Ääähh. Tehköön jokainen millä otteella tahansa niin kauan, kun paikat kestää. Minä olen niin monen kokeneen reenarin lukenut ja kuullut sanovan, että nyrkkiote on huomattavasti turvallisempi, että en apinaotetta suostu käyttämään penkkipunnerruksessa.
Neutraalin viimeisimmän postauksen luin liian hätäseen aiemman postauksensa unohtaen. Anteeksi.
Näytti kommentti "Sama se sille hallinnalle on" vain kovin kummalliselta. Mikähän sen tausta lienee?
Mniska, suojarautoja ei ole läheskään jokaisella salilla penkkipunnerrukseen käytettävissä. Missä väitin, että pitäisi reenata, niinkuin minä? En minä mikään mahtiguru ole. Väitin mielestäni (kieltämättä tunteikkaasti), että peukalo tangon ympäri eli ns. nyrkkiote on ns. apinaotetta (peukalo samalla puolella tankoa kuin muutkin sormet) huomattavasti turvallisempi.
Ja runkkupenkkisuodatin pitäisi olla armoton jokaisella, otteesta huolimatta. Itse pyrin pysäyttämään hetkeksi tangon rinnalle jokaisella toistolla lähes aina. Niin moni on todennut pomppu/runkkupenkin hajottaneen olkapäänsä, etten halua riskeerata olkapäitäni sillä.
Onko muuten tutkimuksia siitä, aktivoituvatko vaikka rintalihakset tai ojentajat tehokkaammin apinalla vai nyrkillä?