka kokeilin useilla eri sarjaennätyksillä. Heikoin arvio jäi ennätyksestä melkeen kymmenen kiloa..

Tosiaan aika suuntaa antavia nuo tuon maksimisarjapainolaskurin (huh mikä sana) antamat tulokset. Esimerkiksi itse teen penkissä 90 kg:lla (perse kiinni penkissä) hyvänä päivänä 11 tai 12 toistoa, joten laskurin mukaan ykkösen pitäisi olla n. 125 kg, mutta kyllä itselläni maksimi 110 kiloon jää. Noin iso heitto johtunee henkilökohtaisista ominaisuuksista ja siitä että en ikinä kokeile ykkösiä sillä treenaan pääasiassa itsekseni?

"Viittaus isokynän viestiin"

Arvelisin kanssa että tuo johtuu siitä että olet tehnyt pitempiä sarjoja ja vältellyt lähelle maksimia meneviä nostoja, koska ei ole ollut varmistajaa.
Sama "ongelma" mullakin oli välillä että oli nosteltava pienemmillä painoilla pitempiä sarjoja, koska ei ollut varmistajaa. Harmillista sinänsä koska en uskaltanut vetää itseäni ihan äärirajoille treenissä.

Viime maaliskuussa 110kg penkistä ja sen jälkeen en ykköstä ole kokeillu.
Pitäs kai kohta taas kokeilla mut en hirveesti maksimiykkösiä tee muutenkaa vaan sarjapainoilla raskaammaks koko ajan.

Osaako joku sanoa paljonko minun ykkönen olisi ollut kun parhaillani tein penkkiä 3 sarjaa 5x130kg? Sitten hajosi olkapää, ehkä pysyvästi. Koskaan en päässyt ykköstä yrittämään.

XXL sanoi:
Osaako joku sanoa paljonko minun ykkönen olisi ollut kun parhaillani tein penkkiä 3 sarjaa 5x130kg? Sitten hajosi olkapää, ehkä pysyvästi. Koskaan en päässyt ykköstä yrittämään.
Mahdoton sanoa kun joillakin on maksimi kova suhteessa sarja kestävyyteen ja joillakin toisinpäin myös, mutta luultavasti jotain 150kg:n luokkaa.

XXL sanoi:

Tietenkään kukaan ei sitä osaa tarkalleen sanoa, mutta 150 kilon tienoilla näin perusjampan suhteilla. Ehkä hieman yli. Kyllä porukkaa on palannut pahoistakin olkapään hajoamisista, kun vaan kuntoutukseen panostaa kaikkensa ja tarpeeksi kauan. Toivottavasti pääset vielä punnertamaan.

XXL sanoi:
Tuohon samaan se itselläni ajautuu....Tämä taulukko muuten pitää aika hyvin paikkansa vaikka sitä tulikin kerran kritisoitua, mutta sitten otin treenipäiväkirjan ja perehdyin hiukka taulukkoon ja :eek: Todella uskomattoman lähelle meni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom