Parhaat tulokset? Moni- vai vähäjakoiset?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kaipaisin tuoretta keskustelua siitä, mitkä ohjelmat ovat toimineet parhaiten voiman/massan hankinnassa. Tiedän, että samasta aiheesta varmasti on jo paljon keskustelua, mutta nyt kaipaisin nimenomaan omia kokemuksia parhaiten toimivista jaoista/ohjelmista. Eli ei mitään tieteellistä faktaa, vaan omia kokemuksia. Tällä hetkellä taitaa olla menossa kova 1 - 2 jakoisten ylistys, mutta löytyykö monijakoisten puolustajia?

Itseltäni nyt ei löydy kokemusta kuin 3 ja 2 - jakoisista ohjelmista. Molemmat ovat toimineet, mutta 2 - jakoisella on tullut paremmin lihasta, mutta toisaalta voimatasot eivät ole kauheasti nousseet. Lisäksi tuntuu, että on vetänyt itsensä jonkinlaiseen ylirasitustilaan tässä 5 kuukauden aikana kun 2 - jakoisella olen treenannut. Pinna kireällä, hikoilua vaikkei mitään tekisikään, välillä unettomuutta jne.

Olen kyllä yrittänyt jättää aina sen pari toistoa varastoon ja pitänyt kevyitä viikkoja joka neljäs viikko. Voisiko olla niin, että tuo 2- jakoinen ei vaan sovi mulle?

Nyt toivoisin erityisesti kokemuksia niiltä, jotka 2 - jakoisella ovat treenanneet eivätkä pitäneet siitä/saaneet tuloksia.

Sellainen juttu vaan, että tuo millä jaolla treenaa ja millaisia tuloksia syntyy, riippuu niin paljon ihmisestä ja levosta ja ruokailuista ja ties mistä :(

Kokemuksia hieman. Saako laittaa?

Kaikki näistä on ollut treenissä sillain, että kolme krt viikossa.

3-jakoinen

1. treeni - yläkropan työntävät
2. - yläkropan vetävät
3. - jalat

+ ajattelin, että voi panostaa sitten niihin kertoihin todella
+ monipuolista ja voi vetää lähemmäs piippuun
- edelliset olivat minulle bullshittiä, koska viikon välein treenaus ei tuntunut miltään ja sitten jos jää treeni väliin, vituttaa ja tuntuu, ettei kehity

2-jakoinen

Viritelmiä oli varmaan kuusi miljoonaa, kun en saanut selkoa, mikä sopii.

ma - 1. treeni
ke - 2. treeni
pe - 1. treeni

ma - 2. treeni
ke - 1. treeni
pe - 2. treeni

Alusta.

Tuo oli siitä lähtien, kun aloin jotain treenauksesta tajuta.

+ tuntui mukavammalta jakaa se treenaus kahteen osaan
- en saanut siihen kunnon tuntua ja tuntui vaan perseestä olevalta taas pidellä taukoja mahdottomasti treenien välissä

Kävi juuri mielessä, jos kesälomalla vetäisi jonkin kauden 2-jakoisella 4 krt viikossa ja
ma - 1. treeni
ti - 2.
to - 1.
pe - 2.

Ehtisi varmaan tekemään, mutta saa nähdä.

1-jakoinen - nykyään käytössä

Yksinkertaisesti on niin ihq ja tuntuu etenevän jatkuvasti, kun pistää menemään 1-jakoisella 3 krt viikkoon. Liikkeet kierrossa jatkuvasti. Pitää varoa, ettei vedä itse jumiin, muuten tuntuu parhaimmalta. Hyvää myös, ettei treenin väliin jäänti haittaa periaatteessa, vaan voi sitten jatkaa siitä, mihin jäätiin heti seuraavalla kerralla.

Minulla toimi massan hankinnassa parhaiten 3 tai 4 jakoinen ohjelma joita vaihtelin n. 3kk välein. keskitettyjä liikkeitä vaihtelin joka treeniin, mutta pääliikkeet oli perus massaliikkeitä. vedin aina 3 treeniä viikossa. Nelijakoisella kierto kesti siis yli viikon. treeni oli mega duty tyyppistä ja reenasin näin n. 3 vuotta ja paino nousi 60kg-->90kg. sitten diettasin itteni kireeks ja paino oli n.85. eli joku 25kg tarttu lihasta ja voimaa tuli ihan mukavasti sivussa.

Tämän jälkeen panostin vomanostoon ja treeni on ollut westside barbell tyyppistä. välillä on vedetty joku venäläinen prosenttiohjelma. voimaa on tullut ja paino pysynyt siinä alle 90kg.

1 ja 2 jakoisista ei ole kokemusta eikä tullut mieleenkään kokeilla, koska monijakoinen toimii 100 varmasti kuin junan vessa.

Mulla toimii parhaiten 4-jakoinen siten, että viikossa on kolme treenikertaa. Kerkiää palautumaan.

reenasin näin n. 3 vuotta ja paino nousi 60kg-->90kg. sitten diettasin itteni kireeks ja paino oli n.85. eli joku 25kg tarttu lihasta
Eli ensin bulkkasit 30 kg, minkä jälkeen otit 5 kg pois, ja olitkin tuon jälkeen sitten "kireä"?

Ehkä meillä on hieman eri käsitykset siitä, mikä on "kireä", sillä 5 kg voi hyvinkin lähteä ensimmäisen 2 dieettiviikon aikana suurin piirtein pelkistä nesteistä jos alla on hyvä plussakalorikausi. Olisikin mukava nähdä tuosta "kireästä" kunnosta kuvia, niin ei jäisi niin tolkuttoman paljon tulkinnanvaraa?

Profiilisi mukaan olet 170 cm pitkä, eli sellainen 85 kg kireänä (alavatsa suonilla, jne), olisit nimittäin valmista kauraa 4-8 viikon viimeistelyillä suoraan kasikympin SM-kisoihin kehonrakennuksessa.
Kaipaisin tuoretta keskustelua siitä, mitkä ohjelmat ovat toimineet parhaiten voiman/massan hankinnassa.

...

Nyt toivoisin erityisesti kokemuksia niiltä, jotka 2 - jakoisella ovat treenanneet eivätkä pitäneet siitä/saaneet tuloksia.
Nyt vasta huomasinkin tämän. Eli threadin otsikon mukaan kyselet treenijakoja, joilla jengi on saanut parhaita tuloksiaan, mutta lopulta sitten haluatkin lähinnä 2-jakoista vastaan olevia kokemuksia. Eli olet jo oikeastaan päättänyt, ettet halua treenata 2-jakoisella, mutta nyt haluat vain tukea tälle muilta. Ja aivan varmasti sitä saatkin, aina löytyy paljonkin porukkaa joille monijakoinen toimii paremmin kuin esim. 2-jakoinen (ja päinvastoin).

En vain oikein ymmärrä, miksi sitä muiden tukea omaa päätöstä varten pitää varta vasten kysellä, koska aina löytyy tukea sekä vähäjakoisille, että monijakoisille, kunhan vain kysyy. Molemmat tavat toimivat oikein toteutettuina varsin hyvin.

Mulla toimii parhaiten 4-jakoinen siten, että viikossa on kolme treenikertaa. Kerkiää palautumaan.

Niin ja itsekin treenan 4 -jakoisella. Juurikin samasta syystä ja sitten parina päivänä nyrkkeilen. Ennen treenasin 5 -jakoisella mut se tuntu jotenkin.... no ehkä siltä, kun olisi koko aika "tukossa". (ei kerinny palautumaan?)

1 ja 2 jakoisista ei ole kokemusta eikä tullut mieleenkään kokeilla

Kannattaisko kuitenkin kokeilla?:) Järkevintähän on alottaa harjoittelu juurikin 1 tai 2 jakosella!

Kun aloin käymään salilla säännöllisesti treenasin 3-jakoisella. Kehitys ei ollut parasta mahdollista.
Nyt on takana 4kk treeniä 2-jakoisella ja lihasta on tullut paljon ja voimaa siinä sivussa. :rolleyes:
Vaihdoin kuitenkin nyt 4-jakoiseen ohjelmaan kesän ajaksi ja kokeilen miltä tuntuu. Jos tulosta ei tule niin palaan taas 2-jakoisen pariin. :rock:

Minulla toimi massan hankinnassa parhaiten 3 tai 4 jakoinen ohjelma joita vaihtelin n. 3kk välein.
..ja
1 ja 2 jakoisista ei ole kokemusta eikä tullut mieleenkään kokeilla, koska monijakoinen toimii 100 varmasti kuin junan vessa.
Eli sanot että sinulla toimii paremmin 3 -tai 4-jakoinen ohjelma kuin 1 -tai 2-jakoinen, vaikka et ole koskaan tehnyt muulla kuin 3 -tai 4-jakoisella? Eihän tuossa nyt ole mitään logiikkaa.

En nyt väitä etteikö sitä massaa voi tulla muutenkin kuin noilla vähäjakoisilla, itsekin aloitin 4-jakoisella ja siirryin nykyiseen 3-jakoiseen siitä, mutta en todellakaan väitä etteikö 1 -tai 2-jakoisista olisi mihinkään vain siksi etten ole kokeillut niitä ja isot pojat on sanonut ettei kannata. Vittu mitä argumentteja taas..

Niin, eipä mulla tähän threadiin mitään asiaa ollut. Itselläni on 3-jakoinen toiminut paremmin kuin 4-jakoinen, siirtyisin ehkä 2-jakoiseen jos uskaltaisin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Eli ensin bulkkasit 30 kg, minkä jälkeen otit 5 kg pois, ja olitkin tuon jälkeen sitten "kireä"?

Ehkä meillä on hieman eri käsitykset siitä, mikä on "kireä", sillä 5 kg voi hyvinkin lähteä ensimmäisen 2 dieettiviikon aikana suurin piirtein pelkistä nesteistä jos alla on hyvä plussakalorikausi. Olisikin mukava nähdä tuosta "kireästä" kunnosta kuvia, niin ei jäisi niin tolkuttoman paljon tulkinnanvaraa?

Profiilisi mukaan olet 170 cm pitkä, eli sellainen 85 kg kireänä (alavatsa suonilla, jne), olisit nimittäin valmista kauraa 4-8 viikon viimeistelyillä suoraan kasikympin SM-kisoihin kehonrakennuksessa.

Jep meillä on varmaan eri käsitys kireestä. :) perse ei ollu vielä säikeillä, mutta ehkä juurikin siellä 80kg massoissa alkas olla.

tuota 30 kg:n massan hankintaa en sanoisi bulkkaukseksi koska se tapahtui aika maltillista tahtia ja rasvaa ei päässyt paljoa kertymään.

Se 5 kg:n tiputus tarkoitti sitä että se paino asettui sinne 85 pintaan. Nestettä se ei siis pelkästään ollut mikä lähti. ;)

Ei vittu näitä keskusteluja:D Jos joku sanoo treenaavansa 4 jakosella ja kehittynyt hyvin omasta mielestä, niin minkä takia heti pitää tuputtaa 1 tai jumalten ohjelmaa - 2 jakosta? Toi on verrattavissa uskonnon tuputtamiseen, ja näyttää tyhmältä ja on turhaa:D Eiköhän jokainen osaa itse täältä kasata jonkun muun jaon jos huvittaa, eikä tartte pyytämättä opettaa kaikkia treenaamaan. Jees.

..ja

Eli sanot että sinulla toimii paremmin 3 -tai 4-jakoinen ohjelma kuin 1 -tai 2-jakoinen, vaikka et ole koskaan tehnyt muulla kuin 3 -tai 4-jakoisella? Eihän tuossa nyt ole mitään logiikkaa.

Sanoin että massanhankintaan toimi parhaiten 3 ja 4 jakoinen ohjelma. Voimanhankintaan toimii westside. siitähän tässä keskustelussa oli kyse.

Missä vaiheessa vertasin sitä 1 tai 2 jakoiseen?? Nimenomaan sanoin etten ole niitä kokeillut koska tulosta tuli muutenkin. Tiedä vaikka 1 jakoisella olis tullut parempaakin kehitystä. ei vaan tuntunu mun jutulta.

Olen treenaillut aina 3 tai neli jakoisella ja pyrkinyt viemään treenit läpi viikossa.

1. rinta, olkapäät
2. selkä, takaolat
3. aerobista
4. aerobista
5. kädet, sivuolat
6. jalat, pohkeet
7. lepo

kierto alusta

Käsipävänä ekat liikkeet kapea pena ja leuat vastaotteella joten saan penkattua ja annettua myös selälle pientä ärsykettä toisen kerran viikossa.
muut käsiliikkeet supereina.

Näin ojentajat, hauikset ja olkapäät saavat kyytiä kahdesti viikossa ja kovaa.

Esimerkkinä tehoista: vipunosto sivulle, useimmiten riittää yksi sarja kun se tehdään kunnolla.
Teen 25 kilon kässareillä ensin viisi toistoa vasemmalla sitten viisi oikealla heti perään ja vasurilla välittömästi lisää viisi, oikealla taas viisi ilman taukoja jne. että molemmat kädet saavat min. 20-25 toistoa.
Jos ruutia jäljellä teen yksittäisiä toistoja päälle vuorotellen vasemmalla ja oikealla kädellä.

Tukea kolme ja neljakoisille ohjelmille olen saanut eräältä kehonrakennuksen alle ysikympin PM mestarilta joka oli sitä mielta että varsinkin naturaalien ei tulisi harjoitella liian usein samoja lihasryhmiä koska testotasot eivät siihen riitä.

Nykyään ei nuorten miestenkään pitaisi treenata liian tiuhaan koska luonnolliset testo tasot ovat viimeisen 20 vuoden aikana pudonneet kolmannekseen siitä mitä ne olivat edellisellä sukupolvella.

Ei vittu näitä keskusteluja:D Jos joku sanoo treenaavansa 4 jakosella ja kehittynyt hyvin omasta mielestä, niin minkä takia heti pitää tuputtaa 1 tai jumalten ohjelmaa - 2 jakosta? Toi on verrattavissa uskonnon tuputtamiseen, ja näyttää tyhmältä ja on turhaa:D Eiköhän jokainen osaa itse täältä kasata jonkun muun jaon jos huvittaa, eikä tartte pyytämättä opettaa kaikkia treenaamaan. Jees.

Nimen omaan!! :rock: :rock: :rock:

1- ja 2- jakonen tuntuu vaan olevan tänäpäivänä se One and the only kun sitä jengi hinkkaa.

Kohtahan se nähään bodylavoilla onko äijät isompia kuin mitä silloin ku treenattiin yleisesti useempijakoisella ohjelmalla.

Tukea kolme ja neljakoisille ohjelmille olen saanut eräältä kehonrakennuksen alle ysikympin PM mestarilta joka oli sitä mielta että varsinkin naturaalien ei tulisi harjoitella liian usein samoja lihasryhmiä koska testotasot eivät siihen riitä.
.

Siis hetkinen, naturaalien tulisi harjoitella, toisin kuin väität usein(72 h välein) samoja lihasryhmiä, jotta proteiinisynteesi pysyisi kohollaan. Dopingaineiden käyttäjien ei taas tarvitse harjoitella niin usein koska horkka pitää proteiinisynteesin kohollaan.
Eli siis väittämäsi että naturaalien ei tulisi harjoitella usein samoja lihasryhmiä siksi, koska testotasot ei riitä:david: on puppua. Matalien testotasojen takia tulisi treenata usein, eikä päinvastoin.

No pistetääs sitten lisää vettä myllyyn :D Eli ite oon treenannu 1,2,3 ja 4-jakoisilla ohjelmilla. 1-jakoisella kun treenasin en ees ymmärtänyt sen olevan 1-jakoinen :D Olen huono kehumaan itseäni, mutta tunnostaisi ainakin itsellä että 2-jakoisella millä olen nyt vetänyt kk ja ihan positiivista sinäänsä että siinä ei haittaa vaikka ei ihan 4x viikossa kerkeäkkään salille. 4-jakoisella Treenipainot nousi hyvin, mutta lihasta ei ehkä loppuunsa liikaa tarttunut. Voi tietty johtua osin mun ruokailustakin kun on vähän kiven alla nostaa painoa edes pari kg. :( Voimaa tuli ehkä parhaiten 1-jakoisella, mutta siinä kyl jos ei osaa järkevästi tehdä vetää itsensä helposti tappiin.

[
Ei vittu näitä keskusteluja:D Jos joku sanoo treenaavansa 4 jakosella ja kehittynyt hyvin omasta mielestä, niin minkä takia heti pitää tuputtaa 1 tai jumalten ohjelmaa - 2 jakosta?

Koska kysymys oli siitä millä kehittyy parhaiten, ja miten voi sanoa kehittyvänsä parhaiten 4-jakoisella, jos ei ole kokeillut harvempijakoista.

Olen käyttänyt 3- ja 4-jakoista ohjelmaa. Olen myös treenannut venäläisillä prosenttiohjelmilla. Ja niinikään westsidellä. Näistä kokeilemistani ohjelmista massaa tuli parhaiten 3- ja 4-jakoiseilla (yllätys koska se oli ainoa massa ohjelma). Näistä ohjelmista voimaa tuli parhaiten westsidellä (yllätys koska se on voimanosto menetelmä).

Tuliko nyt tarpeeksi selvästi sanottua??

Siis hetkinen, naturaalien tulisi harjoitella, toisin kuin väität usein(72 h välein) samoja lihasryhmiä, jotta proteiinisynteesi pysyisi kohollaan. Dopingaineiden käyttäjien ei taas tarvitse harjoitella niin usein koska horkka pitää proteiinisynteesin kohollaan.
Eli siis väittämäsi että naturaalien ei tulisi harjoitella usein samoja lihasryhmiä siksi, koska testotasot ei riitä:david: on puppua. Matalien testotasojen takia tulisi treenata usein, eikä päinvastoin.

Tuo proteeini synteesin nostaminen onnistuu nelijakoisellakin ja yksittäisen natutreenarin arvot eivät ratkasevasti muutu oli sitten yksi tai nelijakoinen ohjelma.

Testoarvot ovat joka tapauksessa mitättömät verrattuna ammattimaisiin roinareihin tai niihin harvoihin onnellisiin joilla arvot ovat luonnostaan erittäin korkealla.

Jos olet syntynyt 80 -luvulla tai jälkeen niin vahalla isäukollasi on suurella todennäköisyydellä vieläkin tasot korkeammalla kuin sinulla iän mukana laskevista hormoonitasoista huolimatta, näin väittävät uusimmat tutkimustulokset.
Lisäksi siittiömäärät nuorilla miehillä ovat laskeneet rajusti.

Jenkki ammattilaiset saattavat hormoonien ansiosta palautua jopa kahdesti päivässä treenaten.
Miten voidaan väittää natujen palautuvan usein toistuvista samoihin lihasryhmiin kohdistuvista treeneistä hyvin, kun aineilla nimenomaan on tarkoitus nopeuttaa palautumista.

Kaikki yli kaksi kertaa viikossa samoihin lihaksiin kohdistuva treeni on liikaa kun puhutaan nimen omaan lihasmassan kasvattamisesta.
Naturaalina ja nelijakoisella lihakset saavat sen optimaalisen kaksi kertaa viikossa ja jos lisäksi tehdään aerobista niin yksi jalkatreeni viikossa on paras vaihtoehto.

Pitkiltä harjoittelutauoilta palaaville ja aloittelijoille suositellaan yksi- ja kaksijakoisia ohjelmia.

Suositut

Back
Ylös Bottom