Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On nää podcastit vaan parhautta, kiitos hyvästä viihteestä mikelle!
Koska saadaan taas Kalea ja Valdea?
Nyt on todella paha kiirus itellä päällä.. monta eri rautaa tulessa joka suuntaan.. kun saan edes yhden asian pois päivyristä niin voidaan heti istua alas äänittämåän uuttaKoska saadaan taas Kalea ja Valdea?
Sairaudet erikseen, mutta se on niin harvinaista, että laihoilla vanhemmilla olisi lihava lapsi kun taas hyvin usein lihavilla vanhemmilla on lihavat lapset. Ja kyllä siinä syy yleisesti on vanhemmissa ja ruokatottumuksissa ja sairaassa maailmankuvassa, jossa ihmisen pitää hyväksyä epäterveellinen ulkomuoto pienestä pitäen. Siinä ei anneta lapsen valita ja mikä on suurin syy kiusaamiseen koulussa, liiikapaino.Mike puhuit podcastissa lihavista/ylipainoisista lapsista, siitä kuinka se on vanhempien vika ja kuinka paljon vanhemmat aiheuttavat tällä lapsen tulevaisuuteen huonoja asioita.
Olin ennen kanssasi täysin samaa mieltä ja olen osittain edelleen samaa mieltä, mutta omakohtaisen kokemuksen kautta mielipiteeni tuon asian suhteen on hieman muuttunut.
Minulla on kolme ala-aste ikäistä lasta. Kaikki syövät samoja perus terveellisiä kotiruokia ruokia ja suunnilleen saman kokoisia annoksia, syövät karkkia/herkkuja harvemmin kuin kerran viikossa sekä Liikkuvat kohtuu aktiivisesti. Kaksi lapsistani on kohtuu laihoja/normaali painoisia (vatsat erottuu), mutta yksi on lääkityksestään johtuen ylipainoinen/lihava.
Esimerkiksi Tälläisessä tilanteessa vanhemman on mielestäni aika hankala kontrolloida lapsen painoa, kieltääkkö yhtä lapsista syömästä vaikka hänellä on nälkä ja vieressä sisarukset saa syödä sen minkä verran haluavat. Olen puhunut asiasta myös lastani hoitavan lääkärin kanssa jonka mielestä ollaan vasta niin vähän ylipainon puolella että ei kannata huolestua.
Kirjoitin tämän vaan tuodakseni esille että AINA ylipainon lapsi ei ole vanhempien herkuilla lihottama vaan takana voi olla myös muita syitä. Vaikka useinmiten vika löytyy kyllä vanhemmista ja heiltä opituista huonoista tavoista.