Paljonkos leukoja menee?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PMLats
  • Aloitettu Aloitettu
Ja itse olen sitä mieltä, että kropan hallinta ja voima lähtevät vatsalihaksista. Moniin suorituksiin (esim. kyykky ja penkki) saa lisää tehoa, kun jännittää vatsalihakset. Eli muistakaa treenata myös niitä!

Leukojen treenausta

Vinkkejä leukojen treenaamiseen, eli niille lihasalueille, joita leuanvedoissa käytetään. Mul surkeat leukatulokset, mut penkissä taas olen pitkissä sarjoissa hyvä. Tosin oma painokin avittaa asiaa ja vielä vajaat 8kg veks niin alan olla oman painoni kohdilla.

LifeSaver sanoi:
Vinkkejä leukojen treenaamiseen, eli niille lihasalueille, joita leuanvedoissa käytetään...

JTO:ta lainatakseni, leuanvedon apuliike on leuanveto. Eli leukoja vetämään oppii vain leukoja vetämällä. Ylätalja eri otteilla toki kohdistuu samoille alueille, muttei loppujen lopuksi ole kuitenkaan sama asia.

Tässäpä erinomainen artikkeli leuanvedon opettelusta: http://www.stumptuous.com/learning_pullups.html. Tsemppiä! :thumbs:

Jaahas. Tämä thread tulikin sopivasti. Tänään tein leveällä myötäotteella selkätreenin aluksi 3 sarjaa, 10, 7, 6. Vastaotteella ja kapealla teen käsipäivänä. Silloin menee kans 3 sarjaa, n. 13,10,10. Tarkoitus olisi ottaa pian pieni lisäpaino mukaan. Kehitystä ei vaan tällä hetkellä muutenkaan oo tullu, kun olen dieetillä. :)

Leuanvedon SM 1.10.2005

Lahdessa olisi tilaisuus roikkua julkisesti tangossa ja yrittää rimpuilla ylös joko lisäpainon kera tai ilman. Käykää katsastamassa sppoikien sivuilta kilpailukutsu; ilmoittautuminen päättyy 15.9.

Itse olen aikeissa osallistua, kunhan nyt saisin tehtyä päätöksen lisäpaino / toistokisan väliltä. Olen tällä hetkellä sen verran painava, että molempi pahempi...

Tsemppiä Piudelle kisaan, itsekin olen noita leuanvetokisoja harkinnut, mutta ei ihan näillä tuloksilla kyllä vielä...

Päivitystä tuloksiin: Myötäote 7, vastaote (väsyneenä ja raskaan penkkaamisen jälkeen) 7, vastaote 5 kg:n levy koipien välissä 5. Kaikki toistot puhtaalla tyylillä = kroppa ja myös jalat suorina, ilman minkäänlaista heilumista/keventämistä.

Lisäpainoennätys on tällä hetkellä 10kg, jolla olen vetänyt kakkosen (vastaotteella toki). 15 kg veto jäi harmittavasti kymmenisen senttiä vajaaksi :evil:

EDIT: Mulla on kyllä tuota elopainoakin ihan omiksi tarpeiksi...

Eilen selkätreeni, joten tänne nyt sit tuloksia: tein oman enarini 5 leukaa leveähköllä myötäotteella ja oliko tämä tytski mielissään :rock: Tästä lähtien vedän aina leukoja! Täytyy meinaan rehellisesti myöntää, etten olis uskonu et jaksan noinkin monta(vaikkei se VIELÄ monta oo), suuri kiitos kuuluu kyllä mun avolle, joka aina :whip: mua parempiin suorituksiin.

Sattuipa aihe sopivasti..

Joskus alkukesästä kokeilin rehvakkaasti leuanvetoa. Olen aina ollut urheilullinen ja salillakin käynyt monta vuotta. Siksi petyin, kun en saanutkaan yhtään kunnollista leukaa vedettyä.

Silloin päätin, että otan sen säälittävän rimpuilun treeniohjelmaani ja asetin kesän lopulle tavoitteeksi 5 leukaa vastaotteella. Vaikka väkisin. :curs:

Aluksi kyllä tuntui tavoite mahdottomalta, mutta kovan yrittämisen ja melko säännölisen treenin tuloksena viime viikolla meni 6! Ensimmäiset 5 oli puhtaita (ala-asennossa kädet täysin suorina jne) mutta viimeisessä vähän fuskasin jaloilla ;) .

Todella motivoivaa, kun huomaa tulosta syntyvän ja toisaalta taas ymmärtää että paljon on vielä tehtävää! Ja liikkeenä leuanveto on mielestäni yksi parhaista.

Tsemppiä vetoihin kaikille tytöille!
terkkusin,
lillu

Yhtään ei mene, kokeilin juuri... Viime jouluksi jotain tulosta lupailin, mutta sitten se jäi kokeilematta kun marras-joulukuu meni treenin sijaan raskaus :urjo: ... Eikä sitten raskaana paljon tehnyt mieli revitellä, jos otti edes tangosta kiinni ja sen varassa oli, jalat maassa, tuntui että kroppa repeää. :D

Niin että nyt sitten kokeilin ja lupaavasti vuosi sitten aloitettu treeni, ei mitään havaintoa siitä. :rolleyes:

Menin sitten miehelle uhoamaan, että minäpä vedän jouluaattona kolme leukaa. Mies muistaa sen, ja kyselee kyllä aattona että kokeillaanpas... Joten luin tän threadin tarkkaan, vinkkejä varten, ja tuon Stumptuous.comin jutun. Ja uhoan tännekin, että jouluna kolme... tai jos itsensä edes kerran saisi hilattua ylös. Kerran, enempää en vaadi, kroppa hoi!

Toivottavasti kukaan ei jouluaattona muista kysyä, miten kävi...

Jeah, tänään tuli sitten lopultakin kokeiltua leuanvetoa ja kolme yhden toiston sarjaa meni vastaotteella ja monta puolikasta räpellystä :thumbs: Ja nyt on hirmuinen motivaatio päästä tekemään lisää. Tuo ylätalja on mulle ollut aina murheenkryyni, jossa tulokset ei oo parantunut joten hyvä että kokeilin jotain hauskempaa liikettä.

Tuolla stumptuous.comissa on hyvä vinkki siitä 'parallel gripistä', jossa kämmenet on toisiaan kohti, kokeilin sitäkin viimeseks ja tuntui että sillä nousis kevyiten.

Vastaotteella kaksi, myötäotteella kuusi. Ihan hyvin (olen itse tyytyväinen, ja sehän kai on tärkeintä), kun en kuitenkaan ole leukoja varsinaisesti treenannut. Ja noikin siis treenin lopussa, olis ehkä mennyt enemmän jos olis vähän enemmän ollut voimissaan?
Tavoitteita siis riittä vielä, varsinkin vasta-puolella. :rolleyes:

Tähtityttö sanoi:
Vastaotteella kaksi, myötäotteella kuusi.

:eek: Harvinaista, että noin päin, yleensähän vastaotetta pidetään huomattavasti kevyempänä ja mielestäni se sitä onkin.

Siis vastaote = pikkurillit vastakkain, myötäotteessa taas peukalot.

Tällä hetkellä ennätys on 6 myötäotteella, tavoitteena oli alunperin, että ensi kesään mennessä 10 mutta se taitaa paukkua rikki jo paljon aiemmin! On tuo selkä ollut niin onnettoman kapea (ja on vieläkin), niin ajattelin että leukoja vetämällä siihen saisi vähän muotoa. Lueskelin voimafoorumilta leuanveto-ohjeita ja niitä noudattamalla olen nyt treenannut, siis paljon toistoja mutta ei loppuun asti. Hyvin toimii! Pitäs varmaan hommata tanko tänne työmaallekin, niin saisi kahvitunnillakin vetää leukoja.

Gillyanne sanoi:
:eek: Harvinaista, että noin päin, yleensähän vastaotetta pidetään huomattavasti kevyempänä ja mielestäni se sitä onkin.

Siis vastaote = pikkurillit vastakkain, myötäotteessa taas peukalot.

Joo, kiitos korjauksesta! Ei pitäis iltamyöhällä kirjoitella mitään.. :D Eli juurikin siis toisin päin, tietysti.

Tän threadin innoittamana olen yrittänyt epätoivoisesti pari viikkoa vängertää leukoja ja eilen se mun elämän ihka ensimmäinen leuka tuli! Koskaan ennen en oo saanu :D Nyt sitten aletaan kasvattamaan tuota saavutusta :hyper: Pikkuveli vetelee leukoja paljon ja halus viel omin silmin nähdä kun isosisko vetää leuan :) että kannustusta kyllä saa

En ole kauheasti vaivautunut kokeilemaan, kun en ole saanut sitä ensimmäistäkään omin voimin :( Heh, viime yönä näin unta, että sain 4 leukaa vedettyä ja heräsin karvaaseen pettymykseen, että se olikin ollut vain unta :rolleyes:

40 leukaa tulee pari kertaa viikossa vedettyä punttitreenin loppuun. Nykyään olkäpäät ovat alkaneet napsumaan ja tekee kipeetä, et leukojenvetoa on vähennettävä.

ruisranne2000 sanoi:
40 leukaa tulee pari kertaa viikossa vedettyä punttitreenin loppuun. Nykyään olkäpäät ovat alkaneet napsumaan ja tekee kipeetä, et leukojenvetoa on vähennettävä.
Veätkö ne yhteen menoon :worship: vai sarjoina yhteensä näin paljon? Jälkimmäisessäkin tapauksessa :worship: . Mie rakastan leuanvetoa, mutta kun on tuota painoa, :curs: ! Viimeksikin kun vein, oma kroppa tuntui luvattoman painavalta. Saas nähä kärsiikö tänään treenata, ohjelmassa kyllä lukee tietty määrä leukoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom