Paljon lihasmassaa vuodessa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kyssäri: Miten on mahdollista että ammattilaisvoimanostaja 178/65 nostaa raw penkistä 155 ja vetää maasta 270? eli siis kysymys kuuluu, kun esim itse olen saman kokoinen, JOS treenaisin voimatasoni noin hurjaksi niin miten on mahdollista ettei lihasmassa kasva samalla? Jos syö ja treenaa lihakset kasvaa. Vai voiko voimat esim kaksinkertaistua ilman lihaskasvua? Voiko voima kasvaa merkittävästi vaikkei söisi tarpeeksi proteiinia lihaskasvuun? Ihan mielenkiinnosta kysyn henk. koht painonnousu ei haittaa vaikka lähinnä voimaa haen

Kyssäri: Miten on mahdollista että ammattilaisvoimanostaja 178/65 nostaa raw penkistä 155 ja vetää maasta 270? eli siis kysymys kuuluu, kun esim itse olen saman kokoinen, JOS treenaisin voimatasoni noin hurjaksi niin miten on mahdollista ettei lihasmassa kasva samalla? Jos syö ja treenaa lihakset kasvaa. Vai voiko voimat esim kaksinkertaistua ilman lihaskasvua? Voiko voima kasvaa merkittävästi vaikkei söisi tarpeeksi proteiinia lihaskasvuun? Ihan mielenkiinnosta kysyn henk. koht painonnousu ei haittaa vaikka lähinnä voimaa haen

Vastaus: hermostollisella harjoittelulla. Yksinkertaisesti sanottuna lihasvoima on verrannollinen pääasiassa kahteen asiaan, lihaksen poikkipinta-alaan ja motoristen yksiköiden rekrytointiin. Painoluokkalajeissa ja oheisharjoittelussa keskitytään useimmin tuohon jälkimmäiseen eli hermostolliseen harjoitteluun, jonka tuloksena tulee vahvaksi mutta lihasmassa ei kasva merkittävästi.

Ja yksilöitä vertaillessa tulee tietysti huomioida myös raajojen ja vartalon mittasuhteet sekä lihasten kiinnityskohdat (vipuvarret). Ulkoisesti havaittava voimantuotto voi kasvaa myös koordinaation kautta, kun agonistien ja synergistien toiminta tehostuu ja antagonistien vähenee. On hyvin mahdollista, ettet ikinä pystyisi itseäsi sellaiseen kuntoon virittämään, että 65-kiloisena pääsisit tuollaisiin tuloksiin.

Mistä löytyy 178/65 ammattilaisvoimanostaja? Tuon pituset nostaa yleensä yli 100kg painoluokissa ja hoikemmatkin siellä 90-kilosissa. Maraton-juoksusta löytyy 178cm pitkiä ja 60-65kg urheilijoita.

Back
Ylös Bottom