Penkkiykkönen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
hyvä toi ekin laittama laskuri ainakin itsellä menee kaikki liikkeet ihan oikein.. kai olen sitte just semmonen keskiverto tyyppi normaaleilla suhteilla

Mulla on hermotus ja nopeus ilmeisesti hanurista ku vedän 11 toistoa 50kg... mutta sitten maksimi pyörii pikkusen yli kuudessakymmenessä :itku:... voisi hyppästä tonne voimalaji foorumiin kyselemään rikkiviisaalta Jto:lta apua...

Edit: Ai niin joo, toi kone näyttäis ykköseks 69kg... eli melkein 70kg!!

Fabien sanoi:
Puhtaasti mielenkiinnosta tuossa päivällä salilla pohdin, että paljonkohan mahtaisi penkistä nousta ykkösellä, jos nykyiset sarjat ovat 4x5 75kg:lla? Ei kai se ykkönen selviä kuin kokeilemalla joku kaunis päivä, mutta kai sitä nyt jotain osviittaa voisi saada? Itse arvion hypoteettisesti, että josko 85 voisi olla tämän hetken ykkönen?

Itse noilla sarjoilla sain aikoinaan 102,5kg nousee...oudolta ainakin itsestäni tuntuisi että vain 85-90kg olisi maksimi noilla sarjoilla..mut kellä mitenkin :)

mulla jää maksimi vähän ton taulokon antamasta maksimista (taulukko laski 102,5x6 että maksimi 123), kuukaus sitte jäi rinnalle toi

Mulla menee silleen, et jos jollakin painolla saan kolmosen niin siihen 10kg lisää niin menee ykkönen. Esim. 120kgx3 -> 130kgx1

Mara83 sanoi:
Mulla menee silleen, et jos jollakin painolla saan kolmosen niin siihen 10kg lisää niin menee ykkönen. Esim. 120kgx3 -> 130kgx1

Mulla suunnilleen sama homma. 130kg:lla menee 5, ja siihen päälle 20kg ja ykkönen tulee vitun tiukasti agrella hammasta purren verisuonen päässä poksahdusta odotellen

Tuo on vähän ihmeelinen tuo laskuri. Itse kun nostin 3*7*70kg , sai maksimin 100kg. laskimella saisin vain 87kg..
Mutta siirtyässä tähän aikaan ja sarjaan 4*8*100kg se pitää jo aika hyvin paikkansa.
Tuossa pitis olla vissiin oma paino mukana? tarkempi lasku?...

siis ilman mitään paitoja

Eipä pitänyt mulla paikkaansa mikään laskuri, ainakaan penkissä.
Nostan nyt 2x6x85kg mutta ykköstä testatessa ei menny 100kg vaikka laskuri ilmoitti mahdolliseksi maksimiksi 102kg.
Ihan perseestä tollaset ykköset taidan pysyä tossa 2x6 systeemissä. :jahas:

Mullakin on toi maksimivoima päin persettä. 65 kg:lla tulee 7 toistoa. Laskurin mukaan maksimi olisi 80, mutta 75 menee hikisesti :(.

LePale sanoi:
Nostan nyt 2x6x85kg mutta ykköstä testatessa ei menny 100kg vaikka laskuri ilmoitti mahdolliseksi maksimiksi 102kg.
oliko tää vitsi vai ihan tosimielellä kirjotettu.. eikö toi nyt aika hyvin pidä paikkansa vaan 2 kilon heitto.. ei kai nyt mikään taulukko voi gramman tarkkuudella kertoo

hartiapankki:

Maksimia saatte kehitettyä kun lykitte välillä kovemmilla painoilla esim 5x3(vaikka joka 3viikko) ja muuten noudatatte esim sitä 2x6. Jos aina lykkii jotain 6-10(tai vaikka aina sen 2x6)toistoa niin ei tietenkään se kehitä optimaalisesti sitä maksimi voimaa, muunnelkaa välillä ohjelmianne niin kyllä se ykkönenkin alkaa paremmin kulkemaan ja silloin laskurikin pitää paremmin kutinsa kun hermsto on paremmassa kuosissa:)

neutraali sanoi:
Maksimia saatte kehitettyä kun lykitte välillä kovemmilla painoilla esim 5x3(vaikka joka 3viikko) ja muuten noudatatte esim sitä 2x6. Jos aina lykkii jotain 6-10(tai vaikka aina sen 2x6)toistoa niin ei tietenkään se kehitä optimaalisesti sitä maksimi voimaa, muunnelkaa välillä ohjelmianne niin kyllä se ykkönenkin alkaa paremmin kulkemaan ja silloin laskurikin pitää paremmin kutinsa kun hermsto on paremmassa kuosissa:)

No mites noissa 3 toiston sarjoissa sitten tehdäänkö semmosella painolla, että menee just ja just vai varaa jonkun verran? Kun tossa 2x6:ssahan kuitenkin tehdään tiukkoja sarjoja (mitä itse käytän tällä hetkellä). Ja jos otan tommosen aina välillä niin teenkö saman myös kapeassa penkissä? Kieltämättä ois mukavampi saada vähän parempi maksimivoima.

EDIT. Painot on tosin ihan alottelijaluokkaa, kuten varmaan huomasit edellisestä postauksestani :D (salia takana n. 6 kk alussa maksimi 37.5 kg), mutta tuskinpa tosta silti haittaa on. Ja paremmalla maksimivoimalla vois tulla se markkakin sieltä joskus vähän nopeammin :).

Angel of Death sanoi:
No mites noissa 3 toiston sarjoissa sitten tehdäänkö semmosella painolla, että menee just ja just vai varaa jonkun verran? Kun tossa 2x6:ssahan kuitenkin tehdään tiukkoja sarjoja (mitä itse käytän tällä hetkellä). Ja jos otan tommosen aina välillä niin teenkö saman myös kapeassa penkissä? Kieltämättä ois mukavampi saada vähän parempi maksimivoima.
Ensimmäiset 2-3 sarjaa sillain ettei aivan naama irvessä tartte pukata sitten pari viimeistä sarjaa sillain että ne tulee tiukasti ja viimeisessä sarjassa ei haittaa vaikka ei tulis kuin kakkonen pääasia että saat tuntumaa isompiin rautoihin(muista että tämä tehdään vain joka 3-4viikko muuten paukkuu ylikunto). Kapeassa penassa teet normaali tuolla sun normaalisti systeemillä, toki välillä voit siinäkin käyttää kovempia rautoja jos siltä tuntuu, mutta tässä myös harvoin.

neutraali sanoi:
Ensimmäiset 2-3 sarjaa sillain ettei aivan naama irvessä tartte pukata sitten pari viimeistä sarjaa sillain että ne tulee tiukasti ja viimeisessä sarjassa ei haittaa vaikka ei tulis kuin kakkonen pääasia että saat tuntumaa isompiin rautoihin(muista että tämä tehdään vain joka 3-4viikko muuten paukkuu ylikunto). Kapeassa penassa teet normaali tuolla sun normaalisti systeemillä, toki välillä voit siinäkin käyttää kovempia rautoja jos siltä tuntuu, mutta tässä myös harvoin.

OK. Kiitti vastauksesta. Joo ajattelin et vois ottaa kerran kuukauteen ton, muuten sitä Miken 2x6:sta.

Kun muutkin ovat tässä threadissa arvuutelleet, niin arvatkaas paljonko saan ensi viikon maanantaina penkkimaksimiksi? Viime maanantaina tein 3 sarjaa:

122.5kg x 4 (yritin viidettä, varmistaja auttoi viidennen kun pysähtyi puoleen väliin)
122.5kg x 3 (kaikki omia niukin naukin, meinasi vasen takareisi krampata)
122.5kg x 2 (kaikki omia)

Tuon sarjalaskurin mukaan menisi 138kg. Vanha ennätys 6 viikon takaa on 135kg. Mieli tekisi kokeilla "3 isoa levyä per puoli" eli 140kg, mutta jos ei nousekaan niin sitten voimat ehtyy enkä saa edes 137.5kg...

neutraali sanoi:

Tällä systeemillä voisin minäkin ruveta tekemään. Kuulostaa paljon mukavammalta mitä ton kaikki penkkipunnerruksesta ketjun lankkuviritykset. Vois heti seuraavassa treenissä lykkiä noita kolmosia. Miten muuten muut rintaliikkeet tässä treenissä? Eli mun tapauksessa vinopenkki kp ja peck-deck, ihan normaalisti vaan pidempää sarjaa?

Timba79 sanoi:
Tällä systeemillä voisin minäkin ruveta tekemään. Kuulostaa paljon mukavammalta mitä ton kaikki penkkipunnerruksesta ketjun lankkuviritykset. Vois heti seuraavassa treenissä lykkiä noita kolmosia. Miten muuten muut rintaliikkeet tässä treenissä? Eli mun tapauksessa vinopenkki kp ja peck-deck, ihan normaalisti vaan pidempää sarjaa?
Juu, normaalisti muut.
Dreamer sanoi:
Mieli tekisi kokeilla "3 isoa levyä per puoli" eli 140kg, mutta jos ei nousekaan niin sitten voimat ehtyy enkä saa edes 137.5kg...
Lämmitelet ja kun lämmittelyissä nouset tarpeeksi ylös niin pukkaat 130-135kg ykkösen(riippu miltä tuntuu) ja kyllä sen perusteella jo tuntee että uskaltaako sitä 140kg kokeilla, jos 130-135kg tulee suht hyvin ylös niin kyllä sen 140kg voi laittaa, jos se ei mee niin ei sun kannata sitä 137,5kg edes yrittää, se on aivan sama onko se enari 135 vai 137,5. Sitten taas joskus myöhemmin kokeilet sen 140kg.

neutraali sanoi:
jos 130-135kg tulee suht hyvin ylös niin kyllä sen 140kg voi laittaa, jos se ei mee niin ei sun kannata sitä 137,5kg edes yrittää, se on aivan sama onko se enari 135 vai 137,5. Sitten taas joskus myöhemmin kokeilet sen 140kg.

Tää on muuten tässä kohtaa hyvin paljon päästäkin kiinni. Jos on sellainen tunne jo, että ei mene suurempi paino, niin ihan turha on edes yrittää. Ainakin itellä vaikuttaa se ennakkoasenne sitä rautaa kohtaan jo paljon, jos tuntuu että ei tule niin ei jotenkin ole edes kiinnostusta tosissaan punnertaa. Ihme juttuja...

Back
Ylös Bottom