Toki tuollaisiin +10kg/v lisää lihasmassa on mahdollista päästä. Mutta kenen? Mun makuun joko treenaamattoman, joka juuri aloittaa vastusharjoittelun ja osaa alusta asti syödä oikein ja riittävästi taikka kokeneen treenaajan, joka on pitkään ollut treenitauolla, eli lihasmuistinsa ansiosta. Muutoin tuo voi ehkä onnistua kemialla lainalihaa hetkeksi, mutta siinäpä se.
Nyt ennen kun tulee tekstiä kuinka joku on painoaan nostanu, rasvat pysyneet samassa, voimat on kasvanu jne. Niin otetaampa väliin huomio tuolta kehislavoilta. Katselkaapa siellä kisaajia. Esimerkkinä nyt vaikkapa 80kg sarja. Siellä hyvin pitkälti samat naamat kisaa vuodesta toiseen, eikö jee? No miten ne samassa sarjassa kisaa vuodesta toiseen, jos kerta lajin tarkoitus on kasvattaa lihasmassa lisempää?
Onko kyse siitä, etteikö ne osaa hommaansa, vaiko siitä, ettei sitä lihaa oikeasti niin paljoa tartu mitä vaakaa tuijjaamalla ja peiliin kurkkaamalla voisi olettaa. Mä väittäsin että sieltä löytyy jokunen kaveri tuosta alta 80kg sarjasta, jolla on lihasmassa yli 50kg. Ja nuita ei varmasti ole montaa, alle jää suurin osa kisaajistakin. No, tuollaisella 80kg kisaajalla on treeniuraa varmuudella takana +5v, jopa tuplastikin. Paljonkohan sillä on ollut lihasta ennen kolistelun aloittamista, jos pituus on vaikika 175cm.? Uskallan väittää että puolin ja toisin 35kg:stä. Eli lihasmassa olis tullut harjoittelun aloittamisesta max 15kg joka on tullut 5-10v aikana, joka mun peruskoulun matikan mukaan meinaa n.1.5-3kg vuosi. Ja uskallan väittää, että se joka siellä lavalla on, on jotain tehnyt oikeinkin, niin ruokailun kuin treeninkin suhteen. Kuulema myös kemiaa huhutaan sinne pääsemiseksi käytetyn, siis hevosmiesten tietotoimiston mukaan.
No jos sitä lihasmassa pukkailtas tuollasia määriä vuoteen, niin missä ne kunnon möröt sitten on, niitähän pitäis olla kisat ja salit täynnä? Ei niitä montaa ole ja jos tuollainen +10kg vuoteen on jonkun mukaan normisettiä oikealla treenillä ja ravinnolla, niin kyllä niitä pitäisi olla. Juu, kisaajilla on diettiä ym. välissä joka lihaa syö, mutta enempi löytyy esimerkkejä niistä, joilla on ikuinen bulkki päällä, ei niitä liharekkoja niissäkään ole liiemmälti.
Eri mieltä saa ja mahdollisesti kannattaakin olla...