paljokahan ykönen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pertza
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Siis... Mitenköhän toi maksimi mulla tosta penkistä olis ku satasella menee 9 ja 6*110. Laskureitten mukaan pitäis olla 130. Sit ku noitten jälkeen lyö 120 ni menee ehkä 1-2!! Eli oisko mitään saumoja tohon 130?? En millään viitti turhaa yrittää jos ei nouse ni vituttaa viikon putkeen.

Ps. penkki ei oo kehittyny vuoteen juuri ollenkaan.

Originally posted by make79
Siis... Mitenköhän toi maksimi mulla tosta penkistä olis ku satasella menee 9 ja 6*110. Laskureitten mukaan pitäis olla 130. Sit ku noitten jälkeen lyö 120 ni menee ehkä 1-2!! Eli oisko mitään saumoja tohon 130?? En millään viitti turhaa yrittää jos ei nouse ni vituttaa viikon putkeen.

Ps. penkki ei oo kehittyny vuoteen juuri ollenkaan.

jos menee 6x110 niin aika varmasti menee 130. Kokeile vaikka 125:ttä ja jos menee kevyesti niin siitä vois jo suunnilleen päätellä että ehkä se 130 menee. Eikö kannattais vetää kunnon lämmittelyt ja venyttelyt ja sit kokeilla sitä maksimia. Ei mikään ihmekään jos 100xmax ja 110xmax:in jälkeen on jo hieman veltto olo.

No enpä sanoisi, että välttämättä menee 130kg jos saa 110kg x 6. Jos on aina treenannut pitempää sarjaa niin sarjavoima on kova suhteessa maksimivoimaan.

make79, paljonko nykyinen maksimisi on? Yritä 125kg, jos nousee niin kyllä sen siitä tuntee, että onko varaa pistää yhtään lisää rautaa tankoon.

Kokeile vaikka 125:ttä ja jos menee kevyesti niin siitä vois jo suunnilleen päätellä että ehkä se 130 menee.

Päätteleminen sucks!!!! Kokeile meneekö se kolmekymppii niin tiedät.

make79, paljonko nykyinen maksimisi on? Yritä 125kg, jos nousee niin kyllä sen siitä tuntee, että onko varaa pistää yhtään lisää rautaa tankoon. [/B][/QUOTE]

Oon saanu joku vuos sitte ton 120 ja sen jälkeen en oo isommalla koittanu. Ei oo oikeen tota kehitystä ollu prkl!
En jaksa koittaa noita 125 saati sitte jotain 127,5 kiloja. Se on aina 10 kiloo lisää tai sitte ei mitään!! (Ehkä vähä huono periaate mutta on kumminki)

Täytyy myös muistaa että noi vertailut on kanssa ihan yksilöstä kiinni ja jollain voi olla ykkönen paljon suurempi/pienempi verrattuna sarjatuloksiin.

Olisko kuitenki helpompi mennä salille koittamaan, että paljonko nousee penkistä, kuin spekuloida sitä ykköstä?!! :itku:

Originally posted by JohnnyB
Olisko kuitenki helpompi mennä salille koittamaan, että paljonko nousee penkistä, kuin spekuloida sitä ykköstä?!! :itku:
No siis HEI!!! Nykyään on lisäravinteet ja netti. Kuka tässä enää jaksaa salilla käydä. Tulevaisuuden tosimiehet treenaa konttorissa ja skabat käydään tsätissä. On kiva seurata hiirikäden pumppia pienessä krea pöhössä.:rock:

Originally posted by JohnnyB

Itse ainakin haluan tietää miten suurta kannattaa sitten lähteä yrittämään, joten laskurit ovat suureksi avuksi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Originally posted by traktori
Itse ainakin haluan tietää miten suurta kannattaa sitten lähteä yrittämään, joten laskurit ovat suureksi avuksi.

Ei ole apua pätkän vertaa laskureista tuossa tarkoituksessa. Sinne maksimiin noustaan. Jos ennakkoon luulee saavansa 120kg, mutta ei ole varma tuleeko 125kg. Niin ensin nostetaan se 120kg, jos tulee niin yritetään sitä 125:ttä kiloa. Tietysti jos se 120kg tulee 10 sekunttia pitkän tuskallisen tiukan puristuksen jälkeen, niin turha siihen on enää yrittää 5 kiloa suuremmalla.

Menee hieman offtopic,mutta

Niin miten lämmittelette tai teettekö ensin toistoja pienemmillä painoilla kun koetatte penkki maximia???Varmaan kaikilla vähän erillaiset niksit,mutta kysyn kummiskin.?

Eka tangolla nytkytystä, sitten jollain 50% maksimista about 10-15 toistoo, sitten joku 65% maksimista ja ehkä viis toistoo. Päälle pienet venyttelyt ja ehkä pystypunnerrukset, ettei olkapäät mee rikkki ja eikun huutaamaan: light weigth babe, ja raudat ylös:rock:

Tangolla pari pitkää sarjaa, 50% muutama toisto, sitten 60% ja yli alan tehdä ykkösiä ja viimeinen on noin 90% entisestä maksimista. Sitten uudet maksimit tankoon.

Originally posted by tommih
Eka tangolla nytkytystä...

Mä en oo kyl ikinä tajunnu tota tangolla wankkaamista. Siis parempi polkee jollain kuntopyöräl et saa vähän lämpöö päälle ja sit penkis viel lämmittelyy jollain vähän järkevimmillä painoilla. No eihän siinä tangolla vetämisessä mitään häviäkään mut ei oikein saavutakaan:rolleyes:

No kyllähän siinä lämpenee ja liikerata sisäänajautuu hermoihin ja lihaksiin. Kaikki nostot ennen maksimia pitäisi tehdä mahdollisimman hyvällä tekniikalla.

Originally posted by VahvaJussi
Mä en oo kyl ikinä tajunnu tota tangolla wankkaamista. Siis parempi polkee jollain kuntopyöräl et saa vähän lämpöö päälle ja sit penkis viel lämmittelyy jollain vähän järkevimmillä painoilla. No eihän siinä tangolla vetämisessä mitään häviäkään mut ei oikein saavutakaan:rolleyes:

Saken sivuilta lainattua:

"Monet laittavat 20 kilon levyt tankoon heti alkuun. Vieraillessani Westside Barbell Clubilla treenasin samassa ryhmässä kolmen 300 kilon penkkipunnertajan kanssa. Mitä tahansa liikettä maksimivoimapäivänä teimme, oli kaava aina sama:
alkuverryttely kiertäjäkalvosimille, ojentajille, selälle … keveillä painoilla
3-4x20-30 tyhjällä tangolla
1x5-10x40 kg
siitä ylöspäin 20 kilon korotuksilla
Monet päätyivät liikkeestä riippuen 270-310 kilon tuloksiin. Silti treeni aloitettiin aina yllämainitulla kaavalla. Kehosi vaatii vähintään 20 minuuttia päästäkseen täyteen vireystilaan. Monilla paras vire on vasta toisessa tai kolmannessa liikkeessä. Lämmittelemällä hyvin vältyt vammoilta ja opit kuuntelemaan kehoasi. "

:rock:

Tangon kanssa lesbaaminen saattaa tuntuu turhalta, mutta se lämmittää hyvin nostossa tarvittavat lihakset ja nivelet. Mä meen aina 20 kg:n välein ylös ja lähellä maksimia vaihdan 10 kilon korotuksiin ja sit 5 ja lopuks 2,5 kg yli ex-enkan. Siihe yleensä jään vaikka ois helppo. enskerralla taas lisää romua. :hmmm:

Tossa 1 kerta otin kovia satseja penkistä, ensin 2 kovaa vitosta, ei olis menny yhtään toistoo lisää, sitten meni samalla painolla kolmanteen sarjaan kutonen. Tais olla ojentajat vielä vähän kylmät, olin kuitenkin rinnan lämmittänyt mielestäni huolella.

Monilla kulkee vasta toinen liike kunnolla, kun kroppa on lämmenny kunnolla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom