Pari kysymystä kyykystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Draig0
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Omat punttitreenini ovat lämmittelyineen tunnin - puolentoista mittaisia ja sarjoihin pyrin jättämään toiston tai pari varaa. Ohjatuissa voimamiestreeneissämme käydään yleensä useampi laji läpi ja aikaa tuppaa siinä vierähtämään. Onhan se sinänsä loogista tehdä treeneissä monta lajia peräjälkeen, kun kisoissakin pitää pystyä samaan.

Voisihan niissä kyläkisoissa joskus ihan lystikseen käydä. Jospa edes yleisöllä olisi hauskaa :nolo: Vuosi tai pari tekisi silti vielä mieli treenata tosissaan ennen kuin tuollaiseen lähtee
Katsot vain kisat jossa lajipainot ovat sellaiset että saat lajit tehtyä. Turha lähtee repimään jos kilot ovat yli oman maximin. Noissa minun kisoissa lajipainot ovat olleet omia treenipainoja. Taktiikka on tärkeä. Esim minun on turha repiä selkääni rikki mave lajeissa, koska olen siinä aina viimeinen vaikka vetäisin enkkani. Saan sen yhden pisteen vaikka jättäisin lajin tekemättä. Treeneissä kannattaa keskittyä hyvissä ajoin pelkkiin kisalajeihin. Hinaa ne enkka lukemiin. Mitä oman tallin mm kisa kävijöitä olen katsonut, niin 4-6kk saatetaan hinkata pelkkiä tulevan kisan lajeja. Välillä kannattaa ottaa kaikki kisalajit kerralla niin saa tuntumaa koko köntistä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mulla tosiaan helpotti kyykyn tekniikkaongelmat kun siirryin High bar-kyykkyyn.
Tosin painoja joutunut hiukan tiputtamaan.
Mutta mitä nyt ymmärtänyt niin low barille ei kai sen enempää perusteluja jos et ole voimanostaja?
Iäkkäämmälle perusjannulle joka haluaa pitää itsensä ja lihasvoimansa kunnossa high bar vissiin jopa parempi?

kyykyssä tangon paikan määrää välitykset ja muut ominaisuudet. ei se sen epäterveellisempi ole.

kyykyssä tangon paikan määrää välitykset ja muut ominaisuudet. ei se sen epäterveellisempi ole.
Ei määrää, vaan henkilö itse. Mä voisin ihan hyvin nostaa low-barilla, mutta ei mua välitykset määrää. Se on valinta, tota välitysten merkitystä paisutellaan valtavasti. Joka toisella on muka huonot välitykset.

ei ne välitykset ole välttämättä huonot, vaan erilaisia tekemisen nyansseja suosivia ja sillon niistä kannattaa ottaa se itelle paras irti. low barilla joku saa hyvää bodyreisikyykkyä ja high barilla joku saa parhaan voimanostokyykyn itelleen ja toisin päin. sama asennon leveyden kanssa.

No mutta mitä maailman huippua lajissa olen seurannut, niin kaikki ne aktiivisesti kyykkää. Ja vaikka vetäis pelkästään, niin väkisin siinä kyykkytuloskin nousee edes jonnekin. 115kg maksimi vain kuulostaa absurdilta. Miten ihmeessä se voi olla noin alhainen jos kisaa voimamieskisoissa? Mä en taida vain jotain nyt ymmärtää. Ohan se nyt yleisvoiman kannalta kova liike. Jos sä nyt katot itse tota yhtälöä objektiivisesti, niin toi on todella absurdi tilanne.

Douppaa, käy vahvinmieskisoissa.

Kyykyn maksimiykkönen 115 kiloa.

Nyt on kaikki nähty. Kirjan kannet voi sulkea. HUUTONAURUA!

Douppaa, käy vahvinmieskisoissa.

Kyykyn maksimiykkönen 115 kiloa.

Nyt on kaikki nähty. Kirjan kannet voi sulkea. HUUTONAURUA!
Saanko edes plussaa rehellisyydestä? Tuo on muuten tyypillisin ennakkoluulo voimamies harrastuksesta mikä sinullakin. Oletetaan että lajia ei voi harrastaa kilpatasolla jos ei kyykkää 250 kiloa. Yritähän sinäkin ymmärtää ettei siellä kisoissa ole jalkakyykky lajina. Niillä jaloilla pitää jaksaa kantaa säkkejä, salkkuja ja vetää rekkaa. Voidaan järjestää joskus leikkimielinen kisa epäilijöiden kesken ja jutella sitten uudelleen miksi mahtikyykky ei tuonutkaan voittoa.

No jokainen kilpailee tasollansa .Nyrkkeilijäksi nyrkeilemällä hiihtäjäksi hiihtämällä juoksija juoksemalla .Varmaan enemmän hyötyä harjoitella voimamies kilpailuja varten lajin omaisesti kuin pelkästään punttia nostamalla.Totta kai 1000kg yhteituloksella voi siirtyä harjoittelee voimamies lajeja niin onhan se kova varmasti. Mutta kun me kaikki ei olla niitä sitruunoja.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saanko edes plussaa rehellisyydestä? Tuo on muuten tyypillisin ennakkoluulo voimamies harrastuksesta mikä sinullakin. Oletetaan että lajia ei voi harrastaa kilpatasolla jos ei kyykkää 250 kiloa. Yritähän sinäkin ymmärtää ettei siellä kisoissa ole jalkakyykky lajina. Niillä jaloilla pitää jaksaa kantaa säkkejä, salkkuja ja vetää rekkaa. Voidaan järjestää joskus leikkimielinen kisa epäilijöiden kesken ja jutella sitten uudelleen miksi mahtikyykky ei tuonutkaan voittoa.

No kerropa nyt sitten rehellisenä ihmisenä, minkälaiset voimatasot saavutit natikkana ennenkuin ryhdyit käyttämään dopingaineita? Paljonko nousi rautaa ja millä kehonpainolla, kun huomasit, että kehittyäkseen tarvitset lisäboostin?

No kerropa nyt sitten rehellisenä ihmisenä, minkälaiset voimatasot saavutit natikkana ennenkuin ryhdyit käyttämään dopingaineita? Paljonko nousi rautaa ja millä kehonpainolla, kun huomasit, että kehittyäkseen tarvitset lisäboostin?
Kerrotaan heti alkuun, että kevyt doping ei ole mikään teräsmies lisäboosti. Ulkomuoto muuttuu enemmän kuin suorituskyky. Maximivoimaa tulee korkeintaan 15% lisää. Vahvinlajeihin vaikuttaa vielä vähemmän. Tukkiin ja maveen tottakai auttaa, mutta kantolajeihin ja lastauksiin ei juuri mitenkään. Natikkana ongelma oli massan saaminen. Olen ollut lapsesta asti pieni ja heikko ektomorffi. Puntti treeniin kroppa vastaa huonosti. Painoin 76 kiloa ja takana oli 15-20 vuotta treeniä. Sitten mietin olen treenannut koko ikäni täysiä, ja kroppa kuin laihalla jalkapalloilijalla. Vaihdanko lajin kestävyys urheiluun johon olisi lahjoja huomattavasti enemmän vai mitä teen? Valitsin doupin koska kestävyys urheilu ei kiinnosta yhtään. Doupilla nostin massani yli 90 kiloon. Parhaimmillaan 97kg ollut. Kiva olla miehen kokoinen edes joskus elämässä.

Kerrotaan heti alkuun, että kevyt doping ei ole mikään teräsmies lisäboosti. Ulkomuoto muuttuu enemmän kuin suorituskyky. Maximivoimaa tulee korkeintaan 15% lisää. Vahvinlajeihin vaikuttaa vielä vähemmän. Tukkiin ja maveen tottakai auttaa, mutta kantolajeihin ja lastauksiin ei juuri mitenkään. Natikkana ongelma oli massan saaminen. Olen ollut lapsesta asti pieni ja heikko ektomorffi. Puntti treeniin kroppa vastaa huonosti. Painoin 76 kiloa ja takana oli 15-20 vuotta treeniä. Sitten mietin olen treenannut koko ikäni täysiä, ja kroppa kuin laihalla jalkapalloilijalla. Vaihdanko lajin kestävyys urheiluun johon olisi lahjoja huomattavasti enemmän vai mitä teen? Valitsin doupin koska kestävyys urheilu ei kiinnosta yhtään. Doupilla nostin massani yli 90 kiloon. Parhaimmillaan 97kg ollut. Kiva olla miehen kokoinen edes joskus elämässä.
Jos nyt pitäsi veikata, niin trapsit on varmaan kasvaneet kovastikin, koska kantolajeissa ne ottaa osumaa ja niissä on pitkäkestoista rasitusta jos sattuu olemaan pääosin hidasta lihassolukkoa.

Kiitos asiallisesta vastauksestasi!

Kyllähän tämä ihmetyttää. Ja siis toi @Predatori tilanne kyykyn suhteen ei.
Siirryin siis High bar-kyykkyyn. Low barilla pr 110kg. Eilen nousi high barilla satku. Yhtään enempää ei ois tullu. Ja paskalla tekniikalla.
Ja penkki on 95kg, luultavasti kohta 100kg, koska kaikki näyttää pikkuhiljaa kehitytyvän paitsi kyykky. Erittäin nihkeää eteneminen.
Itseasiassa tuntuu että tulee hieman takapakkia sarjapainoissa. Ei vaan jaksa.

Penkkiä kuitenkin tehny vain vuoden, aloitin paskalla olkapäällä tyhjällä tangolla etenemisen.
Kyykkyä kai sen 1,5vuotta ainakin.

23.1. on kyykyssä näemmä menny satku ekakerran. Että semmosta etenemistä.
Tän hetken "tulokset" siis:
-penkki 95
-kyykky 110 Lbar(100Hbar)
-mave 160
-Pystäri 60kg

Toki mä aloitin koko salihomman vasta huhtikuussa 2017 ja ikää nyt 50v, ei kai tässä ihmeitä tartte odottaakaan. :giggle:
Nautin kuitenkin tekemisestä ja oon pysyny kunnossa, nehän ne tärkeimmät kuitenkin.

@brilleaux: Oletko lueskellut Greg Nuckolsin ajatuksia siitä, miksi kyykky on vaikeampi liike omaksua kuin maastaveto?

Hän tuo tuossa esille ajatuksen siitä, että maastaveto on ihmiselle luontainen liikemalli, jota toteutetaan aina raskaita esineitä nostellessa. Syvä kyykky sen sijaan onnistuu luontevasti vain vapaana kyykkynä, ilman kuormaa. Raskaan kuorman kanssa ihminen ei mielellään syvään kyykkyyn mene ja tekniikkan opettelu vaatii paljon enemmän harjoitusta kuin maastavedossa. Tuossa kirjoituksessa on myös vinkkejä siihen, miten kyykyn oikeaa liikemallia opetellaan ja mahdollisia heikkouksia vahvistetaan.

Minullakin kyykky on noin 50 kg mavea jäljessä, joten jotain pitää tuolle kyykylle yrittää tehdä.

Zone-sarja -42%
monesti noissa mennään liikaa yleisten mallien mukaan, vaikka liike selkeesti on kovin herkkä kaikelle kehitystä estäville/ jarruttaville jutuille. sen takia se oma potentiaali jää hyödyntämättä ja liike elää jatkuvassa tasanteessa. pääasiassa kyse on siis treenien ohjelmoinnista, jos liikkeen suoritus on edes jollain tavalla mallillaan.

^^Toi linkattu juttu sisältää hyviä pointteja, en yhtään epäile etteikö esim toi stoppikyykky alhaalla hengitellen olis kokeilun arvoinen keino.
Pitää lukea juttua enemmän ajatuksen ja ajan kanssa.

Itsellä ei ole kyykyn tekniikan ja miellyttävyyden suhteen ongelmia. Liike tuntuu erittäin hyvältä eikä missään kiristä. Zercher, etu, taka...Kaikki mieluisia. Pääsen myös mihin syvyyteen haluan. Mieluisin treeniliike itselle. Ehkä juuri siksi kun se kehittyy huonosti. Haluaa todistaa itselle että pakkohan niissä jaloissa on olla enemmän resursseja.

SS:n aikaan kyykkäsin 3krt/vko+mave 1krt/vko.
Jotenkin on tullu sellainen kutina että toi frekvenssi sopi mulle paremmin kuin nykyinen 1kyykky/vko.
Tai otin mä nyt mavepäivälle etukyykyn maven jälkeen, katsotaan miten lähtee kulkemaan. Eli 2kyykkyä/vko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom