Pec Deckillä hurjaan kuntoon ??

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
PECK-DECK: siis ei ollut kohtalaista parempi liike mullekaan... :wanha:
Mutta kun vaihdoin "kädensijat" (siis ne "tyynyt", niihin "kahvoihin") ni johan alkoi tuntumaan.. (Liike muistuttaa nyt vipunostoja eri asennoissa...)
Aivan uskomattoman hyvä liike varsinkin treenin loppuun, jolla saa viimesetkin mehut puristettua äijästä ulos, puristus rinnassa ainakin MULLA on HYVÄ, suosittelen...
Meni tosiaan muutama treeni, että löysi :wall: tuntuman, mutta nyt en jätä pois mistään hinnasta.. :worship: :rock:

T:Neidin Puoliso

Powerhousu sanoi:
Miksi se olisi tehokkaampi? Kokeilepa tehdä vipareita maaten käsipainoilla suorilla käsillä, niin hauikset saa aika hyvin kyytiä, vaikka se ei taida olla tarkoitus. Vähän koukistetuilla käsillä menee sinne minne pitääkin.

Ja pec deckillä mä saan kyllä ihan hullun pumpin tisseihin, eikä tuntumassakaan ole mitään vikaa. Riippuu kyllä laitteesta aika pitkälle. Omaan ohjelmaa se ei kuulu, koska meidän salilla siitä loppuu painot kesken.

Edit: Siis tiedän kyllä, että ei sitä olisi pakko ihan kädet suorana veivata. Silti mulle tuntuu olevan parempi ihan perus pec deck.

Itseasiassa teenkin vipareita (kädet hieman koukussa) rinnalle...pääliikkeenä. Pecdeckistä vaan mietin, että jos saisi painaa ranteilla/kämmenillä kädet lähes suorana saisi liikkeeseen enemmän vipuvartta ja sitä kautta voimaa.

Toisilla myös tulee vipareissa hauikset kipeäksi ellei pidä käsiä aika reilusti koukussa liikkeen "alavaiheessa", tällöin liike alkaa muistuttaa vipunostojen ja käsipainopunnerruksen välimuotoa. Sitä paitsi pecdeckissä kyynärtaipeet olisi eri kulmassa rasituksen suuntaan nähden ja eivät joutuisi niin koville.

MKM sanoi:
% IEMG Max

1) Decline dumbbell presses 93
2) Decline barbell presses 89
3) Pushups between benches 88
4) Flat-bench dumbbell presses 87
5) Flat-bench flyes 84
6) Pec deck 76

Käyttäkäämme pec deckiä jatkossa vain juomapullojen säilytystelineenä.

Joopa joo, musta siinä saa reenin loppuun puNpattua lihaksen ihan loppuun saakka ja kun sen liikkeen tekee oikein (mielestäni siis hitaasti molemmat vaiheet ja lihas koko ajan jännityksesä) niin siinä saa oikein kivan poltteen aikaseksi :)

Ainaki toistaseks on ollut muutakin käyttö kuin juomapullontelineenä

notko sanoi:
Meidän salilta löytyy tommonen. Vaikka onkin lähinnä selkäkone, saa sillä tehtyä pekdekkiä kädet suorana istumalla siinä selkä koneeseen päin.
Kyllä tollasella laitteella saa IMO paljon paremman tuntuman rintaan, kuin tavallisella peck-dekillä. Hauiksiin ottaa tietty vähä enemmän, mutta siitä huolimatta. Viimeisenä liikkeenä rinnalla oiva.

Itse olen hakenu treenin jälkeen vielä tyhjennyksen tisseille pecillä vaikka olkapäät ei mulla oikein tosta vehkeestä tykkääkkään. (No ei ne kyllä tykkää oikein mistään nykyään) :(
Olen nähnyt tota tehtävän niinkin että vedetään penkki tarpeeksi ylös että saadaan pehmusteet tarpeeks alhaalle ja sitte vaan kämmenet pehmusteiden ulkoreunaan ja siitä melko kapeaa "flyeria" kädet tulee tos vissiin vähän tissien alapuolelle. Ainakin näytti aika tiukalta ja venytys on varmasti saatanallinen kun siinä sitä liikerataa taakse kertyy tolla tyylillä kiitettävästi.
Hmmmm... vois testata joku kerta.

Pec-deckissä on musta loistava vetää loppusilaus rinnalle. Olkapäät vaan taakse ja pitempää sarjaa suht keveillä painoilla.

ite oon ottanut peck-deckiä aina viimesenä,koska menee rintafileet totaalisest jykyyn!
mutta oon tehnyt sitä niin ,että otan kämmenillä kiinni siitä kohdin mihin normaalisti kyynerpäät tulee ja siitä sitten rutistaa....venyttää mukavasti ja on toiminut itselläni :whip:

Otan kämmenet niihin pehmusteisiin ja puristan rinnalla pitkää liikerataa. En toin tee sitä enää, koska olkapäät sanoo naksnaks

Kokeilkaapas tehdä peck-deck semmosella tyylillä kuin: kädet sivuillepäin ja jonkunverran koukkuun ja ottakaa niistä reunoista kiinni ja sitten pumppailemaan, ottaa ainakin minulla xxx kertaa paremmin ja kyllä tekee Qutaa kun saa venytettyä tarpeeksi rintaa jos vaan mieli tekee(liikerata alkaa syvemmältä). Eli tää ois vähän kuin rustikkäistaljalla tehtäessä mutta koneella. Kokeilkaa. ;)

Mäkin kaipiaisin jotain kovempaa eristävää liikettä rinnalle. Penkin ja viopena kässäreillä jälkeen oon tehnyt ton peck-deckin. Eikä toi p-d oikein vakuuta.

Mikä on alltime best rintojen eristävä liike? Sellainenkin kuuluu ohjelmassa olla, eikä pelkästään työntäviä..!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Akkeli sanoi:
Jos pecdeckin sais tehtyä suorin käsin (eli ne pehmusteosat tulis johkin ranteiden seudulle), niin luulisin että liike ois huomattavasti tehokkaampi. Tosin en ole nähnyt missään salilla sellaista pecdeckiä missä se ois mahdollista.
Ainakin Helsingin yliopiston Kumpulan liikuntakeskuksessa on 1 kpl kyseisiä aparaatteja.

Ihan turha haukkua Pec-deckkiä paskaksi laitteeksi, koska tossa laitteessa merkkaa niin paljon treenaajan olkapäiden leveys ja miten hyvin se soveltuu itse laitteen kiertyvien nivelden kohdalle.

Jos pec-deck ottaa enemmän olkapäihin kuin rintaa, niin laite on vain yksinkertaisesti liian iso. Näin on mulle käynyt monella salilla. Kesällä törmäsin Raision Apollogymillä ilmanpaine pec-deckkiin, joka oli just ku mulle tehty. Ai perkele sitä poltetta ja tunnetta.

Dragon sanoi:
Ihan turha haukkua Pec-deckkiä paskaksi laitteeksi, koska tossa laitteessa merkkaa niin paljon treenaajan olkapäiden leveys ja miten hyvin se soveltuu itse laitteen kiertyvien nivelden kohdalle.

Jos pec-deck ottaa enemmän olkapäihin kuin rintaa, niin laite on vain yksinkertaisesti liian iso. Näin on mulle käynyt monella salilla. Kesällä törmäsin Raision Apollogymillä ilmanpaine pec-deckkiin, joka oli just ku mulle tehty. Ai perkele sitä poltetta ja tunnetta.

Espoossakin on yksi tuollainen ilmanpaineella toimiva peck-deck yhdellä salilla :evil:

Perinteinen pecdekki toimii IMO parhaiten kun painot on riittävän kevyet ja paine tulee kyynärvarteen eikä käsiin ts. kämmenet on irti kahvoista. Käsillä puskettaessa paino tulee aina liikaa etuolkapäille. Itse tykkään pecdecistä niin että pusken persettä mahdollisimman eteen ja haen tuntuman rintalihasten alaosaan. Loppureeneissä ihan ehdoton, saa nänneihin kivan nöpötyksen.

Itse en koskaan ole pystynyt tekemään peck deckiä siksi että se tuottaa uskomattoman suurta kipua vasempaan kyynärpäähän vaikka miten asentoa muuttais :curs: Eli ilmeisesti laite on liian suuri minulle tjsp... :( Joten olen tyytynyt tekemään peck deckin kässäreillä :)

Entisellä salilla tuli tehtyä viimeisenä liikkeenä niin, että lavat oli yhdessä ja kädet suorina sivuilla.
Kyllä se ihmeen hyvin tuntui :)

Mä teen yleensä aina viimeisenä liikkeenä sen ja voi jeesus sitä poltetta tisseissä.
Siinä muuten vaikuttaa hirveesti se et kuin leveet hartiat on jo luonnostaan.

Monilla saleilla on sellainen Flyes laite jota mkonet käyttä Peck-Deckinä...lopussa ne käsiosat kääntyy vähän niin kuin tekijään päin kun taas normaalissa peck-deckissä ne käsiosat menee vastakkain...(näkee tehtävän monissa amerikalaisissa bodyleffoissa)...siinä kun tekee niin saa paljon paremman tuntuman kuin nomraalilla laitteella...voihan ton tehdä suorinkäsinkin mutta voi myös tehdä kädet koukussa

Joskus kun ite peck-deckiä pidin reeniohjelmassa mukana, niin kyllä polte oli rinnassa helevetinmoinen. Mulla kyllä tuntu melki yhtä paljon olkapäissäkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom