Parhaat tulokset? Moni- vai vähäjakoiset?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Jep meillä on varmaan eri käsitys kireestä. :) perse ei ollu vielä säikeillä, mutta ehkä juurikin siellä 80kg massoissa alkas olla.
Ok. Eli olet 170 cm pitkä, ja 80-kiloisena sinulla olisi persekin säikeillä.

Tuossa tapauksessa suosittelen lämpimästi matkaa seuraaviin Classic Bodybuildingin MM-kisoihin, koska painorajoihin keploteltuasi voittaisit kaiken järjen mukaan kultaa. Nimittäin viime vuoden overallvoittaja Luca Iacobucci on 174 cm pitkä, muttei painanut edes 80 kiloa kisakireänä. Eli koska olet 4 cm lyhyempi, ja painaisit 80 kg perse säikeillä, olet huomattavasti lihaksikkaampi kuin Luca: :thumbs:

klgrbilda_549.jpg

attachment.php

attachment.php
Ei vittu näitä keskusteluja:D Jos joku sanoo treenaavansa 4 jakosella ja kehittynyt hyvin omasta mielestä, niin minkä takia heti pitää tuputtaa 1 tai jumalten ohjelmaa - 2 jakosta? Toi on verrattavissa uskonnon tuputtamiseen, ja näyttää tyhmältä ja on turhaa:D
Ehkä olet tarkkaavaisempi kuin minä, mutta ainakaan itse en nyt suoraan sanottuna ymmärrä kuka tässä threadissa on muka moista tuputtamista harrastanut. Käydäänpä läpi kaikki vähääkään positiivisesti 1-2-jakoisista ohjelmista puhuvat postaukset:

Ensin Penska käy läpi omia havaintojaan eri treenijaoista, ja toteaa 1-jakoisen olevan hänelle kenties se sopivin.

Seuraavaksi minä puutun ensin noihin eskon kireihin MM-tason lihasmassoihin, ja toiseksi ihmettelen threadin aloittajan lähtökohtaisesti puolueellista kysymyksenasettelua. Samalla totean, että sekä monijakoisista että harvajakoisista ohjelmista löytyy varmasti positiivisia kokemuksia, sillä molemmat toimivat oikein toteutettuina varsin hyvin.

Ok, Golem kysyy eskolta, kannattaisiko tämän kenties kokeilla 1-2-jakoista ohjelmaa, vastatessaan eskon toteamukseen siitä, ettei ole koskaan alle 3-jakoisia ohjelmia kokeillut. En kuitenkaan näe tässä varsinaista tuputtamista, lähinnä avoimen kysymyksen.

Purenvoima vertailee omia kokemuksiaan ja toteaa 2-jakoisen toimineen hyvin. Mitään tuputtamista en tästäkään postista kuitenkaan löydä.

Viimeiseksi Solid Necro kommentoi eskon hieman puutteellista (mutta myöhemmin selvennettyä) logiikkaa eri jakojen vertailussa. Samassa postissa Solid Necro toteaa myös, ettei hänellä ole kokemusta 2-jakoisesta.

Eli sinun, parahin Bodaaja, mukaasi näissä posteissa esiintyi 1-2-jakoisten ohjelmien tuputtamista "jumalten ohjelmana", uskonnon tuputtamiseen verrattavalla tyhmältä näyttävällä ja turhalla tavalla. Kuten jo huomautin, saatat olla tarkkaavaisempi lukija kuin minä, joten olisikin mukavaa jos hieman selventäisit, missä näistä posteista tarkalleen ottaen tuota kuvailemaasi kiihkotuputtamista oikein tapahtuu?
Kohtahan se nähään bodylavoilla onko äijät isompia kuin mitä silloin ku treenattiin yleisesti useempijakoisella ohjelmalla.
Perustelisitko hieman, mitä tekemistä kilpakehonrakentajien kunnolla edelleenkään on sen kanssa, mikä on naturaalille perustreenaajalle fiksu tapa treenata?
Tuo proteeini synteesin nostaminen onnistuu nelijakoisellakin ja yksittäisen natutreenarin arvot eivät ratkasevasti muutu oli sitten yksi tai nelijakoinen ohjelma.
Väitätkö, että sillä ei ole mitään vaikutusta lihaskohtaiseen proteiinisynteesiin, treenataanko lihasta 1 vai 2 kertaa viikossa?

Toki 4-jakoisen ja 2-jakoisen vertalu on silloin melko turhaa, jos 4-jakoinen rakennetaan epäsuoraa rasitusta hyödyntäen siten, että lihaskohtainen treenifrekvenssi on yhtä suuri kuin 2-jakoisessa.

Väitätkö, että sillä ei ole mitään vaikutusta lihaskohtaiseen proteiinisynteesiin, treenataanko lihasta 1 vai 2 kertaa viikossa?

Väitän, miettikää itse, ei se proteiinsynteesi tiedä treenaatko selkää vai jalkoja ja kun nelijäkoisella treenaat kovaa perusliikkeillä esim. kyykky, penkki tai kulmasoutu niin saat lihasärsykettä neljä kertaa viikossa ja se varmasti nostaa testoeritystä.
Elimistö ei välitä teetkö tänään kyykkyä vai penkkiä vaan reagoi yleensäkin treeniin lisäämällä hormoonieritystä ja pystyt varmasti treenaamaan jokaisen lihasryhmän erikseen kovempaa ja kehonrakennusperiaatteisiin sopivamalla tavalla.

Toki 4-jakoisen ja 2-jakoisen vertalu on silloin melko turhaa, jos 4-jakoinen rakennetaan epäsuoraa rasitusta hyödyntäen siten, että lihaskohtainen treenifrekvenssi on yhtä suuri kuin 2-jakoisessa.

Totta kai nelijakoinen tehdään järkevästi, niin että ne lihakset jotka tutkimusten mukaan tarvitsevat useammin rasitusta myös saavat sitä.
Asiasta on kirjoitettu 70-luvulta lähtien.

Lisäksi nelijakoisella mahdollistuu paljon kovempi yksittäisen lihasryhmän rasitus jota tietenkin tottunut treenaja säätelee ravintonsa, yleiskuntonsa ja leponsa suhteen sopivaksi.

Keskitetyt liikkeet on kaikissa jaoissa kuitenkin jätettävä amattilaisten viimeistely hifistelyiksi koska niillä ei lihasta saa aikaan ja en tiedä Suomessakaan yhtään niin isoa roinariakaan jolla olisi varaa "muotoilla" lihaksia koon kustannuksella.
Jätetään ne Colemanin tapaisille michelin ukoille jotka ovat saaneet upealle lajille enemmän negatiivista mainosta kuin mitkään 4D-dokumentit ikinä.

Enemmän pitaisi kiinnittää huomiota suoritus järjestykseen.
Suoritusjärjestyksen ratkaiseminen on sitä vaikeampaa mitä lyhyempiä treenijakoja käytetään ja siksi yksi tai kaksijakoinen ohjelma on lähes mahdoton toteuttaa niin ettei edellinen liike veisi tehoja seuraavasta.

Yleensäkin joka puolella näkee väärin kasattuja ohjelmia.
Esimerkki perusvirheestä on treenata hauikset ja kyynärvarret ennen selkää jolloin selkä ei saa minkäänkäänlaista rasitusta koska kädet hapottuvat ennen kuin selkään saadaan mitään perille.
No tämän täällä kyllä lähes jokainen osaa välttää.

Vielä yleisempi virhe jopa kilpailevilla treenareilla on tehdä selkä ennen rintaa.
Miten niin?
Kun selkä tehdään ennen penkkiä tai vinopenkkiä punnerruksen räjähtävästä lähdöstä ei jää mitään jäljelle jonka jokainen enemmän voimanostoa harrastanut tietää automaattisesti.
Suoritus kärsii, harjoituspainot pienenevät ja vammautumisriski kasvaa.

Nelijakoisellakin rintapäivä pitäisi olla aina ennen selkäpäivää..

Eli threadin otsikon mukaan kyselet treenijakoja, joilla jengi on saanut parhaita tuloksiaan, mutta lopulta sitten haluatkin lähinnä 2-jakoista vastaan olevia kokemuksia. Eli olet jo oikeastaan päättänyt, ettet halua treenata 2-jakoisella, mutta nyt haluat vain tukea tälle muilta. Ja aivan varmasti sitä saatkin, aina löytyy paljonkin porukkaa joille monijakoinen toimii paremmin kuin esim. 2-jakoinen (ja päinvastoin).

En vain oikein ymmärrä, miksi sitä muiden tukea omaa päätöstä varten pitää varta vasten kysellä, koska aina löytyy tukea sekä vähäjakoisille, että monijakoisille, kunhan vain kysyy. Molemmat tavat toimivat oikein toteutettuina varsin hyvin.

Syy miksi haluan kuulla vähäjakoisia vastaan olevia kokemuksia on puhtaasti se, että tosiasiassa tällä foorumilla ylistetään aivan tarpeeksi vähäjakoisia ohjelmia, joten olisihan se mukava kuulla välillä kritiikkiä vaikkapa juuri 2- jakoisia kohtaan kun kumminkin aika monesta topikista/postista käy selville monijakoisten ohjelmien olevan "paskojen body - lehtien" suoltamia paskoja ohjelmia.

En ole päättänyt vielä suuntaan enkä toiseen millä ohjelmalla tulen jatkamaan ja kuten totesin niin itselläni 2 - jakoinen on toiminut paremmin kuin 3 - jakoinen. Niin ja olen samaa mieltä siitä, että vähäjakoiset ja monijakoiset ovat varmasti molemmat toimivia.

Olisi se kyllä pitänyt tietää jo topikkia tehdessä, ettei tästä seuraa taas muuta kuin väittelyä siitä ovatko moni vai vähäjakoiset ohjelmat parempia. Lähinnä tarkoitus oli,että porukka voisi kertoa millaisilla jaoilla on treenannut ja mitä hyviä ja huonoja puolia niissä on ollut. Eiväthän ne mitään absoluuttisia totuuksia ole ja kaikkien varmasti täytyy löytää ne itselle sopivat systeemit kokeilujen kautta.

Väitän, miettikää itse, ei se proteiinsynteesi tiedä treenaatko selkää vai jalkoja ja kun nelijäkoisella treenaat kovaa perusliikkeillä esim. kyykky, penkki tai kulmasoutu niin saat lihasärsykettä neljä kertaa viikossa ja se varmasti nostaa testoeritystä.
Öööh, nyt menee ohi ja pahasti. Luuletko siis todella, että penkin tekeminen aiheuttaa proteiinisyntessiä ja hypertrofiaa esim. etureisissä?
Totta kai nelijakoinen tehdään järkevästi, niin että ne lihakset jotka tutkimusten mukaan tarvitsevat useammin rasitusta myös saavat sitä.
Näinhän sitä luulisi, mutta todellisuudessa suuri(n) osa monijakoisisita ohjelmista on suunniteltu ja/tai toteutettu hyvin epäoptimaalisesti.
Suoritusjärjestyksen ratkaiseminen on sitä vaikeampaa mitä lyhyempiä treenijakoja käytetään ja siksi yksi tai kaksijakoinen ohjelma on lähes mahdoton toteuttaa niin ettei edellinen liike veisi tehoja seuraavasta.
Milläs tavalla esim. monijakoisessa sitten on mahdollista järjestää liikkeet niin, ettei edellinen liike vie tehoja seuraavalta? Monijakoisessa treenissähän tilanne on itse asiassa pahempi, koska yhdessä treenissä treenataan yleensä vain paria lihasryhmää, ja useita liikkeitä per lihasryhmä. 1-2-jakoisissa ohjelmissa sen sijaan tehdään yleensä vain 1-2 perusliikettä lihasryhmää kohti, ja esimerkiksi vastakkaisia liikkeitä parittamalla suorituskyky on itse asiassa tavallista suurempi reciprocal innervation -efektin ansiosta.
Vielä yleisempi virhe jopa kilpailevilla treenareilla on tehdä selkä ennen rintaa.
Miten niin?
Kun selkä tehdään ennen penkkiä tai vinopenkkiä punnerruksen räjähtävästä lähdöstä ei jää mitään jäljelle jonka jokainen enemmän voimanostoa harrastanut tietää automaattisesti.
Suoritus kärsii, harjoituspainot pienenevät ja vammautumisriski kasvaa.

Nelijakoisellakin rintapäivä pitäisi olla aina ennen selkäpäivää..
Tuolla perustelulla minkä tahansa antagonistin treenaaminen ennen agonistia on haitallista suorituskyvylle, vaikka nimenomaan antagonisti-agonisti-liikeparien on todettu parantavan toistensa palautumista sarjojen välillä.

Öööh, nyt menee ohi ja pahasti. Luuletko siis todella, että penkin tekeminen aiheuttaa proteiinisyntessiä ja hypertrofiaa esim. etureisissä?

En, sori sotkin huolimattomuuttani eri asiat keskenään tarkoitin tietysti lihasharjoittelun anabolisia vaikutuksia elimistössä.
ohoh väsy painaa..:zzzz:

Tämmöinen vanha kubbe ei pystyisi jalkoja treenaamaan kuin kerran viikkoon, kun ne nytkin on kolme päivää romuna.

Tämmöinen vanha kubbe ei pystyisi jalkoja treenaamaan kuin kerran viikkoon, kun ne nytkin on kolme päivää romuna.
Lihaskipu on ihan yksinkertainen tottumiskysymys. Jos esim. jalkoja treenataan normaalisti aina 7 päivän välein, ei kropalla ole mitään syytä palautua tuota nopeammin, ja lihakset jämähtävät aina kipeiksi useankin päivän ajaksi. Lisäksi tähän vaikuttaa se, että 7 päivän välein treenattava lihas on 6 päivää viikosta levossa, ja kun se kerran treenataan, on treeni taas melkoinen shokki lihakselle jolloin lihaskipu on melkeinpä väistämätöntä.

Sen sijaan jos lihas treenataan aina esim. 3-4 päivän välein (2x viikossa), kestää kropalla ensin pari viikkoa tilanteeseen totuttelussa, mutta sen jälkeen lihaskipu ei enää harjoitusten jälkeen kestä läheskään yhtä kauan kuin 7 päivän välein treenatessa. Lisäksi 2x viikossa treenattavassa lihaksessa pysyy treenin aiheuttama nestepaine ja lievä turvotus päällä jopa koko ajan, mikä taas vähentää nivel- ja lihaskipuja. 7 päivän välein treenattavassa lihaksessa nestepaine ja -turvotus ehtii laskea jo reilusti ennen seuraavaa treeniä, ja "kuiva" lihas on luonnollisestikin herkempi kivulle kuin nesteytetty, paineinen lihas.

Mitä juttua...Treenatkaa kerran vuodessa niin kerkeää varmasti palautumaan! Minkä hiton takia lihaksen pitäisi palautua että sen voi treenata uudelleen? Muistakaa että jos aloittaessa olitte 60 kiloisia kyniksiä ja nytten 100 kg bulkkikarjuja, niin ne lihakset on palautuneet kunnolla vasta sitten kun lopetatte treenaamisen kokonaan ja laihdutte takaisin lähtökohtaan.

Jenkki ammattilaiset saattavat hormoonien ansiosta palautua jopa kahdesti päivässä treenaten.
Miten voidaan väittää natujen palautuvan usein toistuvista samoihin lihasryhmiin kohdistuvista treeneistä hyvin, kun aineilla nimenomaan on tarkoitus nopeuttaa palautumista.

Kaikki yli kaksi kertaa viikossa samoihin lihaksiin kohdistuva treeni on liikaa kun puhutaan nimen omaan lihasmassan kasvattamisesta.
Naturaalina ja nelijakoisella lihakset saavat sen optimaalisen kaksi kertaa viikossa ja jos lisäksi tehdään aerobista niin yksi jalkatreeni viikossa on paras vaihtoehto.

Pitkiltä harjoittelutauoilta palaaville ja aloittelijoille suositellaan yksi- ja kaksijakoisia ohjelmia.

Jaa-a. Kuinka selität että olen kehittynyt kovasti treenaamalla lihasryhmät 4+ kertaa viikossa? Lihasmassa ja voima. En käytä roinaa.

Tuolla perustelulla minkä tahansa antagonistin treenaaminen ennen agonistia on haitallista suorituskyvylle, vaikka nimenomaan antagonisti-agonisti-liikeparien on todettu parantavan toistensa palautumista sarjojen välillä.

Treenaan lähes aina kädet vuorottelemalla ojentaja ja hauis liikkeitä supersarja periaatteella.

Olen yrittänyt toimia samoin rinnan ja selän kanssa joskus mutta hyytynyt lähes heti koska teen kuitenkin sarjat todella kovaa ja tehot laskevat ensimmäisten sarjojen jälkeen dramaattisesti.

Kannattaa kokeilla esim. super settiä kulmasoutu/penkki ilman välitaukoa ja 30 sekunnin palautuksen jälkeen sama uudestaan maksimi
sarjapainoilla :urjo:

Sitä vastoin ylätalja/vipuvarsi soutu vuorottaen normaali palautuksin toimii hienosti.

Minä sain kyllä omasta mielestäni parhaiten voimaa ja massaa 4-jakoisella.
Nykyään teen kuitenkin 2-jakoista, koska yksinkertaisesti pidän siitä enemmän, vaikka kehitys ainenkin tuntuisi hitaammalta.

Mitään kovin tieteellistä perustelua en ole tälle keksinyt. Molemmilla ohjelmilla reenasin yhtä usein, joten reenin kokonaismäärästä se ero tuskin johtui.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mitä juttua...Treenatkaa kerran vuodessa niin kerkeää varmasti palautumaan! Minkä hiton takia lihaksen pitäisi palautua että sen voi treenata uudelleen? Muistakaa että jos aloittaessa olitte 60 kiloisia kyniksiä ja nytten 100 kg bulkkikarjuja, niin ne lihakset on palautuneet kunnolla vasta sitten kun lopetatte treenaamisen kokonaan ja laihdutte takaisin lähtökohtaan.

Jaa-a. Kuinka selität että olen kehittynyt kovasti treenaamalla lihasryhmät 4+ kertaa viikossa? Lihasmassa ja voima. En käytä roinaa.

Jos kaksikymppinen aloittaa punttailun kunnolla ja järkevästi, odotettavissa on parissa vuodessa treenipainojen vähintäänkin kaksinkertaistuminen millä tahansa jaolla.

Leuanvedossa olet aika haka.

Olen treenannut myös 4-jakoisella. Aloitin sillä, ja aika nopeasti kehitys myös pysähtyi bulkkaamisesta huolimatta. Mitään kehitystä en ole ilmaiseksi saanut, reilu 20 ikävuodesta huolimatta, vaan kehityksen takana on ollut syvällinen tutustuminen omaan kroppaan, sen rajoihin ja niiden rajojen rikkomiseen.

Olen yrittänyt toimia samoin rinnan ja selän kanssa joskus mutta hyytynyt lähes heti koska teen kuitenkin sarjat todella kovaa ja tehot laskevat ensimmäisten sarjojen jälkeen dramaattisesti.

Kannattaa kokeilla esim. super settiä kulmasoutu/penkki ilman välitaukoa ja 30 sekunnin palautuksen jälkeen sama uudestaan maksimi
sarjapainoilla :urjo:
Miksi niitä liikepareja pitäisi tehdä supereina? Eihän tuo kuvailemasikaan kombo toimi parin ensimmäisen sarjan jälkeen kuin lähinnä lihaksen aerobiseen väsyttämiseen. Sen sijaan jo 30-60 sekunnin tauoilla jokaisen sarjan jälkeen, vastakkaisia liikkeitä vuorotellen, homma toimii jopa paremmin kuin yksittäisten liikkeiden tekeminen esim. 2 minuutin palautuksin.

Miksi niitä liikepareja pitäisi tehdä supereina? Eihän tuo kuvailemasikaan kombo toimi kuin ensisijaisesti lihaksen aerobiseen väsyttämiseen. Jo 30-60 sekunnin tauoilla jokaisen sarjan jälkeen, vastakkaisia liikkeitä vuorotellen, toimii jopa paremmin kuin yksittäisten liikkeiden tekeminen esim. 2 minuutin palautuksin.

Koska palatusaika on yksi lihaskasvua lisäävä muuttuja kehonrakennuksessa painojen ja toistomäärien lisäksi.
Käsiliikkeissä tuo 30sek. on turhan pitkä väli vastalihasten treenaamisiin ja hidastaa kehitystä.
Mutta 3 minuuttiakaan ei tahdo riittää selän ja rinnan välillä johtuen siitä että moninivel liikkeissä esim. penkissä takaolkapäiden epäkkäiden ja selkälihasten osuus suorituksessa on välttämätön jo tangon liikkeelle saamisessa.
Ne eivät toimi pelkästään vasta vaikuttajina vaan osallistuvat painon irroittamiseen rinnalta ja antavat alun räjähtävälle nopeudelle jo ennen kuin ojentajat pääsevät mukaan.
Jos väsytät selän ennen rintaa voit varautua 20% pienempään voimantuottoon punnerruksissa ja samalla rintalihasten huonompaan kehitykseen.

Koska palatusaika on yksi lihaskasvua lisäävä muuttuja kehonrakennuksessa painojen ja toistomäärien lisäksi.
Käsiliikkeissä tuo 30sek. on turhan pitkä väli vastalihasten treenaamisiin ja hidastaa kehitystä.
Mutta 3 minuuttiakaan ei tahdo riittää selän ja rinnan välillä johtuen siitä että moninivel liikkeissä esim. penkissä takaolkapäiden epäkkäiden ja selkälihasten osuus suorituksessa on välttämätön jo tangon liikkeelle saamisessa.
Ne eivät toimi pelkästään vasta vaikuttajina vaan osallistuvat painon irroittamiseen rinnalta ja antavat alun räjähtävälle nopeudelle jo ennen kuin ojentajat pääsevät mukaan.
Jos väsytät selän ennen rintaa voit varautua 20% pienempään voimantuottoon punnerruksissa ja samalla rintalihasten huonompaan kehitykseen.

:jahas: . Mulla ainakin toimii.. eilenkin toimi.

Vittu et oon ruvennu vihaamaan tota toimii sanaa, varmaan yleisempi sana palstalla kuin rivin alussa esiintyvä vittu.

Oma, ehkä tärkein bongaus on se miten paikat pysyvät ehjinä pidemmän päälle. Moni jakoisilla väitän ainakin itse pysyväni ehjempänä ja pumppikin TOIMII paremmin :hyper: . Yksi jakoisellakin on oma paikkansa. Palailin vähän pidemmältä tauolta ja lähdin sillä liikkeelle. Mukava fiilis käydä kolme/neljä kertaa viikossa salilla ja joka kerralla saa laittaa enemmän rautaa kuin edellisellä.

Vittu et oon ruvennu vihaamaan tota toimii sanaa, varmaan yleisempi sana palstalla kuin rivin alussa esiintyvä vittu.

Oma, ehkä tärkein bongaus on se miten paikat pysyvät ehjinä pidemmän päälle. Moni jakoisilla väitän ainakin itse pysyväni ehjempänä ja pumppikin TOIMII paremmin :hyper: . Yksi jakoisellakin on oma paikkansa. Palailin vähän pidemmältä tauolta ja lähdin sillä liikkeelle. Mukava fiilis käydä kolme/neljä kertaa viikossa salilla ja joka kerralla saa laittaa enemmän rautaa kuin edellisellä.

No vittu toimii sitten:D . Tarkoitin vaan että 55kg:n käsipainovinopenkki, - ja +30kg:n leuanvetosarjat meni vuoropareina varsin hyvin.

Minä en ainakaan pysty treenaamaan täysipainoisesti, jos ei treenattava lihas ole kunnolla palautunut edelliskerrasta ja siksi treenaankin 4-jakoisella. Katsotaan sitten, kun esim.penaennätys on kauan yritetty 220kg ja alkaa kiristely, josko sitten vaihtaisin esim.2-jakoiseen.

P.S. Jaa-a. Kuinka selität, että olen kehittynyt kovasti treenamalla lihasryhmät kerran puoleentoista viikkoon? Lihasmassa ja voima. En myöskään roinaa.

Minä en ainakaan pysty treenaamaan täysipainoisesti, jos ei treenattava lihas ole kunnolla palautunut edelliskerrasta ja siksi treenaankin 4-jakoisella. Katsotaan sitten, kun esim.penaennätys on kauan yritetty 220kg ja alkaa kiristely, josko sitten vaihtaisin esim.2-jakoiseen.

P.S. Jaa-a. Kuinka selität, että olen kehittynyt kovasti treenamalla lihasryhmät kerran puoleentoista viikkoon? Lihasmassa ja voima. En myöskään roinaa.

Kuka vetää ekana hyvät geenit kortin ?

Onkos Battle jäbän treenejä tai ohjelmia jossain luettavissa..?

Sama. Liputan myös monijakoisen puolesta, ja parhaiten sillä on tullut kehitystyä ainakin omalla kohdallani. Itselläni tulokset tuntuivat ainakin vain junnaavan paikoillaan noilla tiheämpijakoisilla ohjelmilla. Tuntuu muutenkin nyt olevan muodissa reenata tiheämmällä treenifrekvenssisillä.

Suositut

Back
Ylös Bottom