Pari kysymystä kyykystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Draig0
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
No ei mitään järkeä alkaa takomaan kolmosia. Muutenkin porukalla on kamala vimma niiden painojen kanssa ja sitten se tekninen suorittaminen on mitä on kun ei koskaan saada rutiinilla toteutettua sitä tekniikkaa. Pidempää sarjaa sinne, kolmosilla et tee yhtään mitään perusharjoittelussa, niiden aika on sitten kun on aikansa kyykännyt ja hetkellisesti haluaa nostaa maksimivoimaa.

Sori kirjoitin väärin tuon 😅 10 toistoa ja 3 sarjaa tarkoitin 🙂 siis lähtisin 60kg tyyliin ja tekniikkaan keskittyisin 👀 on oma ajatus

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sori kirjoitin väärin tuon 😅 10 toistoa ja 3 sarjaa tarkoitin 🙂 siis lähtisin 60kg tyyliin ja tekniikkaan keskittyisin 👀 on oma ajatus
Vaikka kovasti aina kuulutetaan että pitäisi lähteä rauhassa, niin en näe siinä periaatteeessa kamalasti pointtia vetää sitä liian rauhalliseksi. 3 kymppiä on aika pieni työmäärä, lyö sinne heti se 6 kymppiä ja eka pari kuukautta koita saada niitä painoja vähän ylös, noin 10-20kg olisi hyvä saada lisää teknisesti samanlaisella toteuttamisella. Isommalla kyykkymäärällä on muitakin etuja kuin vain kulutus ja volyymi. Sillä liikkeellä on anabolinen vaikutus koko kehoon tiettyyn pisteeseen asti ja se parantaa 10 toiston sarjoilla hapenottoa ja verenkiertojärjestelmää. Yleiskunto nousee, joka auttaa myös muissa treeneissä. Sitten kun mennään valtaviin volyymeihin, voidaan puhua priorisaatiosta ja siinä alkaa palautuminen sakkaamaan ja muut liharyhmät kärsimään.

Okei 👍 Lisäksi siis teen normaalisti etureisi ja takareisi treenit 🙂 joissa tulee sitä volyymia 🙂 Halu olisi siis nyt oppia kyykkimään vapaalla tangolla uudestaan 😌 Hack kyykkyä tulee normaalisti tehtyä ass To the grass tyylillä

Okei 👍 Lisäksi siis teen normaalisti etureisi ja takareisi treenit 🙂 joissa tulee sitä volyymia 🙂 Halu olisi siis nyt oppia kyykkimään vapaalla tangolla uudestaan 😌 Hack kyykkyä tulee normaalisti tehtyä ass To the grass tyylillä
Se hack ei kamalasti kyykyssä auta kuin korkeintaan reisien voiman osalta. Kyykky vaatii niin paljon enemmän koko kropalta. Suosittelen vahvasti samaa protokollaa mitä ite käytin, eli katsoin valtavia määriä painonnostajien treenejä ja nostoja ja sitä kautta koitin apinoida niiden nostotekniikkaa high barissa. Jos me bodataan reisiä ja halutaan opetella sen mukaan kyykkäämään, on pakko priorisoida tekniikkaa eikä painoja. Mä laitan tähän ketjuun tän päivän kyykystä pätkää mitä tein vartavasten esittääkseni mikä ero on kyykyllä ja sitten monien suosimalla jullekyykyllä joka on kyykyn irvikuva. Toisessa nostetaan kuormia reisillä, toisessa kaikella muulla paitsi reisillä. Ja ne jotka edelleen jaksaa väittää, ettei selkä siinä mene, niin eivät ole treenanneet sitten pidempiä sarjoja, joissa se tosiaankin menee ja pahasti meneekin. Sitten sitä ollaan jossain oudossa luulossa, että se menee vain lantiolla, se ei todellisuutta ole, sen voi jokainen koittaa. Ja edelleen, mä haluan että joku semmoinen tulee mun kanssa treenaamaan 185 toistoa kyykkyä yhdessä treenissä, ei tosin ole näkynyt. Aukeaa ihan uusi maailma ja se miksi se tekniikka on tärkeää.

Aika paljon sinulla tulee treeniä per viikko. Itse treenasin aiemmin punttia kolme kertaa viikossa yksijakoisella. Kyykkäsin joka treenissä eikä se tuntunut liian suurelta määrältä, kun vaihteli kuormia eikä vetänyt koskaan ihan finaaliin. Kun voimamiestreeni tuli mukaan kuvioon, jätin yhden punttitreenin pois. Viikossa kaksi punttitreeniä ja yksi voimamiestreeni. Meidän treeniporukan voimamiestreenit ovat aika hapottavia kahden tunnin sessioita ja kolme punttireeniä siihen päälle tuntuisi minulle liian isolta määrältä palautumisen kannalta. Ajankäytöllisestikin neljä treeniä olisi vähän liikaa. Nyt jää aikaa välipäivinä käydä kävelylenkeillä vaimon kanssa, se on minulle sopivaa kevyttä aerobista.

Jonkin verran nuo voimamiestreenit tuntuvat haittaavan muuta treenaamista. Voimanostoliikkeisiin ei pysty keskittymään täysillä eikä optimoimaan niiden harjoittelua, kun kerrat jäävät kahteen viikossa. Kokonaisuutena katsoen olen kuitenkin tähän kuvioon tyytyväinen, kehittyypä tuo voimakestävyyspuolikin huomaamatta ja sitä kautta treenikapasiteettikin varmaan kasvaa. Toistaiseksi vielä minulle riittää tavoitteeksi tulla yleisvahvaksi eikä ole kiire erikoistua mihinkään. Jossain vaiheessa varmaan alkaa kiinnostamaan voimanostokisoihin osallistuminen, siellä on hyvin ikä- ja painosarjoja tarjolla. Voimamieskisoissa taasen tällainen pienikokoinen ikämies joutuu ymmärtääkseni kisaamaan joko nuorempiaan tai isompiaan vastaan eli siis jos joskus harvoin jossain kisassa on ikämiessarja, niin siinä on sitten vain avoin luokka ilman painorajaa. No, hauska tuota on harrastaa vaikka ei koskaan lajissa kisaisikaan.
Riippuu ihan kuinka kuormittavia treenejä tekee. Itse pyrin lyhyisiin laji ja puntti treeneihin. Siksi pystyn treenaamaan usein. Puntti treeni on 45-60 min ja lajeilla teen 2 lajia/treeni. Ei romuksi asti joka kerta. Kyllähän ne voimamies treenit haittaavat voimanosto treenejä. On se eri juttu mennä puntille paikat tuoreina kuin jos takana on pari lajitreeniä viikolta. Kantsii mennä pienempiin kyläkisoihin. Niissä on paljon 80-100kg "pikkumiehiä". Harvemmin kovat nimet ilkeävät tulla kyläkisoihin, kun lajipainot heille lämmittely romut. Onhan niitä painoluokka kisojakin, mutta niihin tuppaa tulemaan mestaris miehiä ja kyyti on vielä kylmempää kuin avoimen sarjan kyläkisassa.

kausijakoa ja erilaisia painotusjaksoja kannattaa miettiä. kaikkea ei voi saada kerralla.
Tämä totta. Talvella olen ottanut enemmän puntteja ja kesällä lajipainotteista. Kokonaan ei passaa lajeja jättää tauolle. Tulokset tippuvat kuin lehmän häntä.

Kiitoksia vastauksista @Mike 👍 Nyt aloitan video maratonin ja viikonloppuna meen kyykky tangon alle ja alan kyykkimään 😌
Tässä nyt ekana pieni kikka että sain menemään treenin 20 läpitte tästä progesta. 19 treenissä valtavat kivut tensoreissa, mutta hoksasin, että jos otan full range nostoja ja ihan snadi stoppi ylhäällä, se paine hellittää joka toistolla vähän ja sitten kykenin tekemään treenin läpi. 4 treeniä vielä.

Sarjan perässä karrikoitu esimerkki miten tekniikkamuutos tapahtuu kun jalat ei enää jaksa ja edelleen jotkut sanoo, että toi on kyykkyä eikä ota selkään. Älkää tehkö tota, lopettakaa sarja ja treenatkaa selkä omana treeninään.

View: https://www.youtube.com/watch?v=DDkkg6ZDVM4

Se hack ei kamalasti kyykyssä auta kuin korkeintaan reisien voiman osalta. Kyykky vaatii niin paljon enemmän koko kropalta. Suosittelen vahvasti samaa protokollaa mitä ite käytin, eli katsoin valtavia määriä painonnostajien treenejä ja nostoja ja sitä kautta koitin apinoida niiden nostotekniikkaa high barissa. Jos me bodataan reisiä ja halutaan opetella sen mukaan kyykkäämään, on pakko priorisoida tekniikkaa eikä painoja. Mä laitan tähän ketjuun tän päivän kyykystä pätkää mitä tein vartavasten esittääkseni mikä ero on kyykyllä ja sitten monien suosimalla jullekyykyllä joka on kyykyn irvikuva. Toisessa nostetaan kuormia reisillä, toisessa kaikella muulla paitsi reisillä. Ja ne jotka edelleen jaksaa väittää, ettei selkä siinä mene, niin eivät ole treenanneet sitten pidempiä sarjoja, joissa se tosiaankin menee ja pahasti meneekin. Sitten sitä ollaan jossain oudossa luulossa, että se menee vain lantiolla, se ei todellisuutta ole, sen voi jokainen koittaa. Ja edelleen, mä haluan että joku semmoinen tulee mun kanssa treenaamaan 185 toistoa kyykkyä yhdessä treenissä, ei tosin ole näkynyt. Aukeaa ihan uusi maailma ja se miksi se tekniikka on tärkeää.
Jullekyykystä olen samaa mieltä. Aivan hirveän näköistä. Minä näen painonnosto kyykyn miesten lajina. Sillä kyykkään itsekin. Jalkojahan se on tarkoitus treenata eikä selkää ja lantiota. Valakyykky on myös miehekäs. Sitä paransin kesän aikana 25kg.

Jullekyykystä olen samaa mieltä. Aivan hirveän näköistä. Minä näen painonnosto kyykyn miesten lajina. Sillä kyykkään itsekin. Jalkojahan se on tarkoitus treenata eikä selkää ja lantiota. Valakyykky on myös miehekäs. Sitä paransin kesän aikana 25kg.
Jumankauta, joku samaa mieltä mun kanssa. Hienoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia vastauksista @Mike 👍 Nyt aloitan video maratonin ja viikonloppuna meen kyykky tangon alle ja alan kyykkimään 😌
Ja kiinnitä etenkin huomiota miten ne vie polvet eteen ja istuu takareiden ja pohkeen päälle. Tämä teknisesti siksi, että sillä tavalla ala-asennossa saa torson pystympään joka etukyykyssä on varsin kriittinen juttu. Se on aika hankala opetella jos on adaptoinut jonkun tekniikan, mutta kyllä se on mahdollista liikkuvuuden rajoissa jos alusta asti tekee. Mulla antaa periksi hyvin alhaalla nilkat ja se mahdollistaa että siellä ei olla alhaalla ihan mutkalla ja sitten on vaikeaa tulla ylös reisillä. Jos mä nyt en penkkikoulua koskaan pitänyt, niin voisin hyvinkin jeesaa porukkaa tossa highbar kyykyssä jos tavoitteena on siis lihasmassa, eikä voima. Voimanosto sitten erikseen, ei siellä high barilla kauheasti mennä.

Screenshot-2019-10-24-at-10.16.07.JPG

Ja kiinnitä etenkin huomiota miten ne vie polvet eteen ja istuu takareiden ja pohkeen päälle. Tämä teknisesti siksi, että sillä tavalla ala-asennossa saa torson pystympään joka etukyykyssä on varsin kriittinen juttu. Se on aika hankala opetella jos on adaptoinut jonkun tekniikan, mutta kyllä se on mahdollista liikkuvuuden rajoissa jos alusta asti tekee. Mulla antaa periksi hyvin alhaalla nilkat ja se mahdollistaa että siellä ei olla alhaalla ihan mutkalla ja sitten on vaikeaa tulla ylös reisillä. Jos mä nyt en penkkikoulua koskaan pitänyt, niin voisin hyvinkin jeesaa porukkaa tossa highbar kyykyssä jos tavoitteena on siis lihasmassa, eikä voima. Voimanosto sitten erikseen, ei siellä high barilla kauheasti mennä.

katso liitettä 161481
Mua kiinnostaisi tää että jeesaisit highbar kyykyssä 👀 Jotenkin musta tuntuu että mun liikkuvuus on erittäin paska 🤔 ja siks mun mielestä mun kyykky jää vajaaksi 🤔 omasta mielestä siis

Huomenna olisi mulla tarkoitus treenaa PtvGym pitäjänmäellä työhaastattelun jälkeen joka on klo 15 elikkä olisin ehkä tuossa klo 16.30 siellä salilla

Mua kiinnostaisi tää että jeesaisit highbar kyykyssä 👀 Jotenkin musta tuntuu että mun liikkuvuus on erittäin paska 🤔 ja siks mun mielestä mun kyykky jää vajaaksi 🤔 omasta mielestä siis

Huomenna olisi mulla tarkoitus treenaa PtvGym pitäjänmäellä työhaastattelun jälkeen joka on klo 15 elikkä olisin ehkä tuossa klo 16.30 siellä salilla
Saatko venytettyä 1700, niin voisin tulla tekeen takareidet ja katsoon sitä sun kyykkyä samalla.

Juu onnistuu istun vaikka respassa sua odotellessa 👍
Tarhassa poikkeen 16 jälkeen ja jos nyt ei toivoton ruuhka ole, niin kerkeen 1700. Oottele siellä, niin laitan vaikka privalla viestiä jos jumitan.

Riippuu ihan kuinka kuormittavia treenejä tekee. Itse pyrin lyhyisiin laji ja puntti treeneihin. Siksi pystyn treenaamaan usein. Puntti treeni on 45-60 min ja lajeilla teen 2 lajia/treeni. Ei romuksi asti joka kerta. Kyllähän ne voimamies treenit haittaavat voimanosto treenejä. On se eri juttu mennä puntille paikat tuoreina kuin jos takana on pari lajitreeniä viikolta. Kantsii mennä pienempiin kyläkisoihin. Niissä on paljon 80-100kg "pikkumiehiä". Harvemmin kovat nimet ilkeävät tulla kyläkisoihin, kun lajipainot heille lämmittely romut. Onhan niitä painoluokka kisojakin, mutta niihin tuppaa tulemaan mestaris miehiä ja kyyti on vielä kylmempää kuin avoimen sarjan kyläkisassa.
Omat punttitreenini ovat lämmittelyineen tunnin - puolentoista mittaisia ja sarjoihin pyrin jättämään toiston tai pari varaa. Ohjatuissa voimamiestreeneissämme käydään yleensä useampi laji läpi ja aikaa tuppaa siinä vierähtämään. Onhan se sinänsä loogista tehdä treeneissä monta lajia peräjälkeen, kun kisoissakin pitää pystyä samaan.

Voisihan niissä kyläkisoissa joskus ihan lystikseen käydä. Jospa edes yleisöllä olisi hauskaa :nolo: Vuosi tai pari tekisi silti vielä mieli treenata tosissaan ennen kuin tuollaiseen lähtee

kausijakoa ja erilaisia painotusjaksoja kannattaa miettiä. kaikkea ei voi saada kerralla.
Miten mahtaisi toimia sellainen, että syksystä kevääseen pääpaino olisi voimanostossa ja kesäaikaan voimamieslajeissa?

Ymmärrän kyllä että erilaisilla painotusjaksoilla tarkoitat monia muitakin asioita.

Sarjan perässä karrikoitu esimerkki miten tekniikkamuutos tapahtuu kun jalat ei enää jaksa ja edelleen jotkut sanoo, että toi on kyykkyä eikä ota selkään. Älkää tehkö tota, lopettakaa sarja ja treenatkaa selkä omana treeninään.

View: https://www.youtube.com/watch?v=DDkkg6ZDVM4

Low-bar kyykky on mahdollista tehdä kuitenkin myös silleen, että selän kulma pysyy etukenossa noston alusta loppuun. Sillä tavalla se pelätty "julle" tulee ikäänkuin luontaisena osana liikettä, eikä erillisenä liikkeenä polvien jo kerran suoristuttua. Joo, ei ota etureisiin yhtä hyvin kuin etari tai high bar, mutta jos mä mietin omaa treenihistoriaa, niin melko varmasti voin sanoa, että low bar kyykyn "löytäminen" mahdollisti tuloksekkaaseen treeniin "sisäänpääsyn".

Pari ekaa treenivuotta kyykkypainot jumitti 100 kg:ssa, kun yritin 190 cm pitkänä kyykätä kuin bodari. Sitten vaihdoin low-bariin ja reilussa vuodessa sarjapainoihin 60 kg lisäys. Tietenkään mun etureidet ei siitä räjähtäneet kasvuun, mutta kroppa kokonaisuudessaan koko selän, lantion ja keskivartalon aluetta myöten oli ton vuoden jälkeen ihan eri näköinen. Olen myöhemmin kyllä satuttanut alaselän pariinkin kertaan, mutta ei koskaan silloin, kun ohjelmassa on ollut low bar kyykky mukana.

Tietenkään mun etureidet ei siitä räjähtäneet kasvuun
No tuota ei voi syyttää suoranaisesti low-baria, vaan siihen kasvuun sitten vaaditaan yksilötasolla sarjat ja toistot oikealle alueelle. Voimaa saa kuka vain reisiin, mutta koko vaatiikin sitten ihan jokaisella sen parhaan toistoalueen löytymisen.

No tuota ei voi syyttää suoranaisesti low-baria, vaan siihen kasvuun sitten vaaditaan yksilötasolla sarjat ja toistot oikealle alueelle. Voimaa saa kuka vain reisiin, mutta koko vaatiikin sitten ihan jokaisella sen parhaan toistoalueen löytymisen.

Niin, siis meinasin, että etureidet eivät kehittyneet suhteessa yhtä hyvin low-barilla, kuin takareidet, hanuri ja alaselkä. Etureisiin tuli lihasta, ei vaan yhtä paljon, kuin taka-akseliin, mikä on ihan ymmärettävää lantio-painotteisesti kyykätessä. Eturesille bodaus-mielessä ovat itselle toimineet suhteessa paremmin sekä pitemmät sarjat, että polvidominantimmat liikkeet, kuten etari, hack, prässi, sbs kyykky jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom