Penkkipunnerrustyylit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Buddy
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Miten on parasta punnerta? Ite saan huomattavasti enemmän jos nostan vähän persettä irti, mutta ottaako se silloin enemmän olkapäihin ja rintalihasten yläosiin?
Pitääkö penkkikisoissa olla arse kiinni penkissä?

Entä onko kannattavaa nostaa penkkiä jalat ilmassa?

Kiitos

kisoissa perse penkissä kiinni. yleensä kisoissa otat tangon telineistä, jonka jälkeen tuomarin käskystä lasket sen rinnalle ja pysäytät hetkeksi, ja sitten työnnät suorille käsille ja odotat, että saat tuomarilta luvan laittaa tangon takaisin telineisiin. fuck mikä lause :nolo: . riippuu myös liitosta kuinka jalat saa olla. yleensä koko jalkapohjan täytyy koskettaa maahan.

kyllä hän sitä romua saa liikkumaan kun "rysäyttää" tangon vauhdilla rintaan ja lykkää vielä persauksella kunnon lähdöt.... :hyper: :hyper:

:hyper:

Ei mitään ihmekikkailuja
virheitä : virheellinen hengitys
liian nopea suoritustempo
perse irtoo penkistä
ote
jännitys laukeaa ala-asennossa
"käärmenosto" , kaikkee sitä näkee salilla. eka toine käsi sit toine :D ,huvittavaa
ja sit liikaa rautaa tankoon, ja pyöritellään rinnalla... :david:

Ja sekin vielä, että porukka naurrraa sulle jos nostelet perse irti penkistä. Se on vaan joku kirjoittamaton sääntö että salillakin pitää pitää perse penkissä.

Niinpä. Ite oon suosinut sotilaspenkki- asentoa tai jalkojen pitämistä penkillä. Mutta toisaalta en tee penkkipunnerrusta kuin käsipainoilla.

Eilen tosin kun kokeilin ekaa kertaan reiluun vuoteen vinopenkkiä tangolla, niin kyllä se perse penkistä nousi kun huomasin, että tanko meinaa vaihtaa suuntaa viimeisen toiston nostovaiheen aikana, ilman varmistusta.

"Nostaa penkkiä jalat ilmassa" ??? Hmm...

-edit- moka...

Powerhousu sanoi:
Ja sekin vielä, että porukka naurrraa sulle jos nostelet perse irti penkistä. Se on vaan joku kirjoittamaton sääntö että salillakin pitää pitää perse penkissä.

No tuota.. eipä oo mulle pahemmin naureskeltu..Koska kaikki nostaa perse ilmassa!! ennen tein perse penkissä ja kehitys oli todella hidasta. oikeastaan vituttaa kun piti olla niin tyhmä kun en nostanut persettä!! :wall:

WhiteBlood sanoi:
No tuota.. eipä oo mulle pahemmin naureskeltu..Koska kaikki nostaa perse ilmassa!! ennen tein perse penkissä ja kehitys oli todella hidasta. oikeastaan vituttaa kun piti olla niin tyhmä kun en nostanut persettä!! :wall:
Tekeekö se susta vahvemman jos nostat huonolla tyylillä enemmän kuin että nostat puhtaasti vähän vähemmän? Ja kaikki ei nosta perse ilmassa. Ainoa mitä tässä oli tyhmää oli tuo sun edellinen kirjoitus. :piisvaanmään:

Mutta jos nostat perse ilmassa niin tekniikkasi on perseestä --> ei ota oikeisiin paikkoihin tai loukkaantumisriski kasvaa koska tangossa on enemmän rautaa kuin paikat kestää...Sitäpaitsi se kehityksen pysähtyminen on mitä varmimmin ollut jostain muusta kiinni kuin siitä pidätkö perseen penkissä vai et.

No jopas on! Minäkin juoksin ennen satasen 13 sekkaan ja sit ku täytin 15 niin rupesin ajaa sen mopolla alle 10 sekuntiin. Arvaa harmittaako mua nyt, että en aikasemmin ajanu mopolla tota aikasemmin. :hyper:

Powerhousu sanoi:

Juuri näin, ehkä pitkässä ja kovassa sarjassa voi parin viikan toiston kohilla tehdä pienen poikkeuksen välillä. Mutta muuten perse penkkiin ja eikun punnertamaan!!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
jos ei rauta liiku muuten kuin persaus ilmassa niin eihän se ole muuta kuin voiman puutetta :hyper:

kyllä se on kovempi jätkä joka ottaa penkistä 150 kg hyvällä tekniikalla pysäytyksen kanssa kuin se, joka ottaa pomppu penkkiä 180 kg :thumbs:

Jos haluaa tehdä perse ilmassa, voisi yhtä hyvin tehdä alavinopenkkiä. Tavallisessa penkkipunnerruksessa perse ei saa nousta, tai kyse ei ole enää penkkipunnerruksesta.

makorkal sanoi:
Jos haluaa tehdä perse ilmassa, voisi yhtä hyvin tehdä alavinopenkkiä. Tavallisessa penkkipunnerruksessa perse ei saa nousta, tai kyse ei ole enää penkkipunnerruksesta.

Jaa. Onkohan näin? joskus nuorempana kisapenkissä olin kyllä aika akrobaattisessa asennossa ja perse penkissä. Liikkeen rata muistuttaa kyllä enemmän alavino penkkiä, mutta ideanahan on hakea mahdollisimman optimaalinen nostoasento tai punnerruskulma jossa pystyy käyttämään lihaksia mahdollisimman tehokkaasti.

Blacebo sanoi:
Jaa. Onkohan näin? joskus nuorempana kisapenkissä olin kyllä aika akrobaattisessa asennossa ja perse penkissä. Liikkeen rata muistuttaa kyllä enemmän alavino penkkiä, mutta ideanahan on hakea mahdollisimman optimaalinen nostoasento tai punnerruskulma jossa pystyy käyttämään lihaksia mahdollisimman tehokkaasti.

Mutta sullahan oli siis perse penkissä kiinni kuten sanoit.

Jos pystyy tekemään kunnon kaaren, niin siinähän myös tuo nostokulma helpottuu ja nostomatka lyhenee hieman -> enemmän kiloja.

Mutta tämähän on jossain mielessä mielipidekysymys. Itse pidän penkkipunnerruksena sellaista nostoa, jossa perse pysyy kunnolla penkissä kiinni (ei siis hirveää kaarta jossa perse just ja just hipoo penkkiä), jalat on jalkapohjia myöten maassa kiinni, tanko lasketaan RINNALLE (ei siis mahan päälle), pieni pysäytys rinnalla, ja sitten nosto ylös kädet suoraksi asti.
Toisella tavalla suoritettuja nostoja en laske samaan kastiin. Mutta siis tämähän on vain minun mielipiteeni.

EDIT: jalat voi mun puolesta pitää vaikka ilmassa tai penkin päällä kunhan muut kriteerit täyttyvät.

mä saan parhaan tuloksen kun on ote kapea ja jalat penkin päällä ja perse luonnollisesti kiinni penkissä. jos laitan jalat maahan niin aina kun ottaa kovaa niin jossain vaiheessa jalat lipsuu, alkaa tanssimaan.

WhiteBlood sanoi:

:hyper: "kaikki nostaa perse ilmassa" :hyper: :hyper: Missähän näin treenataan? Kai sulla on myös jalat penkin päällä ja siitä perse ilmaan. :hyper:
Kyllä tietysti voi vähän huijata jos haluaa parantaa salipenkkitulostaan, että saa leuhkia kavereille, muuten tossa ei oo mitään järkeä.

Jos tavottaane on lihaksen kasvatus niin mitä väliä sillä mikä on se penkkiykkönen? turhaan sitä persettä nostaa ja jumalatonta kaarta pitää, keskittyy vaan siihen että saa tuntumaan tisseissä sen treenin ja jos ei muu auta niin teke käsipainoilla eikä tangolla ollenkaan. Voimamiehet onkin sitten jo toinen juttu ja siihen en kyllä osaa mitään fiksua sanoa...

:jahas: Penkkituloksella ei ole väliä...
...kunhan se on parempi kuin kavereilla. :)

Eli perse ilmaan ja lisää rautaa tankoon. :lol2: Itselläni on penkki melko heikko, joten lohduttaudun aina näin: "Vaikka tuokin jätkä nostaa 120 kiloa perse ilmassa, niin eihän se oikealla tekniikalla nostaisi, kuin 50 kg."

Entä osaatteko vastata, mistä johtuu kun nousee paljon paremmin tuosta ylärinnalta? Eli siis viitisen senttiä "ylempää" kuin mihin tanko suositellaan laskettavan. Mihin lihaksiin tällänen tyyli ottaa enemmän ja onko tässä jotain loukkaantumisen vaaraa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom