Paljon lihasmassaa vuodessa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ekoina treenivuosina lihas vastaa hyvin rasitukseen kasvamalla, ihan ilman roinaamista. Itsellä jäi parhaimmillaan 5 kg lisää lihasta käteen dietin jälkeen, eli paino nousi offilla varmaan 20 kg. Ja vuodesta meni suunnilleen puolet dietillä. Luulisi siis, että kovaa treenaava mies voisi helpostikin saada 10 kg puhdasta lihasta vuodessa (teillähän on testosteroniakin ihan omasta takaa).

Mulla oli viimme syksynä painoa ~55kg nyt kun on tosissaan treenattu, niin noin 9kk jälkeen vaaka näyttää 66-67kg. Rasvat on pysynyt aikalailla samoissa, ja jopa ehkä tiukemmassakin kunnossa olen nyt, kuin syksyllä.

Eli ei se 10-15kg lihasta vuodessa ole mitenkään mahdoton. :)

Otettuani käyttöön Arskan G6:sen ja todella panostettuani ruokapuoleen sain nyt 4 kuukauden aikana painon nousemaan 9 kiloa. Päkki näkyy vielä selvästi eikä sitä fläsää huomaa nii paljon kertyneen (4kg max IMO). Kyllä 5 kiloo lihasta 4 kuukauteen on kova. Salitaustaa takana noin 2 vuotta.

Itse olen nyt yli 6kg painavampi kuin reilu 8,5kk sitten ja kireämmässä kunnossa, dieetti on näes takana. Eli kyllä aloittelija voi kasvattaa natuna aika paljon lihasmassaa. Mulla siis treenivuosia takana elokuussa kaks.

Lupaan tässä ja nyt jollekkin ketä ei usko että lihasta voi rakentaa nopeasti kolmeen viikkoon vähintään kaksi kiloa lihasta jos tekee just niinkuin sanon. Maksan tuhat euroa jos ei onnistu, ja jos onnistuu niin kyseinen henkilö maksaa mulle kaksi tuhatta euroa.
Jos ei puhuta vuosikausia tai vuosikymmeniä treenanneista niin ampuisin itseni jos minä tai treenattavani ei kehittyisi kuin kilon vuodessa.

E: oma treenikaveri otti ekaan kahteen vuoteen melkein 30kg painoa, ja rasvaa ei tosiaan ollut 5 kiloa enempää. Siitä näkee hyvin ne onnekkaat pirulaiset ketä on hemmoteltu 2b-soluilla.

184/75 vasta-alkaja, opiskeleva pulkannaru. Mieluustihan tuota kokeilis. Muokataan diili budjettiin sopivaksi. Jos ei lihas tartu niin et maksa mitään ja jos tarttuu niin hurautan koko opiskelijapörssini sanotaan öö sata euroa sun tilille. win-win tilanne? Tosin mystinen ohjelmasi ei saa sisältää harvinaisia erikoislaitteita eikä hyperkalliita lisäravinnenappuloita. Tietty tilanteen ollessa suotuisa, jatkan vähintään tonne vuoden loppuun metodeillasi.

Mulle on tullut painoa noin 14 kiloa runsaassa vuodessa (14kk (n. 11kk bulkki --->92,3kg ja 3kk dieetti--->82kg).

030409.jpg

VHH dieettiä ja paljon lenkkeilyä. Tästä lähdettiin.

050610.jpg

VHH bulkki ja punttia. Tässä ollaan nyt. Ehkä pikkasen isompi rasva-%.

Uskon saavani noin 10kg tiukkaa lihasta helposti 5:ssä kk:ssa ilman lääkeaineita.

Ai mitenkö mahdollista?
No monen vuoden treenitauon jälkeeen painoin n. 122kg ja nyt olen nyt pudottanut painoa huhtikuun 3. päivän jälkeen 20kg vajaassa 3kk.
Kun saan vielä 5kg pois painan 95kg. Painon pudotus on tehty oma painovastuksena tehdyillä lihasharjoitteilla ja käsipainoilla ns. sadan toiston systeemillä ja 15-17min. HIIT/intervalliharjoituksilla sekä kävellen ja nyt kevyempänä juoksulenkeillä.

Tarkoitus on että kun paino on siinä 95kg noin kuukauden päästä ja viimeisetkin jenkkakahvat hävinneet aloitan vasta kovan punttisali harjoittelun 4x viikossa.
Kun takana on sadantoiston lihaskestävyysharjoittelu sekä crosstrainer intervallit, punttaus tuntuu taas kuin lasten leikiltä.

Taustoista: Lopetin bodaustreenin 3.8.-07 ja parhaimmillaan olin 110kiloinen 15% rasvoilla. Tarkoitus on siis vain ottaa takaisin vanhan lihasmuistin kautta samat massat ja voimat ja uskoisin aikaisempien kokemusten mukaan että saan painoni yli 105kg:n tuossa viidessä kuukaudessa ilman bulkkausta, koska olen sen tehnyt ennenkin. Tuo 10kg on varovainen arvio mutta aikaisemmin se on toiminut noin jos ei pahempia loukkaantumisia tule. Lisäksi olen luultavasti kovan laihdutuksen aikana kadottanut muutaman lihaskilon lisää, vaikka etunojapunnerruksen yms. toistoennätykset ovatkin samaan aikaan n. 2.5 kertaistuneet joten kun pääsen syömään normaalisti ja muutaman hassun lisäkalorin päälle lihasta tulee melkein väkisinkin. Dietillä olen ollut kokok ajan hyvin pienillä hiilarimäärillä ja niiden määrän normalisoiminenkin auttaa kasvattamaan lihasmassaa nopeammin kun elimistö tulee saamaan kerrankin tarpeeksi polttoainetta.

No tämä nyt on ihan eri asia kuin tyhjästä aloittaminen, mutta 15kg vuodessa on piece of cake, jos kyseessä olisi entinen roinaava ammattilaisbodari joka aloittaisi vaikka viiden vuoden totaalilevon jälkeen kovan treenin uudestaan. Jopa 35kg vuodessa on hyvin mahdollista, riippuen kuinka paljon kuviteltu ammattilainen on lihaa kadottanut tauon aikana.

Eihän sitä voi kun nauraa koko keskustelulle, massa ja lihasmassa ei ole sama asia, ja kysymys oli paljonko LIHASMASSAA voi vuodessa kasvattaa. Ja sitten kun puolet roinaa ja toinen puoli treenaa naturaalina, ei semmoisia tuloksia voi verrata keskenään. Kyllä vuodessa voi saada 15kg lihasmassaa mutta naturaalina ei todellakaan. Jos näin luulet niin meneppäs mittaamaan rasvaprosentit, ja turha uskoa noita digilaitteita jotka "pitäisi" mitata rasvaprosentin,ne eivät pidä paikkansa!

Eihän sitä voi kun nauraa koko keskustelulle, massa ja lihasmassa ei ole sama asia, ja kysymys oli paljonko LIHASMASSAA voi vuodessa kasvattaa. Ja sitten kun puolet roinaa ja toinen puoli treenaa naturaalina, ei semmoisia tuloksia voi verrata keskenään. Kyllä vuodessa voi saada 15kg lihasmassaa mutta naturaalina ei todellakaan. Jos näin luulet niin meneppäs mittaamaan rasvaprosentit, ja turha uskoa noita digilaitteita jotka "pitäisi" mitata rasvaprosentin,ne eivät pidä paikkansa!

Hohhoijaa. Eli sinä TIEDÄT absoluuttisen varmasti että on mahdotonta naturaalina saada 15kg vuodessa lihasmassaa?
Että yksikään ihminen kuka on kävellyt maan päällä ei ole, eikä tule, ikinä tätä saavuttamaan?

Ihan niinku aikanaan väitettiin että on mahdotonta että maapallo kiertää aurinkoa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
matsku82:lle sen verran terveisiä, et mun tapauksessa paino nousi simppelisti treenaamalla paljon ja syömällä enemmän - Palkkari, proteiinilisät, kreatiini ja vitamiinit oli ainoat ravintolisät mitä oli käytössä ja piikittäminen ei oo koskaan ollut edes vaihtoehto. Eli jos joku kertois mulle et on saanu parissa vuodessa 40 kg lisää massaa roinaamatta, niin en pitäis ollenkaan mahdottomana. Olin pienenä surkeen pieni ja laiha enkä osaa sanoa mihin paino olisi asettunut pituuskasvun loputtua ilman tankkausta ja jumppailua, mut ihan takuulla sitä ei olisi tullut noin paljon pelkästään rapsuttelemalla tykkiä kotisohvalla.. that's for sure.

Mitäs se lihas sitten olikaan? Entä itse lihas? Lasketaanko soluneste lihakseksi? Kello on jo paljon.

matsku82:lle sen verran terveisiä, et mun tapauksessa paino nousi simppelisti treenaamalla paljon ja syömällä enemmän - Palkkari, proteiinilisät, kreatiini ja vitamiinit oli ainoat ravintolisät mitä oli käytössä ja piikittäminen ei oo koskaan ollut edes vaihtoehto. Eli jos joku kertois mulle et on saanu parissa vuodessa 40 kg lisää massaa roinaamatta, niin en pitäis ollenkaan mahdottomana. Olin pienenä surkeen pieni ja laiha enkä osaa sanoa mihin paino olisi asettunut pituuskasvun loputtua ilman tankkausta ja jumppailua, mut ihan takuulla sitä ei olisi tullut noin paljon pelkästään rapsuttelemalla tykkiä kotisohvalla.. that's for sure.

Eikö matsku82 nimenomaan painottanut että tässä on kyse LIHASMASSASTA, ei MASSASTA. Ne on kaksi eri asiaa. Massa on se mitä vaaka näyttää. Kuka tahansa saa varmasti massaa vaikka 30kg vuodessa jos vaan syö helvetisti enemmän kuin kuluttaa, esim. Suurin Pudottaja kilpailijat ovat varmasti saaneet nopeasti massaa kasvatettua. Se ei korreloi mitenkään siihen lihasmassan saantiin, saako 15kg vai 30kg massaa vuodessa lisää. 10kg lihasmassaa lisää vuodessa, on jo todella paljon. Aloittelijalta voi onnistua, mutta ei useimmilta vähänkään pidempään puntanneelta(jos treenaamiseen liittyvät asiat ovat olleet ennestään vähänkään sinnepäin) Keskiverto naturaalitreenaajan nostaessa massaansa, tulee suurin osa nesteenä ja rasvana. Pienin osuus sitten lihasmassana. Vielä se, että vatsalihakset näkyvät ei kerro että massa olisi tullut pelkkänä lihaksena. Rasvaa kertyy yksilöllisesti eri paikkoihin, esim. käsiin ja reisiin. Pihtimittauksella saa varmimmin rasvaprosentin tietoon. Inbody laitteet ym. sähköiset mittarit ovat nekin ilmeisesti melko tarkkoja, jos mittausolosuhteet vakioidaan. Mutta jos a) menee aamulla syömättä ja juomatta mittaukseen, b) tankkaa koko päivän ja juo paljon nestettä, tulokset poikkeavat toisistaan paljonkin.

Ammattikehonrakentajat parhaimmillaan voivat saada sen 10-25kg lihasmassaa vuodessa lisää, niinkuin em. Savolainen sillon uransa alkuaikoina. Silloin se lihasmassan lisäys on helppo todeta, kun rasvat dietataan minimiin+ keho tyhjennetään totaalisesti, kertoo puntaripaino sitten aika hyvin sen kuinka paljon on lihaa tarttunut esim. edelliseen kilpailuun verrattuna.

Yeah, näin ymmärsin et lihasmassasta oli puhe, Vaikea sanoa paljonko tuosta ois sitä itseään ilman grammaakaan nestettä tai rasvaa, kas kun en ollut dieetanut itseäni tyhjiin silloin pulkannarunakaan. En hirveästi vaa'alla tavannut käydä, mut sama vaaka joka näytti aamupainoksi 58kg, näytti myöhemmin 94kg vatsa tyhjänä ja ilman et kreatiini ois ollut käytössä ja kuten mainitsin ensimmäisessä postissa, niin rasvaa ei näkyvästi tullut kovin paljon missään vaiheessa. Absoluuttisia totuuksia kropan koostumuksesta en osaa tuosta kertoa, joten lukekoon ja käsittäköön kukin sen miten haluaa. Olettaisin kuitenkin(kuten pnuQ postaili aiemmin) et lihasmassaa oli tullut tuossa vaiheessa enemmän kuin ne 3-4kg, jotka joku väitti olevan mahdollista saavuttaa samassa ajassa?

Keskiverto naturaalitreenaajan nostaessa massaansa, tulee suurin osa nesteenä ja rasvana. Pienin osuus sitten lihasmassana.

Mistähän vitusta tääkin on keksitty?
Aika helvetin huono on treeni- ja ruokavalio jos toi on sun skenaario. Suosittelen perehtymään hieman ihmisen fysiologiaan.
Perusteletko että miksi ihmeessä rasvaa pitäisi kerryttää kehoon jos lihasta haluaa. Tyhmimpiä juttuja mitä tiedän on syödä tarkoituksella niin että rasvakudos on anabolisemmassa tilassa kuin lihaskudos.

Toki tuollaisiin +10kg/v lisää lihasmassa on mahdollista päästä. Mutta kenen? Mun makuun joko treenaamattoman, joka juuri aloittaa vastusharjoittelun ja osaa alusta asti syödä oikein ja riittävästi taikka kokeneen treenaajan, joka on pitkään ollut treenitauolla, eli lihasmuistinsa ansiosta. Muutoin tuo voi ehkä onnistua kemialla lainalihaa hetkeksi, mutta siinäpä se.

Nyt ennen kun tulee tekstiä kuinka joku on painoaan nostanu, rasvat pysyneet samassa, voimat on kasvanu jne. Niin otetaampa väliin huomio tuolta kehislavoilta. Katselkaapa siellä kisaajia. Esimerkkinä nyt vaikkapa 80kg sarja. Siellä hyvin pitkälti samat naamat kisaa vuodesta toiseen, eikö jee? No miten ne samassa sarjassa kisaa vuodesta toiseen, jos kerta lajin tarkoitus on kasvattaa lihasmassa lisempää?

Onko kyse siitä, etteikö ne osaa hommaansa, vaiko siitä, ettei sitä lihaa oikeasti niin paljoa tartu mitä vaakaa tuijjaamalla ja peiliin kurkkaamalla voisi olettaa. Mä väittäsin että sieltä löytyy jokunen kaveri tuosta alta 80kg sarjasta, jolla on lihasmassa yli 50kg. Ja nuita ei varmasti ole montaa, alle jää suurin osa kisaajistakin. No, tuollaisella 80kg kisaajalla on treeniuraa varmuudella takana +5v, jopa tuplastikin. Paljonkohan sillä on ollut lihasta ennen kolistelun aloittamista, jos pituus on vaikika 175cm.? Uskallan väittää että puolin ja toisin 35kg:stä. Eli lihasmassa olis tullut harjoittelun aloittamisesta max 15kg joka on tullut 5-10v aikana, joka mun peruskoulun matikan mukaan meinaa n.1.5-3kg vuosi. Ja uskallan väittää, että se joka siellä lavalla on, on jotain tehnyt oikeinkin, niin ruokailun kuin treeninkin suhteen. Kuulema myös kemiaa huhutaan sinne pääsemiseksi käytetyn, siis hevosmiesten tietotoimiston mukaan.

No jos sitä lihasmassa pukkailtas tuollasia määriä vuoteen, niin missä ne kunnon möröt sitten on, niitähän pitäis olla kisat ja salit täynnä? Ei niitä montaa ole ja jos tuollainen +10kg vuoteen on jonkun mukaan normisettiä oikealla treenillä ja ravinnolla, niin kyllä niitä pitäisi olla. Juu, kisaajilla on diettiä ym. välissä joka lihaa syö, mutta enempi löytyy esimerkkejä niistä, joilla on ikuinen bulkki päällä, ei niitä liharekkoja niissäkään ole liiemmälti.

Eri mieltä saa ja mahdollisesti kannattaakin olla...

Kilpakehonrakentajilla harvemmin on montaa kuukautta aikaa tahkoa lisää lihasta, johtuen seuraavista kisoista, eli kisavalmistelut/dieetti vie aikaa.. Kisojakin voi olla vuodessa useampia, jonka takia useampi varmaan jumittuu siihen omaan painoluokkaansa.. Jotku sitten päättävät pitää välillä takukoa kisaamisesta ja keskittyä lihasmassan lisäämiseen..

Eikös Savolaisen kerrota tehneen 30kg lihaa 2 vuodessa. En nyt laita päätäni pantiksi enkä voi lähteitä esittää.

e. typo

nuo 40kg vuodessa lihasta voitte unohtaa, se 15kg lihasta pienen läskin rinnastamana ei tosiaankaaan ole mahdotonta. Ne ketkä sanovat 1-2kg vuodessa, opetelkaa syömään ja tehkää muutakin kun pelkkäää rintaa ja hauista :kippis:

Ja todisteena tälle ne lukuisat saleilla pyörivät +10v treenanneet, joilla sitä lihaa löytyy lähemmäs 200kg. Kohtuullisen kookkaita treenaajia jossainpäin, kun vuodesta toiseen pystyvät moisia kasoja lihaa rakentamaan. Harmi etten moisiin ole törmännyt, vaikka jonku kertaa on salilla tullut käytyä ja jokusen enempi ja vähempi treenaavan tunnenkin.

"se 15kg lihasta pienen läskin rinnastamana ei tosiaankaaan ole mahdotonta."

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom