Penkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dave111
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla on nytten sarjapainoissa noussut toistomäärät/sarjat/kilot. alussa sarjoissa (joku 1,5kk sit) maksimitoistot oli 3x8 55kg. viime viikolla sain 4x10 60kg eli ihan hyvin on kehittyny, voisko muuten joku veikata tosta että mikä olisi tämänhetkinen 1RM? haluun vaan tietää että missä pyörii ja ajattelin koittaa sitä 90kg vaikka tossa kesän lopussa

Zone-sarja -42%
Ei noista kympeistä voi oikein arvioida jonkun maksimia. Aika yksilöllistä tuo 10 ja maxin ero, itellä joskus junnuvuosina oli 90kgx10 ja max oli tasan sata:D

Johtu puhtaasti siitä, ettei voimatreeniä oltu juurikaan tehty. Ei noita kymppejä IMO kannata tehdä kuin se 1-2vkoa nousun alusta, sitten lyhentää vaikka kasiin toistot ja rautaa rajalle, ja siitä taas vitosiin jne..

:offtopic:
Sotkamossa oli aikanaan semmonen iso jätkä kuin "Kettunen" (nimeä ei ole muutettu toim.huom).
Jonka lämmittely lähti 130kg:stä (maximi oli varmaan n.10kg ylempänä)...yksi visan nostajista oli sanonut että "eikös se kannattas lämmitellä ensin?".
Kettunen oli tokaissut vaan, että "vittu mullla on tavote ottaa 300kg penkistä, ei tässä ole aikaa alkaa pikkuhiluilla hieromaan":hyper:

Ei ihan noinkaan toki, eli lämmittelyt huolella. Mutta lopulta kuitenkin homman nimi on se, että jos sitä tulosta haluaa ylemmäs hilata, niin ei kauheasti kannata hiluilla vääntää jotain kymppejä tms.

eli oisko hyvä nyt kun on jo jonkun aikaa veivannu tota 4x10 (jossa tosiaankin viimenen sarja ottaa aika raskaalle) nii vaihtaa vaikka tolle et tekee 3x8 pari viikkoa ja sen jälkee vaikka 5x5 myös pari viikkoa? vai miten? millasilla prosenteilla maksimista kannattais ihan tämmösen peruspunttaajan 3-4 krt/viikossa käyvä tehdä?

Ostin penkkipunnerrus nimisen kirjan, joka on selkäinahon tekemä ja sen kirjoitusten pohjilta olen nyt muutaman viikon suorittanut venäläistyylistä ohjelmaa, jossa kirjassa on viitteitä.
Nyt on kisakausi jakso menossa ja siinä kaksi ekaa viikkoa ovat todella intensiivisiä, viisi treeniä viikossa.
Tänään vuorossa oli 12*3*85% ja tähän päivään ei kuuluisi muuta, mutta itse lisäsin toiselta päivältä ojentaja treenin mukaan, eli näin yhdistin kaksi treeniä yhteen.
Panostus kisakaudella on siis penkkipunnerrusliikkeissä ja ainoat lisäliikkeet ovat vinopenkki ja ojentaja harjoitus.
Kaksi viikkoa ennen maksimia treeni kevenee selvästi ja näin voimaa jää maksimin kokeilua varten.

Kannattaa tutustua tähän opukseen, paljon eri vinkkejä ja periaatteita, joita voi itse soveltaa omakohtaisesti.

Panostus kisakaudella on siis penkkipunnerrusliikkeissä ja ainoat lisäliikkeet ovat vinopenkki ja ojentaja harjoitus.
Kaksi viikkoa ennen maksimia treeni kevenee selvästi ja näin voimaa jää maksimin kokeilua varten.

Kannattaa tutustua tähän opukseen, paljon eri vinkkejä ja periaatteita, joita voi itse soveltaa omakohtaisesti.

Terve!

Kuinka paljon ja millaisia treenejä otat paidalla kisakaudella?

Hommasin just ekan paidan ja mietin myös tuota opusta, kun ei ole paitatreenistä kokemusta.

Ostin penkkipunnerrus nimisen kirjan, joka on selkäinahon tekemä ja sen kirjoitusten pohjilta olen nyt muutaman viikon suorittanut venäläistyylistä ohjelmaa, jossa kirjassa on viitteitä.
Nyt on kisakausi jakso menossa ja siinä kaksi ekaa viikkoa ovat todella intensiivisiä, viisi treeniä viikossa.
Tänään vuorossa oli 12*3*85% ja tähän päivään ei kuuluisi muuta, mutta itse lisäsin toiselta päivältä ojentaja treenin mukaan, eli näin yhdistin kaksi treeniä yhteen.

mun yks kaveri kokeili kans tota selkäinahon ohojelmaa niin sillä ainakin penkkimaksimi laski 240 220 pariskuukaudes ettei ne samat ohjelmat aina kaikille sovellu

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mun yks kaveri kokeili kans tota selkäinahon ohojelmaa niin sillä ainakin penkkimaksimi laski 240 220 pariskuukaudes ettei ne samat ohjelmat aina kaikille sovellu

Tuskin syynä on kyseinen ohjelma, vaan miten ohjelmaa soveltaa ja missä tilanteessa.
Jos vaikka on nostanut yli 90% teholla yli kuukauden, niin laskuvaihe varmasti iskee.
Syitä voi olla monia.

Tuossa kirjassahan on ihan valmiita ohjelmia, joita voi suoraan kopioida, sekä "puoliksi valmiita ohjelmia", joita itse täytyy osittain soveltaa, sekä periaatteita ja ohjeita, joiden avulla itse laatii itselleen sopivan ohjelman.

Varmasti kaikki kirjassa annetut ohjeet, sekä yleensäkin kyseisen miehen antamat ohjeet ovat hyviä, kunhan niitä soveltaa oikein ja itselleen sopiviksi ja muistaa levon ja palautumisen tärkeyden.

Jos liikutaan yli 200kg painoissa, niin kysehän on paljolti enää hienosäädössä ja esim. ylikunnossa ollessaan tulokset hyvinkin tippuvat useitakin kiloja.

Kertokaapas viisammat kun olen aikas aloittelija koko salihommassa, joskus vuosipari sitten tuli täysin tyhmästi reenailtua n. 7kk ja vasta nyt n. 2,5kk sitten aloitin uudelleen kunnollisella ja järkevällä ohjelmalla. Penkkitulos on noussut parissa kuussa 3x5 35kg -> 3x5 60kg. Eli maksimit varmaan jollain hyvällä säkällä 65-70kg, koskaan kun en ole koittanut.

Monet sanoo, että "penkki tulos nousee penkkaamalla" ja jotkut taas, että penkkiä on hyvä ja riittävä tehdä se kerta viikkoon. Kumpaa tässä nyt uskoo sitten? :D Nyt kun ohjelma vaihtuu, haluaisin keskittyä penkin parantamiseen hieman enemmän.

Onko tässä vaiheessa kun on näin aloittelija kannattavaa edes miettiä mitään ihmeempää "ohjelmaa" tähän penkin parantamiseen vai onko parempi vaan tehdä vaikka kolmesti viikossa penkkiä.. Vai onko se liikaa? Vai voiko tehdä jopa neljästi? Vaikka maanantaisin lyhyitä toistoja isoilla painoilla, esim. 2x6 ja loput 2 penkkireeniä sitten "pumppailu" 3x8-10 tyylillä? Onko kellään kokemusta penkki-pyramidin tekemisestä, onko siinä sitten mitään järkeä?

Kysynpäs tähän samaan vielä, että millainen merkitys tuolla kaarella on penkissä? Itse en tee kaarta juuri lainkaan.

alottelijan kannattaa penkkailla 2-3 krt/vko melko suurilla työsarjamäärillä (2-5) ja aikalailla perusvoimahommilla eli toistot siellä 6-12 välillä. maksimia sun ei tarvi ees miettiä hetkeen. vaihtele oteleveyksiä treeneissä ja siitä se lähtee. äläkä unohda muuta kroppaa tai kaverit alkaa sanoon sua kalkkunaksi.

alottelijan kannattaa penkkailla 2-3 krt/vko melko suurilla työsarjamäärillä (2-5) ja aikalailla perusvoimahommilla eli toistot siellä 6-12 välillä. maksimia sun ei tarvi ees miettiä hetkeen. vaihtele oteleveyksiä treeneissä ja siitä se lähtee. äläkä unohda muuta kroppaa tai kaverit alkaa sanoon sua kalkkunaksi.

Ok! :D En unohda, todellakaan. Kyykyt ja mavet kyllä sisältyy reeniin.

ai tämä on vieläkin täällä :nolo:. olisin toivonut et olisi menny jo kauas tonne muiden sivujen joukkoon. No kuitenkin, otin nyt penkistä parisen viikkoa sitten 1x100kg (2x6 80kg), eikä se oikeestaan tuntunut mitenkään kummemmalta. Pistää kyllä miettimään sitä omaa tyhmyyttä kun tulee se vaihe, et penkkimaksimi on suoraan verrannollinen omaan kehittymiseen. Ei se loppujen lopuksi kuitenkaa mikään sen merkillinen juttu ollut.
Nyt oikeastaan kaduttaa etten panostanut esim. kyykkyyn yhtä paljon kuin penkkipunnerrukseen. onneks nykyään tos salihommas on sentään jotain järkeä ja treenaan selkää, ylä- ja alakroppaa tasapuolisesti.

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom