Penkkii

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
ja mul on viel semmonen et penkki- toistoissa kipeytyy varsinkin vasen olkapää. ykkösissä ei viel pahalta tunnu. en oo käyny näyttämäs missää mut olkapäät vaa rutisee ku liikuttaa niit

Tuo alaselän kipeytyminen saattaa johtua siitä, että yrität tehdä kaarta liikaa alaselällä.
Haittaako tuo mitään että alaselkä ottaa osumaa penkissä ? Itsekin penkissä yritän niin ison kaaren saada kuin vain mahdollista ja kyllähän ne alaselän lihakset siinä kovasti jännittyvät ja penkkauksen jälkeen ovat aika jumissa.

Itellä menee/meni vähän maksimiyrityksyssä kiertäjäkalvosin kipeeksi. Jostain luin, että minkälaisella tekniikalla pitää tehdä, ettei tule (eli mikä nyt on "täydellinen" tekniikka), mutten muista sitä enää. Voisiko joku vähän valaista, eli miten kyynärpäät ym.

2 ^^ Niistä maksimeista...Koska maksimi on nimenomaan sun 1rep max, niin kyllä siinä olkapäät ottaa osumaa jokatapauksessa, kun liikutaan oman kropan äärirajoilla.

Toki kiertäjäkalvosinjumppakin auttaa, sekä taka- ja sivuolkien treenaaminen, eli ei liikaa pelkkiä etuolkapäitä.

Joo tein tos pari viikkoa sit kestäävyys treeniä ja ajattelin et jos toi penkki parantuis vähäsen, mut se mihinkään parantun.. tuntuu et oon jämähtyny.

70kg 2x10 ja 80kg tulee about yleensä 3-5.

Olisi kiva saada vähän uutta potkua reeniin. Olisiko kellään mitään vinkkiä millä saattaisi lähtä nousuun? ;)

^^ Treenaa selkää ja ojentajia, sekä olkapäitä, erityisesti sivu- ja takaolkia.
Sitten nää perinteiset sarja- ja toistomäärien muutokset, vinopenkkii kässäreillä ja tangolla, dippiä lisäpainoil jos menee jne.

Treeniohjelmaaki voi välil vaihtaa, ja muista myös kevyet viikot...
Eiköhän näillä pääs alkuun ;)

Oisko kellään kertoa hyvää takaolkapää liikettä ;) tuli tos jonkuu aikaa sit tehtyä yhtä tiettyä liikettä, mut en oikein saanut tuntumaan joten jätin pois..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nostetaas hieman tätäkin. Elikkäs oon tehny nyt neljä viikkoo tota ysikybäsen tekemää ohjelmaa jossa siis penkkiä kolmesti viikossa ja joka kerralla eri ote (leveä, keskileveä ja kapea ote). Eka viikko 3x8x50kg, toinen 6x8x50kg, kolmas 4x10x52,5kg ja mennyt viikko 4x12x55kg. Muuten on mennyt ok mut tänään tökki kapeassa penkissä. Kolmessa ekassa sarjassa meni melko työläästi 8 toistoa ja viimenen sarja jäi 5 toistoon ja vasenpaan kyynärpäähänki alko vihlomaan :jahas: Mites mun kannattas tästä jatkaa, nostanko 2,5 kilolla painoja ja vähennän toistoista pari pois? Ohjelman muissa liikkeissä (lukuunottamatta mavea jossa teen 3x5) olen pitänyt toistot alueella 8-12 ja ensi viikosta lähtien 6-8.

Nostetaas hieman tätäkin. Elikkäs oon tehny nyt neljä viikkoo tota ysikybäsen tekemää ohjelmaa jossa siis penkkiä kolmesti viikossa ja joka kerralla eri ote (leveä, keskileveä ja kapea ote). Eka viikko 3x8x50kg, toinen 6x8x50kg, kolmas 4x10x52,5kg ja mennyt viikko 4x12x55kg. Muuten on mennyt ok mut tänään tökki kapeassa penkissä. Kolmessa ekassa sarjassa meni melko työläästi 8 toistoa ja viimenen sarja jäi 5 toistoon ja vasenpaan kyynärpäähänki alko vihlomaan :jahas: Mites mun kannattas tästä jatkaa, nostanko 2,5 kilolla painoja ja vähennän toistoista pari pois? Ohjelman muissa liikkeissä (lukuunottamatta mavea jossa teen 3x5) olen pitänyt toistot alueella 8-12 ja ensi viikosta lähtien 6-8.

kyllä noi 6x8 ja 4x10 sarjat menee jo aerobisen puolelle, mut ihan miten haluat, jos ohjelma on tollainen.

kyllä noi 6x8 ja 4x10 sarjat menee jo aerobisen puolelle, mut ihan miten haluat, jos ohjelma on tollainen.

No joo kyllä mustaki tuntu että ehkä liian monta sarjaa noi 6x ja 4x, on ollu paikat ihan loppu noitten jälkeen ja viimenen sarja ollu aika repimistä... Aattelin et alkais tekee 3x tai 2x sarjoja tms.

No joo kyllä mustaki tuntu että ehkä liian monta sarjaa noi 6x ja 4x, on ollu paikat ihan loppu noitten jälkeen ja viimenen sarja ollu aika repimistä... Aattelin et alkais tekee 3x tai 2x sarjoja tms.

En ihan varma oo halusitko sä suoranaisesti voimaa, vai lihasta. Voithan sä sarjamäärät pitää samana mutta pudottaa toistojen määrää. Vaihtelu on tärkeintä, kunha et missään vaiheessa jumita jossain tietyssä kohdassa.

En ihan varma oo halusitko sä suoranaisesti voimaa, vai lihasta. Voithan sä sarjamäärät pitää samana mutta pudottaa toistojen määrää. Vaihtelu on tärkeintä, kunha et missään vaiheessa jumita jossain tietyssä kohdassa.

En ole tehnyt penkissä koskaan aiemmin näin pitkiä sarjoja. Kun aloin käymään salilla niin penkissä tein jotain kutosia tms ja kolmisen kuukautta tein SS:ää jossa toistot on vitosia. Ja jostain oon lukenu et aloittelijoiden kannattas tehdä näitä pitkiä ~10 toiston sarjoja mutta multa siis jäi tekemättä ihan alkuvaiheessa... Ehkä enempi olisi voima mielessä mutta ei siitä lihaksesta haittaakaan ole. Varmaan ysikymppinen ihan sen takia neuvo tekemään pidempää sarjaa kun siis penkissä olen ainoastaan noita lyhyitä sarjoja tehnyt ennen. Että ei varmaan olisi tässä vaiheessa vielä järkevää alkaa jotain kolmosia tai vitosia tekemään kun en ole pitempää sarjaa tehnyt kuin nyt nämä viime viikot?

Kellään mitään vinkkejä kun itsellä ei ole tuo penkki kulkenut yhtään lähemmäks kuukauteen. Noin kuukaus sitten sai ennätysraudat (10*77,5 kg), mutta tän jälkeen alko junnamaan ja esim. tänään nousi vaan 7*77,5 kg. Ongelma on myös siinä, kun teho tuntuu loppuvan rintalihaksista ihan alkuunsa. Toisesta sarjasta saa aina pudottaa 2,5 kg-5 kg, että saisi saman toistomäärän vaikka ei loppuun asti ois ensimmäistä sarjaa viennytkään. Kolmannesta puhumattakaan.

Treenaan kolmijakosella: rinta-olkapäät-ojentajat; selkä-hauis; jalat. Vedän 3on 1off -systeemillä ja rintapäivänä teen tasapenkin tangolla ja vinopenkin käsipainoilla. Syön helvetisti ja muut treenit sujuu. Mike 2*6 testattu, ei toiminut.

Kellään mitään vinkkejä kun itsellä ei ole tuo penkki kulkenut yhtään lähemmäks kuukauteen. Noin kuukaus sitten sai ennätysraudat (10*77,5 kg), mutta tän jälkeen alko junnamaan ja esim. tänään nousi vaan 7*77,5 kg. Ongelma on myös siinä, kun teho tuntuu loppuvan rintalihaksista ihan alkuunsa. Toisesta sarjasta saa aina pudottaa 2,5 kg-5 kg, että saisi saman toistomäärän vaikka ei loppuun asti ois ensimmäistä sarjaa viennytkään. Kolmannesta puhumattakaan.

Treenaan kolmijakosella: rinta-olkapäät-ojentajat; selkä-hauis; jalat. Vedän 3on 1off -systeemillä ja rintapäivänä teen tasapenkin tangolla ja vinopenkin käsipainoilla. Syön helvetisti ja muut treenit sujuu. Mike 2*6 testattu, ei toiminut.

Ilmeisesti vaan hakkaat päätä seinään siinä 77,5kg kohdalla? Otappa 70kg tankoon ens kerralla ja tee vaikka 3*10. Sitten seuraavilla viikoilla 2,5kg joka viikko lisää ja aina teet 3*10. Elä tee enempää, vaikka menisikin. Neljännellä viikolla olet takaisin 77,5kg:ssa ja veikkaan että yli mennään vanhasta sarjapainosta. Jos vielä syötkin kunnolla niinkuin kehut ainakin. Välillä pitää osata höllätä ja ottaa vauhtia alempaa.

Tiettyjen sarja -ja toistomäärien maagisuuden tai toimimattomuuden voi unohtaa samantien. Kaikki toimii, jos vain toteutus on kunnossa.

Mulla tais olla suunnilleen samoissa painoissa kun kanssa meinasi jumittaa niiin ratkaisin ongelman laittamalla 80kg tankoon ja tein sillä muutamassa treenissä failiin asti sarjat.
Sitten kun siitä taas laski painon tuonne 77.5kg niin oli olevinaan kevyttä rauta :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom