Paljonkos leukoja menee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Gillyanne sanoi:
Dodiih, nyt on takana first-ever leuanvedollinen (sanahirviö) selkätreeni. Vetelin ekana liikkeenä leukoja neutraalilla otteella, ja ihmetys oli suuri, kun sain vedettyä sarjat 3(1)-3(1)-2(1) (suluissa olevat siis vajaita toistoja) :hyper: Tosin on myönnettävä, että kahdessa ekassa sarjassa oli hieman helpotusta mukana = laskin (en tosin ihan joka toistossa) varpaat kevyesti välillä maahan, mutta tippaakaan en ponnistanut. Kädet laskin suoriksi joka toistossa.

Itse itseäni quotaten, pakko tulla tänne hehkuttamaan :hyper: Tuosta ekasta leuanvetosessiosta on nyt muutama vko aikaa, ja tämän vkon selkätreenissä meni jo 4-4-4 :rock: Kaikki toistot jalat irti maasta ja kädet kokonaan/ainakin 95% suoriksi alhaalla (ei mitään rentoutusta tosin). Otteet sarjoissa myötä-neutraali-neutraali. Siitä mukava liike tämä leuanveto (kaikessa kauheudessaan :D), että alussa, kun pääsee treeni treeniltä enemmän jyvälle oikeasta, niin tulokset kohenevat suht nopeasti!

Pieni vaihteluvinkki: Kokeilkaapas välilllä laittaa peukalot tangon yläpuolelle muiden sormien kanssa, tuntuu taas hieman erilaiselta kuin tavallisella otteella. :thumbs:

Myötäotteella 8-6-3 ja vastaotteella 16-12-7. Myötäotteella on huomattavasti rankempi vetää ja vielä kun ottaa oikein leveän otteen,niin johan alkaa hankaloituun toistot.En vedä juuri koskaan enää vastaotteella,ku tuo myötäote on paljon rankempi ja sitä on suositeltu tekeen.

Ite jaksan myötäotteella yhtä monta, ehkä enemmänkin, kuin vastaotteella. Johtusko siitä että voimistelussa vedettiin lähes aina myötäotteella, tottunu vetään niin päin. Leukoja menee tilanteesta riippuen noin 10. Kädet suoristuu alhaalla enkä ota vauhtii, silleen sais vielä pari toistoo lisää :D Treenin jälkeen saattaa jaksaa vain 5. Leveellä otteella on kyllä paljo raskaampaa vetää, ku joutuu käyttään enempi selkää käsien sijaan. Sellaselle kunnon leveellä otteella ei taida mennä edes tuota viittä. Aika harvoin tulee nykyään leukoi vedettyy, pitäs useemmin tehä.

Just tuli vedettyä leukaa ja kokeiltua rajoja...
No joo sain kuusi tehtyä...paljon treenattavaa vielä..

mimminthän vetää oikein kunnolla... :worship:

Jippii!

Sain tänään leuanvetotangon kotiin ja pitihän se heti testata, että meneekö yhtäkään. Ja meni! Mä vedin ELÄMÄNI EKAN leuanvedon ihan puhtaasti. Ja toisen... ja kolmannen! Miäletöntä!

Musta tulee uus leuanvetohirmu, treenaan unissanikin!

Ironbutt sanoi:
Musta tulee uus leuanvetohirmu, treenaan unissanikin!

:worship: :worship: :worship:

Nimittäin unelmana ois myös itsellä pystyä leuanvetoon. Treenattu on kovasti 'kuivaharjoittelua' etenkin ylätaljalla ja kulmasoudulla, mutta vielä mietin muita liikkeitä, jotka valmistais tuohon leuanvetoon???

Tällä hetkellä ylätaljaa menee eteen noin 3x10 noin 40 kilolla, joten kirittävää riittää. Eikä tässä hommassa taida yhtään olla avuksi tuo luojan luoma vartalomalli....päärynä tosiaan... 65 elopainokilolla ja 173 pituussenttimetrillä :D

Ja tietenkin mun salilta puuttuu sellainen 'avustettu leuanvetolaite'... :(

Raku sanoi:
Ja tietenkin mun salilta puuttuu sellainen 'avustettu leuanvetolaite'... :(

Jos sulla on mahdollisuus treenata kaverin kanssa, niin pyydä sitä nostamaan vähän jaloista. Siinä täällä jo aiemminkin mainittu tee-se-itse -malli assisted chin -laitteesta.

Kokeilinpa sitten huvikseni viikonloppuna vetää myötäoteella, kun sattui kyläpaikassa olemaan leuanvetotanko. Olin jo henkisesti varautunut, etten saa yhtään tai korkeintaan yhden hikisen... ja niitä tulikin 4 puhdasta ja viides vain hiukan vajaa! Ja vastaotteella meni jo 6 (vika ehkä kans hiukan vajaa, mutta so not) *hehkutusta* :hyper:

Raku sanoi:
Nimittäin unelmana ois myös itsellä pystyä leuanvetoon. Treenattu on kovasti 'kuivaharjoittelua' etenkin ylätaljalla ja kulmasoudulla, mutta vielä mietin muita liikkeitä, jotka valmistais tuohon leuanvetoon???

Ylätalja vaihdellen erilaisilla kahvoilla ja oteleveyksillä taitaa tosiaan olla se tehokkain liike leuanvetoon valmistauduttaessa. Mutta viisaammat korjatkoot, jos väitän, että loppujen lopuksi leukojen vetäminenkin täytyy vain opetella - ja että se on myös, ainakin jossain määrin, tekniikkalaji...? Eli vetää alussa vaikka vain sen yhden ja HITAITA negatiivisia päälle, ja siitä sitten pikkuhiljaa etiäppäin!:whip:

Juu, tekniikkaa ja uskoa itseen se vaatii. Hankalin kohta (ainakin mulla) on nostaa itsensä siihen puoliväliin. Siitä ylöspäin on jo paljon helpompaa. Usko ei saa vaan loppua kesken. Ekalla kerralla sitä voi kyllä ihan ylättyä: "Minä tein sen!"

Jippii! Sain vihdoin elämäni ensimmäisen leuan vedettyä! :) Ihmettelin jo, että voinko olla näin lahjaton ja sitten se vaan meni. Apua on varmaan ollut siitä, että avustettua leuanvetoa (yliopiston punttiksilla on laite) teen aina myötäotteella. Jesh. Pitäisiköhän hankkia kotiin tanko? Yliopistolla se tanko on mulle aivan liian korkealla.

Aikoinani pätin ryhtyä vetämään leukoja (vastaotteella) joka kerta salilla käydessäni. Ensimmäisellä kerralla vedin yhden leuan ja noin puolen vuoden kuluttua vedin jo kymmenen. Painoa oli tuolloin sellainen 65-68 kiloa ja pituutta 173 cm. Viimeisen kerran vedin leukoja 9 kpl 72 likoisena muutama vuosi takaperin. Sen jälkeen en ole niitä vetänyt. Tarttis taas alkaa treenaamaan.

Leuanvedossa tuo tekniikka on aika tärkeä osa-alue selkä- ym. lihasten lisäksi. Kannattaa "jähmettää" itsensä sellaiseksi tiukaksi pötkyläksi. Itsensä heijaamista tai lötkönä pitämistä en suosittele. Ja kannattaa samointein opetella tuo leuanveto muutenkin puhtaalla tekniikalla ilman fuskaamista.

Tämä nyt oli minun mielipiteeni asiasta. En ole mikään asiantuntija asiassa.

Tää on oikeasti tosi säälittävää; Leukoja ei mee YHTÄÄN :lol2: !!! Kuitenkin jaksan jonkin verran punttia nostaa ja "siirtää", mutta perse ei vaan tahdo nousta katon rajaan!!! Salilla ei ole mitään "laitetta" jolla voisin sitä reenata... Täytynee kai tyytyä kehumaan jotain muuta osaa itsessäni mitä jaksan tehdä hyvin!!! :jahas:

Voisit kokeilla tuota treenaamista vaikkapa ylätaljassa. Esimerkiksi Poliisikoulun pääsykokeissa naisten tulee "vetää leukoja" ylätaljalla niin paljon kun pystyy ja painoa taljassa pitää olla 70% omasta painosta. Tästä esimerkiksi on hyvä alkaa.

Yläkropan lihaksia, ennen kaikkea selkälihaksia (sekä käsiä), on hyvä treenata. Ja kuten esitin tuon mielipiteeni, niin tuo tekniikka kannattaa opetella, sillä pääsee jo vähän eteenpäin. Ja vedä leuat joka kerta ja heti, kun menet salille.

Ei muuta kuin tsemppiä, kyllä se siitä lähtee!

Anonymity sanoi:
Voisit kokeilla tuota treenaamista vaikkapa ylätaljassa. Esimerkiksi Poliisikoulun pääsykokeissa naisten tulee "vetää leukoja" ylätaljalla niin paljon kun pystyy ja painoa taljassa pitää olla 70% omasta painosta. Tästä esimerkiksi on hyvä alkaa.

Yläkropan lihaksia, ennen kaikkea selkälihaksia (sekä käsiä), on hyvä treenata. Ja kuten esitin tuon mielipiteeni, niin tuo tekniikka kannattaa opetella, sillä pääsee jo vähän eteenpäin. Ja vedä leuat joka kerta ja heti, kun menet salille.

Ei muuta kuin tsemppiä, kyllä se siitä lähtee!

En mä ainakaan saanut/saisi sitä yhtäkään leukaa vedettyä, jos en jännitäisi kroppaani kokonaan. Millähän osalla se nosto tapahtuisi, jos lötköilisin siinä tangossa? :D Mutta hyviä neuvoja kumminkin.

Tähän mennessä paras leuanvetosarja meni viime selkätreenissä ennen joulua 5-5-6 (vastaotteella) Nyt olisi tarkoitus panostaa selän rääkkäämiseen ihan huolella, täytyyhän tuosta eteenpäin päästä. En oikein vielä hallitse tekniikkaa, aika lötkönä pidän kropan, täytyy seuraavalla kerralla koittaa jännittää enempi jos saisi tehtyä enemmän. Voisi ehkä ihan piruuttaan koittaa ottaa jonkun pienen lisäpainon käyttöön, elopainoa kun on senverran paljon ettei jonkun pikkupainon pitäisi tuntua paljon missään. Kokeillaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom