Penkki kokonaan pois ohjelmasta?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viiva
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

Eli mietin sellasta ku oon nyt tehny 2 jakosella ohjelmalla jonkin aikaa. Siihen kuuluu penkki tangolla ja vinopenkki kp. Ja vinopenkki käsipainoilla toimii ja saan hyvän pumpin ja tuntuu tosi hyvin.. Toi normi penkki ei jotenki vaan tunnu. saan jonkinmoisen pumpin muttei tunnu tehdessä hyvältä. Moni kaveri vierestä katellu sanoo, että asentoki on iha hyvä, mutta en nyt sitten tiedä. Penkki on tärkeä osa mun treeniä ja monipuolinen liike. mietin nyt tässä, että oisko mitään järkeä vaihtaa penkkiä pois ja ottaa tilalle toinen liike ainaki joskus? ja mikä tää/nää liikkeet vois olla? :( :jahas:

..... Ja vinopenkki käsipainoilla toimii ja saan hyvän pumpin ja tuntuu tosi hyvin..... Toi normi penkki ei jotenki vaan tunnu. saan jonkinmoisen pumpin muttei tunnu tehdessä hyvältä.

Siinähän ne avainkohdat. Penkki ei ole missään nimessä mikää korvaamaton liike. Jos ylä- alaviisto tai tasapenkistä käsipainoilla tai levytangolla ei löydy toista punnerrusliikettä niin itse tekisin vaikka dippiä.
Rintaa on erittäin tehokasta treenata dipilläkin, säätää vain suoritustekniikkaa sopivaksi. Käytännössä tämä tarkoittaa kyynärpäiden viemistä sopivasti sivulle.

Siinähän niitä vaihtoehtoja nyt alkuun :)

Eli jos tekisin vaikka vinopenkki kp, ja penkki kp jos saan tuntumaan hyvältä..? pitäiskö tohon tulla joskus vähän vaihteluakin ? :s kuulostaa niin yksitoikkoiselta jos tekee 2 krt viikossa pelkillä käsipainoilla rinnan.. :S

Jos penkkipunnerrus ei tunnu hyvältä tai se ei "toimi", niin turha siihen on sitten energiaa tuhlata. Ei muuta kuin valkkaamaan vaan jokin korvaava liike.

- Käsipainoliikkeet
- Tangolla (ylä-/alaviistoon)
- Dippi
- Vipuvarsikoneet

- Käsipainoliikkeet
- Dippi
- Vipuvarsikoneet[/QUOTE]

Mietin sellasta, että jos ottais aina 1 kerran viikoossa kp ja sit 1 kerran viikossa koneella?

- Käsipainoliikkeet
- Dippi
- Vipuvarsikoneet

Mietin sellasta, että jos ottais aina 1 kerran viikoossa kp ja sit 1 kerran viikossa koneella?[/QUOTE]

Koita jos tuntuu hyvältä.
Tai tee penkki käsipainoilla ja vino tangolla.
Ellet tossa jo sitä tarkottanu.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
itse en ole tehnyt penkkiä pitkään aikaan säännöllisesti saatika pääliikkeenä rinnalle.. Harvemmin tuli enää rintalihat kipeiksi penkkaamisesta, mutta käsipainoilla vinoa ja tasapenkkiä tekemällä kyllä senkin edestä. en tiedä mistä johtuu. rinta on ollut aina hieman edellä tai vähintäänkin yksi parhaista lihasryhmistäni, ja tekniikka penkissä oikea jopa kunto-ohjaajan (ent. kehonrakentaja ja kilpauhreilija) ihan ok. Olen myöskin lukenut lukuisia artikkeleita koskien penkkiä eli perehtynyt kyseiseen liikkeeseen suhteellisen hyvin salin ulkopuolellakin, mutta jostain syystä koko liike tuntuu menettäneen hieman tehoaan.
Sen sijaan kun vaihdoin pääliikkeeksi rintapäivänä käsipainoilla tehtävät vinopenkin ja tällä hetkellä kp-tasapenkin, tuntuu että rinta on lähtenyt aika hyvään kasvuun. samoin liikkeitä tehtäessä tuntuu rinta tekevän aivan eri malliin töitä kuin penkatessa tangolla.
siinä minun viisi senttiäni.

itse en ole tehnyt penkkiä pitkään aikaan säännöllisesti saatika pääliikkeenä rinnalle.. Harvemmin tuli enää rintalihat kipeiksi penkkaamisesta, mutta käsipainoilla vinoa ja tasapenkkiä tekemällä kyllä senkin edestä. en tiedä mistä johtuu. rinta on ollut aina hieman edellä tai vähintäänkin yksi parhaista lihasryhmistäni, ja tekniikka penkissä oikea jopa kunto-ohjaajan (ent. kehonrakentaja ja kilpauhreilija) ihan ok. Olen myöskin lukenut lukuisia artikkeleita koskien penkkiä eli perehtynyt kyseiseen liikkeeseen suhteellisen hyvin salin ulkopuolellakin, mutta jostain syystä koko liike tuntuu menettäneen hieman tehoaan.
Sen sijaan kun vaihdoin pääliikkeeksi rintapäivänä käsipainoilla tehtävät vinopenkin ja tällä hetkellä kp-tasapenkin, tuntuu että rinta on lähtenyt aika hyvään kasvuun. samoin liikkeitä tehtäessä tuntuu rinta tekevän aivan eri malliin töitä kuin penkatessa tangolla.
siinä minun viisi senttiäni.

no mulla on sama juttu et ei toi penkki natsaa, mutta käsipainoilla saan aikaan hyvän pumpin :) mites ton vaihtelun suhteen ootko kokeillu vaihdella liikkeitä?

Joo, ei tavallinen penkki mikään korvaamaton liike ole. Itsekin hinkkasin monta kuukautta penkkiä ilman juuri minkäänlaista tulosta. Heti kun käsipainoon siirryin alkoi rintakin kehittyä.

no mulla on sama juttu et ei toi penkki natsaa, mutta käsipainoilla saan aikaan hyvän pumpin :) mites ton vaihtelun suhteen ootko kokeillu vaihdella liikkeitä?

kysyitkö minulta?
Jos kysyit niin kyllä, kaikenlaista on tullut kokeiltua.. Kyllä käsipainopenkki vinossa tai tasana on tuntunut tähän asti parhaalta ja antaa lupaavimpia tuloksia.
pecdeckit sun muut on aika pienessä roolissa.

no kyllä se normi penkki on ihan ykkös liike koko yläkeholle sanokoon kuka muu mitä tahansa. asiaan, en jättäis penkkiä pois vaikkei se hyvältä tuntuiskaan(siis jos ei kipuja ole) vaan maltilla tekisin menemään vaan. tuntumaa siinä ei tarvi hakea, kunhan pusket menemään vaan. mutta jos ei liike sinänsä kiinnosta niin sittenhän sitä ei tehdä. minusta penkille ei löydy korvaavaa liikettä. tietenkin voi sitten tehdä vinopenkkejä ja muita mutta ei ne tasapenkkiä korvaa millään. mun mielestä penkin korvaaminen esimerkiksi smith vinopenkillä on vähän sama asia ku kyykyn korvaaminen prässillä. mikään liikehän ei ole korvaamaton jos sille tielle lähdetään.

En nyt oo varma tämän liikkeen virallisesta nimestä joten en sitä mainitse.

Säädät vinopenkin ~30asteen kulmaan, otat käsipainot käteen ja istahdat penkille, sitten viet käsiä suorana sivuille (tavallaan kuten normaali vinopenkki kp:lla, mutta pidät kädet suorina) ja nostat taas ylös. Käsivarressa kannattaa pitää pieni kulma liikkeen ajan, ettei kyynärpää pääse vääntymään väärään suuntaan :rolleyes: . Lisäksi vedä lavat yhteen, ettei liike mene etuolkapäille.

Tämä liike toimii ainakin itselläni loistavasti. Kannattaa kokeilla! :kippis1:

edit. Ei kannata ottaa kovin isoja romuja ekalla kerralla, muutama kaveri on yllättynyt kuinka raskas tämä liike onkaan. :)
Mutta kun tuota hinkkaa niin pääsee kyllä niihin isompiinkin romuihin käsiksi. Niin ja tuota penkin kulmaa kannattaa vaihdella välillä.

Eli siis flyes vinopenkillä(kö)?

dumbbell-flyes-e.jpg

Juurikin näin!
Pullottaa muuten tuolla kuvan henkilölläkin rintalihakset aika hyvin, siinäs näette, se on tehokas liike!!

Kokeilin eilen illalla tota ja toimii kyllä ihan hyvin :) en kyllä ihan noin hyvää pumppia saaanut kun kuvan esimerkillä:whip: :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom