En ole koskaan pyytänyt palkankorotusta uuden paikan varjolla, eikä sellaista ole tarjottukaan. Olen kylläkin molemmissa edellisissä paikoissani keskustellut korotuksista _ennen_ vaihtoaikeita, mutta se on hyödyttänyt käytännössä korkeintaan kymppejä. Edellisessä paikanvaihdossa palkkani nousi 35 %, joten ymmärrettävästi sen saman saaminen vanhasta olisi ollut... no, käytännössä mahdotonta. Lisäksi tiesin siinä kohtaa, että olen jo valmiiksi tiimissä koviten palkattu.
Minulle on iskostettu, että se, joka tulee toisella paikalla kiristämään palkkaa, on jo päättänyt vaihtaa. Sellaiselle korotusta tarjoamalla ostaa korkeintaan hetkeksi aikaa, mutta ei käytännössä enää motivoitunutta työntekijää. Lisäksi toisinpäin, mielestäni on se työnantajalta vähän vttuilua alkaa tarjoamaan parempaa liksaa lähdön hetkellä - jos kerran ihminen oli niin hyvä ja korvaamaton, niin olisikohan sitä kannattanut tuoda aiemmin esille?
Minulle on iskostettu, että se, joka tulee toisella paikalla kiristämään palkkaa, on jo päättänyt vaihtaa. Sellaiselle korotusta tarjoamalla ostaa korkeintaan hetkeksi aikaa, mutta ei käytännössä enää motivoitunutta työntekijää. Lisäksi toisinpäin, mielestäni on se työnantajalta vähän vttuilua alkaa tarjoamaan parempaa liksaa lähdön hetkellä - jos kerran ihminen oli niin hyvä ja korvaamaton, niin olisikohan sitä kannattanut tuoda aiemmin esille?