Penkkiykkönen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
eki000 sanoi:
Tällä laskurillakin voi kattoo, että paljonko teoriassa menis. Ei tämä tietenkään kaikilla pidä paikkaansa, mutta ainakin itellä menee penkkipainot suunnilleen tuon mukaan...

Sovitaanko, ettei enää ikinä mainita näitä laskureita? Ne voivat sattumalta antaa oikean tuloksen, mutta todennäköisesti eivät. Toinen ihminen nostaa 3 toistoa 80% maksimista, ja toinen 20. Nämä ovat ääriesimerkkejä, mutta täysin mahdollisia. Voimakestävyys riippuu mm. perintötekijöistä ja harjoitustaustasta (mutta kyllähän te tämän tiedätte). <i>Ainoa</i> keino saada varma tieto omasta maksimista on testata se. Kun vertailee ykkösmaksimia maksimitoistomääriin eri prosenteilla, saa muodostettua kuvan omista ominaisuuksistaan ja voi tehdä hieman pätevämpiä arvioita. Ja kun sen jälkeen vaihtaa ohjelmansa luonnetta, on tilanne kohta kokonaan toinen. Hohhoijaa. :)

SavioM sanoi:
Sovitaanko, ettei enää ikinä mainita näitä laskureita? Ne voivat sattumalta antaa oikean tuloksen, mutta todennäköisesti eivät. Toinen ihminen nostaa 3 toistoa 80% maksimista, ja toinen 20. Nämä ovat ääriesimerkkejä, mutta täysin mahdollisia. Voimakestävyys riippuu mm. perintötekijöistä ja harjoitustaustasta (mutta kyllähän te tämän tiedätte). <i>Ainoa</i> keino saada varma tieto omasta maksimista on testata se. Kun vertailee ykkösmaksimia maksimitoistomääriin eri prosenteilla, saa muodostettua kuvan omista ominaisuuksistaan ja voi tehdä hieman pätevämpiä arvioita. Ja kun sen jälkeen vaihtaa ohjelmansa luonnetta, on tilanne kohta kokonaan toinen. Hohhoijaa. :)
Kyllä toi taulukko minkä linkin postasin on oikeesti yllättävän lähelle osunut melki jokaisella, toki löytyy niitä poikkeuksiakin, mutta eihän tuossakaan nyt ole mitään järkeä kysellä, että tietääkö kukaan kertoa paljon mun maksimi on kun teen sillä ja sillä sarjaa
;)

Tylerd sanoi:
Kyllä toi taulukko minkä linkin postasin on oikeesti yllättävän lähelle osunut melki jokaisella...

Kokeilin, eikä pidä mulla paikkaansa. Ei sinne päinkään. Mulla on aina ollut ihan käsittämättömän huono ykkösmaksimi, riippumatta siitä treenaanko pitkiä vai lyhyitä sarjoja! :itku:

Tylerd sanoi:
Mutta eihän tuossakaan nyt ole mitään järkeä kysellä, että tietääkö kukaan kertoa paljon mun maksimi on kun teen sillä ja sillä sarjaa...

Ei ole minunkaan mielestäni. :)

SavioM sanoi:
Kyllä tuo laskuri yllättävän monella pitää kutinsa että ei sillä vesilintua kannata heittää ;), mutta se on toki totta että joillakin on kova sarja kestävyys maksimiin verrattuna. Jos maksimi on XXl:llä huono suhteessa sarjakestävyyteen niin saa hän kyllä sen 145kg ainakin jos 5x130kg:lla on tullut.

Tylerd sanoi:
Kyllä toi taulukko minkä linkin postasin on oikeesti yllättävän lähelle osunut melki jokaisella, toki löytyy niitä poikkeuksiakin, mutta eihän tuossakaan nyt ole mitään järkeä kysellä, että tietääkö kukaan kertoa paljon mun maksimi on kun teen sillä ja sillä sarjaa
;)
En kyselisi vaan tekisin mutta nykyisin olkapää estää kovat painot. Kyllähän se jotain suuntaa antaa jos kaikki melkeinpä saman kilomäärän vastaavat.

No Fabien, oletkos jo kokeillut paljonko nousi ygösellä,
pitikö taulukot sun kohdallas paikkaansa ??
Ite veikkaisin et sun maksimi olis jotain 90kg +- 3kg.

Fabien ja XXL, voin sanoa mitä itse saisin ykkösenä teidän sarjapainoillanne. Fabienin tapauksessa (4x5x75kg), saisin korkeintaan 85 kg -- ehkä vain 82,5 kg. XXL:n painoilla (ikään kuin olisin ikinä moisia painoja nostellut... :rolleyes: ) saisin ykkösenä 140-145 kg. Täytyy todeta, etten ole koskaan henk. koht. tavannut huonomman maksimisuhteen omaavaa henkilöä (vaikka heitäkin varmaan on). Tämä tällaisena hyödyttömänä triviatietona.

isoJ sanoi:
No Fabien, oletkos jo kokeillut paljonko nousi ygösellä,
pitikö taulukot sun kohdallas paikkaansa ??
Ite veikkaisin et sun maksimi olis jotain 90kg +- 3kg.

Hyvä pakkis-veli. Huomenna olisi rintapäivä, mutta maksimin sijaan taidan vetää vielä yhden normaalireenin alle, ennen kuin yritän uhmakkaasti tuota 90Kg:aa nostaa. Jännitetään yhdessä.

Pientä päivitystä tiellä kohti 100kg:n nostamista. Reeni on mennyt eteenpäin, nykyinen penkkireeni on 3x6 80kg, joten matkaa sataseen vielä on. Tuo 80kg tuntui aika kevyeltä, mutta tänään tosin tein sen ensimmäistä kertaa,joten en lähtenyt rohmuamaan lisäapinoja, vaan annoin ropan tottua uuteen kilomäärään. Saa nähdä vieläkö satanen mennään ennen joulua..........

Fabien sanoi:
Pientä päivitystä tiellä kohti 100kg:n nostamista. Reeni on mennyt eteenpäin, nykyinen penkkireeni on 3x6 80kg, joten matkaa sataseen vielä on. .

Samaa satasen puhkasua mäkin tavoittelen. Tosin mulla olisi vuoden loppuun mennessä tarkoitus saada satku rikki. Tsemppiä yritykselle!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Fabien sanoi:
Pientä päivitystä tiellä kohti 100kg:n nostamista. Reeni on mennyt eteenpäin, nykyinen penkkireeni on 3x6 80kg, joten matkaa sataseen vielä on. Saa nähdä vieläkö satanen mennään ennen joulua..........

Satanenhan menee ennen marraskuuta, laita 105-110 joulun tavoitteeksi :)

Itsellä menee 3*10*85kg ja yritän saada 115kg syntymäpäiväkseni marraskuun 7:een

Pyranha sanoi:
Satanenhan menee ennen marraskuuta, laita 105-110 joulun tavoitteeksi :)

Itsellä menee 3*10*85kg ja yritän saada 115kg syntymäpäiväkseni marraskuun 7:een

:offtopic:

Pyranha mitäs sä täällä postailet, eikö sun pitäis olla neitikoskella kauden päättäjäiskisoissa :whip:

Esox Lucius sanoi:

Pyranha mitäs sä täällä postailet, eikö sun pitäis olla neitikoskella kauden päättäjäiskisoissa :whip:

Älä väännä puukkoa haavassa :whip:

Näin sitte vaan kävi etten päässy vaikka rysäyksen jälkeen vaikka suunnittelin meneväni :itku:

Taidan lähteä Yyteriin surffaa ni edes hiukan helpottaa.. :rock:

Fabien sanoi:
Pientä päivitystä tiellä kohti 100kg:n nostamista. Reeni on mennyt eteenpäin, nykyinen penkkireeni on 3x6 80kg, joten matkaa sataseen vielä on. Tuo 80kg tuntui aika kevyeltä, mutta tänään tosin tein sen ensimmäistä kertaa,joten en lähtenyt rohmuamaan lisäapinoja, vaan annoin ropan tottua uuteen kilomäärään. Saa nähdä vieläkö satanen mennään ennen joulua..........

Jos nostat 3*6*80kg niin saat varmasti 6*85 mikä tarkoittaa että sun maksimi on ~100kg. Joten sata tankoon ja ylös eikä mitään totutteluja :curs:

Pähkinä teoreetikoille:

Jos mulla menee 7 x 6 x 82,5kg 3 min tauoilla, niin paljonkohan olis silloin 1 x 6 jotta siitä vois laskurin avulla laskea sen ykkösen... ja pitääkö laskuri mun suhteen paikkansa?

Mä voisin selvittää molemmat oikeat vastaukset, eli paljonko kutonen ja ykkönen, 2 - 3 viikon päästä ja todetaan tuplaveikkauksen voittaja :hyper:

Fabien sanoi:
Pientä päivitystä tiellä kohti 100kg:n nostamista. Reeni on mennyt eteenpäin, nykyinen penkkireeni on 3x6 80kg, joten matkaa sataseen vielä on. Saa nähdä vieläkö satanen mennään ennen joulua..........

Noiden tulosten perusteella uskoisin, että sulla pitäis 100kg nousta lähiaikoina. Muutaman kovan ykköspiikkaus treenin otat ja sitten vähän lepoa ja 100kg ylös! Mulla oli kans sama tavoite, että 100kg ennen Joulua penkistä. Heinäkuun lopussa meni 80kg, elokuun 16. päivä 90kg ja 100kg meni sitten rikki jo syyskuun 20. päivä. :) Ihan mukavasti nousseet tulokset ja nyt sitten uusi tavoite Jouluksi on 120kg! :rock:

j.uhis sanoi:
Jos mulla menee 7 x 6 x 82,5kg 3 min tauoilla, niin paljonkohan olis silloin 1 x 6 jotta siitä vois laskurin avulla laskea sen ykkösen... ja pitääkö laskuri mun suhteen paikkansa?

Mä voisin selvittää molemmat oikeat vastaukset, eli paljonko kutonen ja ykkönen, 2 - 3 viikon päästä ja todetaan tuplaveikkauksen voittaja :hyper:

Jos tossa sun sarjassas on viimenen todella tiukka niin varmaan 90kgllä voisit saada sen 6 toistoo eli 105kg pitäis ainakin tulla!

6*90kg
1*105kg

:hyper:

Jos tossa sun sarjassas on viimenen todella tiukka niin varmaan 90kgllä voisit saada sen 6 toistoo eli 105kg pitäis ainakin tulla!

Jos 7 x 6 x 82,5kg on tiukka, niin vähintään 6 x 100kg pitäis tulla. Tosin olen hieman pettynyt jollei enempää... käytännössä sen huomaa, että 7 sarjaa pudottaa painoja huomattavasti verrattuna 3 - 4 sarjaan.
Mut vaikka viime ja ensi viikko meni/menee töiden vuoksi treenin suhteen plörinäksi, niin tämän päivän treeni osoitti, että saattaa ehkä sittenkin penkki nousta 7 x 6 x 85kg. Mutta kun raja 7 x 6:ssa tulee vastaan niin kokeilen mielenkiinnosta paljonko on 1 x 6 ja sitten ykkönen... :whip:
Sitten jatkuu taas 10 x 10:llä... :wall:

j.uhis sanoi:
Jos 7 x 6 x 82,5kg on tiukka, niin vähintään 6 x 100kg pitäis tulla. Tosin olen hieman pettynyt jollei enempää... käytännössä sen huomaa, että 7 sarjaa pudottaa painoja huomattavasti verrattuna 3 - 4 sarjaan.
Mut vaikka viime ja ensi viikko meni/menee töiden vuoksi treenin suhteen plörinäksi, niin tämän päivän treeni osoitti, että saattaa ehkä sittenkin penkki nousta 7 x 6 x 85kg. Mutta kun raja 7 x 6:ssa tulee vastaan niin kokeilen mielenkiinnosta paljonko on 1 x 6 ja sitten ykkönen... :whip:
Sitten jatkuu taas 10 x 10:llä... :wall:

6*100 on todella hyvin jos 7*6*82,5 on tiukka.

Teen itse 3*8*85, ja kokeilin 6*6*85 joka tuntui kevyemmältä..Ja satanen nousee mulla ehkä 3 kertaa.

Tsemppiä ja kerro ihmeessä miten kävi :rock:

Noniin, väliaikatietoa...
Treenisydeemi toimikin niin hyvin, että maksimi 7*6 nousikin korkeammaksi kuin arvelin, ei ilmeisesti tehnyt yhtään huonoa työmatkasta johtuva reilu viikon treenitaukokaan.

Eilen siis nousi 7*6*90kg. Ja enempää ei nouse, koska viimeisen sarjan viimeinen toisto piti jo heijata ylös persettä nostamalla kun olis muuten jäänyt kesken.
Muut kylläkin hitaalla alaslaskulla ja mahdollisimman kovaa ylös, kevyt kosketus rintaan (ei siis pomppua) ja perse penkissä.

Nyt siis pitäisi hakea tähän väliin luvatusti maksimi kuutonen ja sen jälkeen vielä ykkönen... eli ilmeisesti seuraavassa treenissä teen kolme neljä lyhyttä lämmittelysarjaa painoja lisäillen ja tunnustelen oikeat painot varsinaiseen kutosmaksimiin, vai onko muita vinkkejä...?
Ja mitä luulette, kuinka pitkä tauko pitäisi eilisen tiukan viimeisen sarjan jälkeen pitää ennen seuraavaa koitosta...?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom