Parhaat tulokset? Moni- vai vähäjakoiset?

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Täältä ääni SF/DF treenille. Treenasin ekan vuoden ensin käyttäen 4-jakosta josta siirryin kolmijakoiseen. Loppuvuodesta kehitys kyllä loppui tyystin, johtuen mistä? En tiedä.
Eikös se ns ekan vuoden pitäs olla muutenkin sellasta huikeaa kehitystä että oksat pois? Vaikkei mitään tehä kunnolla niin silti tulokset nousee ja lihaakin saatta tulla?
No vuoden taitteen jälkeen aloitin DF treenillä ja tulokset nousi kahessa kuukaudessa enemmän kuin mitä viimeisenä puolena vuotena kolmijakosella jota pyöritin siten että treenasin 4 krt per viikko.
Nyt siirryin SF ohjelmaan ja kehitys jatkuu tasaisen varmasti. Tuntuu sopivan mulle tämä.
Joo ja tässä kyykätään kolme kertaa viikkoon joten mun reidet ei silloin voi kasvaa? No farkut on sitten varmaan pesussa kutistunut:)

Jos se kertoo minun osaltani, että viimeisen puolen vuoden aikana olen saanut enemmän kehitystä aikaan kuin viimeisen 2 vuoden 4-5-jakosilla treenatessani, niin kummallekkohan lähtisi pisteet? Itselleni toiminut hyvin 3-jakoinen, mutta tulevaisuudessa 2-jakonen tulee käyttöön. Niin ja ruokailu on ollut vaan 1,5 vuotta 2,5 vuodesta optimaalista potauksen kannalta, koska alunperin en lähtenyt salille mitään lihasta rakentamaan vaan polttamaan läskiä.

Mm. Ronnie Coleman, Branch Warren ja Melvin Anthony treenaavat kropan 2x viikossa läpi.[/QUOTE]

Vaikeampaa olisi kyseisiltä herroilta löytää ohjelma, millä he eivät olisi tehneet.

Välillä tuntuu, että pakkiksella vallitsee jakomielitauti:whip:

Kaikilla ohjelmilla on itselle kehitystä tullut...omasta mielestä tärkeintä on vain muuttaa treeniä tarpeeksi usein. Ohjelma jakoineen yms vaihtoon vaikka joka kolmas kk, niin kehitys ei pysähdy.

Kyllä natukin voi kehittyä 4-jakoisella jne...joillekkin toimii vain toiset jaot paremmin.Mutta mikään jako ei toimi ikuisesti, pakko niitä on vaihdella aika ajoin.

Itellä eniten noissa monijakoisissa on epäilyttänyt se, että jos kerta tutkimusten mukaan lihaskasvu kestää maksimissaan kaksi vuorokautta (vai miten se oli? Mitenköhän tämäkin on tutkittu...?) treenin jälkeen, niin miten voi päästä kovin hyvin tuloksiin rääkkäämällä lihasta kerran viikossa. Kokemusta siis ei ole, enkä väitä etteikö niitä hyviä tuloksia näin voisi saada, mutta tätä olen miettinyt.

Sen sijaan kaksijakoisella (jota siis itse nyt käytän, 3-4 treeniä viikossa) treeniä tulee kullekin lihakselle pari kertaa viikossa. Aikaa treenien välille tulee lihakselle aina 3-4 päivää. Ja jos se pari päivää on se maksimikasvuaika, niin tässäkinhän menee vielä vähän tavallaan "hukkaan". Palautumisen vuoksi tämä ehkä on ihan suotavaa.

Meniköhän nyt ihan metsää... :rolleyes:

Itellä eniten noissa monijakoisissa on epäilyttänyt se, että jos kerta tutkimusten mukaan lihaskasvu kestää maksimissaan kaksi vuorokautta (vai miten se oli? Mitenköhän tämäkin on tutkittu...?) treenin jälkeen, niin miten voi päästä kovin hyvin tuloksiin rääkkäämällä lihasta kerran viikossa. Kokemusta siis ei ole, enkä väitä etteikö niitä hyviä tuloksia näin voisi saada, mutta tätä olen miettinyt.
No onhan tossa semmonen pointti kuitenkin, että lihakset ottavat kuitenkin epäsuorasti hitiä myös muissa reeneissä. Siis esim nelijakoisessa on jaettu niin pieniin osiin kroppa, että väkisin tulee jonkun verran päällekkäisyyksiä eri päiville, ellei tee pelkästään jotain tosi eristäviä liikkeitä.

Ite vaihoin 2-jakoseen tossa alkuvuodesta, ja tuntuu toimivan aika hyvin. Aiemmin oli käytössä nelijakoinen. Kokisin niin, että nelijakoinen toimii paremmin maksimivoiman kasvattamiseen (lihakset ehtivät kunnolla palautua ennen seuraavaa treeniä --> voi nostaa maksimiteholla), kun taas 2-jakonen toimii paremmin massan kasvatuksessa.

Itselläni toimii melkeinpä jako kuin jako. Kaikkia olen kokeillut ja hyvin potkivat kaikki. Mutta jos vain yhden saa valita, niin kyllä kallistun vähäjakoisten puoleen (1 tai 2-jakoinen).

Näin sanoi oma kehoni, johon uskon enemmän kuin kaverin kehoon. ;)

Vuoden verran treenasin 4- ja 5-jakoisilla. Huonoja puolia ehdottomasti se, että lihaskivut on järjettömät ja jos treeni jäi välistä, niin tuli huono omatunto ja tunne, että kehitys loppuu siihen. Hyvinä puolina oli kyllä se, että tunsi tehneensä jotain siellä puntilla ja olihan niitä kipeitä lihaksia kiva ärsyttää.

Nyt olen viimeisen vuoden treenannut SF, 1-jakoisilla ja 2-jakoisilla ohjelmilla ja mielestäni näin sen kehityksen kuuluukin tapahtua. Tyssännyt kehitys 4-jakoisella lähti uuteen nousuun 2-jakoisella ja SF-ohjelma antoi aivan uusia perspektiivejä kehitykseen. SF nimittäin sai ajattelemaan, että pieni voimanlisäys ei ole koskaan pahitteeksi ja "funktionaalinen" keho on todella hyvä. Paljon perusvoimaa, ja johan on lihaksista hyötyäkin. Kesällä kun taas ehdin, niin otan varmaan 2-jakoisen käyttöön ja mahd nopeasti siitä sitten SF-treenin pariin.

Conclusion: 1- ja 2-jakoiset hakkaa mielestäni mennentullen useampijakoiset, jos haluaa lihaksia käyttää oikeassa elämässä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Suositut

Back
Ylös Bottom