Aloin tässä jo suunnittelemaan jatkoa HST:lle, kunhan saan pari-kolme kokonaista kiertoa tehtyä niin kiinnostaisi lähteä voluumia lisäilemään. Tarviin varmasti maltillisen sisäänajon isompaan voluumiin, kun HST:n alussakin 2x15 sarjat aiheutti oksetusta tosi helposti alkuun. Mulla on pohjalla siis enempi voimapainotteista reeniä noin 5 vuotta nyt putkeen, ja homma alkoi kyllästyttämään kun ei omilla metodeilla ja käytettävissä olevalla panostuksella enää saanut uutta nousua aikaan voimatasoissa.
Toimisikohan voluumin lisäys HST-kuviossa, tyyliin kierto loppuun, sitten samoilla painoilla lisää voluumia kierron alusta lähtien esimerkiksi 3x15 tai 2x15+1-2x8-10.
Liikkeinä mulla on nyt HST kierrossa:
Kyykky/Prässi
Vinopenkki LT
Mave/SJMV
Kulmasoutu
Pystypunnerrus/Viparit sivulle&taakse superina
Kapea penkki/Ranskalainen
Hauis LT
Reidenojennus/Koukistus
Pohkeet
Vatsat 2x
Leuat/ylätalja pitää lisätä seuraavaan kiertoon. Tässä on joutunut vähän olkapään aluetta säästelemään kun ylhäältä vedot meinasi alkaa kipuilemaan. Siinä vaiheessa sitten jätän varmaan nuo reidenojennukset ja koukistukset pois. Olisiko Larzanilla tai Ertsillä tähän voluumin lisäykseen kommenttia?
Muoks. Ehkä lähtisin myös sillä olettamuksella että treenit menisi kolmesti viikossa A=voima, B&C=hypertrofia. Eli ei pelkkiä 15-sarjoja ekoilla viikoilla niinkuin HST:ssä.
Monta liikettä sulla on tuossa ainakin..
Melkeinpä jos vinopenkki ja pystäri on treenissä, ei kapeaa penkkiä kannata tehdä enää, kun sarjat loppuu siihen että olkapäät väsyy. Jotain vähän eristävämpää ojentajille, osallistuuhan ne molemmissa punnerruksissa jo kuitenkin.
Itseasiassa, kun itse on tullut tehtyä 1- jakoista 3-4 krt viikkoon, oon parhaaks havainnut että olkapäille ei punnertele suoraan yhtään. Eli pelkkiä lateraalisia ja jos tykkää niin pystysoutua/facepullia. Etuolkapäät vaan vetänyt niin jumiin ja se pahenee kun voluumia lisätään. Punnerrukset pois jättämällä on saanut etuolkapäiden paukut kohdistettua rintatreeniin hyvin.
Melkein sama juttu alaselän kanssa, kyykky-mave combon jälkeen olisi alaselkä niin pumpissa ja tukossa että kulmasoutu olisi mahdottomuus :D
Hst:n volyymilla noita rasituksia ei ehkä vielä huomaa, mutta jos alkaa tehdä sen 4x10-15+ sarjoja, tulee siitä ongelma.
Larzani ei noista liioista epäsuorista rasituksista niin puhu, en tiedä mikä teräsmies se sitten on.. :O
Itse jättäisin yhden liikkeen per lihas, niin olisi ainakin alkuun parempi lähteä ja lisätä niihin sitten voluumia.
Voluumia voisit lisätä niihin B ja C treeneihin, vaikkapa toiseen juuri siihen 2x15 päälle 1x8, sitten 1x12/2x8/1x15/2x10 jne.
Toiseen treeniin jo vaihtelun vuoksi ihan oma juttu, esim. 3x8->6x12. Noissahan on hyvä lisäillä sarjoja tyylillä 3x12 -> 2x12 + 1x10 + 1x8 jne.