Paljon lihasmassaa vuodessa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jto: -Enpäs ajatellutkaan, että tuo sun esimerkki on tosiaan voinut olla vielä junioori. Tuossa iässähän sitä lihaa tulee lisempää, vaikkei treenailiskaan, kasvuikähän tuossa on parhaimmillaan menossa. Jos varren kasvaminen alkaa olla lopuillaan, niin sitä nopsempaa alkaa sitä lihaa tulemaan niiden luiden ympärillekkin.

Force: -Juu, varsin surkeaa kehitystä vasta muutamia vuosia tai alle treenanneelle. Pitkään treenanneelle ja siihen oikeasti jo aiemmin panostaneelle tuollainen 2kg on mun makuun kuiten kohtuu hyvin lisäystä, jos sitä tosiaan vuodesta toiseen pystyy tuota tahtia lisäämään. 180/90kg 10% rasvoissa oleva 30v. kaveri jos saa lisää lihaa 10kg 5 vuoteen on mun makuun hyvin. Mutta 180/75kg 20% rasvoissa oleva 18v. kaverille tuollainen 10kg lihaa 5 vuoteen onkin sitten jo laiskutta, tietämättömyyttä tai osaamattomuutta.

"Jos tehdään asiat oikein, eli erittäin suuren osan 365 päivästä kaikki lihakset anabolisessa tilassa. Treenit jaettu järkevästi, että heti kun edellisen treenin aiheuttama kasvu loppuu niin tehdään uusi treeni. Treenien sisältö kunnossa. Kokoajan tarpeeksi energiaa, proteiinia ja kaikkia tarpeellisia ravinteita. Jos tuloksena on hikiset 1-2 kiloa lihasmassaa niin se on surkeaa paskaa."

Mutta juu, samaa mieltä myöskin, että ketjun parasta antia on tuossa: "menkääs treenaamaan".

Te jotka nyt sanotte että vaikkapa 4kg lihasmassaa vuodessa on perseestä, niin miettikääpä kuitenkin, miten paljon sekin on. Se, että vuoden treeni sekä tekee lihaksikkaamman näköiseksi että nostaa painoa sen 15 kiloa ei tarkoita sitä että sen puhtaan lihasmassan tarviysisi olla hirveän montaa kiloa tuosta lihaksikkaammasta ulkonäöstä.

Jos hartiat kasvaa yhden paitakoon henksun ässästä ämmään niin ei se kyllä montaa lihaskiloa vaadi :)

ite oon 193cm ja 70kg eli melko siima. paljo oikealla ruualla ja treenillä kannattais odottaa massaa? entä esim hauberia(tällä hetkellä haukka on melko naru 31cm)?

Te jotka nyt sanotte että vaikkapa 4kg lihasmassaa vuodessa on perseestä, niin miettikääpä kuitenkin, miten paljon sekin on. Se, että vuoden treeni sekä tekee lihaksikkaamman näköiseksi että nostaa painoa sen 15 kiloa ei tarkoita sitä että sen puhtaan lihasmassan tarviysisi olla hirveän montaa kiloa tuosta lihaksikkaammasta ulkonäöstä.

Jos paino nousee ylivoimaisesti suurimmaksi osaksi läskinä, niin kyllä lopputulos on läskimmän näköinen eikä lihaksekkaamman näköinen.

Te jotka nyt sanotte että vaikkapa 4kg lihasmassaa vuodessa on perseestä, niin miettikääpä kuitenkin, miten paljon sekin on.

Niinpä! On se kymmenessä vuodessa sentään 40 kilogrammaa eli melko paljon, jos 180 senttisellä miehellä lähtöpaino on vaikkapa 75 kilogrammaa.

Tarkoitan tällä vaan sitä että onko mitään järkeä puhua edes mistään keskimääräisistä luvuista. Kun sanotaan, että vuodessa voi keskimäärin saada 2 kiloa lihaa, se on totta ainoastaan, jonkun 10v treenanneen jampan kohdalla. Ihan yhtä totta on että pari vuotta treenannut on saanut keskimäärin 7.5 kiloa lihaa vuodessa.
Imo koko ajatusleikki on ihan turha kun tekijöitä on helvetisti ja salillakävijoita myös. Jokainen tekee takuuvarmasti eritavalla ruoka-, treeni-, ja lepopuolen että ihan turha noita keskiarvoja, minimeitä tai maksimimääriä on laskeskella. Sitä lihasta tulee sen verran kuin on tullakseen eikä näiden miettiminen sitä tuo yhtään enempi. Pyrkii tekemään asiat vaan kehittymisen kannalta helvetin hyvin niin loppu on aikalailla herran hallussa.

Eikä sitä tulosta pelkkänä painona kannata katsoa vaan miltä se kropa näyttää ja minne sitä lihasta on tullu. Mikä ihme tämä massavillitys on kun kaikki puhuu aina massasta massana? Miksei kukaan puhu että haluaa puhtaasti lihasmassaa? Vai onko se joillekin ihan sama tuleeko sitä paljon puhuttua MASSAA missä muodossa tahansa kuhan paino nousee?

Treeniä on takana vuosia ja vuosia. Nykyään lihasta tulee keskimäärin sellainen pari kiloa vuodessa. Mitään myrkkyjä en käytä, syön hyvin ja treenaan kohtuu kovaa. Omat mitat on nyt 187/95.

Tiedostan että kehitys saattaisi olla parempaakin jos malttaisi pitää lepopäiviä useammin. Treenaaminen vaan on niin mukavaa, että pari lepopäivää viikossa saa riittää...

Olen saanut painoa nousemaan 3 kiloa kahden viikon sisällä pelkästään sillä että, olen lisännyt ainoastaan oman ravinnon kaveriksi
kaloripitoista proteiini/massa juomaa. Juon tätä noin kaksi kertaa päivässä, joten saan niistä noin 800 ylimääräistä kaloria. Joten
kyllähän siitä paino lähtee väkisinkin minulla nousemaan. Painoin 46 kg kun aloitin tuon juoman käytön. Olen siis nyt noin 166 cm ja 49 kg.

Itsellä arvio että kymmenen kiloa lihaa vuodessa on ihan mahdollista ensimmäisinä vuosina.. Ite aloitin aktiivisen salitreenin vajaa vuosi sitten ja lähtötilanne oli 96kg ja rasvaprosentti 35. Nyt rasvaprosentti 20 ja paino 92kg mahanympärys pienentyny 17 senttiä ja tulokset noussu tosi mukavasti.. Nyt mielenkiinnolla odotan ensi vuotta kun nyt saa treenaa jalkoja ja selkää kivun sallimissa rajoissa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
53kg - 65kg tuli puolessa vuodessa. Ekassa parissa kuussa tuli muistaakseni 5kg vaikka söin vain proteiinia enemmän. Sitten 70kg-80kg tuli jossain 8kk. Nyt joku 87kg samalla vatsan ympäryksellä kuin tuo vajaa 80kg. Dieettejä takana reilu kymmenkunta, tosin kalori syklittelen.

Oikeastaan "normaali" painoon pääsemisen jälkeen pysyvän painoin (massaa seuravaan dieetin jälkeen jäävä) saaminen on ollut hidasta, jotain 1kg per 3kk (178cm kaikissa painoissa).

Jos paino nousee ylivoimaisesti suurimmaksi osaksi läskinä, niin kyllä lopputulos on läskimmän näköinen eikä lihaksekkaamman näköinen.
Silloinhan tehdään jotain väärin, jos pirusti tulee läskiä suhteutettuna lihaksen määrään. Tosin läskiähän tulee sivutuotteena se on fakta jota kukaan ei voi kiertää. Mutta eihän tuo läskimmän näköinen ole kuin väliaikainen tila, kun rasvat poltetaan pois on tuloksena isompi ja kireämpi fysiikka. Ei kannata elää yhdessä hetkessä, kokonaiskuva on tärkeämpi. Jokainen bulkki/dietti sykli vie omaa fysiikkaa eteenpäin. Riippuu yksilöstä (geenit, treenit, ravinto, lepo etc) kuinka nopeasti kehitystä tapahtuu jne.

Kyllä näin o. Painoa nostaessa pitää yrittää löytää se järkevä tasapaino painon nousuvauhdissa jolla ei tule hirveästi ns. turhaa läskiä. Turha läski on sitä kun nostetaan painoa ihan liian nopeasti ja suurin osa painosta tulee läskinä.

4kk tullu 8 kiloa painoa itelle ja porukat sanoo, että on hartiat ja jalat kasvanu muttei mahaa kyllä yhtään.. mutta tiedän kyllä itse että läskiäkin on hieman tullut.

Mun mielestä se kasvanut maha ei erotu niin helposti jos on lihaksia myös. Eli meinaan sitä, että lihaksikkaasta henkilöstä tulee harvoin ekana mieleen sana läski, vaikka sitä mahaa olisikin.:rock:

Oon treenannut reilu kolme vuotta. Aloittaessani olin n. 70kg ja laihduin parissa kuukaudessa 6-7kg. Kolmen vuoden sisällä nostin painoa ~63kg -> 89kg. Mitä rasvoihin tulee, niin melko samoissa ne on ainakin viimeiset kaksi vuotta pysynyt. Aloittaessani rasvaprosenttini oli toki huomattavasti korkeampi, kuin mitä se on nyt (tynnyristä -> pack).

Että on kyllä ihan mahdollista nostaa lihasmassaa vuodessa 5-10kg, jos tietää edes vähän mitä tekee ja geenit ei oo huonoimmasta päästä.

en tiedä muista???

mutta ite sain vuodessa painoa lisää 15kg ja lähtö paino oli 75kg ja nytte on 90kg, en tiedä sitte kuinka paljon tosta viidestätoista kilosta on sitte lihasmassaa?

ikä on 25 ja treeni vuosia takana 6 josta viimeset kaksi vuotta treenattu ilman taukoja ja tämä 15kg on tullut nytte viimesimmän vuoden aikana.

oon naturaali treenaaja eli puhtaalla pelillä treenaan.

mutta ite sain vuodessa painoa lisää 15kg ja lähtö paino oli 75kg ja nytte on 90kg, en tiedä sitte kuinka paljon tosta viidestätoista kilosta on sitte lihasmassaa?

Niin, siinähän se. Dieetin jälkeen vasta siihen puntariin kannattaa katsoa. Lähtee helposti 10kg kun alkaa sitten alle vuodenkin bulkilta kiristelemään.

Mä en ainakaan ole saanut yhtään lihasmassa viimeseen viiteen vuoteen vaikka salilla olen käynyt 3-4 kertaa viikossa koko ajan.

Mut ei sitä ole lähtenyt poiskaan :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom