Varmasti paljon parantamisen varaa kyllä, mutta tosiaan oon kyllä muutostakin huomannut noissa sarjamäärissä. Esimerkiksi enää ei tarvii tehdä mitään 4 sarjaa selälle maksimaalisen pumpin aikaansaamiseksi. Viimeistään jo toisessa sarjassa pystyy saavuttaan sen maksimaalisen pumpin (varsinkin jos kyseessä vaikka mun lemppari supersarja selälle eli leuanveto leveällä vastaotteella+pullover)... Ja kyllä toi 47 sarjaa on aina se 47 sarjaa, vaikka kuinka vemputtamalla ja cheattaamalla tekisikin...
En nyt ihan ymmärrä tuota pumpin saavuttamista, mitä sillä haet. Hyvän pumpin saa myös sivuolkapäihin kun vaihtaa katosta lamppua - lihasta sillä ei kasvateta. Toki hyvä indikaattori, mikä lihas tekee työtä, mutta mitään pumpin jahtaamista ei treenin pidä olla, muuten ollaan todella metsässä. Sun kannattais tutkailla salilla, missä vaiheessa treeni menee vaan siihen pumpista nautiskeluun ja sarjapainot laskee kovasti.
Itse sen huomaa siitä kun jaksaa tehdä enää 6kg kässärillä seisten hauista, että eiköhän tämä ollut tässä. Kuka vaan voi esim. jatkaa jalkatreeniä tyhjällä kelkalla loputtomiin - sillähän nuo jotkut juoksee ultramatkojakin, kun sitä kapasiteettiä kehitetään ja kuorma on pientä. Taas jos voit vaivatta tehdä päivässä selälle 100 sarjaa, on tuossa jo jotain kummallista, siellä joko a) ei tehdä liikkeitä puhtaasti selällä b) painot on pieniä ja väsymys todella kaukana.
Jossain se rajakin menee minkä jälkeen voluumin lisääminen on turhaa, nimittäin se kääntyy lopulta niveliä, palautumista ja kehitystä vastaan. Sanotaan että tuon "lihaksen kuolemisen" jälkeen treeni kääntyy kataboliseksi ja siitä onkin vain haittaa. Tästä hyvin on puhunut muistaakseni juurikin wilenius, utti ja mike. Kunhan nyt oikaisin hieman, ihan oma valinta miten treenaa, mutta näin asian näkisin.