Paljonko on paljon voluumia naturaalille? Vanha naturaalin voluumibodailua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No pitää vetää tuo alustava kolme viikkoa dieetin lopussa ja katsoa miten lähtee. Kuulostaa vaan pahalta tuo :D Ja tuota sinun versiotasi en nyt ainakaan ennen syksyä kokeile kun kesällä laskee motivaatio muutenkin niin pahasti, että en viittä kertaa pääse salille. Sitten syksymmällä kun alkaa taas vituttaa niin voipi sitä kokeilla :)

12-15 sarjaa 72% reenialueella 3kk oli itselle liikaa, mutta kyllä nousi maksimikin.

Näissä on esim. tuona rinta/selkä + hauis/ojentaja/pohkeet päivänä 27 sarjaa 75% -> 54 sarjaa 82% maksimista ja toistotkin kasvavat jonkin verran. Todelliset prosentit mahollisesti vähän korkeammatkin....

Aloin tässä jo suunnittelemaan jatkoa HST:lle, kunhan saan pari-kolme kokonaista kiertoa tehtyä niin kiinnostaisi lähteä voluumia lisäilemään. Tarviin varmasti maltillisen sisäänajon isompaan voluumiin, kun HST:n alussakin 2x15 sarjat aiheutti oksetusta tosi helposti alkuun. Mulla on pohjalla siis enempi voimapainotteista reeniä noin 5 vuotta nyt putkeen, ja homma alkoi kyllästyttämään kun ei omilla metodeilla ja käytettävissä olevalla panostuksella enää saanut uutta nousua aikaan voimatasoissa.

Toimisikohan voluumin lisäys HST-kuviossa, tyyliin kierto loppuun, sitten samoilla painoilla lisää voluumia kierron alusta lähtien esimerkiksi 3x15 tai 2x15+1-2x8-10.

Liikkeinä mulla on nyt HST kierrossa:
Kyykky/Prässi
Vinopenkki LT
Mave/SJMV
Kulmasoutu
Pystypunnerrus/Viparit sivulle&taakse superina
Kapea penkki/Ranskalainen
Hauis LT
Reidenojennus/Koukistus
Pohkeet
Vatsat 2x

Leuat/ylätalja pitää lisätä seuraavaan kiertoon. Tässä on joutunut vähän olkapään aluetta säästelemään kun ylhäältä vedot meinasi alkaa kipuilemaan. Siinä vaiheessa sitten jätän varmaan nuo reidenojennukset ja koukistukset pois. Olisiko Larzanilla tai Ertsillä tähän voluumin lisäykseen kommenttia?

Muoks. Ehkä lähtisin myös sillä olettamuksella että treenit menisi kolmesti viikossa A=voima, B&C=hypertrofia. Eli ei pelkkiä 15-sarjoja ekoilla viikoilla niinkuin HST:ssä.

Aloin tässä jo suunnittelemaan jatkoa HST:lle, kunhan saan pari-kolme kokonaista kiertoa tehtyä niin kiinnostaisi lähteä voluumia lisäilemään. Tarviin varmasti maltillisen sisäänajon isompaan voluumiin, kun HST:n alussakin 2x15 sarjat aiheutti oksetusta tosi helposti alkuun. Mulla on pohjalla siis enempi voimapainotteista reeniä noin 5 vuotta nyt putkeen, ja homma alkoi kyllästyttämään kun ei omilla metodeilla ja käytettävissä olevalla panostuksella enää saanut uutta nousua aikaan voimatasoissa.

Toimisikohan voluumin lisäys HST-kuviossa, tyyliin kierto loppuun, sitten samoilla painoilla lisää voluumia kierron alusta lähtien esimerkiksi 3x15 tai 2x15+1-2x8-10.

Liikkeinä mulla on nyt HST kierrossa:
Kyykky/Prässi
Vinopenkki LT
Mave/SJMV
Kulmasoutu
Pystypunnerrus/Viparit sivulle&taakse superina
Kapea penkki/Ranskalainen
Hauis LT
Reidenojennus/Koukistus
Pohkeet
Vatsat 2x

Leuat/ylätalja pitää lisätä seuraavaan kiertoon. Tässä on joutunut vähän olkapään aluetta säästelemään kun ylhäältä vedot meinasi alkaa kipuilemaan. Siinä vaiheessa sitten jätän varmaan nuo reidenojennukset ja koukistukset pois. Olisiko Larzanilla tai Ertsillä tähän voluumin lisäykseen kommenttia?

Muoks. Ehkä lähtisin myös sillä olettamuksella että treenit menisi kolmesti viikossa A=voima, B&C=hypertrofia. Eli ei pelkkiä 15-sarjoja ekoilla viikoilla niinkuin HST:ssä.

Monta liikettä sulla on tuossa ainakin..
Melkeinpä jos vinopenkki ja pystäri on treenissä, ei kapeaa penkkiä kannata tehdä enää, kun sarjat loppuu siihen että olkapäät väsyy. Jotain vähän eristävämpää ojentajille, osallistuuhan ne molemmissa punnerruksissa jo kuitenkin.
Itseasiassa, kun itse on tullut tehtyä 1- jakoista 3-4 krt viikkoon, oon parhaaks havainnut että olkapäille ei punnertele suoraan yhtään. Eli pelkkiä lateraalisia ja jos tykkää niin pystysoutua/facepullia. Etuolkapäät vaan vetänyt niin jumiin ja se pahenee kun voluumia lisätään. Punnerrukset pois jättämällä on saanut etuolkapäiden paukut kohdistettua rintatreeniin hyvin.
Melkein sama juttu alaselän kanssa, kyykky-mave combon jälkeen olisi alaselkä niin pumpissa ja tukossa että kulmasoutu olisi mahdottomuus :D
Hst:n volyymilla noita rasituksia ei ehkä vielä huomaa, mutta jos alkaa tehdä sen 4x10-15+ sarjoja, tulee siitä ongelma.
Larzani ei noista liioista epäsuorista rasituksista niin puhu, en tiedä mikä teräsmies se sitten on.. :O

Itse jättäisin yhden liikkeen per lihas, niin olisi ainakin alkuun parempi lähteä ja lisätä niihin sitten voluumia.

Voluumia voisit lisätä niihin B ja C treeneihin, vaikkapa toiseen juuri siihen 2x15 päälle 1x8, sitten 1x12/2x8/1x15/2x10 jne.
Toiseen treeniin jo vaihtelun vuoksi ihan oma juttu, esim. 3x8->6x12. Noissahan on hyvä lisäillä sarjoja tyylillä 3x12 -> 2x12 + 1x10 + 1x8 jne.

Siis kymmenen liikettä per treeni, mielestäni aika perus HST-setti.

Kirjottelin vähän hätäseen näköjään, pystäri/viparit on mulla oikeesti toisinpäin, eli samana päivänä tulee vinopena, viparit ja kapea pena. Toisena päivänä vinopena, pystäri ja ranskalainen. Hyvä että olit tarkkana :)

Voi olla että olkien takia tosiaan joutuu liikkeitä säätämään sitten voluumin lisääntyessä. Kertaalleen kiertäjäkalvosimen tulehduttaneena sitä ainakin osaa kuulostella ja varoa kun alkaa huonoja tuntemuksia tulemaan.

Jos tuosta jättää reidenojennukset/koukistukset pois niin en paljon muuta raskisi pois jättää. Ehdotuksia toki otetaan vastaan, ja kiitos kommentistasi Ertsi.

Tuoh volyymi lisäämiseen HST-runkoon on tosiaan paljon tapoja, mutta samoilla linjoilla kuin Ertsi eli mieluummin maltilla ensin volyymia lisää ja jos tuntuu menevän, niin sitten isommalla kädellä. Miulla ei tosiaan nuo epäsuorat rasitukset vaadi erillistä huomiota eli voin hyvin ottaa samaan treeniin vaikka penkin, pystypunnerruksen ja dipin ilman ongelmia. Mutta jokaisellahan nää toimii vähän eri tavalla.

Jos homman haluaa pitää yksinkertaisen HST-runkoon perustuen ainakin loppua kohti kasvava sarjamäärä idealla 2x15 --> 3x10 --> 4x8 --> 5x6 on hyväksi havaittu. Jos epäsuora rasitus aiheuttaa ongelmaa, niin tiputtelee apuliikkeiden sarjamääriä alaspäin.

Ok, kiitos, koitan pitää muutokset alkuun simppelinä niin että on helpompi analysoida omia tuntemuksia siitä miten reenit menee perille ja kroppa palautuu. Vedän nyt HST:llä edelleen pari kiertoa ja pähkäilen sitten miten lähden voluumia sopivasti lisäilemään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia Larzan ohjelmasta! Oon nyt 5vk vetänyt ja varsinki jalat on saanu kyllä hittiä ihan kunnolla. :) harmi, vaan että osassa sarjoista on jo tullut failureita, liian suuret aloituspainot tietenkin kun en niitä tarkkaan jaksanut testata. Alaselkä myöskin aika kovilla ajoittain.

Jahas, herätellään tätäkin ketjua välillä kun tuli uusia ajatuksia seuraavaan ohjelmaviritelmään.

Tarkoitus on edelleen mennä pääosin volyymikikkailuilla, mutta uudessa tulevassa ohjelmassa on tarkoitus jaksottaa hiukan lyhyempiä ja vähän eri tyyppisiä jaksoja peräkkäin. Treenijako vaihtelee ohjelmassa 1-jakoisesta, 3 jakoiseen.

Idea on vasta luonnosteluaseteella, mutta suunnittelin tämän tyylistä

1. Sisäänajo + rautojen haku 2-3 vko, tavoitteena hakea raudat seuraavalle jaksolle
2. 1-jakoinen tai 2+1 jakoinen volyymijakso, kesto 4vko. A-treeni voimatreeni 10x5, 10x4, 10x3, 10x5 mallilla, B-treenissä 3x8--> 5x10, C-treenissä 3x10 --> 5x12
3. 2-jakoinen supersarjoilla vastakkaisille lihasryhmille, kesto 4 vko, ekassa liikeparissa 3x6-->5x10, toisessa 3x10-->5x12
4. Korkean intensiteetin jakso 3-jakoisena, kesto 3-4 vko, Viikoittain nouseva intensiteetti, alussa pakkotoistoja, myöhemmin pudotussarjoja, rest pausea yms.

Kommentteja ideaan tai muuta sparrausta ennenkuin kehittelen pidemmälle?

Kommentteja ideaan tai muuta sparrausta ennenkuin kehittelen pidemmälle?

Kai jossain vaiheessa otat ainakin yhden kevennetyn viikon mukaan? Pätevän oloinen idea, mutta samalla myös hyvin raskaan kuuloinen.

Aiemmista sinun ohjelmista 2kpl on tullut tehtyä alusta loppuun ja hyvin tuloksin. Rankkoja tuppaavat vain olemaan. ;)

hyvät tutut volyymiprogressiot mutta voimatreenissä vois ihan hyvin laskee määriä ja ottaa vaan yhen huippusarjan. vaikka kyse on volyymitreeneistä se antais mahdollisuuden ärsykevaihteluun ja pidempään nousujohteisuuteen. jos taas haluttas tehdä nimenonaisesti määrää niissäkin, kannattaa sitä määrää nostaa silti. esim 3x4 --> 6x6 tai 6x2 --> 8x3. hybridimallista sais kyllä paljon irti myös.

Kai jossain vaiheessa otat ainakin yhden kevennetyn viikon mukaan?

Tuossa mun ideassa kyllä tulee kevyempi viikko ainakin sisäänajon jälkeisellä viikolla ja kohdan 3 ekalla viikolla. Riippuu vähän miten tuon progression viritän. Tuo 4 vko on aika lyhyt noille suunnitelluille progressioille, mutta pitää vähän luonnostella lisää ja katsoa sitten mihin päädyn.

Ai no ihmekös mä olin niin piipussa viimeks mun 1-jakosella =D Mä tein treenin 3-4 kertaa viikossa, tais olla 18 liikettä/treeni ja 3x8-12. Sekä isoja että pienempiä liikkeitä ja ehkä pari vitkutteluakin. Mutta sarjoja tuli joka tapauksessa 162-yli 200 per viikko! No mä oon nainen, mun painot ei oo järisyttävät mut silti. 4 viikkoa jaksoin vetää, sit oli pakko vaihtaa. Kyl mä vähän ihmettelin ettei paukkuja ollut aerobiseen ollenkaan =D

No nyt alkaa parin viikon päästä uus kokeilu, mä oon saanu yhen liikkeen karsittua, joten sarjamäärä per viikko pienenee hitusen. Plus mä aion tehdä vaan 3 treeniä viikossa enkä joka toinen päivä :)

...kunnes tajusin, et vedänhän mä tälläkin hetkellä 180 sarjaa viikossa jaettuna 6 treeniin :) Mut onhan siinä toki enemmän pienempiä liikkeitä, toisaalta vapaapäiviä ei jää kuin 1. Joten molempi parempi ja pahempi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom