Penkki maksimi pitäs saada nousemaan!.

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mörssäri sanoi:
Tajuan kyllä, eikä siihen tarvita sinun tai kenenkään muun jauhamista. Silti olen valmis lyömään vetoa siitä että samassa lähtötasossa olevat 2 kaveria kun tuodaan valmennukseen, niin 2*6 ei pääsääntöisesti ole se jolla tehdään kovemmat tulokset. Oli "kaverit" sitten periaatteessa ketkä tahansa. Tässä ei ollut käsittääkseni puhetta siitä, mikä on optimaalinen tapa treenata, kritisoin ainoastaan sitä puhetta, jonka mukaan 2*6 olisi jotenkin kuningas tapa treenata. Kait tässä nyt itselläkin jonkinlainen käsitys asioista on, eihän sitä muuten viitsisi jauhaa täällä.. ?
No sinulla on ässä hihassa, mikä on se hyvä tapa jolla aloittelijan kannattais aloittaa saadakseen penkin nousemaan, älä pihistä vaan paljasta :) ?

neutraali sanoi:
No sinulla on ässä hihassa, mikä on se hyvä tapa jolla aloittelijan kannattais aloittaa saadakseen penkin nousemaan, älä pihistä vaan paljasta :) ?

Ei siinä mitään temppuja ole.

5*5 on varmasti toimiva.
Pyramidi-harjoittelu on varmasti toimiva.
Myös pidemmät sarjat toimivat varmasti aloittelijalle.

Mielestäni alussa tärkeintä on tehdä ja oikeastaan aika paljon määrällisesti. Aivan turha on yrittää runnoa ykkösiä ensimmäisinä kuukausina.(vuonna)

Toinen asia on se, että jos haluaa kehittyä penkissä, täytyy tehdä penkkiä. Kuulostaa naurettavalta mutta näyttää siltä että monet hakevat oikotietä kovaan penkkiin(kin) tekemällä mitä ihmeellisempiä juttuja. Jos olet aloittelija, etsi käsiisi kaveri jolla on kokemusta treenaamisesta vuosien takaa ja kysy mitä mieltä se on tekniikastasi jne. (mieluiten kaveri jolla on kompetenssia oikeastikin, eikä vaan omasta mielestään kuten useimmalla meistä)

Pitää muistaa aloittelijana (ja pidemmälle ehtineenä) treenata paljon penkin lisäksi myös erilaisia punnerruksia olkapäille. Myös yläselän treenaaminen on tärkeää.

jälleen EDITtiä: Se minkä 99,9999% nostajista unohtaa täysin on: PIKAVOIMA.
1*vko pikapenkkiä (käytännössä esim. 5*5, jossa sarja/5 sekuntia) tuo jokaiselle sen 10kg lisää maximiin jos ei ole aikaisemmin tehnyt aktiivisesti. Tästä lyön jälleen vetoa, rahasta tai jostain, ihan mistä tahansa. Tässä täytyy vain olla extra-huolellinen lämmittelyiden jne. kanssa eikä kannatta ottaa mukaan ohjelmaan kuin ehkä ensimmäisen harjoitteluvuoden jälkeen tai myöhemmin.

mörssäri sanoi:
Tarkennan: kehittyä voi, muttei koskaan niiin kovaksi kuin oma potentiaali olisi. Nythän puhumme ymmärtääkseni naturaalina treenaamisesta? 2*6 EI tule natuna tuomaan varmasti kovinta mahdollista tulosta maksimissa. Siitä lyön vetoa. Näytä minulle 2 samantasoista kaveria. Teetetään toisella 2*6-treeniä ja toisella esim. pyramidi-juttua penkissä jne. JOS 2*6-tekevä kaveri ottaa 6kk:n päästä enemmän penkistä ja todistettavasti natuna, olen valmis ajamaan hämeenkadun päästä päähän silmät sidottuna. Mike: Voisit heittää oman näkemyksesi asiaan. Nyt ei ole kyseessä siis dopinki-ei dopinki-kysymys vaan se että näetkö että natuna pääsisi siihen missä parhaillaan olit? (esim. Kurun kisat muutama vuosi sitten jne.)
Jees, kurun kisathan ei ollut paras mitä nostin. Otin siellä vain yhden noston 200kg ja siinä sitten revähti rintakin ekan kerran. Parhaat tulokset tuli sitten myöhemmin.

Anyways, olen todistanut itse että 2x6 systeemillä kehittyy natuna ja rojuilla. Nostin natikkana 35 kiloa ykköstä puolessa vuodessa tuolla systeemillä, sittemmin ykköseen tuli lisää vielä 65 kiloa. Kehityin siis jumittuneesta penkistä natuna tuon 35kg.

2x6 toimii kaikilla, sen voin väittää faktaksi, ne jotka toisin väittävät, ovat paitanostajia ja muita jotka ovat pihalla todellisesta penkkipunnertamisesta. Ei se lihas nyt niin merkillinen ole, etteikö se reagoisi kutosiin.

Systeemillä pääsee juuri niin pitkälle kuin natuna voi päästä.

Tämä ei sulje pois muita systeemeitä, mutta pointti on se, että 2x6 systeemillä kehittyy apinakin.

Mike sanoi:
Jees, kurun kisathan ei ollut paras mitä nostin. Otin siellä vain yhden noston 200kg ja siinä sitten revähti rintakin ekan kerran. Parhaat tulokset tuli sitten myöhemmin.

Anyways, olen todistanut itse että 2x6 systeemillä kehittyy natuna ja rojuilla. Nostin natikkana 35 kiloa ykköstä puolessa vuodessa tuolla systeemillä, sittemmin ykköseen tuli lisää vielä 65 kiloa. Kehityin siis jumittuneesta penkistä natuna tuon 35kg.

2x6 toimii kaikilla, sen voin väittää faktaksi, ne jotka toisin väittävät, ovat paitanostajia ja muita jotka ovat pihalla todellisesta penkkipunnertamisesta. Ei se lihas nyt niin merkillinen ole, etteikö se reagoisi kutosiin.

Mike mitä mieltä oot tämmösestä että 2 kertaa viikossa 2x6 eli eka maanantaina ja toinen torstaina sitten perjantaina ojentajat.Tuo torstain treeni olis samoilla painoilla ku maanantain.

-Bull- sanoi:
Mike mitä mieltä oot tämmösestä että 2 kertaa viikossa 2x6 eli eka maanantaina ja toinen torstaina sitten perjantaina ojentajat.Tuo torstain treeni olis samoilla painoilla ku maanantain.
Jos teet nuo "virallisella" tyylillä eli sarjat loppuun niin ylikunto.

Mike sanoi:

Tämä ei sulje pois muita systeemeitä, mutta pointti on se, että 2x6 systeemillä kehittyy apinakin.

Kehittyy, siitä ei ole kysymys. Kysymys (jos olen vielä kartalla) on siitä, mikä on aloittelijalle ja miksei pidemmälle treenanneelle optimaalisin tapa treenata. Oma käsitys "optimaalisesta tavasta treenata" on se treeni, jolla saavutetaan omaan potentiaaliin nähden parhaat tulokset, eli be all you can be- systeemi by US army tms:)

Olen edelleen valmis lyömään vetoa siitä että pystyn valmentamaan paremmat tulokset samoista lähtökohdista muulla systeemillä kuin 2*6 -systeemi on. Kunhan treenaajat ovat verrannollisia keskenään edes suurin piirtein (sama treenihistoria jne. jne. jne.) Oikeastaan 3-4 kuukauden treeni riittää tähän.

-Bull- sanoi:

Muuten ok, mutta ota ojentajat mukaan jompaan kumpaan noista 2 treenistä. Ei 2*6 mene ylikuntoon ikinä.

8-10 kovaa sarjaa / treeni on kovaa treeniä jolla on edes mahdollisuus päästä ylikuntoon.

ps. ylikuntoon ei voi päästä jollei ensin ole ollut kunnossa. (vrt. überkondis)

2x6 ei ole loppuun tekemistä, hyvin usein eka sarja on kevyempi. Eli systeemissä on vähän Ed Coan vaikutteita, missä jää kovin usein 1 toisto varaa.

Jees, en jaksa Mörssärin kanssa väitellä, kumpikin tiedetään totuus miten kävisi jos otettaisiin valmennuskisa. Kävisi kuten penkkikisoissa meidän kesken, voittaisin aina kuten olen tehnyt sinua vastaan kisatessa ja vielä 2x6 systeemillä. ;)

Huumori huumorina, mutta kuitenkin pieni totuus siellä jemmassa.

Mike sanoi:
2x6 ei ole loppuun tekemistä, hyvin usein eka sarja on kevyempi. Eli systeemissä on vähän Ed Coan vaikutteita, missä jää kovin usein 1 toisto varaa.

Jees, en jaksa Mörssärin kanssa väitellä, kumpikin tiedetään totuus miten kävisi jos otettaisiin valmennuskisa. Kävisi kuten penkkikisoissa meidän kesken, voittaisin aina kuten olen tehnyt sinua vastaan kisatessa ja vielä 2x6 systeemillä. ;)

Huumori huumorina, mutta kuitenkin pieni totuus siellä jemmassa.

ääh.. tosiasia on juuri se että väittely väittelyn vuoksi ei (taaskaan) johda mihinkään. Tosiasia on sekin että Mike vei allekirjoittanutta Kurussa, TUNNUSTAN!!!!!! :)

Tosiasia on myös se että Nokian kaupunginmestaruuskisoissa eilen vedettiin niin perkeleesti kotiinpäin ettei ole tosikaan jumalaute! Tuomari kait suuttu siitä kun näytin sille mikä se "merkki" rinnalla oikeastaan on. Nokian omat pojat eivät siitä näköjään ole kuulleet:) Sen jälkeen tuli punaista über-puhtaista nostoista. HEH! No ei siinä mitään, Kurussa on oikeat säännöt voimassa kuten 11 kertaa aikaisemminkin.

ps. otetaan sen valmennuskisa?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mörssäri sanoi:
Ei 2*6 mene ylikuntoon ikinä.
jos 2x6 2xviikossa ja aina failureen niin kyllä voi mennä.
-Bull- sanoi:
Juu no sit teen kerran viikkoon ton ja ojentajia perkeleesti.
Tee se 2x6 siinä penkissä+muut rinta liikkeet ja ojentajille kapee penkki tai lattiapenkki 2x6+ muut ojentaja liikkeet.

Mike sanoi:
Periaatteessa et voi edes päästä kummallakin nostolla failureen. Jos ekalla menee kutonen, niin se ei ole loppuun asti silloin. Jos saat 2x6, ei sekään ole loppuun asti.
Juu tajuan kyllä, mutta jos 2xviikkoon tehdään 2x6 penkkiä ja siihen vielä kapee tai lattia pena 2x6 systeemillä niin kyllä siinä melko tukossa varmaan ollaan jossain vaiheessa, kerran viikkoon no broblem.

Ei ole olemassa sellasta asiaa kuin paras tai toimivin treenisysteemi. En käsitä mörssärin jankutusta tosta (ei pahalla mut sitähän toi on). Alussa tein itse aika lähelle tota miken 2x6 treenisysteemiä, nyt taasen menossa 5x5, molemmat kulkenu hyvin ja kehitystä tulee. Vaihtelu on tie kehitykseen piste. Ja mistä löydätte valmennuskisaa varten kaksi täysin samanlaista yksilöä, ette mistään, unohtakaa tollanen :)

nelkku sanoi:
Ei ole olemassa sellasta asiaa kuin paras tai toimivin treenisysteemi. En käsitä mörssärin jankutusta tosta (ei pahalla mut sitähän toi on). Alussa tein itse aika lähelle tota miken 2x6 treenisysteemiä, nyt taasen menossa 5x5, molemmat kulkenu hyvin ja kehitystä tulee. Vaihtelu on tie kehitykseen piste. Ja mistä löydätte valmennuskisaa varten kaksi täysin samanlaista yksilöä, ette mistään, unohtakaa tollanen :)

..ei pysty:)

mennään puis.

neutraali sanoi:
Juu tajuan kyllä, mutta jos 2xviikkoon tehdään 2x6 penkkiä ja siihen vielä kapee tai lattia pena 2x6 systeemillä niin kyllä siinä melko tukossa varmaan ollaan jossain vaiheessa, kerran viikkoon no broblem.

Teen itse nyt 2x6 systeemiä kahdesti viikossa, tosin ojentajat tulee samoin päivinä (2-jakonen menossa), saa nähdä miten käy, meneekö tukkoon vai ei. Välillä ajattelin ottaa vaihtelun vuoksi väliin 2x8 vinopenkkiä, mutta muuten on "kovat" punnerrukset kahdesti viikossa.

mörssäri sanoi:
jälleen EDITtiä: Se minkä 99,9999% nostajista unohtaa täysin on: PIKAVOIMA.
1*vko pikapenkkiä (käytännössä esim. 5*5, jossa sarja/5 sekuntia) tuo jokaiselle sen 10kg lisää maximiin jos ei ole aikaisemmin tehnyt aktiivisesti. Tästä lyön jälleen vetoa, rahasta tai jostain, ihan mistä tahansa. Tässä täytyy vain olla extra-huolellinen lämmittelyiden jne. kanssa eikä kannatta ottaa mukaan ohjelmaan kuin ehkä ensimmäisen harjoitteluvuoden jälkeen tai myöhemmin.
Tarkoitatko tolla pikavoimatreenillä räjähtävän voiman treeniä? vai nopeusvoimatreeniä? En tunne noita eri voimien nimityksiä yms. kovin hyvin, mutta mä oon treenaillu semmosilla ohjelmilla pari vuotta, missä harjotellaan jonkin sortin räjähtävää voimaa(?). Karkeesti ne treenit on ollu noin 5-10*1-3*50-85% maximista penkin osalta. Niin, että mitä siis tarkotit tolla 5*5, jossa sarja/5sekuntia?? Millasilla painoilla toi pitäs tehdä, että tosta olis hyötyä penkkipunnerruksessa tai muussa vastaavassa? vitoset vaan tuntuis niin pitkiltä sarjoilta IMO....mut en oo mikään guru. En oo kuitenkaan ennen nähnyt kenenkään tollasta suosittelevan.

jarze sanoi:
Tarkoitatko tolla pikavoimatreenillä räjähtävän voiman treeniä? vai nopeusvoimatreeniä? En tunne noita eri voimien nimityksiä yms. kovin hyvin, mutta mä oon treenaillu semmosilla ohjelmilla pari vuotta, missä harjotellaan jonkin sortin räjähtävää voimaa(?). Karkeesti ne treenit on ollu noin 5-10*1-3*50-85% maximista penkin osalta. Niin, että mitä siis tarkotit tolla 5*5, jossa sarja/5sekuntia?? Millasilla painoilla toi pitäs tehdä, että tosta olis hyötyä penkkipunnerruksessa tai muussa vastaavassa? vitoset vaan tuntuis niin pitkiltä sarjoilta IMO....mut en oo mikään guru. En oo kuitenkaan ennen nähnyt kenenkään tollasta suosittelevan.

5*5 räjähtävästi, niin että 1 toisto on n. 1 sekunti. Rauta oltava sellainen ettei hidastu juurikaan viimeiset toistot. Ehkä 50-60% maksimista. Vitoset on sopivan pitkä sarja, kunhan rautaa ei ole liikaa. Muuten: Hyvin harvoin näkee oikeasti räjähtävää treeniä nostajilta. En tiedä johtuuko siitä että nopeus on hukattu väärällä treenillä tai sitten sitä ei ole ollutkaan jne, mutta aivan liian hitaita toistoja tuntuu olevan melkein kaikilla räjähtävän voiman treenissä ja ennenkaikkea rautaa aivan liikaa.

mörssäri sanoi:
5*5 räjähtävästi, niin että 1 toisto on n. 1 sekunti. Rauta oltava sellainen ettei hidastu juurikaan viimeiset toistot. Ehkä 50-60% maksimista. Vitoset on sopivan pitkä sarja, kunhan rautaa ei ole liikaa. Muuten: Hyvin harvoin näkee oikeasti räjähtävää treeniä nostajilta. En tiedä johtuuko siitä että nopeus on hukattu väärällä treenillä tai sitten sitä ei ole ollutkaan jne, mutta aivan liian hitaita toistoja tuntuu olevan melkein kaikilla räjähtävän voiman treenissä ja ennenkaikkea rautaa aivan liikaa.
Ok, aika erikoiselta kuulostaa. Viimeisimmässä ohjelmassa, millä valmistauduin penkkikisoihin, systeemi meni niin, että räjähtävänvoiman päivänä otin aluksi 6*2*85 ja kisaan päin mentäessä painot laski noin 6*2*60%, eli siis painotettiin nopeutta kisoja kohti. Joskus tein myös pitkän aikaan 8*3*55-60% ja nopeutta niissä oli perkeleesti loppujenlopuksi, mutta tuntui ettei kuitenkaan ollut niin apua sitä ykköstä ajatellen. Eli isot romut ei liikkunutkaan EHKÄ niin iloisesti, mutta vaikee sanoa tarkkaan mitään tosta räjähtävyydestä. Mutta sun mielestä 50-60% ja räjähtäviä vitosia on hyvä myös ykköstä ajatellen? Etkä kuitenkaan suosittele välillä esim. niitä raskaampia kakkosia mahdollisimman räjähtävästi kun puhutaan kuitenkin max. ykkösen kehittämisestä, eikä esim. kuulantyönnöstä :)

jarze sanoi:
Ok, aika erikoiselta kuulostaa. Viimeisimmässä ohjelmassa, millä valmistauduin penkkikisoihin, systeemi meni niin, että räjähtävänvoiman päivänä otin aluksi 6*2*85 ja kisaan päin mentäessä painot laski noin 6*2*60%, eli siis painotettiin nopeutta kisoja kohti. Joskus tein myös pitkän aikaan 8*3*55-60% ja nopeutta niissä oli perkeleesti loppujenlopuksi, mutta tuntui ettei kuitenkaan ollut niin apua sitä ykköstä ajatellen. Eli isot romut ei liikkunutkaan EHKÄ niin iloisesti, mutta vaikee sanoa tarkkaan mitään tosta räjähtävyydestä. Mutta sun mielestä 50-60% ja räjähtäviä vitosia on hyvä myös ykköstä ajatellen? Etkä kuitenkaan suosittele välillä esim. niitä raskaampia kakkosia mahdollisimman räjähtävästi kun puhutaan kuitenkin max. ykkösen kehittämisestä, eikä esim. kuulantyönnöstä :)

Sekä vitoset 50-60%:n kuormalla (5toistoa 5 sekuntiin), että isolla romulla terävät kakkoset kehittävät molemmat takuulla nimenomaan maksimivoimaa. Eli suosittelen molempia kokeilemaan/tekemään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom