Paljonko on paljon voluumia naturaalille? Vanha naturaalin voluumibodailua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Larzan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ai no ihmekös mä olin niin piipussa viimeks mun 1-jakosella =D Mä tein treenin 3-4 kertaa viikossa, tais olla 18 liikettä/treeni ja 3x8-12. Sekä isoja että pienempiä liikkeitä ja ehkä pari vitkutteluakin. Mutta sarjoja tuli joka tapauksessa 162-yli 200 per viikko! No mä oon nainen, mun painot ei oo järisyttävät mut silti. 4 viikkoa jaksoin vetää, sit oli pakko vaihtaa. Kyl mä vähän ihmettelin ettei paukkuja ollut aerobiseen ollenkaan =D

No nyt alkaa parin viikon päästä uus kokeilu, mä oon saanu yhen liikkeen karsittua, joten sarjamäärä per viikko pienenee hitusen. Plus mä aion tehdä vaan 3 treeniä viikossa enkä joka toinen päivä :)

18 liikkeestä on varaa karsia yksijakoisessa vähän reilumminkin pois :)

Piti ihan itekkin laskee, kun olevinaan volyymireeniä tehnyt tähän asti...
Näkyy olevan punnerrusten(penkki+solttupystyp.) toistot hilattu nykysin siihen 110-120 kantturoihin per vko kun treenihistoriaa selailin. 70% yli menevät toistot.
Tuon päälle tulee vielä apuliikkeet, kuten pystypunnerrukseen käsipainopunnerrus, mikä käytännössä samaan vaivaan kuin pystypunnerrus.
Ja eipä siinä, tulosta tulee ja touhu on mielekästä. Mikäs tässä nostellessa :whip:

Itelläkin tulee toi 120 toistoa punnerruksia viikossa jo pelkän penkin ja pystypunnerruksen kautta.. Etureisitreenissä sit perus setti on se 50 sarjaa(yli 70% painoilla) :D ja tosiaan mikäs siinä, kun jaksaa ja palautuu vaan...

Mulla ny kokeilussa kunnon voluumilla bodailua.. Joka lihasryhmälle viikossa kahdesti about 30-50 sarjaa ja treeniä kohden sarjoja joku 70-100. Feels good man. Uni tulee illalla ja ruoka maistuu. :D

Käytätkö paljon erikistekniikoita noissa treeneissä? Ite ainakin huomannut, että paljon järkevämpi rasittaa sitä lihasta tollasella pumppitreenillä ja isolla volyymillä. Pystyy treenaamaan määrällisesti paljon enemmän. Lihas kuitenkin palautuu paljon hermostoa nopeemmin. Hermosto kuitenkin rasittuu suht paljon tollasessa normaalissa "voimabodailussa." Ja täysin sama homma itellä, että uni ja ruoka maistuu :D

Nyt tehny yksjakoista podytyyliin yläkropalle sen aikaa, että saan ton kyykyn voimakierron loppuun ja täytyy sanoo, että ei mulla kyllä palaudu päivässä lihakset. Ekana päivänä saattaa penka 10x110kg ja sitten tokana ja kolmannella menee tyyliin joku viisi toistoa sarjat

Aika paljolti vissiin kiinni vaan omasta taustasta ja sitä kautta syntyneestä palautumiskapasiteetista. Suurta osaaa esittää myös toi syöminen ainakin itselläni. En meinaan tosiaan palautuisi näistä volyymimääristä jos olisin hitusenkaan miinus kaloreilla. Itellä, kun tuppaa noissa treeneissä toi volyymimäärä kasvaan välillä vähän turhankin suureksi :D Tuolta voi käydä kattoon esimerkkejä näistä FAST SPACE Treenipäiväkirjat -- www.fastspace.fi --

Aika paljolti vissiin kiinni vaan omasta taustasta ja sitä kautta syntyneestä palautumiskapasiteetista. Suurta osaaa esittää myös toi syöminen ainakin itselläni. En meinaan tosiaan palautuisi näistä volyymimääristä jos olisin hitusenkaan miinus kaloreilla. Itellä, kun tuppaa noissa treeneissä toi volyymimäärä kasvaan välillä vähän turhankin suureksi :D Tuolta voi käydä kattoon esimerkkejä näistä FAST SPACE Treenipäiväkirjat -- [url]www.fastspace.fi --[/url]

Aikamoista "pumpin ylläpitämistä" niinkuin itsekin tuolla jossain välissä taisit kirjoittaa... Täytyy sanoa että en nää mitään järkeä vetää tuplatreeniä ja illalla tulla tekemään 40 sarjaa ojentajia. Mitä tehoa sä enää saat noissa irti? Kuolleitten käsien heiluttelua. Tosin eikai mikään treeni hukkaan mene, siitä vaan jos tuo on se mielekkäin tapa tehdä.

Itsellä nyt 4-jakoisessa aika vakio ollut pyöreästi 25~ sarjaa tässä lähiaikoina, suurimmassa osassa pakkotoistoja/pudotuksia/restpause/avustettuja negatiivisia ja yllättävän hyvin on palautunut ~5 treeniä viikossa tahdilla. Sarjapainotkin kasvaa ihan itsestään kun tarpeeksi kovia kuormia käsittelee. Parasta noissa erikoistekniikoihin tottumisessa on, kun työkapasiteetti kasvaa ihan huolella. Viimeisin esimerkki rintatreenissä, kun hyvällä kontrollilla tekee 5x90 vinopenkissä + 3 pakkotoistoa - 2min lepoa ja silti tulee 4x90 johon taas se 3 pakkotoistoa päälle. Puol vuotta sitten olisi ihan uskomattomalta tuntunut. Tuli tehtyä noita laskettuja progressioita jonkin aikaa ja tuntuu välistä hyvältä tehdä oman pään mukaan, treeneissä on huomattavasti enemmän vaihteluakin kun menee fiiliksen perusteella. Kovaa tulee treenattua joka kerta :). Saattaapi olla että excel ohjelmiin ei ole paluuta, ellei ihan touhu voimailuksi mene...

Käytätkö paljon erikistekniikoita noissa treeneissä? Ite ainakin huomannut, että paljon järkevämpi rasittaa sitä lihasta tollasella pumppitreenillä ja isolla volyymillä. Pystyy treenaamaan määrällisesti paljon enemmän. Lihas kuitenkin palautuu paljon hermostoa nopeemmin. Hermosto kuitenkin rasittuu suht paljon tollasessa normaalissa "voimabodailussa." Ja täysin sama homma itellä, että uni ja ruoka maistuu :D

En oikeastaan yhtään. Ennen tuli käytettyä vähän mut nyt kun muokkas tuota treenityyliä uusiks niin saa kyllä lihakset totaalisen solmuun ilman mitään erikoiskikkailuja. Otan kerran viikkoon kyykyn ja penkin voimatyylillä ja loput treeneistä on pienemmillä painoilla pumppailua 30-60s sarjatauoilla ja sarjoja tulee liikettä kohden vähintään 6, yleensä 8-10.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aikamoista "pumpin ylläpitämistä" niinkuin itsekin tuolla jossain välissä taisit kirjoittaa... Täytyy sanoa että en nää mitään järkeä vetää tuplatreeniä ja illalla tulla tekemään 40 sarjaa ojentajia. Mitä tehoa sä enää saat noissa irti? Kuolleitten käsien heiluttelua. Tosin eikai mikään treeni hukkaan mene, siitä vaan jos tuo on se mielekkäin tapa tehdä.

Sehän siinä aika hassua onkin, että pystyn vetään tommosen aamujumpan jälkeen ihan kovan iltatreenin päälle vielä Vaikuttaa varmasti myös paljon ettei mun tarvitse tehdä mitään fyysisesti raskasta tossa treenien välissä (lukuloma=treeniloma :dance:). Ainut poikkeus on noi jalkatreenit, joiden jälkeen ei kyllä ihan hirveitä enää salilla jaksa. Uskon, että munkin tapauksessa se palautuminen on mahdollista justiinsa lihaksen rasittamisesta hermoston sijaan ja hitonmoisesta määrästä ruokaa..

Eikö noi kuitenkin kannattas jakaa esim aamulla "voima" painotteisesti lyhyttä sarjaa ja pidemmät tauot. Sitten illalla volyymiä enemmän/supersarjoja samalle lihakselle kuin aamulla. 1/6 päivästä ajallisesti kuntosaliin on aika paljon. Mitä hulkkikin sanonut niin ei niiden kahden treenin pituuden pitäisi edes ynnättynä ylittää paljoa sen yhden treenin päivän aikaa. Esimerkiksi jos menisi normaalisti 1h-1.5h niin kahteen menisi yhteensä 1-2h. Ei kai volyymistakaan saa niin suurta hyötyä, jos sen tekemiseen menee 2h. Kuitenkin jos tunnissa saa tehtyä pienempi volyymisella saman verran suhteellisesti volyymiä. Itse ainakin ajattelen volyymitreenin sellaiseksi, että se sisältää tiettyä aikaa kohden enemmän lihastyötä, toki onhan sekin volyymiä jos tekee päivässä 100sarjaa hauista vaikka koko päivän aikana. Eli en laskis volyymireeniksi 40 sarjaa kahdessa tunnissa jos saan tehtyä 20 sarjaa yhdessä tunnissa.

no kyllä määrä on määrää vaikka ultrafiltteröidyssä herassa paistais. 40 sarjaa on enemmän kuin 20 sarjaa. ihan taatusti on hyötyä, jos jaksaa pidempään tehdä. 2h ei ole vielä kovin pitkäkestoinen treeni edes.

volyymitreeneissä bodareillakin tulis olla mielessä ees suurin piirtein se progressiivisuus, vaikkei se painojen lisääminen ensisijainen tavoite olekaan. se kroppa vaan kummasti siihen kasvaen reagoi. jos nyt teet 3*10*150/ 2min palautus, pitäs sen määrän kasvaa myös, eikä vain pysyä samana koko ajan. hyödyt on hyvin selkeet tällöin. eli parissa kuukaudessa vaikkapas nousis 5*12*160/ 1min30s.

Ite en ole vielä jakanut tota just tohon heavy/volyymi treenaamiseen, koska treenaan eri lihasryhmän aina eri treenissä. Tostahan olisi sitten todellinen hyöty jos kyseessä olis sama lihasryhmä työstettävänä sekä aamulla että illalla. Myös tämän takia toi treeniaika on noin iso, sillä kuitenkin kyseessä on aammulla ja illalla eri lihasryhmä jolloin se on periaattessa sama kun treenais sen yhden yksittäisen treenin päivässä. Mulla vaan tulee näitä yksittäisiä täysin eri lihasryhmälle kohdistettuja treenejä päivän kaksi. Toisekseen on vielä hyvä, kun kroppa tottuu tohon volyymiin ja sitten ajan myötä, kun siitä saatava hyöty jää jo pieneksi niin voi vaihtaa tohon voimabodailuun, jolloin saadaan taas ihan eri ärsykettä kasvamiseen.. Tai ainakin näin mä näen tän asian.

no kyllä määrä on määrää vaikka ultrafiltteröidyssä herassa paistais. 40 sarjaa on enemmän kuin 20 sarjaa. ihan taatusti on hyötyä, jos jaksaa pidempään tehdä. 2h ei ole vielä kovin pitkäkestoinen treeni edes.

Katsoitko muuten jto tuota treenipäivyriä? Jos nyt en ihan väärin ymmärtänyt, tekee Volyymi tuplatreenipäiviä joina keskimäärin 110 sarjaa/pv. Eräänäkin päivänä 100~ sarjaa selkää. Onhan tuo aika wtf settiä jos viikkotasolla 10-12 treeniä ja 500-600 sarjaa. Mikä järki? :wtf:

edit: Niin ja mun mielestä tuossa olisi jo paikka korjausliikkeelle ja panostaa laatuun, ennemmin kuin salilla ikiliikkumiseen. En yhtään ihmettelisi vaikka nivelongelmia polvien, käsien taipeiden ja olkapäiden kanssa olisi. Kuitenkin tarkoitus olisi se lihas väsyttää eikä valmistella maratoniin. Jos tosissaan vedät 47 sarjaa jaloille, mikä on intensiteetti treenin alussa?

Pikkuhiljaa oon pyrkinytkin tohon laatuun juurikin panostamaan ja yrittänyt rasittaa sitä lihasta enkä tekemään vaan liikettä.. Ja kyllähän toi järjettömältä kuulostaakin, mutta ei nyt varmaan kauheesti metsään mene kun tässä on tullu tolla tyylillä jo aikas kauan treenailtua ja yhä selvää progressioo sarjapainoissa.. Ja en tiedä mitä haet tolla kysymyksellä tosta treeni intensiteetistä, mutta sen verran voin sanoa, että intensiteetti on kyllä ihan suht kova alusta loppuun asti.. Kukin saa ihan vapaasti koittaa tehdä vaikka ton 47 sarjaa+pudotukset tolla 70% painolla ja katsoo kuinka kauan menee aikaa. Ei sitä kauheesti alle kahteen tuntiin tehdä (ainakaan jaloille).

Mitä mieltä jto tai muut ootte natikan reeni frekvenssi vs. volyymi? Eli kumpi on tärkeämpää nostaa. Ite miettinyt tässä, kun tekee nelijakosta ohjelmaa, niin treenien väli on sielä 5-6 päivää 2 on 1 off tyylillä. Yhdessä treenissä työsarjamäärät lihakselle on noin 12-15. Eli mielestäni ihan ok volyymi. Kun ottaa huomioon, että siinä aina isot liikkeet mukana jne. Plus siihen poikkisuora rasitus muilta päiviltä.

Onko siis mielestänne riittävää jos pyrkii sarjapainoissa progressioon ja vaihtelee volyymia vai oisko paras jollain tavalla saada tiuhennettua treenikiertoa vai nostaa selkeesti volyymia välillä? O_o

No nyt on seuraava kehitysversio ohjelmaa kasassa.

Rungosta tuli tälläinen

Viikot 1-5

Treeni A: advanced german volume training viritelmä: rinta, selkä, hauis

Rinta ja selkä progressio: 10x5x75%@90s-->10x4x80%@90s-->10x3x82%@90s-->10x5x80%@90s
Hauis progressio: samalla idella kuin rinta ja selkä, mutta 8x6-->8x5-->8x4-->8x6

Treeni B: AGVT: reidet, olkapäät, ojentajat

Etu- ja takareidet progressio: 10x5x75%@90s-->10x4x80%@90s-->10x3x82%@90s-->10x5x80%@90s
olkapäät ja ojentajat samalla progressiolla kuin hauikset A treenissä

Treeni C: koko kroppa 3x6 --> 6x8 progressiolla
Treeni D: koko kroppa 3x8 --> 5x10 progressiolla

Viikot 6-10

2-jakoinen

Treeni A: Rinta, selkä, kädet

Liikepari / supersarja 1 3x6-->5x8 progressiolla
Liikepari / supersarja 2 3x10-->5x10 progressiolla
Jokaiselle lihasryhmälle siis kaksi liikettä

Treeni B: jalat, olkapäät samalla idealla kuin treeni A

Ja liitteenä graafit sarjoista, nostoista ja volyymista viikkotasolla.

Ohjelma_kevät2015_viikot_1-10.webp

Pikkuhiljaa oon pyrkinytkin tohon laatuun juurikin panostamaan ja yrittänyt rasittaa sitä lihasta enkä tekemään vaan liikettä.. Ja kyllähän toi järjettömältä kuulostaakin, mutta ei nyt varmaan kauheesti metsään mene kun tässä on tullu tolla tyylillä jo aikas kauan treenailtua ja yhä selvää progressioo sarjapainoissa.. Ja en tiedä mitä haet tolla kysymyksellä tosta treeni intensiteetistä, mutta sen verran voin sanoa, että intensiteetti on kyllä ihan suht kova alusta loppuun asti.. Kukin saa ihan vapaasti koittaa tehdä vaikka ton 47 sarjaa+pudotukset tolla 70% painolla ja katsoo kuinka kauan menee aikaa. Ei sitä kauheesti alle kahteen tuntiin tehdä (ainakaan jaloille).

Kyllähän lähes kuka vaan nuo tekee, eri asia sitten miten kovaa. Veikkaisin, että sarjojen laadussa parantamisen varaa jos niitä pitää noin paljon hakata?

Varmasti paljon parantamisen varaa kyllä, mutta tosiaan oon kyllä muutostakin huomannut noissa sarjamäärissä. Esimerkiksi enää ei tarvii tehdä mitään 4 sarjaa selälle maksimaalisen pumpin aikaansaamiseksi. Viimeistään jo toisessa sarjassa pystyy saavuttaan sen maksimaalisen pumpin (varsinkin jos kyseessä vaikka mun lemppari supersarja selälle eli leuanveto leveällä vastaotteella+pullover)... Ja kyllä toi 47 sarjaa on aina se 47 sarjaa, vaikka kuinka vemputtamalla ja cheattaamalla tekisikin...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom