Penkkii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
oma pituus on 185cm ja kädetkin on hyvin pitkät, mitä pituuksia teillä on jotka penkkaatte pikkurillit merkeissä?

176 cm. Meitin salilla penkkikin on sellainen, että paljon ei voi enää otetta leventää ilman että nahkat jää tangon ja telineen väliin.

178 pituutta, eikä mitenkään erityisen pitkät kädet, pikemminkin lyhyet ja etusormet/peukalot merkeis. Suht leveel otteel teen verraten huomattavast isompii kavereihin.

Eiköhän se ole sillä tavalla, että suurimmat raudat punnerretaan leveällä otteella kun saadaan enemmän lihaksia käyttöön. Poikkeuksiakin toki löytyy.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kapee ottaa enemmän ojentajiin kuin rintaa. Itse henk.koht tykkään tehdä penkkiä pikkurillit tai nimettömät merkeissä ja pituutta on se 187cm varressa.

ysikymppinen on täällä joskus maininnut että leveä ote rasittaa olkapäitä... ?

ERITTÄIN leveä ote. Ja jos kyynärpäät osoittavat koko noston ajan suoraan sivuille. Silloin ei myöskään saada selkää eikä ojentajia kunnolla mukaan mikä on penkissä tärkeää. Eli noston alussa vähän kyynärpäitä sisään/kylkiin. Sitten ylös punnerrettaessa kyynärpäitä hieman ulos. Ja vähän voi työntää naamaa päin, mutta ei liikaa - lyhin matka kahden pisteen välillä on suora viiva. Eli nostomatka pitenee ja silloin ei tietenkään saa niin isoa rautaa liikkeelle. Ja on myös tärkeää, että lavat pysyy koko ajan yhdessä ja olkapäät eivät missään vaiheessa nouse ylös, mikäli terveet olkapäät kiinnostavat.

En puhu kapeasta penkistä, vaan normipenkin eri oteleveyksistä esim. peukalot merkkien ulkopuolella tai pikkurillit merkkien sisäpuolella. Tolla peukolat merkkien ulkopuolella saadaan varmaan lähtökohtaisesti enemmän rautaa liikkeelle kuten jo totesitkin, mutta se myös rasittaa enemmän olkapäitä kuin kapeampi, tiedä sitten onko se rintalihasten tekemästä työstä pois

E: Hidas

Minä teen penkkiä ainakin sellasella oteleveydellä,että peukalot ovat merkkien ulkopuolella. Melkein niin leveellä otteella kun on vaan mahdollista tehdä.

Kertokaas taas mulle, että miten penkissä saisin maximini kasvamaan?
Treenaan penkkiä kerran, kapeaa kerran ja vinoa kerran viikossa ja toistot ovat sielä 3x6-8

Ei tunnu penkissä silti kasvavan toi maximi ollenkaan..

3x10 menee 60kg:lla ja se maksimi siis on 80kg..

Kertokaas taas mulle, että miten penkissä saisin maximini kasvamaan?
Treenaan penkkiä kerran, kapeaa kerran ja vinoa kerran viikossa ja toistot ovat sielä 3x6-8

Ei tunnu penkissä silti kasvavan toi maximi ollenkaan..

3x10 menee 60kg:lla ja se maksimi siis on 80kg..

Lyhyempää sarjaa. Toistot alueelle 4-6.

Kertokaas mulle, miten on mahdollista että saan hikiseen 3 x 90kg, mutta penkki maximi on 107.5-110kg:wtf:?

Liikaa "varmistettu" veikkaisin. ;)

Lyhyempää sarjaa. Toistot alueelle 4-6.
Miten se sitten käytännössä menee, kun ohjelma on siihen suunnattu, että massaa hankitaan..
Pitääkö tehdä rinnalle penkin yhteydessä vielä jotain, että saa siihenkin ''massa'' painotteisesti.

Aloittelija vielä olen ja niin olen tajunnut, että 4-6 --> voimaa ja sitten 6-12 massaa..
Vai olenko aivan hukassa? :puntti:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom