Paljonkos leukoja menee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Juu, kyllä vähäisempi elopaino (nyt 73kg) helpottaisi suoritusta huomattavasti. Dieetillä leuanvetoa tekee miltei ilokseen; toistot lisääntyvät hupenevan painon myötä voimatason pysyessä korkealla. Toista on nyt; meno on yhtä hilpeää kuin volgan lautturilla... En ole tehnyt toistoissa maksimia kohta vuoteen, joten tulospäivitys tehdään sitten lahdessa 1.10. Turha tulevaa selitellä mitenkään; possun täytyy vain kiskoa niin monta kertaa kuin jaksaa ja sillä hyvä. Lisäpainoleuanvetoa olen nyt jonkun kerran kokeillut, ja siinä maksimi on käynyt selville hyvin nopeasti... Jokainen voi kohdallaan kokeilla miten helppoa tai vaikeaa on päästä yli omasta maksimistaan. Itsellä maksimi menee suurinpiirtein aina mutta kun lisään 1.25kg, niin tekemättä jää. Niinpä tiedän tasantarkkaan mihin tulen kisassa yltämään. Kaikkeen siitä yli tarvitaan kaveri hinaamaan ylös, ja se lienee sääntöjen vastaista. Leunvedon säännöt ovat minulle uusi tuttavuus, joten saapas nähdä miten homma käyttää niissä raameissa. Lukaiskaapa ne huviksenne sppoikien sivuilta, ja testatkaa onko vaikutusta tulostasoon?

piude sanoi:
Juu, kyllä vähäisempi elopaino (nyt 73kg) helpottaisi suoritusta huomattavasti. Dieetillä leuanvetoa tekee miltei ilokseen; toistot lisääntyvät hupenevan painon myötä voimatason pysyessä korkealla. Toista on nyt; meno on yhtä hilpeää kuin volgan lautturilla... En ole tehnyt toistoissa maksimia kohta vuoteen, joten tulospäivitys tehdään sitten lahdessa 1.10. Turha tulevaa selitellä mitenkään; possun täytyy vain kiskoa niin monta kertaa kuin jaksaa ja sillä hyvä. Lisäpainoleuanvetoa olen nyt jonkun kerran kokeillut, ja siinä maksimi on käynyt selville hyvin nopeasti... Jokainen voi kohdallaan kokeilla miten helppoa tai vaikeaa on päästä yli omasta maksimistaan. Itsellä maksimi menee suurinpiirtein aina mutta kun lisään 1.25kg, niin tekemättä jää. Niinpä tiedän tasantarkkaan mihin tulen kisassa yltämään. Kaikkeen siitä yli tarvitaan kaveri hinaamaan ylös, ja se lienee sääntöjen vastaista. Leunvedon säännöt ovat minulle uusi tuttavuus, joten saapas nähdä miten homma käyttää niissä raameissa. Lukaiskaapa ne huviksenne sppoikien sivuilta, ja testatkaa onko vaikutusta tulostasoon?
Ainakin viime leuanvetokisassa, missä mie olin mukana, noita sääntöjä tulkittiin varsin leveällä kädellä, varsinkin toistokisassa. Mutta kyllä lisäpainollisessakin saivat jalat ja kroppa aika lailla heilua. No, siitä on jo puolitoista vuotta ainakin, jospa tuomarit olisivat tarkentaneet silmiään tällä välin. En kyllä ite ole tulossa Lahteen edes katsomaan, samaan aikaan oman seuran syksyn vimpat yu-kisat, nääs. En kai muutenkaan olisi tullut. On niin huonossa kunnossa.

Metri sanoi:
Mie rakastan leuanvetoa, mutta kun on tuota painoa...
piude sanoi:
Juu, kyllä vähäisempi elopaino (nyt 73kg) helpottaisi suoritusta huomattavasti...

Sepä se, minäkään kun en ihan tuolta kevyimmästä päästä mimmejä ole (vaikka tälläinen pikkuinen pätkä olenkin), niin välillä tuntuu, että on ihan omasta takaa lisäpainot mukana :D Noinkohan sitä joskus motivoituisi ihan leuanvetoa ajatellen dieettaamaan, kun eivät muuten nuo dieettihommat oikein nappaa...?

No neljä leukaa vedin eilen. Ja kyllähän niitä enemmän menisi, jos olisi vaikkapa 10kg keveämpi, mutta enpä minäkään nyt leuanvetotoistojen takia rupea tuollaiseen urakkaan :P Tavoite X aikaan mennessä 10 leukaa. En vaan tiedä realistista aikatavoitetta, kun iskälle sanoin että vuon loppuun mennessä, niin se nauroi mut tärviölle... Jaa-a, ens kesään sitten...

Piti oikein etsiä tämä threadi...
Whee, :hyper: Eilen illalla meni 6 !!!
Tästä tämä leukojenvetely alkaa... Kannatti se tanko hommata kotiinkin.
Jouluksi 10 :evil:

Vastaotteella saan revityksi maksimissaan 6-7, tosin ei ihan puhtaita, (sillä en päästä käsiä alhaalla aivan rennoiksi).
Myötäotteella vetäminen on taas aika uusi tuttavuus. Niitä saan vedettyä vaan kolme ja kammottavan epäpuhtaalla tekniikalla...

Ei yhtään :rock: Joskus aikoinaan nuorena sain 3 vastaotteella, myötäotteella muistaakseni muutaman enemmän. Lisäpainoa löytyy niin rutkasti omasta takaa :D

Varmaankin tarkoitit toisinpäin, ainakin hieman yleisempää niin, kuten tuolla ylempänä jo Gillyanne taisi mainitakin :D

neiti sanoi:
Varmaankin tarkoitit toisinpäin, ainakin hieman yleisempää niin, kuten tuolla ylempänä jo Gillyanne taisi mainitakin :D

Ei kyllä se meni noin, kun mulla nuo habat ei ole voimakkaat, kuten voimanostajana en niitä paljon treenaa. Musta vastaotteella täytyis olla enemmän paukkua just siellä, vai?. Paljon tulee treenattua selkää ylätaljassa myötäotteella, joten sillä selittyy tulos.

Tällä hetkellä menee kaksi vastaotteella. Kesäkuussa meni melkein kolme mutta olinkin silloin neljä kiloa kevyempi. Kovasti yritetään parantaa tulosta :)

8 menee, ei ole nyt siihen tullut niin panostettua. Pitäisi sitäkin varmaan taas alkaa hiomaan :whip:
Ai niin paino oli se 65 kg.

18 on kesän pohjat, painoni on 73 kg. Milloin tahansa menee se 15. Ei oo tulos parantunut puoleen vuoteen kovasta yrityksestä huolimatta

Tottahan se on, että vastaotteella hauis osallistuu aktiivisesti, joten vahvoista haukkareista on toki hyötyä. Harvinaisempaa vain noin päin, mutta mielestäni tehokkaampaa juuri selälle vetää myötäotteella kuin vastaotteella, ellei sitten tee selkää ja hauista samassa treenissä, jolloin on sama käyttää vastaotetta.

Pystyykö täysin treenaamaton nainen vetämään leukoja? Tänään kaverin kanssa kinasteltiin tuosta, kaveri väittää että tietää moniakin, minä väitän että ei voi ihan vaan rakenteen takia. Tai sitten vaan olen katkera, koska itse saan vasta 2,5 vuoden treenaamisen jälkeen kiskottua leukani tangon tasalle. :jahas:

täysin treenaamaton kai olin minäkin, kun ensimmäisiä leukoja vetelin pihakoivujen oksissa; ikää taisi olla n. 10v... Ihmisillä on niin erilaisia kykyjä, potentiaalia, ominaisuuksia ja lahjakkuutta. Jos vain olisi mahdollista, niin vaihtaisin heti leuanvetotulokseni ja ns. liikunnallisen lahjakkuuteni matemaattiseen älyyn... Siitä olisi elämässä paljon enemmän käytännön hyötyä kuin näistä omista vahvuuksistani. Sillä siinä missä nyt "ilmaiseksi" saatu lahjakkuus loppuu, niin ainakin minulla laiskuus alkaa.

On tässä ollut pitkään reenitaukoa, joten kaks menee joten kuten... :rolleyes: Paino noin 60.

Missukka sanoi:
Pystyykö täysin treenaamaton nainen vetämään leukoja?

Vaikka ihmiset eittämättä erilaisia ovatkin, niin väittäisin kyllä, että täysin treenaamaton aikuinen nainen tuskin leuanvetoon pystyy. Ja huom. treeniksi lasketaan tässä nyt myös esim. telinevoimistelu, voimistelijat voivat ymmärtääkseni olla yllättävänkin vahvoja. Mutta aika vaikea on uskoa, että liikuntaa harrastamaton sohvis-tavis leukoja pystyisi vetelemään, sen verran raskas liike se on meille treenanneillekin...

Lapset ovat sitten taas asia ihan erikseen, lapsi on kuitenkin luonnostaan liikkuvainen (toisin kuin liian moni aikuinen...) vaikkei sen erityisemmin treenaisikaan.

Taidanpa yhtyä Gillyannen mielipiteeseen, tuskin kovin moni treenaamaton nainen moiseen kykenee vai kuinka moni on tällaista päässyt todistamaan? Ja aikuisen ihmisen vetämänä ei lapsen.

Suositut

Back
Ylös Bottom