Palkkasi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja black
  • Aloitettu Aloitettu
Itseasiassa palkkasalaisuus kyllä koskee yksittäisen työntekijän palkkaa (yksityisellä sektorilla), joten siinä on ongelma. On tokikin totta, että verotoimistosta sen verotettavan tulon voi käydä kyyläämässä.

Puhumattakaan toki siitä, että palkka-aineiston mukana valuu myös yksityisyydensuojan piirissä olevaa tietoa, mm. sairaslomapäiviä.
Seison korjattuna. Tuossa oli minulle uutta tietoa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
B2b myyntiedustajan paikka, paljon kehtaa pyytää palkkaa? Miljardiluokan kansanvälinen yritys, alan suurin. Pääkaupunkiseutu alueena. Ala on lvi. Itse olin ajatellut 4600e
 
Asiantuntijuuden kehittäminen voi olla haastavaa johtotehtävässä, siis jos tarkoitat substanssiosaamista etkä johtamisosaamista.

Palkkapyyntöön on vaikea ottaa kantaa tietämättä firmasta mitään, mutta toisaalta jos sua kosiskellaan asiantuntijatehtävästä maajohtajaksi, ottaisin kyllä hiukan selville myös minkälaista johtajasopparia minkälaisilla palvelussuhteen ehdoilla ovat ajatelleet, mitä heillä tarkoittaa pohjapalkka, ja mikä on Suomen siiven tilanne vs. muu yhtiö. Esim. olisit varmaan kokonaistyöajassa, oletko nyt? Irtisanomisehdot? Tulosvastuut? Suorien alaisten määrä? Etc.


Tähän työkalasteluu; nykyinen työnantaja korotti palkkaa melko roimasti, toistaiseksi vaihtaminen jäissä. Toki palkkakeskustelut olleet nykyisen työnantajan kanssa tapetilla jo ennen näitä uusia työtarjouksia.
 
18-30 vuotiaana ilmeisesti olin ainakin viidellä eri ammattinimikkeellä palkkatöissä, tuntiansiot 8,05-13,5€/h tehtävästä riippuen. Korkein aloituspalkka oli 11,35e/h. Nyt ensimmäistä kertaa lähden koulutusta vastaaviin tehtäviin, joku 18e/h. Esimiestehtävä koneteollisuudessa. En edes neuvotellut, kun kahden tutkinnon ja kuuden vuoden alan töiden hakemisen jälkeen tärkeintä oli saada mahdollisuus näyttää osaaminen. Toki tuorein tutkinto ei ollut vanhentunut kun noin vuoden. Mutta joo kyllähän se helvetin hyvältä tuntuu kun tuollainen 10e/h palkkatyö(halpatyö) on jätetty taakse vihdoin. Ja pääsee tekemään sitä mikä kiinnostaa. Olin jo hakenut+ valittu lähihoitajan oppisopimuskoulutukseen, joten ihan sopivaan saumaan tuli.
 
18-30 vuotiaana ilmeisesti olin ainakin viidellä eri ammattinimikkeellä palkkatöissä, tuntiansiot 8,05-13,5€/h tehtävästä riippuen. Korkein aloituspalkka oli 11,35e/h. Nyt ensimmäistä kertaa lähden koulutusta vastaaviin tehtäviin, joku 18e/h. Esimiestehtävä koneteollisuudessa. En edes neuvotellut, kun kahden tutkinnon ja kuuden vuoden alan töiden hakemisen jälkeen tärkeintä oli saada mahdollisuus näyttää osaaminen. Toki tuorein tutkinto ei ollut vanhentunut kun noin vuoden. Mutta joo kyllähän se helvetin hyvältä tuntuu kun tuollainen 10e/h palkkatyö(halpatyö) on jätetty taakse vihdoin. Ja pääsee tekemään sitä mikä kiinnostaa. Olin jo hakenut+ valittu lähihoitajan oppisopimuskoulutukseen, joten ihan sopivaan saumaan tuli.
Onnea uudesta työpaikasta. Tuntuu varmasti hyvältä, sulla on ollut pitkä tie, oliko koneins tämä uudempi tutkinto?
 
Onnea uudesta työpaikasta. Tuntuu varmasti hyvältä, sulla on ollut pitkä tie, oliko koneins tämä uudempi tutkinto?
On kone. Haastatteluissa ramppasin tiuhaan koko loppuvuoden, mutta yleensähän se oli aika nihkeää kirjavan cv:n ja toimihenkilökokemuksen puuttumisen vuoksi. Mutta tuntuu työpaikkoja avoinna olevan aika paljon koneteknisellä sektorilla nyt. Nyt sitten tuli päällekkäin kaksi rekryä, joissa pääsin päätyyn asti. Mutta en uskaltanut aikailla/odotella kun toisessa alkoi sopimusneuvottelut aiemmin, vaikka kauempana onkin/eri maakunnassa. Konepuolen papereilla yli kymmenen haastattelua ehti olla vuoteen ja ympäristötekn. muistaakseni pääsin kolme vai neljä kertaa kuudessa vuodessa. Jos ei jotakin harjoittelijan paikkoja laske.
 
B2b myyntiedustajan paikka, paljon kehtaa pyytää palkkaa? Miljardiluokan kansanvälinen yritys, alan suurin. Pääkaupunkiseutu alueena. Ala on lvi. Itse olin ajatellut 4600e
paljos sulla kokemusta?
ite ajattelin uutta duunia hakea 4100e palkal lvi inssi, mut mietin että...onko liian vähän.
7,5v kokemusta
 
paljos sulla kokemusta?
ite ajattelin uutta duunia hakea 4100e palkal lvi inssi, mut mietin että...onko liian vähän.
7,5v kokemusta
Lisään vielä sen verran että en tiedä mitä työtä teet mutta usein jos firmat hakevat myyntiedustajaa se tarkoittaa sitä ne haluavat ylisosiaalisen energiapommin. Sen takia sillä ei ole suurta merkitystä vaikka tunnet alan.


Kävin viidessä haastattelussa viime vuonna. Kaksi hopeaa tuli. Tänä vuonna keskityn opiskeluihin työn ohella. Tarjolla on ollut hyviä paikkoja..ehkä sittenbtulevaisuudessa
 
5020€/kk 37,5h/vko + max. 8% vuosibonus.

Perinteisellä insinöörialalla pörssiyhtiössä, työ projektijohdossa (ei projektipäällikkö). 40 - 600M€ projekteja, joissa oma iso vastuualue. Ei suoraa esimiesvastuuta, mutta projektiorganisaatiossa yli kymmenen henkilöä "alla" joiden työtä manageerataan. Heillä myös oman vastuualueen liidausta.
 
Palkkakestustelut käyty läpi, kysyin itse palkankorotusta ensimmäistä kertaa vuosikausiin ja ei noussut. No rehellisyyden nimissä se oli muihin verrattuna kohdallaan valmiiksi. Edellisessä työssä vuodessa nousi 2 x ~500€ ilman kysymistä ja täällä vissiin neuvoteltiin kohdilleen taloon mennessä 😁 Yleiskorotukset sentään kaikille tuli tessiä parempina 2,2% + 1,9% ja pieni koronabonus kertakorvauksena päälle 😊
 
Joo, tulipa pieni korotus. Oli tulossa noin 2% indeksi korotus, mutta sainkin sen sijaista 5% korotuksen. Vieläkin jäätiin alle 3k kuukausi palkan, vaikka päässyt parin viime vuoden sisään ratkaisemaan ihan merkittävän koko luokan ongelmia. Semmoistakin mikä ei minulle kuulunut mutta tulipahan puututtua kun oli sitä käsittelevä osasto pitkään jumissa ja itsellä tuli idea sivusta seuranneena ja esitin asian valmiiksi pitkälle mietittynä.

Arvioisin että etelä suomen suunnilla isommassa firmassa olisi ihan realistista päästä sinne 4000-5000 välimaastoon saman tien nykyisellä koulutus + työkokemus tasolla. Voisi kesälomien jälkeen alkaa tosiaan suunnitella isompaa muutosta. Tämä oma firma onkin kahvipöytä keskustelujen mukaan semmoinen, että jos joku työntekijä ollut huippuhyvä jossain niin ei ole pitkin viihtynyt. Sama linja ollut aina. Kaikki rahallinen korvaus kaikin keinoin minimoitu ja ei makseta vaikka miten hyvä joku olisi.

Miksipä itsekään liian halvalla möisi? Noh hyvä paikka ollut kun suoraan AMK jälkeen pääsi esimies tehtäviin ja dippa inssiksi ehti rauhassa noin 3 vuoden mittaan tehdä työn ohessa. Siihen päälle vielä pari vuotta lisää töitä. Eiköhän tämä ala olla kohta nähty vaikka muuten mukavan haastavia hommia ovatkin.
 
Tämä oma firma onkin kahvipöytä keskustelujen mukaan semmoinen, että jos joku työntekijä ollut huippuhyvä jossain niin ei ole pitkin viihtynyt.
Parhaat lähtee aina ja firmaa vaihtamalla se tili tehdään. Järkeviä peliliikkeitä vaatii varsinkin uran alkupuolella.
 
Joo, tulipa pieni korotus. Oli tulossa noin 2% indeksi korotus, mutta sainkin sen sijaista 5% korotuksen. Vieläkin jäätiin alle 3k kuukausi palkan...

Arvioisin että etelä suomen suunnilla isommassa firmassa olisi ihan realistista päästä sinne 4000-5000 välimaastoon saman tien nykyisellä koulutus + työkokemus tasolla.

Ai amk-inssi esimies vastuulla ja nykyään di ja alle 3k€/kk? Ryöstöltähän tuo nyt tarkemmim tapausta tuntematta kuulostaa. Kun AMK:n jälkeen aloitin työt huoltoasentajana, oli peruspalkka jo silloin 3k€ ja siitä toki nousi. Ja tuosta aikaa 10vuotta.

Taloa vaihtamalla luulisi korjaantuvan kuten yllä todettiinkin jo.
 
Ai amk-inssi esimies vastuulla ja nykyään di ja alle 3k€/kk? Ryöstöltähän tuo nyt tarkemmim tapausta tuntematta kuulostaa. Kun AMK:n jälkeen aloitin työt huoltoasentajana, oli peruspalkka jo silloin 3k€ ja siitä toki nousi. Ja tuosta aikaa 10vuotta.

Taloa vaihtamalla luulisi korjaantuvan kuten yllä todettiinkin jo.

Juuri näin. Ja väitän että työsuorituksetkin olleet ihan hyvää luokkaa ja kun vastuuta on puskettu koko ajan lisää. Kehitystehtäviä ja asiakasrajapinnan puolta jossain määrin. Sitten kun palkkaa yrittää hilata ylös päin niin max 100€ näemmä kerralla nousee. Paitsi nyt jopa yli, mutta osa siitä indeksi korotus joka olisi tullut pyytämättäkin.

Jos 4 alkaisi palkka niin edes jossain määrin voisi olla tyytyväinen tällä hetkellä. Ajan kanssa toki tavoite saada vieläkin ylöspäin.
 
Juuri näin. Ja väitän että työsuorituksetkin olleet ihan hyvää luokkaa ja kun vastuuta on puskettu koko ajan lisää. Kehitystehtäviä ja asiakasrajapinnan puolta jossain määrin. Sitten kun palkkaa yrittää hilata ylös päin niin max 100€ näemmä kerralla nousee. Paitsi nyt jopa yli, mutta osa siitä indeksi korotus joka olisi tullut pyytämättäkin.

Jos 4 alkaisi palkka niin edes jossain määrin voisi olla tyytyväinen tällä hetkellä. Ajan kanssa toki tavoite saada vieläkin ylöspäin.
Eihän tuo voi olla totta että di inssi ja alle 3k€ kuukaudessa? Minä hitsaamalla tienaan enemmän😳 Vaihda nyt äkkiä sitä firmaa
 
Eiköhän tämä ala olla kohta nähty vaikka muuten mukavan haastavia hommia ovatkin.
Helvettiin sieltä ja äkkiä. Ei ne uudetkaan hommat heti löydy, itsellä meni aika lailla puoli vuotta mutta olin sijainnin suhteen aika nirso. Onneks pääsin hyvään kasvufirmaan jossa nyt olis tarkoitus pitää silmät auki urakehityksen suhteen.
 
B2b myyntiedustajan paikka, paljon kehtaa pyytää palkkaa? Miljardiluokan kansanvälinen yritys, alan suurin. Pääkaupunkiseutu alueena. Ala on lvi. Itse olin ajatellut 4600e

Itse myyntiedustajan töitä tehnyt about 10v ja palkka on paljon kovempi kun kauppa käy ja itsellä on käynyt, siispä olen tottunut proviisio palkkaukseen myyntihommissa. Olen sitä mieltä, että myyntityö on sellaista johon kaikista ei ole ainakaan hyvällä tasolla(kauppaa saa jonkin verran jokainen vahingossakin jos tuote on hyvä) ja hyvien myyjien pitäisi saada tulokseen sidottu palkkaus ainakin jossain muodossa. En sitten tiedä onko tapana lvi tuotteita myydä nimenomaan kuukausipalkalla, mutta yleisesti en suosittelisi pelkkään kuukausipalkkaan jos muuta on tarjolla. Toki se tuo turvaa mutta pitemmän päälle voi motivaatiota työtä kohtaan syödä.

Edit. Olipa vanha viesti mihin vastasin. 😅
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom