Penkki: "apina-" vs. "nyrkkiote"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shammer
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
38
Olen tehnyt penkkipunnerruksesta nyt jo puolisen vuotta apinaotteella, ja tuntuma on mielestäni näin parempi... Onko vastaavia kokemuksia? Päinvastaisia? Voi olla ehkä aika kova ranteille, mutta itellä liikkuu sarjapainot siellä vajaassa satasessa, niin eivät oo ranteet kyllä kipeytyneet...

Millä otteella te otatte penkkiä? Muita liikkeitä(esim. ranskis)?

Itsekin joskus nostelin penkissä apinaotteella, kunnes kerran näin kuinka parisataa kiloa lipsahti ko. otteesta kylkiluille (eivät kestäneet). Nyt on peukuton grippi käytössä vain ojentajakäännöissä.

joo kyllä siinä saa olla tarkkana tangon kasssa,jos varsinkin alkaa korjailemaan asentoa toistojen välissä.tutut voimailijat saavat apina otteella 2okg enemmän ,kun sillä perinteisellä.

Opettelin aikoinaan tekemään apinaotteella heti alustalähtien :whip: .
ei oo kertaakaan tippunu rinnalle tms, koputtaa puuta :david: .

Teen normaali otteella, apina otteella ei kannata tehdä, joskus voi vahinko käydä.

Teen kapeenpenkin apina otteel ja saa paremman tuntuman ojentajiin. Normi penkkii en enää tee mut en kyl edes kokeillu alkaa vääntää jollai apina otteel sitä :P

Tein joskus, en tee enää. En riskeeraa elämääni paremman otteen vuoksi. Edit: Valehtelin taas, teen rintaprässiä yhä apinaotteella.

Apina ote käytössö vain ranskiksessa ja muutamissa selkäliikkeessä, mutta penkissä ei. Kapeapenkki taas on asia erikseen.

Ei todellakaan ole käytössä apinaotetta missään liikkeessä missä painot voivat pudota päälle. Kauhulla joskus kattelen kun joku tekee esim. penkissä tolla tavalla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Apinalla mennään melkein kaikissa. Penkissä liikerata olkapäiden aukeamisen suhteen apinalla edullisempi. Tankojen kanssa saa olla tarkkana, etenkin itselle vieraissa saleissa täytyy tanko syynätä ja mittailla. Pikkasenkin kierompi tanko niin voi tulla jännät paikat, on nimittäin takaraivossa pari läheltä-piti tapausta. Kovissa, +85% kuorman nostoissa kummasti on peukalo kääntynyt vastakkaiselle puolelle, muutenkin kun noston kontrolli tukilihaksissa ei ole tällöin parhaimmillaan.

Joskus harvoin on apinaote käytössä ylätaljaa tai ojentajapunnerruksia tehdessä, ei milloinkaan muulloin. Esim. penkkipunnerruksessa en näe mitään järkeä ko otteessa. Miksi vaarantaa 100% turhaan terveyttään?

iivili sanoi:
Joskus harvoin on apinaote käytössä ylätaljaa tai ojentajapunnerruksia tehdessä, ei milloinkaan muulloin. Esim. penkkipunnerruksessa en näe mitään järkeä ko otteessa. Miksi vaarantaa 100% turhaan terveyttään?
kerran on penkissä tippunut 130kg suorilta käsiltä rinnalle, tää siis normiotteella. nykyään kaikki liikkeet apinalla ja nätisti pysyy.. myös 200pena

Apinaotteella teen kaikki punnerrusliikkeet ja osan selkäliikkeistäkin. Joskus tuli apinaote opeteltua ja "poisoppiminen" se vasta hankalalta tuntuukin. Joskus olen kokeillut eikä siitä oikein mitään tunnu tulevan. Oman turvallisuuden kannalta parempi olis oppia/opetella...

toolate sanoi:
Ei todellakaan ole käytössä apinaotetta missään liikkeessä missä painot voivat pudota päälle. Kauhulla joskus kattelen kun joku tekee esim. penkissä tolla tavalla.

Sama täällä. Ei tule apinoitua kun ojentajapunnerruksessa ja joskus selkäliikkeissä.

Itse en käytä apinaotetta missään liikkeissä, penkissä olen pari kertaa kokeillut, mutta itseäkin epäilyttää se, että josko ne painot vaikka lipsahtavat rinnalle, joten mieluummin sitten teen ihan normiotteella.

IP treeneissä apinaotetta tulee kyllä käytettyä useallakin tavalla :) (varsinkin tietyissä irrottautumisissa)

Apinaotetta tulee käytettyä kapeassapenkissä ja usein selkäliikkeissä. Kertaakan ei ole ollut vielä lähellä, että kapeassapenkissä olisi tanko lipsahtanut. /me koputtaa puuta.

Käytän apinaotetta useimmissa selkäliikkeissä. Alussa tein penkkiä apinaotteel koska sain sillä n. 5kg lisää ykkösiin jota tietyski kokeilin harvase viikko :david:

Minkäslainen tämä "apinaote" nyt sitten on? :rolleyes: Minä ainakin mielestäni olen tehnyt kaiken ihan nyrkkiotteella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom