Ihan samaa mietin et tarviiko siihen nyt kaikenmaailman laskureitakin käyttääTarviiko hommasta tehdä noin vaikeaa kun ollaan vielä aloittelijan tasolla?
Eikö muka toimi 3x5 ja 2,5kg painoa lisää per treeni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan samaa mietin et tarviiko siihen nyt kaikenmaailman laskureitakin käyttääTarviiko hommasta tehdä noin vaikeaa kun ollaan vielä aloittelijan tasolla?
Eikö muka toimi 3x5 ja 2,5kg painoa lisää per treeni?
Joo, ei oppi ojaan kaada.Toimii, mutta hyvä se on oppia perusasiat heti eikä hakata päätä seinään kymmentä vuotta niin kuin jotkut, kun tietoa ei ollut ihan samalla tavalla saatavilla.
Eikö muka tuon tyyppinen voimakestävyys ole lahjakkuutta? 80%:lla maksimista 18 toistoa, kuinka moni pystyy tuohon, vaikka erikseen sitä varten harjoittelisi? Kykenetkö myös penkissä vastaavaan suoritukseen?Mielestäni olen kyykyssä parempi ylipitkissä sarjoissa. 90x18 ja 85x 23 taitavat olla parhaat.
Minusta hyvä tulos maksimaan verrattuna. Nuo pitkät sarjat myös nousivat paljon nopeammin kuin perus 5x5 setit. Veikkaan että vahvinlajit sekä nyrkkeily ovat kehittäneet kestovoimaa ( vai mikä se termi on ). Ohjelmassa on ollut aina loikkia, hyppynarua, porrastreeniä ja muuta kestovoimaa lisäävää. Yläkropassa ei ole vastaavaa ilmiötä. Voin olla ihan väärässäkin teoriastani.Eikö muka tuon tyyppinen voimakestävyys ole lahjakkuutta? 80%:lla maksimista 18 toistoa, kuinka moni pystyy tuohon, vaikka erikseen sitä varten harjoittelisi? Kykenetkö myös penkissä vastaavaan suoritukseen?![]()
Takakyykyn jätin ohjelmasta pois viime vuonna. Etukyykky on parempi lajiini ja tykkään myös tehdä sitä. Noin 15kg on ero etu ja takakyykyssä. Mistäs se kertoo että olen parempi kyykyissä pitkissä sarjoissa? Siis 15-25 toistoa. Ne myös kehittyvät paljon nopeammin kuin voimanosto tyyppiset sarjat.kyllähän se sun kyykky vois treeneissä olla pelkästäänki etuversio ja hauskaahan se olis kyykätä edestä enemmän ku takaa. selkeempi hyöty vaffailuun ja säästää selkää, kuten tuolla aiemminki mainitsin.
joka tapauksessa hylkäisin noi maksimivoimasuuntaiset ohjelmat melko suosista, jos mitä tahansa kyykkyy meinaat kehittää. ikäkään ei mikään selkee este ole. yli 50v (myös minä) valmennettavia mulla on 5 mukana tällä hetkellä ja vaikka kaikki on pitkän linjan kolistelijoita, kehitystä ollaan saatu hyvin aikaan edelleen.
Takakyykyn jätin ohjelmasta pois viime vuonna. Etukyykky on parempi lajiini ja tykkään myös tehdä sitä. Noin 15kg on ero etu ja takakyykyssä. Mistäs se kertoo että olen parempi kyykyissä pitkissä sarjoissa? Siis 15-25 toistoa. Ne myös kehittyvät paljon nopeammin kuin voimanosto tyyppiset sarjat.
Tämmönen tuli vastaan. Kuvaa sun kyykky ja julkaise instassa. Lisää mukaan #elixiasyöpäävastaan niin Elixia lahjoittaa euron / video Syöpäsäätiön roosanauha-keraykseen. (En ole Elixian jäsen, eikä mulla ole muitakaan sidoksia. Huomasin vaan instassa tuommoisen.)
@Mike
View: https://www.instagram.com/p/B3EGsmrlqTw/?igshid=hwlwkq7q1611
Tämmönen tuli vastaan. Kuvaa sun kyykky ja julkaise instassa. Lisää mukaan #elixiasyöpäävastaan niin Elixia lahjoittaa euron / video Syöpäsäätiön roosanauha-keraykseen. (En ole Elixian jäsen, eikä mulla ole muitakaan sidoksia. Huomasin vaan instassa tuommoisen.)
@Mike
View: https://www.instagram.com/p/B3EGsmrlqTw/?igshid=hwlwkq7q1611
Nopeusvoimaa on tullut tehtyä, räjähtävyyteen olen panostanut. Maksimipää on jäänyt vähemmälle. Siinä olisi parannettavaa.Kertoo siitä että ei ole maksimivoimareserviä, irtiottokykyä jne. Harjoittelu ollut samantyyppistä puurtamista, maksimi- ja nopeusvoimapää, varsinkin isommilla kuormilla puuttuu. Myös aika tyypillinen kestävyysurheilijan suoritus, kun (vanhaan malliin) on jätetty max- ja nv-treeni pois. Keskiraskaalla kuormalla jaksaa jyystää maailman tappiin, mutta kilokin lisää niin loppuu siihen...
Pitkissä sarjoissa kehittyminen on aineenvaihdunnallista kapasiteettia, kansan kielellä ”kuntoa”, tämä kehittyy vanhempanakin suht nopeasti minkä itsekin olet havainnut. Tuo maksimi- ja nopeusvoimapään kehitys on hermostollista kehitystä ja se varsinkin vanhempana vaatii enemmän aikaa. Tämä ei silti tarkoita etteikö se kehittyis oikealla harjoittelulla, mutta mitä vanhemmaksi tulee sen enemmän tuon pään kehitys vie aikaa.
Jos jotain vinkkiä antaisin, lähtisin nimenomaan kehittelemään tuota nopeusvoima- ja maksimipäätä. Antaa etua myös strongman-hommiin, siellä sitä irtiottokykyä tarvitaan...
Riippuu ohjelmasta, mutta yleensä jää 1-3 toistoa varastoon. Reidet tuntuvat palautuvan todella nopeasti ja kestävät kovaa volyymia. Kyykyt kerran vko on aivan liian harva tahti. Kaksi kertaa vko pyrin tekemään. Perus treeniviikko on vahvinlajit 2x vko puntit 2x vko ja nyrkkeily 2x vko. Jos puntteja tulee 3x vko, yksi nyrkkeily tai vahvinlaji treeni jää pois. Lähellä kisoja kevennän puntti treeniä ja pääpaino lajeihin. Salilla pääliikkeet etukyykky, vauhtipunnerrus ja mave. Apuliikkeet riippuvat mitä lajeja on tulossa kisoihin. Joku saattaa ajatella että nyrkkeily harrastukseni vie voimavaroja, mutta itse pidän sitä tärkeänä aerobisena liikuntana ja kroppa pysyy herkempänä sekä olkapäiden räjähtävä voima on kiitettävällä tasolla. Näkyy pystypunnerruksissa hyvin. Lenkkeillä en voi ollenkaan kroonisen penikkataudin takia. Tiedän myös että puntti voimani kasvaisivat jos harrastaisin vain salilla käyntiä. Mutta tahkosin jo noin 20 vuotta pelkkää punttia, enää en lähde siihen hommaan. Tykkään monipuoleisesta urheilusta,toimivasta kropasta ja käytännön voimasta.maksimivoima on kuitenkin kaikkien voimamieslajien pohjaominaisuus. mitä kovemmat voima-arvot sitä korkeemmalle se kestovoimakin on mahdollista saada.
ehjä kun oot, teetkö kyykkysarjat kuinka tiukkoina ja kuinka usein? millanen on perustreeniviikko?
Saanko kysyä mitä sitten kaksi kertaa viikossa teet reisille. Tässä kun on ite nyt kyykännyt 370 vapaata kyykkyä viikossa, niin alkaa ymmärtämään vasta mitä on kova volyymi kun ei palaudu sitten mitenkään. Tässä olis vielä edessä 2,5 viikossa 925 kyykkyä.Reidet tuntuvat palautuvan todella nopeasti ja kestävät kovaa volyymia
Aika paljon sinulla tulee treeniä per viikko. Itse treenasin aiemmin punttia kolme kertaa viikossa yksijakoisella. Kyykkäsin joka treenissä eikä se tuntunut liian suurelta määrältä, kun vaihteli kuormia eikä vetänyt koskaan ihan finaaliin. Kun voimamiestreeni tuli mukaan kuvioon, jätin yhden punttitreenin pois. Viikossa kaksi punttitreeniä ja yksi voimamiestreeni. Meidän treeniporukan voimamiestreenit ovat aika hapottavia kahden tunnin sessioita ja kolme punttireeniä siihen päälle tuntuisi minulle liian isolta määrältä palautumisen kannalta. Ajankäytöllisestikin neljä treeniä olisi vähän liikaa. Nyt jää aikaa välipäivinä käydä kävelylenkeillä vaimon kanssa, se on minulle sopivaa kevyttä aerobista.Riippuu ohjelmasta, mutta yleensä jää 1-3 toistoa varastoon. Reidet tuntuvat palautuvan todella nopeasti ja kestävät kovaa volyymia. Kyykyt kerran vko on aivan liian harva tahti. Kaksi kertaa vko pyrin tekemään. Perus treeniviikko on vahvinlajit 2x vko puntit 2x vko ja nyrkkeily 2x vko. Jos puntteja tulee 3x vko, yksi nyrkkeily tai vahvinlaji treeni jää pois. Lähellä kisoja kevennän puntti treeniä ja pääpaino lajeihin. Salilla pääliikkeet etukyykky, vauhtipunnerrus ja mave. Apuliikkeet riippuvat mitä lajeja on tulossa kisoihin. Joku saattaa ajatella että nyrkkeily harrastukseni vie voimavaroja, mutta itse pidän sitä tärkeänä aerobisena liikuntana ja kroppa pysyy herkempänä sekä olkapäiden räjähtävä voima on kiitettävällä tasolla. Näkyy pystypunnerruksissa hyvin. Lenkkeillä en voi ollenkaan kroonisen penikkataudin takia. Tiedän myös että puntti voimani kasvaisivat jos harrastaisin vain salilla käyntiä. Mutta tahkosin jo noin 20 vuotta pelkkää punttia, enää en lähde siihen hommaan. Tykkään monipuoleisesta urheilusta,toimivasta kropasta ja käytännön voimasta.
No ei mitään järkeä alkaa takomaan kolmosia. Muutenkin porukalla on kamala vimma niiden painojen kanssa ja sitten se tekninen suorittaminen on mitä on kun ei koskaan saada rutiinilla toteutettua sitä tekniikkaa. Pidempää sarjaa sinne, kolmosilla et tee yhtään mitään perusharjoittelussa, niiden aika on sitten kun on aikansa kyykännyt ja hetkellisesti haluaa nostaa maksimivoimaa.Millaisella kyykky treeneillä voisin aloittaa?
mielessä kävi että tekisin 10x3