paljokahan ykönen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pertza
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
47
oli tossa männä päivänä kiistaa kaverin kanssa että paljon noin olis ykkönen penkistä jos pystyy tekemään 1x10 70kg veikkasin tollasta 90-95 no joo tyhmä kysymys mut tuli niin kova väittely että oli pakko kysyä täältä varmaan löytyy tietoa ite en oo voinu kokeilla ykköstä ku on ohjelma vielä pahasti kesken mutta sen jälkeen aion nostaa ihan vitusti rautaa :D

No se on justiinsa about tota luokkaa. Tuossa "penkkimaksimin lämmittely" -ketjussa on lisää tuota spekulointia.

Mun mielestä kaikki noi kolme antaa vähän alakanttiin noita 1RM:n ehdotuksia. Eli mulla ainakin toimii tää yhtälö:

2:n toiston max *1.06 = 1RM
3:n * 1,12 = 1RM
4:n * 1.15 = 1RM
5:n * 1.18 = 1RM

Originally posted by tappara
Mun mielestä kaikki noi kolme antaa vähän alakanttiin noita 1RM:n ehdotuksia.

Samaa mieltä. Ite olen soveltanut näiden sivujen taulukkoja http://www.keskisuomalainen.fi/mantmar/voimanosto/

Tällä hetkellä prosentit menee hyvän lihasherkkyyden ja hyvän kestävyyden välimaastossa. Taitaa olla päivästä kiinni tuo ykkösherkkyys, kun molempien taulukkojen mukaan on menty.

Originally posted by Corleone
Tässä vielä yksi one rep max-laskuri. http://www.sover.net/~timw/orm.htm
Kannattaa tutustua myös alempana oleviin kertoimiin, joilla voi arvioida maksimituloksesta muut toistomäärät esim. HST-treeniä ajatellen. Mulla ainakin pitivät suunnilleen paikkaansa.
Tuo laskuri kyllä laski ihan päin persettä nuo tulokset. :eek:

Mullakin toimi jokseenkin toi laskuri, ainakin kutosen sarja antoi realistisen maksimin. Kolmonen antoi jo maksimin alakanttiin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Originally posted by pertza
oli tossa männä päivänä kiistaa kaverin kanssa että paljon noin olis ykkönen penkistä jos pystyy tekemään 1x10 70kg veikkasin tollasta 90-95 no joo tyhmä kysymys mut tuli niin kova väittely että oli pakko kysyä täältä varmaan löytyy tietoa ite en oo voinu kokeilla ykköstä ku on ohjelma vielä pahasti kesken mutta sen jälkeen aion nostaa ihan vitusti rautaa :D

No mä sain sen kympin tolla 70:llä joku kuukausi sitte ja ykkönen oli (ja on nykyäänkin) tasan 90.

Originally posted by Corleone
Tässä vielä yksi one rep max-laskuri. http://www.sover.net/~timw/orm.htm
Kannattaa tutustua myös alempana oleviin kertoimiin, joilla voi arvioida maksimituloksesta muut toistomäärät esim. HST-treeniä ajatellen. Mulla ainakin pitivät suunnilleen paikkaansa.

Mulla ainakin toimi ihan hyvin. 35 x 60kg pitäisi maksimin olla 1095kg
:kippis1:

kyllä toi laskuri ainakin mulla liikaa näyttää...
Kyllä mä kuudella kympillä varmaan ton 20 pystyn juuri ja juuri puristamaan ekana treeninä lämmittelyn jälkeen, muuta ei perkele mene kyllä millään maksimissa 127 kiloa...
100 kiloa varmaan menisi, mutta tuskinpa paljoa sen yli. En tosin ole koittanut pitkään aikaan... ;)

Joo mutta tosiaan taitaa arvostaa liikaa toistaja esim 60*´15=98 mutta 60*20=127

jaa-a...

nuorena poikana 16v kun nosteltiin penkkiä ja tehtiin aina 6x10, niin jos sai vaikka 70x7 tuli 80 penkistä, tai jos sai 80x7 tuli 90 penkistä. Eli hyvinpaljon riippuu toi maksimi siitä miten sun lihas on hermottunut, ja mimmosta reeniä teet!
Esim. yks piuha kaveri joka yrittää hikipäissään vääntää voimanostoa, saa varmaan kympin 85llä, mutta nostelee 150 penkistä (kylläkin paidalla). Mutta sen reeni onkin tommosta 5x5 ja 3x3 tyylistä.

Originally posted by Hynkkä
:kippis1:

Heh :D Itse kokeilin vaan 10 toistoilla, jolloin toimi aika tarkkaan. Joo, jospa mentäis vaan salille kokeilemaan noita maksimeja. Sen sijaan tuolla mainitsemallani sivulla oleva maksimista toistoihin- kertoimet ovat hyvät antamaan suuntaa HST-treeniin maksimitoistojen kokeiluvaiheeseen.

Originally posted by Hynkkä

Älä vaan missään nimessä tee sillä kuudella kympillä kahta toistoa enempää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom