Penkki: "apina-" vs. "nyrkkiote"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Shammer
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
aika alussa aloin käyttämään apinaotetta, varsinkin kun tuli tehtyä tiukkoja 15-30 sarjoja, niin ei mennyt voima siihen tangon puristamiseen. joskus tulee käytettyä apinaotetta myös käsipainoissa (kevyillä painoilla) sitten myös selkä vedot ylätaljasta ja leuanvetotangosta apinaotteella.

kyllä se tanko siellä pysyy kun huolellisesti ja maltilla tekee.

Näyttää jakavan mielipiteet aika tasan... Jotenkin on vaan luonnollisempi ainakin mulle toi "peukuton grippi"... Joissain liikkeissä on ranteetkin paljon luonnollisemmassa asennossa apinalla... Esimerkiksi pystysoudun pystyy tekemään paljon kapeemmalla oteella ilman että ranteet paukkuu... Samoin hyperkapea penkki... En kyllä oikeen osaa kuvitella painojen lipsahtavan edes penkissä, jos vaan keskittyy kunnolla siihen tekemiseen... Ja niinhän kaikki aina keskittyy...

Ei se apinaote mitenkaan riskia lisaa kuin punnerrusliikkeissa. Niissa taas on niin monta esimerkkia kokeneestakin nostajasta, jolta on painot pudonneet paalle, etta pidan turhana riskinottona. Tapauksessa, jonka itse nain, oli viela varmistajatkin mukana, mutta eivat ehtineet auttaa.

Tein juuri äsken ensimmäistä kertaa penkin apinaotteella, ja kyllä tuntui hyvälle. Tekniikka säilyi kasassa paremmin ku nyrkkiotteella ja rauta tuntui kevyemmältä muutenkin.

Dopey sanoi:
Tapauksessa, jonka itse nain, oli viela varmistajatkin mukana, mutta eivat ehtineet auttaa.
Joo ei tuollasessa tilanteessa varmistajalla voi olla mitään mahollisuuksia.

uusio sanoi:
Mikä toi järki on apinaotteella, mitä se hyödyttää ja miks teette niin?

Se vaan, että fiilis on parempi... Tuntuma parempi, ja jotenkin semmonen tunne, ettei painot karkaa eteen niin helposti...

Reilu perusote kunniaan punnerrusliikkeissä. Ei minun kroppani ole vielä niin vahva, että kestäisi ylimääräisten riskien ottamista. Minulle ehjänä pysyminen on hieman tärkeämpää, kuin muutaman lisäkilon tankoon lastaaminen. Pystyykö kukaan edes tekemään kunnolla räjähtäviä toistoja penkissä apinaotteella?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mr.Kynis sanoi:
Tein juuri äsken ensimmäistä kertaa penkin apinaotteella, ja kyllä tuntui hyvälle. Tekniikka säilyi kasassa paremmin ku nyrkkiotteella ja rauta tuntui kevyemmältä muutenkin.

Tätä menoa on kohta puolet pakkislaisista lasaretissa. :rolleyes:

Dopey sanoi:
Tapauksessa, jonka itse nain, oli viela varmistajatkin mukana, mutta eivat ehtineet auttaa.

Eiköhän se apinaote sovellu parhaiten treeniin, jossa tanko on hallinnassa koko sarjan ajan, eikä useille spottereille ole edes tarvetta. En oikein tiedä kuinka kokemuksesta ja älyttömistä ykkösistä, joissa apinaotteesta yritetään saada kaikki irti, voi edes puhua samassa lauseessa.

Nat_Ural sanoi:
Eiköhän se apinaote sovellu parhaiten treeniin, jossa tanko on hallinnassa koko sarjan ajan, eikä useille spottereille ole edes tarvetta. En oikein tiedä kuinka kokemuksesta ja älyttömistä ykkösistä, joissa apinaotteesta yritetään saada kaikki irti, voi edes puhua samassa lauseessa.
Sama se sille hallinnalle on, tasapaino virhe keveilläkin painoilla niin tanko saattaa huonolla tuurilla tipahtaa vaikka kurkulle, penkissä siis.

neutraali sanoi:
Sama se sille hallinnalle on, tasapaino virhe keveilläkin painoilla niin tanko saattaa huonolla tuurilla tipahtaa vaikka kurkulle, penkissä siis.
:jahas: Tarkoitatko todella, että tanko pystyy yhtä helposti tippumaan apinaotteella, kuin nyrkkiotteellakin, ettei peukalo yhtään helpota pitämään tankoa paikoillaan?

[avautuminen] Melko päättömiä ovat tuommoiset kommentit, että "Sama se sille hallinnalle on". Miettikää nyt jumalauta! Onko kivaa olla kuukausia kipeenä, rikkinäisiä kylkiluita parannellen ja siinä samalla reenaamatta? Mikä ihme siinä on, ettei voida hakea sellaista reenitapaa, jossa yhdistyisi mahdollisimman paljolti turvallisuus ja teho? Toki kun tehossa mennään riittävän ylös, lähelle maksimeja, turvallisuus aina vähenee, mutta silti, mikä järki on uhalla tehdä semmoisella suoritustekniikalla, jolla loukkaantumisriski nousee oli sitten pienet tai isot painot käytössä? Kuinka moni yrittäisi kyykätä siten, että koettaisi saada tangon pysymään Siinä Selän Urassa käsillä yhtään kannattelematta?? (mun mielestä vastaavasta on apinaotteella penkkaamisessa kyse, selkäreenin ko ote sopii sen sijaan hyvin)[/avautuminen]

Ja em. ei sitten koske pelkästään neutraalia, vaan muitakin, jotka jollain epäpätevällä "Noku siinon tuntumaa mun miälestä enämpi..." -kommentilla apinaotetta puolustulevat. Minkä helvetin takia kaikki pitää oppia kantapään kautta? Eikö voi ottaa opikseen vanhemmista reenareista, jotka jo ovat tangon kertaalleen pudottaneet rinnalle ja ittensä kunnolla loukanneet? :curs:

iivili - kaikkien ei tarvi tehdä sillai kun sinä teet!!

varmaan max ykkösissä on omat riskinsä aina käytti apina- tai nyrkkiotetta.

mä käytän sivurautoja (ja apinaotetta) isoissa painoissa.

Ymmärsitköhän sä Iivili tuon neutraalin postin aivan oikein?

iivili sanoi:
Ja em. ei sitten koske pelkästään neutraalia vaan muitakin, jotka jollain epäpätevällä "Noku siinon tuntumaa mun miälestä enämpi..." -kommentilla apinaotetta puolustulevat.
neutraali sanoi:
Teen normaali otteella, apina otteella ei kannata tehdä, joskus voi vahinko käydä.

Eikö neutraali nimenomaan ole nyrkkiotteen puolestapuhuja?

iivili sanoi:
:

Ja em. ei sitten koske pelkästään neutraalia, vaan muitakin, jotka jollain epäpätevällä "Noku siinon tuntumaa mun miälestä enämpi..." -kommentilla apinaotetta puolustulevat. Minkä helvetin takia kaikki pitää oppia kantapään kautta? Eikö voi ottaa opikseen vanhemmista reenareista, jotka jo ovat tangon kertaalleen pudottaneet rinnalle ja ittensä kunnolla loukanneet? :curs:
siitä nyt vaan yksinkertaisesti saa paremman tuntuman. sun sitä ei ole pakko käyttää kun teet kovia sarjoja 90kg.

Apinaote tuntuu hyvältä. Jos on niin palikka jätkä että onnistuu tangon tiputtamaan, onnistuu se varmaan peukkuotteellakin. Eri asia toki jos on tapana tehdä hc-runkkupenkkiä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom