SUPERCARB 1kg -40%

Paljonkos leukoja menee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Vetääkö kukaan leukoja voimistelurenkailla? Mä en enää juuri tankoa käytä, mutta voin sanoa että kun renkailla menee 5-10 leuanvetoa niin tuplasti tai jopa triplasti menee tangolla sen jälkeen kevyesti :D On pikkaisen haastavampaa... Samoin lankutuksessa minuuttikin on renkailla jo kova saavutus ainakin mulla.

Vetääkö kukaan leukoja voimistelurenkailla? Mä en enää juuri tankoa käytä, mutta voin sanoa että kun renkailla menee 5-10 leuanvetoa niin tuplasti tai jopa triplasti menee tangolla sen jälkeen kevyesti :D On pikkaisen haastavampaa... Samoin lankutuksessa minuuttikin on renkailla jo kova saavutus ainakin mulla.

Renkailla meni muutama hassu, olisko max 4-6. Ihan naurettavan vaikeaa tärisemistä. En tiedä menisikö tangolla miten monta silläkään nyt kun olen hiukan risa, mutta yleensä on kymmenkunta mennyt sen kummemmin harjoittelematta, eli suunnilleen tuplasti juu.

Ei ole tullut pitkään aikaan kokeiltua tota leuanvetoa renkailla joten täytyykin ottaa jonain päivänä kokeiluun. Tänään sen sijaan tuli vedettyä leukoja pyyhkeillä. Haastavaa on toikin. Lähinnä otevoiman takia tulee tehtyä tota. Ja sitten samalla kun tekee vielä l-sit asennossa niin tulee keskivartaloakin treenattua.

Ei ole tullut pitkään aikaan kokeiltua tota leuanvetoa renkailla joten täytyykin ottaa jonain päivänä kokeiluun. Tänään sen sijaan tuli vedettyä leukoja pyyhkeillä. Haastavaa on toikin. Lähinnä otevoiman takia tulee tehtyä tota. Ja sitten samalla kun tekee vielä l-sit asennossa niin tulee keskivartaloakin treenattua.

Wau! Just sellaista treeniä jota itse arvostan eniten, ei mitään ylimääräisiä hilavitkuttimia tai laitteita vaan ihan rehtiä peruskauraa! Tuota täytyykin kokeila seuraavaksi. Kiitos!

Eilisistä toistoleuanvedon SM-kisoista video jossa naisten yleiset sarjat palkintojen jakoineen. Kaikki sarjat huomioiden eniten kilpailijoita (8 kpl) oli naisten alle 70 kiloa sarjassa. Mahtavaa, että näin paljon jo on naisia muka mutta lisää mahtuu joukkoon. Tunnelma ja järjestelyt kisoissa oli mitä parhaimmat joten mukaan vaan rohkeesti.

Eilisistä toistoleuanvedon SM-kisoista video jossa naisten yleiset sarjat palkintojen jakoineen. Kaikki sarjat huomioiden eniten kilpailijoita (8 kpl) oli naisten alle 70 kiloa sarjassa. Mahtavaa, että näin paljon jo on naisia muka mutta lisää mahtuu joukkoon. Tunnelma ja järjestelyt kisoissa oli mitä parhaimmat joten mukaan vaan rohkeesti.

En jaksa googlettaa, mutta kuinka paljon tuossa on sallittua ottaa kippivauhtia? Melkoisella heijaamisella näytti osa naisista vetävän.

Niin paljon kuin toi pleksi 47,5 sentin etäisyydellä mahdollistaa, siihen saa kyllä osua mutta vauhtia/apua ei saa ottaa . Ja tietysti myös se, että kädet ovat ala-asennossa ojennettuna kyynärnivelestä.

Enpä tiennyt minäkään että saa valtoimenaan heijata vauhtia ja nostaa jalkoja! Pitää joskus koittaa miten paljon menisi tuolla tekniikalla. Pakko sanoa että en silti itse hyväksy tuollaista heilumista leuoiksi. Nuo on jotain muuta. :D

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja en halua alkaa vääntämään siitä. Kisoissa on tietyt säännöt ja niillä mennään. Jokainen sitten muokkaa oman tekniikkansa sen mukaan mitä säännöt sallii. Ja jos mennään mun mielipiteeseen niin nämä tällaiset leuat (alla olevalla videolla) jotka jäävät vajaiksi niin pysty-kuin sivuttaissuunnassa eivät ole oikeeta leuanvetoa mutta kyseisessä kisassa näyttäävät kelpaavan. Ja ei mua kyllä haittaa yhtään vaikka joku muu arvostaisi tällaista leuanvetoa enemmän kuin noita vetoja mitä SM-kisoissa Suomessa tehtiin.

Jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja en halua alkaa vääntämään siitä. Kisoissa on tietyt säännöt ja niillä mennään. Jokainen sitten muokkaa oman tekniikkansa sen mukaan mitä säännöt sallii. Ja jos mennään mun mielipiteeseen niin nämä tällaiset leuat (alla olevalla videolla) jotka jäävät vajaiksi niin pysty-kuin sivuttaissuunnassa eivät ole oikeeta leuanvetoa mutta kyseisessä kisassa näyttäävät kelpaavan. Ja ei mua kyllä haittaa yhtään vaikka joku muu arvostaisi tällaista leuanvetoa enemmän kuin noita vetoja mitä SM-kisoissa Suomessa tehtiin.

No enpä arvosta noitakaan. :D

Minä kysyin ihan hämmentyneenä siksi, että oon kuvitellut, että pitäisi olla paljon vakaampi kroppa. Mutta ei mennyt siis hukkaan tämäkään seikkailu, vaan aina oppii uutta :)

Vaikka en oo mikään Suomen leuanveto ry:n äänitorvi niin vastaan kyllä mielelläni kysymyksiin leuanvedosta jos osaan. Lisäpaino-/toistoleuanveto kisoja on nyt kolmen vuoden aikana ollut 14 kpl ja multa on jäänyt väliin vain kaksi kisaa joten kilpailemisesta ym. leuanvetoon liittyvästä on kyllä jo jonkinlainen kokemus. Naisvetäjien kesken ainakin on todella hyvä ja kannustava henki ollut kisoissa. Facebookissa meillä on myös oma ryhmä (Naisleuanvetäjät & kehonpainoilijat) jossa keskustellaan lähes kaikesta. Jos joku olisi kiinnostunut tosta ryhmästä niin muhun (Heli Heikkinen) voi ottaa yhteyttä facessa.

Seitsemän saan, kunhan on lämmitellyt. Kylmiltään ehkä neljä tai viisi.

Itse pääsin noissa leuoissa liikkeelle nollasta sillä että kuminauhalla keventelin ja juurikin hitaita laskuja tein. Ja yksi hyvä oli kans isoilla kuminauhoilla tanko niskan takana -laskeutuminen. Tämä antoi olkapäähän kestävyyttä ja saan yhden nostonkin nykyään tehtyä tällä tavalla ilman kuminauhaa :)

Nuo renkaat on todella vaativa. Ja niillä saa itsensä todella kipeäksi nopeasti kun aikansa temppuilee :D

Helkalle pisteet videoista. Aivan mahtavia suorituksia :) Ehkä pitäisi itsekin harjoitella enemmän..

Back
Ylös Bottom