Penkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dave111
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä oon käyny noin puol vuot salilla mitat on 187/85 ja aattelin kysästä pari juttuu. Kun nyt näitä sivuja selaillessa löytyy paljon hyödyllistä kamaa mm. Miken 2x6 systeemi, venäläinen penkki, 5x5.. niin mitä näistä on hyvä soveltaa näin alle 100kg penkkipunnerruksissa? tarkotan siis et penkkitulos on mulla noussu 55kg>85kg ja oon tähä asti käyttäny just tota 2x6, nii oisko iha hyvä sillä jatkaa vai kannattaisko jo vaihtaa? Lisäravinteita en käytä ja salilla käyn säännöllisesti kolme kertaa viikossa.
Penkki ei tietenkää kuulu mitenkään erityisasemaan ohjelmassani, mutta haluaisin kesään mennessä sen 100kg repäistä. (pahoittelen kielioppivirheitä tai muuta sekavuutta)

Kiitos jo etukäteen! :D

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mitä sitä vaihtamaan jos on todettu hyväksi. En kyllä suoraan sanottuna tiedä hölkäsen pöläystä mistään, mutta käsittääkseni toi venäläinen on nimen omaan maksimin parannukseen. En sitten tiedä saatko silläkään 15kiloa parannusta parissa kuukaudessa. Onnea yritykselle kuitenki (;

kiitos pelimies :), yhtä juttuu oon mös ihmetelly jo jonki aikaa eli millaset toistomäärät on sopivia voimaharjoitteluun ja lihasmassan kasvatukseen? ite alotin 12-16 ja oon laskenu toistomäärät 6-8, mutta nytten haluaisin voimaa enemmän..

kiitos pelimies :), yhtä juttuu oon mös ihmetelly jo jonki aikaa eli millaset toistomäärät on sopivia voimaharjoitteluun ja lihasmassan kasvatukseen? ite alotin 12-16 ja oon laskenu toistomäärät 6-8, mutta nytten haluaisin voimaa enemmän..

Se on yks ja sama miten reenaat kuhan reenaat penkkiä niin se satku tulee hyvin joutuin. Suosi tai muista ainakin tehdä kuitenkin lyhyitäkin sarjoja esim. 2-6 toistoa

oke ja teen penkin lisäksi vielä vinopenkkiä ja ristitaljaa ja peckdeckiä jos vielä jaksaa. eli onks tarpeeks liikkeitä rinnalle vai liian vähän.

Itse olen vasta aloittelija penkkipunnerruksessa, mutta itselleni sopivaksi ja parhaaksi olen havainnut pyramidi harjoitus tyylin.
Tavoitteenani on treenata penkkiä kolme(ti,ke,pe) kertaa viikossa, ainoastaan penkkiä näin aluksi.
kolme kertaa viikossa kahvakuulailun tempauksia (ti,to,la), jonka lisäksi vatsa- ja selkälihakset.
ja luonnollisesti yksi lepopäivä viikossa.

Tästä ei kyllä paljoa ollut varmasti sinulle hyötyä, mutta tulipahan sanottua.
Mutta mikäli sinä olet tottunut treenaamaan 2x6 systeemillä, niin treenaa sillä jos olet todennut sen hyväksi itsellesi. Koska kaikki treenitavat ei sovi kaikille, vaan jokaisella on se oma jonka olet sisäistänyt itseesi.

sotilaspenaa 3-4krt/vk, peck-deckii ja vinopenaa kp tai smithis, toistot 8-10. Ojentajil taljaa ja ranskalaista. Itel ainaki toiminu puoles vuodes max noussu 50->95..

tee siihen rintaan pelkkä penkki, muuten et saa sitä 100kg koskaa (jos tekee monta liikettä per lihas samana kertana ni sinne tulee kestävyyttä)

aijaa siis tommost en oo kuullukkaan :/.. ainoo ongelma tos 2x6 on et se ei enää tunnu miltään ja alkaa kyllästymään ku haluaisin tehdä enemmän sarjoja eikä pelkästään 2.. mitä ootte mieltä 5x5 Dual factor ohjelmasta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa treenata ton penkin lisäksi myös vinoapenkkiä tangolla tai käsipainoilla. Varsinkin reenaamisen alkutaipaleella. Useimmilla toimii alle satkun maksimeissa melkeimpä mikä tahansa "systeemi", mutta kannattaa muutamien kutosten sijaan suosia enemmän 5X5-tyyppisiä sarjoja. Aloita vaikka painosta jolla saat aika kevyesti 5X5-sarjat, ja lisää joka viikko 2,5kg. Vaikka tuntuisi liian helpolta, pidättäydy niissä suunnittelemissasi sarjoissa, niin rauta on kevyttä myös jatkossa:)

tee siihen rintaan pelkkä penkki, muuten et saa sitä 100kg koskaa (jos tekee monta liikettä per lihas samana kertana ni sinne tulee kestävyyttä)

Perusteluita tälle? Alkoi nimittäin kiinnostaa jos tämän takia oma penkki vaikka junnaa:wtf:

Näimpä ajattelin mutta varmistin kuitenkin.

Zone-sarja -42%
ok kiitos kommenteista kaikille! toi penkki näyttää vaan junnaavan toho oman painon kohdalle eikä näytä nousevan.. elikkä esim toi 5x5 ni treenataaks sitä kerta viikossa vai miten? voisko vaik ma ja pe treenata 5x5?

Kerta viikkoon rintapäivänä riittää hyvin. Toisella penkki-kerralla vaikka kapeaa penkkiä ja muita ojentajaliikkeitä.

Uskomatonta mutta totta

:kippis1:Vihdoinkin neuvo joka on 100 % oikein!

Kannattaa treenata ton penkin lisäksi myös vinoapenkkiä tangolla tai käsipainoilla. Useimmilla toimii alle satkun maksimeissa melkeimpä mikä tahansa "systeemi", mutta kannattaa muutamien kutosten sijaan suosia enemmän 5X5-tyyppisiä sarjoja. Aloita vaikka painosta jolla saat aika kevyesti 5X5-sarjat, ja lisää joka viikko 2,5kg. Vaikka tuntuisi liian helpolta, pidättäydy niissä suunnittelemissasi sarjoissa, niin rauta on kevyttä myös jatkossa:)

Noniin iha hyviä neuvoja tulluja aattelin pistää treeniohjelman arvosteluun tänne nyt teille vähä viisaammille konkareille. Eli teen kolmijakosta (ma-ke-pe)

1. Rinta, olkapäät, ojentajat, epäkkäät

Penkki 5x5
vinopenkki 2x6-8
peck-deck/ristitalja 2x14, 2x10 (vuoroviikoin)
viarit sivulle ja taakse 2x8
pystypunnerrus 3x8
ranskalainen punnerrus 3x8-10
ojentajat 3x8

2. Jalat kyykky 4x8
Reiden ojennukset 4x8
SJMV 4x8
R.koukistukset 3x10
pohkeet 5x15

3. Selkä, hauikset, forkut

kulmasoutu 3x10
alatalja 2x8
ylätalja eteen ja taakse 3x8 ja 3x8
hauikset 3x10
hauikset scott 3x10
rannekäännöt 3x10

mitäs ootte mieltä tämmösestä? Iha hyvin mun mielestä toiminu, pitäskö jotakin liikkeitä lisätä tai vähentää ja tiedän et tää nyt meni vähä off-topic, mut vastatkaa ja kommentoikaa silti :)

Täyttä paskaa. Akken viestien informaatio taso on yleensäkin täysi 0.

siis se perustuu siihen et ku teet sen penkin esim 3x5 ni sillo jos lopetat siihe ni sun voima kehittyy.. mut jos jatkat ni siitä tulee pitkäkestosempaa ja sillon se vaihtuu kestävyyden puolelle. Eräs bodari selitti tämän minulle. uskokaa tai älkää. bustedi ootko tullut solvaamaan vai keskustelemaan rakentavia?

siis se perustuu siihen et ku teet sen penkin esim 3x5 ni sillo jos lopetat siihe ni sun voima kehittyy.. mut jos jatkat ni siitä tulee pitkäkestosempaa ja sillon se vaihtuu kestävyyden puolelle. Eräs bodari selitti tämän minulle. uskokaa tai älkää. bustedi ootko tullut solvaamaan vai keskustelemaan rakentavia?

Enpä ole bustedi, mutta jos sinun viestiesi taso on tän ja sen edellisen mestariteoksen luokkaa, niin oletatko tosiaan että saisit tukea asioille joita esität?:david:

Tässä on minun normipenkkipäivä tältä viikolta, SE-miehen tekemä, joten ei ihme että on tämmöstä kestävyyshomostelua:
PP 5x7
Nykypp 3x8
Vinopenkki 3x8
peck deck 3x12
+sivu/takolat yhteensä n.6-8 sarjaa
+hauista 4-6 sarjaa
+vatsoja

Tuossakin apuja tosi vähän koska kohta on tarkotus ottaa ykkönen.
Sanohan nyt Akke, mitä teen väärin?
On nimittäin staminaa!Eukkokin kehu sängyssä, että "oletpas kestävä", tuumin vain että "taitaa johtua uudesta penkkiohjelmasta". Ou jeah!

Suositut

Back
Ylös Bottom