Paljonkos leukoja menee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
PMLats sanoi:
BTW, punnitsin itseni pukuhuoneessa ennen treenin aloittamista, vaaka näytti 75,3kg :eek: Mulla on omat lisäpainot tuolla ahterissa ja reisissä hehee...

No, niin löytyihän sitä muitakin jotka vetelee leukoja, siitä se selkä levenee.
Mulla on vähän sama juttu kuin sul, et omat lisäpainot on kyl aina mukana, painoa meinaan 66kg, mutta ei niin tiukas paketis kun toi sun kuva :worship:
ja mun lisäpainona ei ole kuin 7,5kg ja sillä jaksan sellasia 6-8 toistoi..et se on kaukana tosta piuden tuloksista. onpahan joo itelläkin vielä tavoitetta.
Teen itekkin leuanvedon vastaotteel koska saan sen paremmin vedettyä "selällä" eikä käsillä. ja lasken itteni joka toistolla ihan suorille käsille, eli ei mitään kädet jää koukkuun puolivetoja.Eli mielestäni puhtaita. ja huomasin et se on loppupeleis kevyempää kun laskee ittensä suoraksi ja tekee joka vedon ihan alhaalt ylös. eikä tarkota mitään 5 minuutin lepäämistä ala-asennos, vaan kaikki putkeen kuitenkin.
Eipä muuta kun jatketaan raivoisaa riuhtomista :hyper:

piiajohanna sanoi:
Teen itekkin leuanvedon vastaotteel koska saan sen paremmin vedettyä "selällä" eikä käsillä.

Mites noi vasta- ja myötäotteet nyt taas menikään..? Itse ymmärrän leuanvedossa myötäotteena sen, jossa rystyset (kämmenselät) on vetäjään päin ja vastaotteessa taas sormet. Ja lisäksi että nimenomaan toi rystyset vetäjään päin ote ottaisi enemmän selkään, kun taas vastaote ottaa sitten lisäksi käsiin.

Ada sanoi:
Mites noi vasta- ja myötäotteet nyt taas menikään..? Itse ymmärrän leuanvedossa myötäotteena sen, jossa rystyset (kämmenselät) on vetäjään päin ja vastaotteessa taas sormet. Ja lisäksi että nimenomaan toi rystyset vetäjään päin ote ottaisi enemmän selkään, kun taas vastaote ottaa sitten lisäksi käsiin.

Mun mielestä noi menee just tolleen. Ite saan leukoja vastaotteella hikiset kaksi ja myötäotteella just yhden. Kerran viikossa olen niitä yrittänyt vetää.

Kamalalla tingistämisellä saan itseni yhden (1) kerran kiskottua tangon tasalle. Viime syksynä treenasin leuanvedon tulosta niin että se sitten loppujen lopuksi pamahti tosi pahaksi, nyt ei oikein uskalla kovin yritellä...

Ada sanoi:

Jeps, sillainhan ne kädet. Mutta, kyllä leuanvedon voi vetää joko käsillä tai selällä. Ainakin silloin kun ite alotin vetelee ihan kunnolla reeniohjelman kans niin kyllä sen huomas et enemmän se polte käsis tuntu kun seläs, hauikset aina jumis. Mutta sitten vain reenaamalla ja sain pientä ulkopuolista opastusta ja otin todella leveän otteen ni rupeshan se tuntuu jo toiselta liikkeeltä. Eli mulla se vaan napsahti yhtenä päivänä kun tajusin kuinka saan vedettyä sen periaatteessa "selälllä" eikä käsillä. Eli selkä tekee työn eikä kädet vapise ekana, ja polte tuntuu selässä. Todella kapealla otteella varmasti menee käsil kiskomiseks. Mut ei voi mennä sanomaan et toinen ote olis vaan parempi. Myötäote on raskaampi, se on selvä mut itse saan paremmin tuntumaan vastaotteella. Mutta jos itttensä sinne tangon tasolle saa jollakin tavalla kiskottua, vaikka perse edellä niin voi olla ylpeä itsestään :D siitä on vain tie ylöspäin ja leuaveto on must liike joka paranee aika nopsaan kun löytää oikean tekniikan, yritystä vaan :whip:

Kysymys: Mitern tota leuanvetoa kantsis alkaa treenaamaan, kun salilla ei ole painoavustavaa laitetta?

-nimimerkillä ei koskaan oo menny yhtäkään ja aina jäänyt roikuntatestissäkin ilman tulosta

Mä ehdottaisin negatiivisten toistojen kokeilua, elikäs ota avuksi joku penkki, minkä avulla joten kuten pääset siihen leuanvedon ylävaiheeseen. Sitten siirrät jalat pois penkiltä ja laskeudut mahdollisimman hitaasti käsien varassa alas. Ja eikun sama uudelleen! :hyper:

Ja niinkuin Metrikin jo sanoi, tuon lisäksi kun vetelet ylätaljaa mahdollisimman raskailla painoilla - hyvää tekniikkaa unohtamatta - jossain vaiheessa pitäs selkään kertyä sen verran voimaa, että pääset jo ominkin avuin ylös. Ehkei vielä ihan puhtaasti suorilta käsiltä, mutta kuitenkin niin, että voitkin jo heittää penkin menemään :thumbs:

20 kiloa lisää ylätaljaan, niin mäkin saan vedettyä avustamatonta leukaa... :P

:jahas: Eikös punttien nostelu ole miesten hommia? :lol2: Tjsp...

Leukojenvetelytaito on ihan ruosteessa, olen vakaasti päättänyt pikkuhiljaa verryttää sen. Sitten kun saan 6 leukaa kunnolla, piirrän treenipäiväkirjaan ison raksin. ;)

lyz sanoi:
:jahas: Eikös punttien nostelu ole miesten hommia? :lol2: Tjsp...

Leukojenvetelytaito on ihan ruosteessa, olen vakaasti päättänyt pikkuhiljaa verryttää sen. Sitten kun saan 6 leukaa kunnolla, piirrän treenipäiväkirjaan ison raksin. ;)

Tsemppiä vaan vetelyihin, kyllä se kummasti paranee muutaman reenikerran jälkeen. Ja yks keino saada lisää toistoja on tiputtaa itsestään muutama kilo jos on varaa :hyper:
Miesten hommasta en sano mitään mut leuanveto on ainakin mun lemppariliike selkäpäivänä.

Vuoden alussa n.10kg sitten kokeilin ekaa kertaa leuanvetoa myötäotteella ja jäin yhteen. Pari viikkoa sitten vedin omalla painolla ( 58kg ) 3 sarjaa myötäotteella 5, 5, 4:). Viime selkätreenis testasin sitten vastaotetta, jolla olen saanut max. 9 toistoa epäpuhtaasti, mut nyt tuli 7, 5 (1 vajaa), 5 leukaa puhtaasti . Laskin siis joka toiston jälkeen suorille käsille alas. Selkä oli positiivisesti jumiksessa. Olipahan tuosta painon putoamisesta jotakin hyötyä :D
Kymmenestä puhtaasta voisin olla onnellinen, harjoitukset jatkukoon!
Niin ja kaikki kunnia tytsyille, jotka vetelee lisäpainoilla. :thumbs: Käypi hiven kateeksi...

Hienoa että sujuu! sellanen omakohtainen kokemus/vinkki noista lisäpainoista, et mäkin tajusin vasta kauheen myöhään ottaa ne mukaan. Olin hinkannu aina 10-12 toistoi omal painol. Eli noi on jo pikkasen liian pitkiä, koska niis luulee et eipä sitä enempää jaksaiskaan. mut sit kun laitoin lisäpainoo ni huomasinki et meneehän niit toistoi silti. Eli suosittelisin niille jotka jo pääsee 8-9:kin toistoihin, puhtaina suurinpiirtein tietty, ni kannattaa kokeilla ottaa edes se 2.5kg mukaan ja kokeilla! eihän siin mitään menetä. Ja uskon et jos omal painol menee 8 tai 9 ni 2.5kg lisäpainol voi mennä 5 tai 6:kin! ja noikin on lihaksen kasvun kannalta ihan hyvä toisto määrä. Kokeilkaa ja yllättykää :D

piiajohanna sanoi:
Tsemppiä vaan vetelyihin, kyllä se kummasti paranee muutaman reenikerran jälkeen. Ja yks keino saada lisää toistoja on tiputtaa itsestään muutama kilo jos on varaa :hyper:
Miesten hommasta en sano mitään mut leuanveto on ainakin mun lemppariliike selkäpäivänä.

Kiitos tsempeistä, tulevat varmasti tarpeeseen. Ei noita kiloja ole juuri varaa tiputella, ei meinaan nouse rauta ollenkaan jos laskee kolmea kiloa enemmän paino... :curs: Täytyy muutenkin hieman tuon painopuolen tarkkailua pitää kurissa, nimim. syömäongelmia ei-niin-kaukana menneisyydessä. Selkää on kiva reenata, kunhan saisi vielä yhden bonus-liikkeen eli nuo leuanvedot mukaan. :)

Miesten homma oli kommenttia edeltävään, mun mielestä kukin tehköön kuten haluaa, ei rajoja tarvi tehdä, niitä on jo muutenkin olemassa. :) :piis:

edit: typo

Niinjoo muuten siis: punttiksilla, joissa mä käyn on ainakin avustetun leuanvedon laite. Siitä on hyvä aloittaa, jos ei pääse yhtäkään (kuten minä). Ainakin ne avusteet (kilot)putoilee vähitellen. Mutta ihan kohta en ole vielä aitoa yrittämässä. Vituttaa vaan, kun ei saa yhtään ja ähkii ja pähkii. Ja sit ne kundit siitä takaa tulee ja vetää 20. :( Ja nauraa varmaan päälle. By-hyy.

Dodiih, nyt on takana first-ever leuanvedollinen (sanahirviö) selkätreeni. Vetelin ekana liikkeenä leukoja neutraalilla otteella, ja ihmetys oli suuri, kun sain vedettyä sarjat 3(1)-3(1)-2(1) (suluissa olevat siis vajaita toistoja) :hyper: Tosin on myönnettävä, että kahdessa ekassa sarjassa oli hieman helpotusta mukana = laskin (en tosin ihan joka toistossa) varpaat kevyesti välillä maahan, mutta tippaakaan en ponnistanut. Kädet laskin suoriksi joka toistossa. Viimeisen sarjan vedin sitten jalat kokonaan irti maasta. Päälle vielä pari TIUKKAA kasia ylätaljassa about samalla otteella, niin avot! :whip:

Siitä se lähtee, eka tavoite on saada kasin sarja täyteen, ehkä sitten joskus niitä lisäpainojakin... :thumbs:

EDIT: Niinjuu, mullahan on siis painoa omasta takaa "kunnioitettavat" 65 kg tjsp. (arvio, vaakaa en omista enkä ole hankkimassa), joten en ole ihan höyhensarjaa :nolo: Omat lisäpainot löytyy siis täältäkin... :D

Hitto te olette vahvoja! :rock:

Itse painan 65kg ja pystyn sillä painonvähennyslaitteella (mikä sen oikea nimi on?) vetämään juuri ja juuri 3x6 toistoa -25kg avustuksella, eli vain 40kg nousee... Eivätkä nekään kai ihan puhtaita.. mikä teille muuten on puhdas leuanveto? Kun olen kuullut, ettei käsiä saa ihan kokonaan suoristaa, vaan aina pitäisi jäädä hieman koukkuun, niinkuin kyykyissä. Minä siis teen omat vetoni niin, että lasken itseni melkein kokonaan alas, mutta kädet jäävät pieneen koukkuun ja sitten vedän ylös.

Joinain päivinä en saa noinkaan paljon vaan vähennän painoja -30kg:hen tai vähennän toistoja tai - kuten useimmiten teen - fuskaan, eli vedän vikat toistot vaikka väkisin epäpuhtainakin.

Ja tuosta tekniikasta... itse en tunne niinkään rasitusta selässäni, vaan hauiksissa ja ranteen ja kyynärpään välisellä alueella (en tiedä virallista lihasryhmä nimeä). Teenkö tekniikan väärin vai onko se tällaista aina alussa? Aloitanko vedon käsillä ja sitten vien liikkeen loppuun vetämällä hartioita taaksepäin vai miten te niillä selkälihaksilla nostatte?

BlueZ sanoi:
Hitto te olette vahvoja! :rock:

Itse painan 65kg ja pystyn sillä painonvähennyslaitteella (mikä sen oikea nimi on?) vetämään juuri ja juuri 3x6 toistoa -25kg avustuksella, eli vain 40kg nousee... Eivätkä nekään kai ihan puhtaita.. mikä teille muuten on puhdas leuanveto? Kun olen kuullut, ettei käsiä saa ihan kokonaan suoristaa, vaan aina pitäisi jäädä hieman koukkuun, niinkuin kyykyissä. Minä siis teen omat vetoni niin, että lasken itseni melkein kokonaan alas, mutta kädet jäävät pieneen koukkuun ja sitten vedän ylös.

Joinain päivinä en saa noinkaan paljon vaan vähennän painoja -30kg:hen tai vähennän toistoja tai - kuten useimmiten teen - fuskaan, eli vedän vikat toistot vaikka väkisin epäpuhtainakin.

Ja tuosta tekniikasta... itse en tunne niinkään rasitusta selässäni, vaan hauiksissa ja ranteen ja kyynärpään välisellä alueella (en tiedä virallista lihasryhmä nimeä). Teenkö tekniikan väärin vai onko se tällaista aina alussa? Aloitanko vedon käsillä ja sitten vien liikkeen loppuun vetämällä hartioita taaksepäin vai miten te niillä selkälihaksilla nostatte?

Mä ainakin teen niin et lasken kädet suoriks ja sieltä lähden sit vetämään uutta vetoa. Vaikka lasken kädet suoriks ei tarkoita et lepäilen ja roikun siel alhaal puol päivää. Mut jos jättää kädet koukkuun niin musta se silloin nimenoman tuntuu ja rasittaa käsiä enemmän kun selkää.
Ja siitä tuntumasta, kyllä se pitemmän harjoittelun kautta tuli se tuntuma ja varsinkin kun alkoi olla voimaa sen verran että jaksaa kevyesti vedellä omalla painolla, niin pystyi enemmän keskittymään suorituksen puhtauteen. Alussa kun on omaa painoa raskas repiä ylös edes pari kertaa niin siinä ei paljon muuhun pysty keskittyy kuin siihen et saa ittensä kiskottua edes yhden kerran ylös, keinolla millä hyvänsä :D
Ja yks mikä vaikuttaa käsiin on ote leveys..eli jos on liian kapea ote ni sillon ainakin huomaan ite et haukkareilla tulee enemmän kiskottua. Itse pidän hieman leveämmäl kuin hartiat. Ja järki käteen, jos omat hartiat on tosi tosi kaposet ni voi sitä ottaa vähän reilummankin otteen. Kokeilemalla ja tekemällä löytyy tekniikka ja tuntuma..yritystä vaan, ja uskalla aina välillä kokeilla josko sillä omal painolla jo jaksais tehdä, tsemppiä! :thumbs:
mullakin on omaa painovarastoa 66kg eli ihan tarpeeks.

3 menee jotenkin, 2 puhtaasti. Teen joskus sarjoja jalat penkillä/maassa (jalat koukussa, varpaat penkillä), jos ei ole laitetta saatavilla. Vaatii vaan vähän itsekuria olla auttamatta itseään liikaa jaloilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom