Pec Deckillä hurjaan kuntoon ??

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
59
Pec deck ei yleensä mahdu ohjelmaani. Silloin kun se siellä on ollut, on se ollut viimeisenä liikkeenä rinnalle. Silloin on ollut jo niin puutuneena, ettei mitään tuntemuksia ole voinut tarkemmin analysoida. Eilen kuitenkin penkin vapautumista odotellessa päätin lämmitellä Pec dekillä ennen fliessejä. Mieleen palasi samat ajatukset, joiden tähden liike on heivattu pois ohjelmasta. En saa laitteella mikäänlaista tuntumaa rintaan. Liike tuntuu täysin tehottomalta. Kaiken lisäksi se ei kelvannut edes lämmittelyksi. Normaalisti jokin muu liike rinnalle riittää ennen fliessejä, mutta Pec dekin jälkeen fliessit teki erittäin häijjyä.Oli pakko keskeyttää ja ottaa lämmittely pienemmillä painoilla.

Pec deck kuuluu kuitenkin aina surkeimmankin salin peruskalustoon ja hyvin siinä ihmiset viihtyy. Mikä siinä viehättää ? Liikkeen helppousko ? Kyllä se täälläkin nähtävissä ohjelmissa monella on mukana. Onko kellää mitään hyvää sanottavaa Pec dekistä ?
( Valitamme iltalehti tyylistä otsikointia )

Itsekin testailin kyseistä vehjettä oikeastaan ekaa kertaa pari viikkoa sitten. Sain sen kyllä kohtalaisesti ottamaan tisuliineihin, mutta se "raudan raiskaus" -mentaliteetti hommasta puuttuu tyystin. En käytä jatkossa.

itekkään en saa sitä käymään yhtään rintaan, vaan se tuntuu käyvän eniten olkiin. Outo juttu, kun luulisi että pecdecin liikerata ottaisi nimenomaan rintsikoihin..

Jos pecdeckin sais tehtyä suorin käsin (eli ne pehmusteosat tulis johkin ranteiden seudulle), niin luulisin että liike ois huomattavasti tehokkaampi. Tosin en ole nähnyt missään salilla sellaista pecdeckiä missä se ois mahdollista.

metalman sanoi:
itekkään en saa sitä käymään yhtään rintaan, vaan se tuntuu käyvän eniten olkiin. Outo juttu, kun luulisi että pecdecin liikerata ottaisi nimenomaan rintsikoihin..

Oisko aika panostaa siihen tekniikkaan?

Kyllä itse olen saanut pecdeckillä rintalihat hyvään pumppiin lähes aina. Jotkut mallit tosin ovat huonompia kuin toiset. En tiedä olisiko sattunut sitten vaan enimmäkseen parempia laitteita eteeni? Ja jos sitä pystyisi tekemään suorin käsin, luulisin että se ottaisi vielä helpommin olkapäihin. Onhan nimittäin näitäkin joissa liike on lähes täysin sama kuin tekisi flyesejä. Mielestäni niissä tuntuman saaminen on vaikeampaa.
Parhaan tuloksen olen saanut aina kun on ollut laite jossa kyynärpäät on tuettu pehmusteisiin.

No joo. Pecdecissä riippuu aika vitusti minkä tasoinen laite on kyseessä. Vanhalla salilla oli ihan susipaska kone mitä ei viittiny ikinä tehdä ja välitykset oli siinä jotenkin oudot eikä liike ollut yhtään hallittu teki sit kuin pienillä painoilla hyvänsä. Uudella salilla kokeillu viimesenä venyttävänä liikkeenä pecdeciä ja hemmetin hyvin saa siinä poltetta rintaan. Mun mielestä hyvätasoinen laite kyllä ajaa asiansa.

Yleensä pec deckiä näkee tehtävän aika monenlaisilla tekniikoilla. Monesti sitä riuhdotaan tyylillä millä hyvänsä, kunhan mahdollisimman suuri pakka saadaan liikkeelle.

Itse saan parhaan tuntuman rintaan, kun painoa hieman vähemmän ja keskityn painamaan kyynärpäitä yhteen, kämmenillä en yleensä edes purista kiinni kahvoista. Eli ei siis siten, että runnotaan kämmenillä väkisin ja kyynärpää sojottaa suoraan sivuille.

En nyt tarkoita etteikö ketjun aloittaja tietäisi pec deckin oikeaa tapaa tehdä, mutta kannattaa kokeilla siinäkin hieman erilaisia tapoja suorittaa.

kumali sanoi:
Kyllä itse olen saanut pecdeckillä rintalihat hyvään pumppiin lähes aina. Jotkut mallit tosin ovat huonompia kuin toiset. En tiedä olisiko sattunut sitten vaan enimmäkseen parempia laitteita eteeni? Ja jos sitä pystyisi tekemään suorin käsin, luulisin että se ottaisi vielä helpommin olkapäihin. Onhan nimittäin näitäkin joissa liike on lähes täysin sama kuin tekisi flyesejä. Mielestäni niissä tuntuman saaminen on vaikeampaa.
Parhaan tuloksen olen saanut aina kun on ollut laite jossa kyynärpäät on tuettu pehmusteisiin.

Siis sulla sitten flesit ottaa lähinnä olkapäihin. Otapa vähän isommat hanttelit käyttöön, vedä lavat yhteen alaslaskun aikana ja räjähtävästi ylös. Vaikea selittää mutta tuntuu melkeinpä eri liikkeeltä kuin sellainen hinkuti vinkuti veivailu pikku käsipainoilla.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
W-Lo sanoi:
Oisko aika panostaa siihen tekniikkaan?

Jos se ei käy rintaan, niin se ei käy rintaan, varmaankin olen kokeillut eri tekniikat tässä vuosien varrella :david:

Akkeli sanoi:
Jos pecdeckin sais tehtyä suorin käsin (eli ne pehmusteosat tulis johkin ranteiden seudulle), niin luulisin että liike ois huomattavasti tehokkaampi. Tosin en ole nähnyt missään salilla sellaista pecdeckiä missä se ois mahdollista.

Meidän salilta löytyy tommonen. Vaikka onkin lähinnä selkäkone, saa sillä tehtyä pekdekkiä kädet suorana istumalla siinä selkä koneeseen päin.

Orid sanoi:
Itse saan parhaan tuntuman rintaan, kun painoa hieman vähemmän ja keskityn painamaan kyynärpäitä yhteen, kämmenillä en yleensä edes purista kiinni kahvoista.
Joo, tolla tekniikalla on tehty. Luulen, että käyttämäni laite ei ole parhaasta päästä. Täytyy kuitenkin joskus koittaa hioa tekniikkaa. Hyvä että on tullut kommentteja peck dekin puolesta. Kun on huonohko motoriikka, niin kaipaisi kyllä jotain laitetta jolla vois ottaa viimeiset mehut pois helposti hallittavalla liikkeellä. Ohjelmiin on vaikee saada vaihtelua jos heittää liian helposti liikkeitä roskakoriin. Toi räjähtävästi ylös ja hitaasti alas vois olla hyvä suunta kokeiluille.

Pec deckejä on saleilla, koska

a) riistokapitalistit aikanaan oivalsivat, että levytangosta saa muutaman satasen, pec deckistä tuhansia ja jos yhdelle differointistrategiaa noudattavalle salille saa pec deckin myytyä ja Muscle & Fiction -lehden täytteeksi tyrkytettyä kuvan korruptoidusta lihapäästä pumppaamassa kyseisellä laitteella, niin toisenkin salin on asiakaspaineessa sellainen pakko hankkia, jolloin ensimmäisen salin on differoituakseen pakko hankkia myös kaksoistalja, yms. turhaa.

b) ihmiset ovat äärimmäisen laiskoja. Mukavahan siinä pec deckissä on istuskella.

Mielikuvamaailmasta ja tuntumista kun siirrytään aikuistenoikeisiin realiteetteihin, moninivelliikkeet voittavat eristävät liikkeet, vapaat painot voittavat koneet.

% IEMG Max

1) Decline dumbbell presses 93
2) Decline barbell presses 89
3) Pushups between benches 88
4) Flat-bench dumbbell presses 87
5) Flat-bench flyes 84
6) Pec deck 76

Käyttäkäämme pec deckiä jatkossa vain juomapullojen säilytystelineenä.

Minä ainakin tykkään tuota tehä viimesenä liikkeenä. Varsinkin pidempiä sarjoja melko pienillä painoilla tolla on minusta hyvä pumppailla puhtaalla tekniikalla. Jotenkin vain saan siinä helposti aikaiseksi pitkän liikeradan ja loppusupistuksen-->tissit aivan jumissa.

Voi perkele ! Juuri kun pääsin mukavasti istahtamaan pec deckiin, niin tulee MKM ja tykittää täydeltä laidalta niin, että tipahdan mukavasta istumaasennostani. :worship: Pakko lahteä etsimään hylsysarjaa ja ruuvaamaan laitetta irti !

Akkeli sanoi:

Meillä on tällainen peck-deck, mutta harvoin tulee nykyään tehtyä ja tässä 2-jakoisessa ei käytännössä ollenkaan. Jos teen muilla kuin vapailla painoilla, niin rintaprässi on kova varsinkin treenin lopussa, sillä saa rutistettua turvallisesti lopullisetkin mehut tisseistä veks. Muuten kyllä suosin tavallista sapenkkiä ja vinopenkkiä kässäreillä ja smithissä.

Akkeli sanoi:
Miksi se olisi tehokkaampi? Kokeilepa tehdä vipareita maaten käsipainoilla suorilla käsillä, niin hauikset saa aika hyvin kyytiä, vaikka se ei taida olla tarkoitus. Vähän koukistetuilla käsillä menee sinne minne pitääkin.

Ja pec deckillä mä saan kyllä ihan hullun pumpin tisseihin, eikä tuntumassakaan ole mitään vikaa. Riippuu kyllä laitteesta aika pitkälle. Omaan ohjelmaa se ei kuulu, koska meidän salilla siitä loppuu painot kesken.

Edit: Siis tiedän kyllä, että ei sitä olisi pakko ihan kädet suorana veivata. Silti mulle tuntuu olevan parempi ihan perus pec deck.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom