Penkki kokonaan pois ohjelmasta?!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viiva
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Eihän tuo flyes nyt ole penkin korvaavaa liikettä nähnytkään. Ojentajat ei tee mitään ja painot on niin pienet, että hermoston maksimaalisesta aktivoinnista on turha haaveilla.

Ei flyessejä todellakaan korvaavana liikkeenä penkkipunnerrukselle voi tehdä, typerää edes ajatella niin. Jos penkin tahtoo korvata jollakin, pitää sen olla jokin raskas punnerrusliike. Flyessit sopivat hyvin toiseksi tai kolmanneksi liikkeeksi.

Ei flyessejä todellakaan korvaavana liikkeenä penkkipunnerrukselle voi tehdä, typerää edes ajatella niin. Jos penkin tahtoo korvata jollakin, pitää sen olla jokin raskas punnerrusliike. Flyessit sopivat hyvin toiseksi tai kolmanneksi liikkeeksi.[/QUOTE

Tein ton 3Tenä liikkeenä ja sit ennen tein penkki Kp vinopenkki tanko.. Ei tos oo mustakaan mitää järkeä tota pelkästään penkin sijaan tehdä. Kaipa liike auttaa tissien hyvään muotoon ja pikkasen kokoon? vai oonko iha väärässä..

Penkkihän on ykkönen, mutta prkl ku olkapäässä häikkää nii ei voi tehä ku vipareita rinnalle. Normi rintareeni ollut 4-5*10 Maaten viparit kp, Rintarutistus taljassa seisten 4-5*10 ja Vinopenkissä viparit maaten taljassa 4*10. PRkl, laitetaan ne lihakset kasvaan...NOT.:itku:

Minulla oli aikasemmin probleemia rintarangan kanssa, kun tuli tehtyä liki pelkkää tasapenkkiä tangolla tai käsipainoilla, ristikkäistaljan jne. kanssa.
Lähinnä rinta "paukkui" ja oli jumissa.

Nyt, kun on liki vuosi treeniä takana siten, että vinopenkki on pääliike, smithissä tai käsipainoilla, niin olo on korjaantunut ja voiman/lihaksen koon kehityksessä ei ainakaan mulla ole valittamista. Voimaa on päinvastoin tullut lisää.

No, treeniohjelman vaihtelu kannattaa silloin tällöin. . .

Penkki levytangolla ei ole mikään välttämätön liike potarille. Käsipainoilla puhtaasti tehtynä on mielestäni vielä tehokkaampi ja monipuolisempi liike tai sitten loiva vinopenkki hantteleilla jossa liike on pidempikin. Itse olen lähes aina tehnyt penkkiä, lukuunottamatta jaksoja jolloin olen panostanut enemmän ylärintaan. Kuitenkin rinta on selvästi mun parhaiten kehittynyt lihasryhmä ja luulen että penkki on siihen ollut syypäänä:D koska itse saan penkissä todella hyvän tuntuman rintaan ja pystyy käyttämään isompia painoja kuin suhteessa hantteleihin. Penkki pysyy jatkossakin mukana mun ohjelmistossa.

Niin ja kun monet puhuu että rintaranka menee jumiin niin se on se yksi pahimmista "sivuvaikutuksista" kun treenataan rintalihaksia. On erityisen tarkeää että rintalihaksia venytetään usein, koska jos reenataan paljon rintaa eikä venytellä alkaa kääntymään olkapäät eteenpäin ja se vaikuttaa sitten ryhtiin sekä alkaa ilmestymään ongelmia myös olkapäiden kanssa.

niinno alan nyt kokeilemaal ilman penkkiä ja katotaan jos saan jotain tuloksia.. jossen, olen tehnyt jotain todella väärin :DD

Itselläni rinta taas on ehkä heikoimmin kehittynyt lihasryhmä joten olenkin panostanut siihen nykyään hieman enemmän.
Tasapenkin teen smith-koneessa jossa pystyn liikuttelemaan ihan koviakin rautoja ja kun penkin ja asennon ottaa huolella niin olen saanut todella hyvän tuntuman/poltteen rintaan:rock:
Aika monesti rintaliikkeet " vinopenkki KP ym...varsinkin Viparit sivuille tasapenkillä ottaa etuolkapäähän:curs: joten mikä neuvoksi??
Rintaan täytyy saada lihaa lisää:whip:

Tein itse kaksi kuukautta dippiä ja vinopenkkiä penkin sijasta, kun tuntui ettei toimi. Nyt aloitin taas penkin tekemisen, sarjapainot nousseet ja saan rintaan parhaan tuntuman ja pumpin ikinä. :eek: :thumbs:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itselläni rinta taas on ehkä heikoimmin kehittynyt lihasryhmä joten olenkin panostanut siihen nykyään hieman enemmän.
Tasapenkin teen smith-koneessa jossa pystyn liikuttelemaan ihan koviakin rautoja ja kun penkin ja asennon ottaa huolella niin olen saanut todella hyvän tuntuman/poltteen rintaan:rock:
Aika monesti rintaliikkeet " vinopenkki KP ym...varsinkin Viparit sivuille tasapenkillä ottaa etuolkapäähän:curs: joten mikä neuvoksi??
Rintaan täytyy saada lihaa lisää:whip:

Ihan sama.. v ituttaa ku rinnat on tosi pienet suhteessa olkapäihin muutenkin :D
Toi vinopenkki KP on yksi parhaista liikkeistä koskaan :) jaksaisko joku kertoa/laittaa kuvaa miten ton dipin voi tehä hyvin ja oikein, että se ottaa rintaan..? kiiitoos

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom