Pakkotoisto Podcast

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ai että, mahtava työvuoron aloitus :) nyt vaan pitäisi kärvistellä loppyvuoro, täytyy laittaa vanhat podcastit uudestaan kuunteluun :D

Pakko sanoa tuohon, kun Mike sanoi että penkkaamalla tullut isot takaolat niin miten helvetissä? :D No tuleehan siinä negativisessa vaiheessa jotain painetta sinne joo mutta jos ne takaolat ois kuitenkin kulmasouduissa kasvanu?

Podcast oli taas loistava!

Pakko sanoa tuohon, kun Mike sanoi että penkkaamalla tullut isot takaolat niin miten helvetissä? :D No tuleehan siinä negativisessa vaiheessa jotain painetta sinne joo mutta jos ne takaolat ois kuitenkin kulmasouduissa kasvanu?

Podcast oli taas loistava!
Mäkin sanoin että jotain se on tehny väärin ku etupuolella tehdään töitä niin takapuolen lihakset kasvaa =) mutta ei se väärin ole.. mulle kelpaisi mieluusti tuollainen 'oireyhtymä' tekisin vaan etupuolen lihoja ja selkä yms kehittyisi siinä samalla =.D

Ei mulla ole etuolat edes tekemällä kasvanut, takaolat taas kasvaa vaikka en tee tai ainakin pysyy dominanttina. Penkissä ne aktivoituu kun lasketaan rauhallisesti ja kontroloidaan laskua, joka ei kyllä väärin ole. ne stabiloi siellä, sit kun ne vain sattuu siitä kasvamaan, niin onhan se erikoista kun suurimmalla osalla on ne juuri vaikeat saada kasvamaan.

Ei mulla ole etuolat edes tekemällä kasvanut, takaolat taas kasvaa vaikka en tee tai ainakin pysyy dominanttina. Penkissä ne aktivoituu kun lasketaan rauhallisesti ja kontroloidaan laskua, joka ei kyllä väärin ole. ne stabiloi siellä, sit kun ne vain sattuu siitä kasvamaan, niin onhan se erikoista kun suurimmalla osalla on ne juuri vaikeat saada kasvamaan.
Itellä takaolat kasvaa myös tosi helposti ja mulla ne on kulmasouduissa aina ottanut hittiä eli seuraavana päivänä on takaolatkin ollut kipeänä. Vaikka kulmasoudun tekee miten tahansa niin takaolat siellä myös aktivoituu, ja jos vielä isommalla romulla ottaa vähän epäpuhtaammin niin vielä enemmän ne takaolat työskentelee

Toi on ihan geneettinen juttu. Suurimmalla osalla etu-olat dominoi vaikka niitä ei koskaan suoraan treenaisi, mutta taka-olat on jäljessä vaikka niille tekisi mitä.
Mike taas on poikkeus jolla tämä asia on juuri päin vastoin.
Kaikilla meillä on lihasryhmiä jotka kasvaa "miltei itsestään", ja niitä lihaksia jotka ei meinaa millään kasvaa

Toi on ihan geneettinen juttu. Suurimmalla osalla etu-olat dominoi vaikka niitä ei koskaan suoraan treenaisi, mutta taka-olat on jäljessä vaikka niille tekisi mitä.
Kaikilla meillä on lihasryhmiä jotka kasvaa "miltei itsestään", ja niitä lihaksia jotka ei meinaa millään kasvaa
Näinhän se on mutta että penkkipunnerruksella olis takaolat kasvanut, enpä usko

Näinhän se on mutta että penkkipunnerruksella olis takaolat kasvanut, enpä usko
Kyllä ne siellä vahvasti stabilovana ovat laskuvaiheessa. Penkissä on täysin sama suunta kuin takaolkapään souduissa. Koitas joskus penkata kipeillä hauiksilla, niin näät miten siellä onkin erikoisesti nostossa laskuvaihesssa mukana ties mitä lihaksia.

Mut sovitaan, että ne ei ole penkissä kasvaneet, vaan olen niitä tehnyt aktiivisesti vuosikausia. Ehkä näin päästään helpommalla, mähän en mistään mitään tiedä, varsinkaan omasta kropastani saati penkkipunnerruksesta.

Enpä kyllä sanoisi että pelkästään geneettiseksi jutuksi. Ei liity mitenkään tähän keissiin mutta miettikääpä miten vähän suurin osa ihmisistä tekee takaolkia ylipäätään. Se on hyvin normaalia että etuolkapäät ottaa osumaa ensin rinta- ja ojentajatreenissä jonka jälkeen niitä hakataan vielä lisää kaikenlaisilla pystypunneruksilla. Sitten näiden jälkeen tehdään ehkä pari sarjaa takaolkia taljassa puolivaloilla ja lähdetään himaan. En vaan jaksa uskoa että lähes kaikille jaettu paskat geenit tässä asiassa :)

Mutta että leveällä otteella vuosikausia isojakin romuja penkanneena etuolat ei vain kasvaneet ja takaolat kasvoi vaikka en niitä tehnyt, niin onhan se selkeesti pitkälti geneettistä. Meillä kaikilla on hyviä ja huonoja lihasryhmiä.

Kaikki voi ihan itse käydä testaamassa, tehkää kunnolla takaolat domsseille ja sitten penkkaamaan, tuntuu melkoisesti siellä takana olettaen, että se penkki on edes jotenkin hallittua, mutta ei jos se on semmoista räpeltämisrtä mitä usein, niin sitten ne ei siellä jarruta ollenkaan.

Kyllä ne siellä vahvasti stabilovana ovat laskuvaiheessa. Penkissä on täysin sama suunta kuin takaolkapään souduissa. Koitas joskus penkata kipeillä hauiksilla, niin näät miten siellä onkin erikoisesti nostossa laskuvaihesssa mukana ties mitä lihaksia.

Mut sovitaan, että ne ei ole penkissä kasvaneet, vaan olen niitä tehnyt aktiivisesti vuosikausia. Ehkä näin päästään helpommalla, mähän en mistään mitään tiedä, varsinkaan omasta kropastani saati penkkipunnerruksesta.
Kyllä ne laskuvaiheessa joo aktivoituu, mut eikös myös jos teet 90 asteen kulmassa soutua ja teet negatiivisen vaiheen tosi hallitusti niin silloinhan rinta aktivoituu? Tai hauiskäännön negatiivinen vaihe hitaasti ja hallitusti niin ojentaja myös aktivoituu. Joo tää nyt on tämmöstä paskanjauhantaa :D

Mun mielestä vaan jos verrataan kulmasoutua ja penkkiä niin kyllä souduissa takaolat saa enemmän runtua

Kaikki voi ihan itse käydä testaamassa, tehkää kunnolla takaolat domsseille ja sitten penkkaamaan, tuntuu melkoisesti siellä takana olettaen, että se penkki on edes jotenkin hallittua, mutta ei jos se on semmoista räpeltämisrtä mitä usein, niin sitten ne ei siellä jarruta ollenkaan.
Ongelma on vain siinä että takaolat on lähes mahdotonta saada domseille.:D

Mutta että leveällä otteella vuosikausia isojakin romuja penkanneena etuolat ei vain kasvaneet ja takaolat kasvoi vaikka en niitä tehnyt, niin onhan se selkeesti pitkälti geneettistä. Meillä kaikilla on hyviä ja huonoja lihasryhmiä.

Sullahan on voinut se vuosia hakattu hallittu penkki aktivoida takaolkien hermotusta melkoisesti. Siihen kylkeen vielä hyvät geenit selän kasvatukseen ja takaolat ovat ottaneet hyvää osumaa selän ohella.

Kyllä ne laskuvaiheessa joo aktivoituu, mut eikös myös jos teet 90 asteen kulmassa soutua ja teet negatiivisen vaiheen tosi hallitusti niin silloinhan rinta aktivoituu? Tai hauiskäännön negatiivinen vaihe hitaasti ja hallitusti niin ojentaja myös aktivoituu. Joo tää nyt on tämmöstä paskanjauhantaa :D

Mun mielestä vaan jos verrataan kulmasoutua ja penkkiä niin kyllä souduissa takaolat saa enemmän runtua
No jatka mutuilua kun sulla ei selkeesti käytännön kokemusta asiasta ole.

No jatka mutuilua kun sulla ei selkeesti käytännön kokemusta asiasta ole.
Aivan sama tuo mulle on. Sä oot vain ensimmäinen henkilö jolta olen kuullut väitteen että penkillä rakennettu takaolkapäät.
Pidän vahvasti kiinni mielipiteestäni että kulmasouduissa ne takaolat sitä rasitusta 10x enemmän saavat kuin penkkipunnerruksessa. Mut en jatka enää koska tiedän miten vahvasti myös sä puolustat omaa kantaasi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom